Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ön teker patlamasında ne yapılabilir

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sonyeniceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YBR 125 alacak ama parası yok Çine devam
    Herkese merhabalar, bugün kaza geçirdim ama çok şanslıyım kolumdaki ufak bir sıyrıkla atlattım motorda da bir hasar yok artçımla beraber heykel-Bursa da işimizi hallettikden sonra evin yolunu tutmuştuk hızım 40-50 civarı birşeydi o kadar ani olarak dengemizi kaybettik ki ne yapsam nafile afsaltı öptük arkadaşla ,ön teker patlamıştı ve tekerin havası da çok ani indi, bütün çabalara rağmen afsalta öpüşmekten kurtulamadım, daha öncede seyir halinde iken arka teker iki kere patlamıştı ama düşmeden durumu düzeltebilmiştim,bu ön teker patlamalarında neler yapılabilir bir tekniği var mı bu işin,yoksa böğle bir durumda bol bol dua etmekten başka çaremiz yok mu,


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yasin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    üsküdar, zeynepkamil
    Motosikleti
    peugeot satelıs 250
    herhalde aniden ayaklarımızı yere koyarsak sorun olmaz gibi! ama yavaş giderken...

  3. #3
    F-4PHANTOM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YMH TDM 850
    Öncelikle geçmiş olsun.......benim de arka lastiğim patlamıştı EN-500 ile 165km.de hem de 2 kişi sürat denemesi yaparken(konumuz dışı bir salaklık.... ayrı) süratli ve düz gidebildiğin sürece sorun yok ama sürat düştükçe denge zorlaşıyor. 40-50 km.den itibaren resmen rodeo yapıyordum. Ön tekerlek için en doğrusu asla ve asla kuvvetli fren yapmamak surat yavaş yavaş düşmeli ve dengesizliğe adapte olabilmeli....yatış yani dönüş varsa düşmek kaçınılmaz...mümkünse dümdüz gerekirse yoldan çıkmak düşünülebilir zira birazdan mototr tamamen kontrolden çıkacaktır...herkese emniyetli sürüşler

  4. #4
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    kardeş hızlı giderken kesin bir kaza olur ama yavaş iken yalpalama ile kurtulursun onun için lastiklerin bakımı zamanında yapılmalı tedbirli olmak her zaman iyidir

  5. #5
    GakkosAtalay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    2006 SUZUKİ GSX 600 F
    Direksiyonu Ve Dengeyi SabıtLeyip, Sert bi KontroL hamlesiyle düşürmeden de Durabilirdiniz. Gerci Buradan Böyle Tarif Edip söylemek kolay, öyle bir anda bildiginide unutur insan Neyse Gecmiş oLsun üzücü Birsey Yok Nede olsa..

  6. #6
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    eşhedüenla....
    şaka bi yana aslında yapacak çok bişey yok en akıllıcası kendini kontrollü şekilde yere bırakmak...
    Eğleniyor muyuz?

  7. #7
    crazy_devil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    DENIZLI
    Motosikleti
    MONDIAL MCT 250
    Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım.Ama böyle durumlarda yapılabilecek çok bir şeyin olmadığını düşünüyorum.Bu gibi bir durumla karşılaştığımızda;o kadar ani gerçekleşiyorki herşey düşünmek bile mümkün olmuyor zaten.Ama ne yapılabilir diye düşününce bir kaç fikir geliyor insanın aklına.Tabi o anda insanın aklına gelebileceğini sanmam ama;tecrübeyle bu başarılabilir.Mesela;hızın düşük-senin ve artçının korumaları eksiksiz ise;ve motosikletinin koruma demirleri varsa,biraz fren yapabilr ve hızını en aza indirdiğinde kontrollü bir şekilde motoru dengede tutabileceğin yöne(benim için genellikle sağ yöndür) yatırıp kendinizi atmanız.Bu durumda motorunda o yön üzerindeki koruma demiri üzerinde sürüklenecek,sizlerde yere yumuşak bir biçimde düşeceksiniz ve hasarı en aza indirgemiş olacaksınız.
    2. bir mantıklı davranış da;motor freni yapmak.Genellikle piyasaya yeni çıkan motorların bir çoğunda mevcut.Motor freni yaptığında otomatikman hızın düşecek,seninde yere düşme oranın azalacak.
    Ama böyle bir durumda frenlere abanılması;sanırım düşme oranımızı yükseltecektir (?).
    Allah hepimizi böyle aksiliklerden korusun.Yolumuz açık olsun.Saygılar.

  8. #8
    McA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Vitello Life 80
    Çok geçmiş olsun arkadaşım.. Umarım birşeyiniz yoktur..
    Benden çok daha tecrubeli arkadaşlarımız varken bana söz düşmez ancak tam koruma artı hafif, on tekerin yavaslamasıyla orantılı bir frenleme sanırım uygun olabilir. Ancak Bursa Heykel gibi bir yerde motoru guvenli bir şekilde yatırmak için çok şanslı olmak gerek..
    -McA-

  9. #9
    xasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    bu konuyu d.d ustaya sormak lazım bizi aydınlata bilir sanırım polis yatışı yapmakta fayda var

  10. #10
    heveslee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    geçmiş olsun.bence tecrübeyle edinilecek şeyler bunlar.şunu yap densede ani olan bir olay karşısında ne yapacağını bilmek mümkünmü bilemiyorum.bi ihtimal düşmeyi tehlikesiz hale getirmek olabilir.
    HIZLI YAŞA YAVAŞ ÖL !

  11. #11
    MASTER OF THE ROAD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2006
    gözünü kapa dua et diycem ama okadar kısa sürede nekadar dua edilirki geçmişolsun

  12. #12
    obkavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Çekmeköy/İstanbul
    Motosikleti
    google arama motoru :)
    Abİ Lastİklerİn Tubless DeĞİlmİ Anlamadim
    LAZKOPAT /'Asla bir Türk'ü kılıcını çekecek noktaya değin kızdırmayın' Napolyon

    "Az kaşardan Tost, Çok Kaşardan Dost olmaz"

  13. #13
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Geçmiş olsun kardeşim.

    Lastik patlamasını yaşamadan önlemleri tariflemek bence çok yanlış!
    Ancak lastiği patlamış arkadaşların yorumları önem taşır bence gerisi önemsiz.

    Lastiklerin kaç KM yol aldığı ve Motosikletin hagi koşullarda korunduğu ÇOK önemli!! Motosikletin lastikleri Kauçuk yerine daha ucuz olan Naylon tiplerden ise ( çin Motosikletlerinde öyle ) elbette ömrü Kauçuk kadar uzun olamaz.
    Motosiklet sürekli güneş ışınlarına maruz kalıyorsa ömrü çok daha kısa olur! X ışınları lastikleri yakarak zayıflatır ve patlamalarına neden oluyor.
    Lastiklerin hava basıncı uygun durumda olmalı ve hareket etmeden evvel batan cisimlerin olup olmadığı da kontrol edilmeli! Bizlerin hayatı bir bağlamda 2 lastiğe bağlı onun için kontrol edilmeli, Değişim gerekiyorsa lastik seçimi her daim Kalitelisinden yana olmalı.

    Selamlar,
    Özer

  14. #14
    muvattali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    cbf 600sa
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...hareket etmeden evvel batan cisimlerin olup olmadığı da kontrol edilmeli...
    Bu çok etkili bir önlem. Yola çıkmadan önce yaptığım kontrollerde lastiklerden vida, cam, metal parçası gibi pek çok zımbırtı çıkarmışlığım vardır.
    İnnova 125, nx4 falcon, xt660r, CBF 600s diyerek devam ediyor hayat

  15. #15
    sonyeniceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YBR 125 alacak ama parası yok Çine devam
    arkadaşlar hepinize çok çok teşekkür ediyorum. Ve başıma gelen hadise ile ilgili de bir kaç bilgi vereyim. Motorumun markası wuxi modeli ise cup daha çin furyası tam manası ile başlamadan önce ilk gelen çin mallarından biri asyamotordan bile önce kanuniyi zaten saymıyorum. Km si 12864 ön tekerlek daha önce bir kere patlamaştı yama yaptırdım. Teker patlaması sırf dandik malzemeden dolayı yapıldığı için patladı lastik içeride kaldığı halde artık lastikten çıkmıştı. Her tarafında incelmeler olmuştu. ve lastiklerde dublex değil. Olmaması büyük bir risk bundan sonra alabilirsem eğer bir motor ilk dikkat edeceğim şeylerin başında çin olmaması ve dublex tekerlere sahip olması gelir. Bir çin malı motoru binecekseniz eğer bir kelimeyi şahadet getirin veya abdestli binin.

  16. #16

    Üyelik
    04 Ocak 2004
    allah'a dua et kardşim

  17. #17

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    OSMANİYE
    geçenlerde tam viraj dönerken arka lastiğim patlamıştı. hava okadar hızlı boşaldıki anlayamadım doğrusu. çağumuz bisiklet sürmüşüzdür. hani arkayı hızla giderken ani dönüş ve frenle kaydırırız ya . aynen öle oldu yolda mucurlu hafiften. nasıl oldu da kurtuldum hayret ettim. Allah a şükür. yani bu gibi durumlarda yapılacak fazla bişe de yok aslında.

  18. #18
    alexhayabusa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki1300hayabusa+monero 200cc 2valve full+full modifiye
    yerin en güzel yerini öpmeye çalış
    hayal buysa işte hayabusa herkes hayal edebilir ama herkez zaptedemez msn adreslerim:reha44@yoshimurax1hayabusa.com [email]reha44@hotmail.com[/email]
    34 rh 1144 hayabusa 34 ryt 6844 monero 200cc

  19. #19

    Üyelik
    18 Ağustos 2006
    Şehir
    Şehremini
    Motosikleti
    Zealsun ZS 200 GSXR :)
    Kardeş geçmis olsun dileklerimle beraber.
    1. cin malıysa eger lastiklerin degismesi sart
    2. düşme taktiklerini ögreneceksin
    3. gidona cok saglam yapıs sabıt tutmaya calıs
    4. motoru kopresöre bindir ama cok hızlı degıl sert fren yapma ön fren asla
    5.dualarını et
    6.arkanda yolcuvarsa motoru yatır ayaklar altta kalacak sekılde değil
    7.her zaman gıttıgın yolun zemınıne dıkkat et

  20. #20
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    tubeless güzel bi lastik al ve içine şambrel taktır yani içlastik telaffuz yanlış olabilir kolay kolay patlamaz bide öğrendiğin gibi herhan herşeye hazırlıklı olarak kullanmak lazım motoru kazasız belasız sürüşler
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler