arkadaşlar izmirdeyim bu aralar pek takip edemiyorum inşallah haftaya görüşmek dileğiyle hepinize kazasız sürüşler
arkadaşlar izmirdeyim bu aralar pek takip edemiyorum inşallah haftaya görüşmek dileğiyle hepinize kazasız sürüşler
Dostum geçmiş olsun. dengeyle ilgili aklıma gelenler ilk etapta şunlar;aidikurt adlı üyeden alıntı
şu amortisör ayarlarını bir kontrol ettir, ikisinin de aynı kademede olması gerekir. aynı kademede ve aynı sertlikte. sertlik kontrolünü nasıl yaparlar bilemiyorum.
lastik basınçlarını da kontrol ettirmende fayda var. jantının ovalliğine de bir baktır. sanayideki herhangi bir rod-balanscı bakar.
arka tekerin yataklamasında da boşluk var mı bir bakmak gerekir, rulman ya da keçe aşındıkça boşluk oluşur ve teker yalpalamaya başlar. ama senin motor çok yeni böyle bir problemin ortaya çıkma ihtimali zayıf.
bir de aklıma gelen iki tekerinin birbirine parallelliği. eğer ön çatal düz konumdayken paralel değillerse ya da paralel ama biri diğerinden sağa ya da sola kaçıksa dengede problem yaşarsın. ama ne kadar kaçıksa onu bilmem
ayrıca raptor_ss'in değindiği bir konu da lastiğin hamurunun kalitesi. eğer normalden sert bir lastik kullanıyorsan, ya da ısındıkça yumuşamayan bir lastikse, ya da ani ısı değişimlerine çok çabuk cevap veren (hızla soğuyabilen) bir lastikse yol tutuşun zayıflar (kauçuk mevzuu çok çetrefilli bir iştir). böyle hayati bir organın da çinlilerin elinden çıkması pek güvenli gelmiyor bana. metzeler güvenilir bir marka ve raptor_ss'in deneyimleri ışığında motorlarımızda ilk değiştirilmesi gereken unsur olduğunu düşünüyorum, ben.
denge ile ilgili aklıma gelenler bunlar. büyüklerimizin de düzeltmeleri ve eklemeleri olacaktır.
[QUOTE=kaldera]bu dişli değişim işleri oldum olası karmaşık bir konudur.
bence en uygun olan kombinasyon zaten üzerinde mevcut olan ön ve arka dişlidir.
ön dişliyi farklı çapta bir dişli ile değişmek motorun kalkışını hızını,rampadaki çekişini iyi veya kötü değiştiriyor.
bende bir formül program vardı ön dişli değişince arka dişli ne olmalı ve sonuçlarını veren yani muhtelif kombinasyonları hesaplayan bir formul ..ama bulamadım..maalesef.
QUOTE]
teorik olarka ön dişli sayısı, ya da çap -aynı şeydir, çüknü önde ve arkada diş profili aynı olmalıdır bu yüzden birindeki dişli sayısı değişince çap değişecek haliyle ötekisinde de aynı oranda değişecektir-, arttıkça ve arka dişli sayısı azaldıkça, yani tahvil oranı düştükçe, motor daha hızlı gider fakat ivmelenmesi düşer. motorun gücü değil torku esastır. Güç=Tork x Devir dir. torku düşük ama yüksek hızlarda dönen bir motora büyük dişli takarsanız, yani tahvil oranını küçültürseniz, tekerleklere ileteceğiniz tork, dolayısıyla itme kuvveti azalacaktır. bu sebepledir ki ivmelenme azalır.
eğer motorun torku tahvil oranını azalttığınızda yetersiz kalırsa, motor canı burnunda gitmeye başlar, sürüş konforu azalır, titreşimler artar.
bu uygun tahvil oranı seçimiyle ilgili kamyonlar için bir hesaplama yöntemi vardı elimde ama motorlar için ne kadar işe yarar bilemiyorum. eğer bizim motorun motor verilerini (güç ve tork eğrisi, lastik ebadı, ağırlık, istenen maksimum güç, vs.) bulabilirseniz hesaplayıp teorik ivmelenmesini, teorik maksimum hızını ve teorik tırmanma yeteneğini hesaplarız.
sevgiler,
AA.
34 GS xxxx, may the force be with you...
MoER, MoMMO
Arkadaşlar ıslak zeminden sonra alınan virajda bütün motorlar kayar. Çünkü lastik yola taban olarak değil yanak olarak yapışmakta. Rüzgarın kızı bu konuda çok güzel bir yazı hazırlamıştı konu ile ilgili özellikle kuryelerin belediyenin çim sulaması değilde asfalt yıkaması sonucu her gün kaç motorcunun düştüğünü ve yapılması gerekenleri anlattığı bir yazı.
Sevgili arkadaşlarım, abilerim;
Bildiğiniz üzere bu hafta sonu bilindik MT gezilerinden biri var. Hem de büyük katılımla, Riva gibi eşsiz yerlerden birine gidiliyor. Buluşma anından, grup sürüşüyle gidilen mekanda içilen son bardak çaya kadar çok keyifli bir gezi olacağına eminim. Sözün özü kaçırılmayacak bir gezi!..
Ama siz her şeye rağmen "benim işim olmaz şimdi Riva'yla. Kim uğraşacak şimdi... sabah'ın köründe kalk, o kadar yol tep, akşamın bi saati yorgun argın eve gel... bir de ertesi gün iş var... oooof of!.." diyorsanız. Yani benim gibi düşünüyorsanız bu alternatifi değerlendirin derim. Riva'ya gitmeyecek olmanız evde oturmanız, ya da motosiklet gezinizi basit bir mahalle turuna dönüştürmeniz anlamına gelmez!..
Kısaca diyorum ki;
06.08.2006 (Bu Pazar) Saat 16.00'da Bostancı Beers'ın önünde buluşuyoruz.
Buluşma anında, kaçınılmaz 'senin sisi bar, benim öncam muhabbetleri'ni yapıp hemen akabinde içimizdeki en yaşlı abimizin "hadi" dediği mekana postu serip çay-kahve eşliğinde muhabbete doyacağız. Bunu daha önce yapanlar ne büyük bir keyif olduğunu hatırlayacaklardır.
Bunun için bir liste tutmaya gerek yok ama kaç kişi olacağımızı bilmemiz açısından gelecek olanlar kendilerini belli ederse iyi olur diye düşünüyorum.
Şimdilik;
Kaldera
demonicdreams
fedos
Kaldera; dogma ve gyazıcı'yı kandırabileceğini söylüyor. Bu da şimdilik 5 kişiyiz demek oluyor. Bekliyoruz efem!
arkadaşlar ,uğur abi varsa bostancıya bende geliyorum demektir.
Bu arada pendik servis noktası olan sanal oto da artık bu hizmetinden de feragat etmiş durumda dolayısı ile bölgemiz tamamen yetkisiz-servissiz kaldı .Umarım aykon sarıkayalar bu konuda bi alternatif b planı üretiyorlardır. Aksi takdirde geniş bir bölge tamamen terkedilmiş gibi görünüyor,sanırım yeni motor alacak arkadaşlarım bu servis konusunu göz ardı etmiyorlardır.
güzel bakan , güzel görür.
evet bencede bostancı iyi fikir.seninde diğer raptorlarla tanışman iyi olacak.fedos adlı üyeden alıntı
bu arada ön camı ne yaptın.oldumu istediğin gibi..
servis içinde kartaldaki altan motor çok uygun ama...bir çok marka motorun servisliğini yapıyor..
geziden dönüşte uğramak isteyenleri de, yani beni , düşünün. uzak mesafe olmasın, kadıköy - maltepe arası iyidir vesselam...demonicdreams adlı üyeden alıntı
Sevgiler,
AA.
34 GS xxxx, may the force be with you...
MoER, MoMMO
Slm arkadaşlar şu bizim yeni lastiklerle yaklaşık 300 km yaptım şu ana kadarki izlenimlerim
1- Duruş mesafesi %30 dolayında azaldı hatta iki kişi ile daha da etkili oluyor
2- Ani frenlemede motor daha kısa mesafede dururken lastikler neredeyse hiç kitlenme yapmıyor (bu balatayla da ilgili olabilir ?)
3- Eski lastiklerle hem ıslak hem de kuru zeminde özellikle kalkışlarda yüksek devirde patinaj oluyor motorun arkası savruluyordu. yeni lastiklerle bir çok kez denememe rağmen sadece bir kez arkayı savurdu onda da ıslak zeminde kalkışta gaza çok yüklendim eski lastikler olsa motor bi tarafa ben bitarafa uçardık.
4- Viraj konusunda sınırları zorlamadığım için tam etkisini ölçemedim ama insan kendisini daha güvende hissediyor.
[FONT="Times New Roman"][SIZE="2"]RR250cc [/SIZE][/FONT]
arkadaşlar gazi motorda, sarıkayalar güvencesindeki raptorlar 4.200 ytl son 3 motor. 0216 416 61 18
ıslak zeminde kaymak istemiyorsanız metzeler lastik kullanın ön+arka 220 ytl (balans dahil)
Arkadaslar iki sorum olacak..
1. Noter satisi ile alim satim yaptim (Aldim yani) simdi ruhsat cikmasi icin kendim igrasmak istiyorum. Ne yapmam lazim?(Levent'te oturuyorum)
2. Sinyal lambalarimizi cift duylu hale getirerek farlarla beraber yanmasini saglasak kotu mu olur? Bunu yapan var mi?
erturul abi selam,
yaw yarın yanına gelecem bakıma da bu bizim canavar çalışmıyo.
dün deli etti beni.marş falan dönüyo ama ateşlemiyo..
bujilerini kendim değiştirsem olurmu...
Sessiz ve derinden ....
Arkadaşlar merhaba. Motorumu Ekim 2005'de teslim aldım. Bugüne kadar 2 kere kaza geçirdim. Aldığım hafta İsviçre Sigorta'dan (Ceyhun Emeksiz) kaskolamıştım. İlk kazamda maddi hasar vardı ve artçım hafif darbe aldığından kaskodan faydalanmaktan vazgeçtim. Sebebi ise, artçımda darbe olduğundan polis bana "yaralanmaya sebebiyet veren kaza" yaptığım için ceza yyebileceğimi söyledi. Kaskodan hasarı karşılamam için polis tutanağı lazımmış. Tutanak tutulursa ceza yiyeceğimi ve kaskodan alacağım paradan daha fazla ceza ödeyeceğimi söyleyen polis, kendim yaptırmamı tavsiye etti ve tutanak tutmadı.
Dün ise Sakarya'dan İstanbul'a geliyordum ve Çamlıca gişelerinde vitesim arızalandı ve 4. viteste sanırım kitli kaldı. Ne yaptıysam vitesi faaliyete geçiremedim. Hemen kaskoyu aradım ve yarım saatte çekici geldi. Beni Mecidiyeköy Aykon'a kadar bıraktı. Yolda şoförle de motor muhabbeti yaptık Notmalde çekici ücreti alınmıyor. Ama kıta değişimi olduğu için 29,5 YTL ödedim.
Demek istediğim kaskoyu hemen yaptırmanızda fayda var. Kaza, çalınma, hasar, çekici vb durumlarda size oldukça fayda sağlayacak. Ben Ekim'de 492 YTL'ye kaskoladım. Abuk subuk şartlar aramıyorlar, her türlü çalınma ve tutanaklı hasarı karşılayacaklarını söylüyorlar.
Umarım kaskoyu kullanma fırsatınız olacak sorunlar yaşamazsınız. Herkese iyi sürüşler.
[COLOR="DarkSlateBlue"][B]34 NVT 21[/B] - DADYW DD250E-9 - Görürseniz selam verin :)[/COLOR]
arkadaşlar,
epeydir foruma girme fırsatım olamadı. en son kaldığım yerden itibaren epey bir sayfa okudum.
bilenler hatırlar, benim motosiklet 7 ay evde yatmıştı. bursa da "motorcu ferit" varmış servisi, ona götürdüm. bu kadar uzun süre yattığı için yapılan işlemler:
- üstündeki akü tamamen devr dışı kaldığı ve şarj tutmadığı için değişti
- karbüratörü temizlendi
- deposu temizlendi
- bujileri değişti
- yağı değişti
- antifirizi değişti
- lastik hava ve zincir gerginlik ayarı kontrol edildi.
- test edildi
- tüm bunlar garanti dışı olduğu için işçilik dahil hepsi ödendi
son olarak bana telefon ettiler, gel motoru al diye. gittim motoru çalışır vaziyette aldım. yavaş yavaş eve getirdim. evin önünde incelerken motorun ön kısmının antifirizli olduğunu farkettim. derhal servisi aradım ki, antifiriz atmış diye, radyatörün delinmiş olabileceğini söylediler. tekrar yaptığım incelemede şırıngadan fırlatır gibi antifiriz atıyordu. bana derhal garanti kağıdını getir parçayı isteyelim dediler.
ertesi günü sabah garanti kağıdını götürdüm. adres, telefon vs. bıraktım. aradan 7 gün geçti ve hala aranmadığım için ben arayayım diye bir aradım. bana servisi bıraktık, gel garanti kağıdını al dediler. halbuki nezaketen beni arayıp durumu bildirebilirdiler. servise gittiğimde ordaki usta, regal markasından illallah ettiklerini, asıl sorunun sarıkayalardan çıktığını, yedek parça istedikleri halde ciddiyet içinde gönderilmediğini, en iyi ciddiyet içinde çalışan firmanın kanuni kuralkan olduğunu (parçayı istiyorsun en geç 2 gün sonra elinde dedi), sarıkayaların ise bazen 2 haftayı geçen sipariş gönderme süreleri olduğunu, müşterilerin ise sorunun kendilerinden kaynaklandığını zannederek ha bire tartışma yaşadıklarını vs. izah etti. bana yeni servisin kartını verdi ve yolladı.
ben de yol üzerinde olduğu için, bursa daki satıcıya gidip durumu (gazcılar motor) sordum. burdaki yetkili de sarıkayaların 2 gün içinde parça gönderdiğini, eski servisin belirttiği durumun olmadığını söyleyerek beni başından savdı.
ben yeni servise gittim. garanti kağıdını verdim. onlar da beni arayacaktılar ne oldu diye. ama hala aramadılar (yaklaşık 3 gün oluyor). ben şu anda dişlerimi gıcırdatıyorum tüketici mahkemesine gidip sarıkayaları ve gazcılar motor'u şikayet etmemek için. bakalım ne olacak. 1 ay izine geldim, iznimin 2 haftası geçti, ben hala motosikleti doğru dürüst süremedim.
diğer bir husus; mühendis1959,
bahsettiğim eski servis motorcu ferit, bursa nın en iyi motosiklet tamirhanelerinden biri. burdaki hüseyin usta bana; regallerin radyatörlerinin çok zayıf olduğunu, bir çok radyatör değiştirdiklerini söyledi. hatta bursa da bir arkadaş çok sinirlenerek gidip özel bakır radyatör yaptırmış. sizin görüştüğünüz emre ltd. ustası radyatör konusunda bir şey demedi mi? eğer bu ustaya tekrar ulaşabilirseniz, daha kaliteli ve dayanıklı bir radyatör getiremezler mi?
regal_emre;
emre ltd. çalışanı olup olmadığınızı tam olarak anlayamadım. ancak, emre ltd çalışanı olduğunuzu varsayarak yazmak istiyorum. topik önceki sayfalarında emre ltd.şti. için, "çinli firma galiba sarıkayalardan bahsetmemiş, farkında olmadan bayilik almışlar" gibi yazılar yazıldı. sizler gibi tecrübeli firmaların, pazar araştırması yapmadan, rakipler kimlerdir öğrenmeden böyle bir işe girmediğini biliyorum. dolayısı ile bu asılsız bir söylemdir. böyle olmasına rağmen bu konuda, bu topikten haberdar olan siz bile bir açıklama yapmadınız. bu topikte sarıkayalardan bol bol bahsediliyor. umarım bu hususta bir açıklama yaparsınız ve aslında biz okuyucuların yanıldığını ifade edersiniz. çünkü biz kullanıcılar, basit bir şey alırken bile bir çok araştırma yapıyoruz. sizler gibi büyük firmaların böyle basit bir araştırma yapmaması düşünülemez. regal parçaları getirecekseniz, Türkiye de regal aleminin içinde olan herkes bilir ki "sarıkayalar" diye bir firma var. sizin bunu bilememeniz mümkün değil. eğer mümkün ise, sizin ciddiyetinizden de şüphe etmek gerekir.
eğer yedek parça getirecek iseniz, regaller için kaliteli bir radyatör getiriniz. muhtemelen ilk müşteriniz de ben olacağım.
ilginiz için teşekkürler.
[COLOR="Red"][B]Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.[/B][/COLOR]
[COLOR="Red"]D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.[/COLOR]
sevgili topuz çok geçmiş olsun
umarım sorunların bir an önce çözülür. fakat servis sorunu birer birer baş göstermeye başlıyor.bu da yeni motor almayı düşünen arkadaşlarımızı etkiliyor.
güzel bakan , güzel görür.
Arkadaşlar Müslüm abinin bahsettiği h4 ampulu şiddetle tavsiye ederim. Bakış açınız değişecek
Yunus abi sana katılıyorum
Bursada Raptorun bildiğim kadarıyla 1 bayisi ve 1 servisi vardı
o serviste raptor dışındaki tüm markalara bakıyordu onun için
epey servis sıkıntısı yaşandı. Bunlar yetmezmiş gibi servisin
ukalalık yaparak biz bu işi bıraktık demeside son noktası oldu
Raptoru çok beğenerek aldım ve kullanıyorum ama bu servis problemi
yüzünden motordan soğumak üzereyim...
Not: Bursadaki başka bir arkadaş servis durumunun ciddiyetsizliğini defalarca
sarıkayalara yazdığını ancak bir cevap alamadığını belirtti.
İstanbuldaki Raptor kullanıcıları bu olayları çözmüş gibi görünüyor ama bursada durum biraz karışık
Konuyu kaçırmıştım ben. Bu ampulu nerden alabilirim. H4 ampulu diye istemem yeterli mi? Kaç paradır?hunluata adlı üyeden alıntı
yalnız son durum da ufak bir değişiklik var. isviçre sigorta 2006 yılından itibaren yapılan poliçeler de 250 cc ve altındaki motorlarda çalınma için kapalı alan şartı arıyor.Gencadam adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bir sorum olacak bunu daha önceki sayfalarda görmüştüm ama şimdi bir türlü bulamadım....
Sabahları motorumun kilitlerini çözmeden önce çalıştırıyorum ben kilitleri halledene kadar ısınsın diye...(yaklaşık 3-5 dk.) Sonra motorun üstüne oturup 1 vitese takınca motor bir şahlanıyor ki akıllara zarar.... Ama bir daha asla yapmıyor. 7-8 saat çalışmamışsa yine aynı şey oluyor. Şöyle bir şey yapıyorum:
Motor ısındıktan sonra stop ediyorum. 1. vitese takıp yaklaşık 1 metre itekliyorum ilk anda sanki debriyaj balatası ayırmamış gibi çok zorluyor ama sonra normal boştaymış gibi hareket ediyor...... Çalıştırıp 1. vitese takınca hoplama vs. olmuyor.
Bu durum yaklaşık 10-15 gündür var.......
Birde vites küçültürken önceden ses duymazdım şimdi her viteste küçültürken tak diye bir ses duyuyorum......
Servise gideceğim ama bunlar debriyaj telinin ayarıyla helledilebilecek sorunlar mı sormak istedim......
bu arada motorum 1900 km de.
Herkese saygılar kazasız sürüşler.....
dischcy arkadaşımızın dediği şahlanma bende de var pek önemsememiştim fakat ilerde nasıl bir durum oluşacak bilemiyorum .
güzel bakan , güzel görür.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)