belki egzoz fena olmas.. ama oda profsyonel bi şekilde yapılmalı yoksa olan performansta gider..
belki egzoz fena olmas.. ama oda profsyonel bi şekilde yapılmalı yoksa olan performansta gider..
CBR 600F Honda,
Ben bu konuda yabancı bir sitede okuğum bilgileri aktarayım. Ancak, teknik konularda uzman olmadığım için yazılanlar ne kadar doğru bilmiyorum.
Almanya'da motorun performansını artıran kit Yamaha tarafından yasal olarak satılıyor, fiyatı da 399 Avro. Kit eBayden daha ucuza temin edilebiliyormuş.
Bu kitte neler var tam olarak bilmiyorum. Ama forumlardan öğrendiğim kadarıyla Ateşleme Ünitesi (CDI) ile eksantrik mili değiştiriliyormuş. Bu değişiklik 1,5 BG kazandırıyor. Motor hızı da 104 km oluyor.
Ne kadar tavsiye edilir bilmiyorum, ama yapılabilecek en kolay performans artışı eksozdan katalizatörü sökmekmiş. Katalizatör performansı önemli ölçüde azaltmaktaymış. Katalizatörün sökülmesiyle eksoz gazlarının çevreye zararlı hale geldiğini de unutmamak gerek.
Ayrıca dişli ile oynamak suretiyle sanırım tork artışı da sağlanabiliyor. Bu işlem 13'lük yerine 12'lik dişli takılmasıyla yapılıyor.
Bir de emme manifolduyla falan oynuyorlarmış, ama daha fazla ayrıntısını bilmiyorum.
Bütün bu değişikliklerle en fazla 110 km hıza ya da 14 BG güce çıkmak mümkün. Gerçi 14 BG yaklaşık %40 güç artışı demek, ama bütün bu işlemler oldukça pahalı.
Keyifli sürüşler...
:cat: [COLOR="DarkRed"]En büyük küçük![/COLOR]
[B]Dylan 150 hakkında bilgiler[/B]:
[INDENT]dylan150.wordpress.com[/INDENT]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)