Sevgili byjeoloji, yaklaşık 8 aydır
Innova kullanıyorum. Bana sorarsan iyi bir başlangıç yapmışsın derim. Bikere bu
Innova öyle birşey ki
-senin kaygılarını çok iyi anlıyorum, uzun süre ne alayım diye düşünürken ben de senin gibi kendimi Innova alırken buldum- ilk olarak "yahu acaba iyi mi yaptım" etkisi yapıyor, sonra kullandıkça "hiç ben yanlış yapar mıyım" diye düşündürüyor, sonra da "yav biraz büyük bir motor almalıyım ama ben bunu satmaya nasıl kıyarım" diye kara düşüncelere sevkediyor insanı. Yazın mıcırda devrilmeden dolayı meydana gelen çizikler içime sinmediğinden 2 hafta önce ön grenaj ve çamurluk ile yan siperlik dahil 4 parçasını birden değiştirdim (140 YTL), yani fikir versin diye söylüyorum, parçaları diğer modellere göre oldukça ucuz.
Innova ile İstanbul'da her yere gidiyorum. Hatta geçen yaz Kırklareli-Vize turu yaptım, en ufak bir sorun yaşamadım (TEM Otoyolundaki aşırı rüzgar dikkat katsayını arttırmana, hız limitini ise iyice düşürmene yol açıyor). Geçen Pazar ise Çatalca'nın köylerinde turlayıp durdum, çamurlara girdim, bozuk yollardan geçtim, dönüşte bu kez TEM'den kaçayım derken B.Çekmece yolunda rüzgarın kralına yakalandım ve yoğun kamyon trafiği arasında soğuk terler döktüm. Yani hafif oluşu bu anlamda ciddi sorun yaratıyor.
Bu açıdan bakılırsa kesinlikle uzun yol motoru değil, şehir içinde ise ideal bir yol arkadaşı. Gidonu dar olduğu için özellikle İstanbul gibi trafiği çok yoğun şehirler için biçilmiş kaftan. Yani çok önerilecek bir şey değil ama, araçlar dururken veya tin tin ilerlerken
Innova ile onlara ayak uydurmaya çalışmak da düşünülemez di mi ama. Demem o ki, araçların arasından nasıl geçerim şeklindeki fobim, araçların arasından sıyrılıp geçme hobime dönüştü bu sayede
Yakıt sarfiyatına gelince, ben bu konuda litre/kuruş hesabı yapamıyorum ama, dolu 1 depo ile -ki depo hacmi sadece 3,7 lt.- 140 km. yol katettiğimi söyleyebilirim. Süratine gelince, ideal limit bence 90 km/h. 100 km. süratin üzerinde zaptı biraz zorlaşıyor, zorlayınca 110 hatta koşullar uygunsa 120'yi bile görebilmek mümkün (hafif eğimli, rüzgarsız yollarda tabii). Ama belirttiğim gibi hızlı trafikte aşırı dikkat gerektiriyor bu durum.
Bu arada, otomatik debriyajlı oluşu bence bir avantaj, özellikle yeni kullanıcılar için. Vites sayısının 4 olması ise ciddi bir dezavantaj, çünkü 80'in üzerinde motor yaygarayı koparmaya başlıyor
Sonuç olarak, küçük hacimli ama güçlü motoruna estetik görünümü ile marka ve servis kalitesi de eklenince,
Innova bence ideal bir motosiklet olarak adını yazdırır. Bir sonraki motorum ne olacak diye düşünürken şimdilerde 2. motorum ne olmalı diye ciddi ciddi düşünmeye başladım. Yani
Innova'yı satmaya kıyamayacağım galiba.