Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kanuniye Sevgilerle... Okuyun...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Arkadaşlar sevgili Makine arkadaşımızın yayınlamış olduğu bir yazı vardı Tiger 250cc başlığında çok hoşuma gitmişti işte motor hakkında bilgi böyle verirlir dedim. Makine bu yazıyı Kanuniye iletmesini istedim yoksa ben gönderecem dedim. Göndermeyince gönderip beklemeye başladım Bu yazıyı alt satırdan okuyabilirsiniz. Esas konu mailin gönderilmesinden sonra gelen maildi benim için sevgili Makine adına ben mutlu oldum oda okuyunca mutlu olacak.


    Makinenin yazısı;

    Öncelikle dişli konusunda: Zincir kurtarıyor. Zaten Tiger'ın arka aks gergi serbestliği bayağı var. 15 dişli değiştiğinde zincir değişmesine gerek yok.

    Tiger'da benim yaşadığım olumsuzluklar:

    Zincir Koruma:
    Öncelikle orjinal parçası olmayan zincir koruma demiri çok ince ve fazla dayanmıyor. Eğiliyor. Herkes bu parçayı söküyor. Bende söktüm attım. Sökünce zincir yağ atar diye korkmayın çünkü çamurluk içine doğru kaldığı için zincir üzerinize yağ sıçratmıyor. Ben böyle kullanıyorum sorun yok. Ayrıca artçının ayağını tehlikeye sokma gibi bir durumuda yok. Uğraşmak isteyen sanayide biraz vakit harcayarak çok daha dayanıklı bir koruma yaptırabilir. Tercih sizin.

    Km saati:
    Km saati normal km kaydını sorunsuz yapıyor. Ancak hız göstergesi titreşim arttığı zaman sapıtıyor ve oynuyor. Bunu garantiden çözebiliyorsunuz. Ben değiştirttim. Şu an çok titreşimli yollarda ve motor devrinde yapmakta. Bir daha değiştirmeyi düşünmüyorum. Beni rahatsız etmiyor çünkü gözüm yolda oluyor.

    Depo Altı Takırtı sesleri: Depo altında devir saatinin bulunduğu yerlerdeki vidalarda veya somunlarda gevşeme oluyor. Bunlar yolda zırıltı yapıyor. Ben bakımda bu sorunu halledeceğim için hiçbirşeyi elletmedim. Yapacağım şey şu: Viddaları ve somunları olması gerek şekilde sıkıp daha sonra oje ile mühürleyeceğim. Umarım çözüm olur. Bazı arkadaşlar uhu sürüp taktıklarını söylediler. Herkes farklı bir çözüm sunuyor.

    Bu olumsuzlukların dışında bir sorun yaşamadım. Yedek parça istediğimde buldum. Servisimde iyi çok şükür. Neticede Tiger'ın bu olumsuzlukları yolda bırakacak tipten sorunlar değil. Şu an 3000km'den fazla yol (şehir içi ve şehirler arası) yaptım ve makine sorunsuz. (Maşallah)

    Diğer kullanıcılardan ve serviste bizzat gördüğüm arızalar:

    Elektrik Sistemi:
    Öncelikle bu sorun tamamen motora eklenen ek elektrikli cihazlardan kaynaklanıyor. Serviste bu sorunu yaşayan 1 kişi gördüm sadece. Sorunun kaynağı bu kişinin motora taktığı 7 adet sis lambasından kaynaklanıyor. Arızanın çıkış şekli akü bitmesi ve şarj olamaması. Serviste ne yapıldıysa olmadı dedi. En son konjüktörü yakmış. Tesadüfen başka bir serviste çözüm ararken gördüm. Ve bu tesisatla sen yeni takılanı da yakarsın dedim. Ayrıca kalitesiz alarm kullanımıda bu gibi sorunlara sebep oluyor. İşin ehli kişilere montaj yaptırmanızı tavsiye ederim. Diğer bir konuda uzaktan çalıştırma. Servisimde sorduğum tüm ustalar uzaktan çalıştırmayı önermiyorlar. Sadece Tiger için değil tüm motorlar için. Tesisat, bobin yakıyor diyorlar. Ben sorunsuz kullananda gördüm ama benim motorumda bu sistem iptal; kullanmıyorum.

    Arka dişli montaj vidası (4 adet) kırması: Bu sorunu bir kişide gördüm. Sebebide arkadaşın Tiger ile tek teker kalkmaya çalışması. Ard arda çat çat vurdurarak debriyajı zorlayan bu arkadaş arka dişliyi yerinden sökmüş. Neticede hasar gören arka dişli montaj vidaları. Yeni vida takıldı ve sorun çözüldü.

    Akü Düşmesi: Bu sorunu bir arkadaşımız yaşadı ve kaza yaptı. Çözümü Kanuniye iletildi ve yeni gelen motorlarda gördüğüm kadarıyla akü üstüne geçen metal bir parça takılmış. Bende de buna benzer bir parça var. Foruma resimlerini daha önce ekledim. Bu parçanın takılmadığı motor varsa kesinlikle taktırmasında fayda var.

    Depo altı benzin musluğu bağlantı contası: Bu sorunu forumdan bir arkadaş söylemişti. Ben serviste bunu sorduğumda daha öyle birşeye rastlamadıklarını söyledi. Ama bu sorun çıkarmaz anlamına gelmiyor. Bende daha bir sorun yok çok şükür.

    Renk solması: Bu sorun çok yüksek basınçlı suyla yıkama, uygun olmayan deterjan kullanma, güneş altında devamlı bırakma gibi sebeplerle rengin solması sorunudur. Motorumun üzerini kapattığım için bir sorun yaşamadım. Ama renk solmasını şikayet eden 1 kişi gördüm. Her motorda olacak bir sorun değil.

    Bu gibi sorunların kaynağı genelde kullanıcı kaynaklı. Tabi fabrikasyon sorunlarda olabilir. Bu her motorda olabileceği gibi elbette bu motorda da olabilir. Yedek parçasının bulunabilirliği sebebiyle sorunların çözümü kısa sürede gerçekleşmektedir.

    Tiger 250 Kullanımında dikkat edilmesi gerekenler ve bazı kişisel görüşlerim:

    Motorun Ağırlığı: Birçok kişinin sorun edip, motoru almaktan vazgeçirebilen bir konu. Sanılanın aksine 185kg ağırlık motora bindiğinizde pek hissedilmiyor. Daha çok öne arkaya motoru hafif rampalarda çekmek sorun oluyor. Kullanımda özellikle depo yarım veya daha fazla doluyken çok keyfli. Çünkü motorun ön arka ağırlık dengesi senteye geliyor.

    Frenler: Tiger 250'nin çift disk ön frenleri gerçekten çok güçlü. Özellikle kuru ve sıcak lastikle çok iyi frenleme yapabiliyorsunuz. Yalnız bu gücün getirdiği dezavantajlar var. Sıralarsak:

    1.Ön frenlere alışmanız gerekiyor. Motora tam alışmadan ön frenler kontrolsüz asla kullanılmamalı.

    2.Islak zeminde özellikle yağmurun ilk yağdığı zaman ön frenler hemen kitler. Bu nedenle motor freni + arka fren hafifçe kullanılarak sürülmeli. Normal yağmur yağarken sürdüğümde fazla sorun olmamıştı ama yerin çamurlaştığı yerde çok dikkat. Zaten yağmurda sürmek her iki tekerli araç için ciddi sorundur.

    3.
    Arka freni serviste düzgün ayarlatın. Bazı servisler pedal çok yukardayken tutacak şekilde ayar çekiyor. Neticede refleks olarak hızlı basarsanız arka kitleyebilir. O nedenle pedalın yarım basıldığında tutacak şekilde ayarlanırsa frenlemede sorun kalmıyor. Herkes kendi ayarını kendisine göre yapabilir.

    Lastikler:
    Yanal tutunmaları hiçde fena olmayan lastiklere sahip. Ben bayağı bir yattığımı hatırlıyorum ve sorunsuzca yere tutunmuştu. Bu lastikler tubless değil. Ama jantı alaşım cant olduğu için sadece uygun bir tubless sibop ayarlanıp takılırsa tubless lastik takabiliyorsunuz. Bizim burda 2-3 kişi bunu yaptı sorunusuz kullanıyorlar. Güvenlik açısından yapmakta fayda var. Bende en kısa zamanda yapacağım.

    Akü: Akü ile ilgili en olumsuz görüşüm sağa veya sola fazla yatmada sıvı sızdırması. Üzerinde gelen aküde malesef bu sorun var. Başka birkaç kişide de bunu gördüm. Paranız varsa üzerindeki aküyü çıkarıp yerine kuru akü takmanız sizin için daha sorunsuz olur. Bakım gerektirmediği içinde kullanımda rahat edersiniz. Bende hala orjinal akü durmakta ve sorunsuz görevini yerine getirmektedir.

    Amortisörler:
    Kimilerine göre sert, konforsuz. Kimilerine görede tam istediği gibi. Benim açımdan bir sorun yok. Daha çok kişisel bir görüş.

    Gövde parçaları, Vidalar vs.:
    Gövde parçalarının bir çoğu plastik. Plastik olmasına rağmen çok şık duruyor. Bir sorun yaşamadım. Vidaların belli aralıklarla (mesela en erken 2 haftada bir) kontrolünde fayda var. (her motor için geçerli)

    Depo: Depo'nun koltuk tarafı alt kısmına çizilmemesi için dikkat etmeniz gerek. Özellikle bazı giysiler veya ufak çantalardaki metal kısımlar burayı zedeleyebiliyor. Dikkat edilirse sorun yok. Küçük bir çanta yüzünden benim motorda ufak bir-iki çizik oldu malesef.

    Aynalar: Aynanın geniş olup arkayı göstermesinin çok iyi olduğunu söylemek siterim. Ancak çok büyük bir dezavantajı var oda yanal gösterme açısına sahip değil. Bu nedenle özellikle sol tarafta ölü nokta kalıyor ve o noktayı göremiyorsunuz. Tercihen iyi bir ayna almak gerek. Araştırmalarım sürüyor aynayı değiştirmek istiyorum. Eğer ayna değiştirmeden çözerim derseniz ufak dış bükey ayna alıp üzerine takın veya yapıştırın. En azından solunuzda araç olup olmadığını görürsünüz.

    Son sürat ve titreşim: Bu konuyla ilgili görüşlerimi testlerimi bitirdikten sonra ekleyeceğim. Ama şimdiye kadar kullanımdan gördüğüm kadarıyla 15 dişli ile uzun yolda 90km le giderken tireşimin büyük oranda azaldığı. Çünkü motor 90'la giderken daha düşük devir çeviriyor. Böylece daha az yakıt harcıyor, daha az çevreyi kirletiyor ve motor ömrüde uzuyor.

    Tüketim: Yaptığım testlerde şehir içi kullanımda 100km'de 3.22 civarı tüketim elde ettim. (eski 13'lü dişli ile) Bu rakama göre 18 lt depo ile 559km yol gidebiliyorsunuz. TL bazında konuşursak 20YTL ile 240km yol yapabiliyorsunuz. 250cc, 185kg (aks. ile 200km civarı) bir motorla bence iyi rakamlar.

    Vites: Vitesler rodajdayken biraz zor geçiyor. Bu durum normal. Rodajdan sonra bayağı rahatlıyor. Ama ustamla konuşmamda bana bu motorun en keyifli sürüşünü 5000km 'den sonra yaparsın dedi. Dişli değişmeden önce 1. vitesi çok çabuk bitiren motor bu nedenle hızlı vites değişirmeyi ve devirli sürüşle kendini hantallıktan bir nebze kurtarıyordu. Dişli değiştikten sonra bu sorun büyük ölçüde kalktı ve şehir içi kullanım bana göre normale bindi.

    Motor Teknolojisi:
    Motor 20bg, Suzuki GN250 motoru ile aynı teknik yapıdadır. Üstten eksantrikli, silindir başına 4 subaplı bir motordur. Yağlama sistemi basınçlı ve yağ filtrelidir. Biyel kol yatağında bilye yatak kullanılmıştır bu nedenden sürtünme oranı düşüktür ve devamlı yağ altında çalışır. Elektronik ateşlemedilir. Karbüratörü vakumlu olup, motor freninde benzin tüketimini kısar. Büyük bir kağıttan hava filtresi vardır. Zincir o-ring'dir.

    Bujiler:
    Uygun buji markaları ve kodları:

    Denso Buji: X24ES-U --> Katalokta bu yazıyor.
    Champion Buji: RA6HC
    Bosch Buji: XR4CS
    NGK Buji: D8EA
    AC Delco Buji: S123XL

    Aksesuarlar:
    Aksesuar olarak özellikle motor koruma demirinin mutlaka takılması gereklidir. Sizin ve motorun güvenliği için şart. Ön küçük farlar mavi renkte olduğu için ben taktırmadım. Kendim yaptırdım. Ön cam piyasadan uygun fazla büyük olmayan bir ürün kullanabilirsiniz. Çantalar için çeşit çok. Yalnız çantayı takacaksanız çantanın iç tarafa büyüküp tekere çarpmaması için profil demirden bir parça yapıp arka el tutamağı vidalarına monte ettirin. Böylece çanta bu demir sayesinde içeri kapanmaz.

    Temizlik ve Bakım:
    Ben motorun sadece belden aşağısını düşük basınçlı suyla yıkıyorum. Tekerlek bilyalarına ve elektronik aksama basınçlı su tutmayın. Sık yapılan bir hatadır. Geri kalan kısmı hafif ıslatıp bezle temizliyorum. Kurulama öncesi basınçlı hava ile kurulama yapılabilir. Sonra bezle devam edersiniz. Zincir mazotla temizlenip kava ile kurulanmalı ve zincir yağı ile yağlanmalıdır. Gözle, elle, ve anahtar takımıyla parçaların durum kontolünü ayda 1 yapın. Vaktiniz varsa her hafta sonuda kontrol edebilirsiniz.

    Orta sehpa: Yani motorun ayakları. Yeri olmasına rağmen motora takılmamış. Aslında takılsa iyi olurdu. Motoru ayaklığın üstüne alırdık ve zincir yağlama, temizlik falan daha kolay olabilirdi. Eksik olarak düşünebiliriz.

    Genel görüşlerim, tespitlerim şimdilik bunlar. Zamanla kullanmda göreceğimiz zayıflıklar veya artıları bu forumda paylaşacağım.

    Motorun son resimlerini çekip buraya ekleyeceğim.

    Görüşmek üzere.

    __________________________________________________ _______________

    Kanunu Servisler Müdürlüğünden Gelen mail:

    Sn. Müşterimiz,



    Öncelikle ürünümüzü tercih ettiğiniz için teşekkür eder, uzun yıllar boyunca keyifli sürüşler dilerim.

    Yazınızı son satırına kadar okudum. İlgi, alakanız ve birikimlerinizi gerek bizler, gerekse tüketiciler

    İle paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederim. Üründen kaynaklandığını düşündüğünüz problemler

    AR-GE müdürlüğüne iletilmiş olup, gereken müdahale yapılacaktır.

    Bir dergi editörü tarzında yazılmış bu editoryal yazıdaki emeğiniz için sizi kutluyor, sağlıklı, mutlu

    ve başarılı dolu günler diliyorum. Saygılar sunarım.



    Not: Tarafınıza ücretsiz bakım kuponu göndermek istiyorum. Bu kupon karşılığında periyodik bakım

    İşçilik ücreti ödemeyeceksiniz. Adresinizi ve tarafınıza ulaşabileceğim telefon numaranızı tarafıma

    İletmenizi rica ederim.


    Kanuni ve Makineyi kutlamak lazım
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    just_life, sonunda yaptın yapacağını.

    Kanuniye ilgi ve alakalarından dolayı tekrar teşekkür ediyorum. Daha öncede kendilerine mail attım aynı ilgi ve alakayla karşılaştım. Diğer firmalarında aynı ilgiyi müşterilerine göstermesini temenni ediyoruz.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  3. #3
    desertnight - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TRUVA TR 250-4
    Sanada helal olsun.ÜŞENMEMİŞ GÖNDERMİŞSİN. seni de ben tebrik edeyim bari.

  4. #4
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Evet çok güzel bi yazı..İnşallah onlarda dikkate alırlar..Bende Kanuniye mesaj göndermiştim..Gerçekten ürünleri ile ilgileniyorlar...Beni telefonla arayarak bilgilendirmişlerdi...İşte arkadaşlar boşuna Kanuniyi savunmuyorum...Yedek parça, müşteri hizmetleri vb....
    0 Rh (+)
    06 - 09

  5. #5
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı
    just_life, sonunda yaptın yapacağını.

    Kanuniye ilgi ve alakalarından dolayı tekrar teşekkür ediyorum. Daha öncede kendilerine mail attım aynı ilgi ve alakayla karşılaştım. Diğer firmalarında aynı ilgiyi müşterilerine göstermesini temenni ediyoruz.

    Görüşmek üzere.

    Yok abi ben birşey yapmadım herşeyi sen başlattın
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  6. #6
    Fuut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW R50
    Makine şu benim motorsikletinde bir testini yapar mısın?

  7. #7
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Fuut Adanada bir gezide değişin motorları
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler