150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Merhaba, bende 1 haftadır bu motoru kullanıyorum, aslında kullanmaya çalışıyorum, çünki jikleden haberim yoktu kanter içinde kalıyodum zaten akü bitik durumda kick start yapacağım diye olay kick boxa dönüyodu, sonra dün jikle olayını çözdüm ve rölantiyi yükselttim karbüratörünü söktük temizledik çekişi arttı zaten boğulup duruyodu ama şimdi taş gibi, çok gıcırdıyo bugün onuda halledicem onuda çözdüm sayılır, onun dışında bir sorunu yok havalar biraz daha ısınsın kilyos sarıyer tarafında motorun profiline uygun arazide test sürüşü yapacağım, ama genelde asvaltta kullandığım için supermoto lastiği takmayı düşünüyorum maliyeti hakkında bilgisi olan varmı ön jant ve lastiği değiştirip, arka jantı değişmesek sadece lastik taksak olurmu mesela? Kawa65 sen bu motorda tecrübelisin.
Jikleyi üst konumda çalıştırdıktan sonra yarım konuma aldım en alta indirmedim bunun motora bir zararı varmı?
-
Bende de Ramzey 200gy var. 199 cc ve 15.5 beygir. Şu an hala rodaj dönemindeyim ama herhangi bir sıkıntı yaşamadım çok şükür. Çalışma jigleyi çektikten sonra ilk marşta oluyor. Gezi yazıları kısmında da anlattığım gibi (Tarsus, Namrum, cehennemdere... başlığı) çekişi gayet güzel. Max hız ise şu ana kadar en fazla çok kısa süreli 100 yaptım. Malum rodaj nedeniyle fazla basamıyorum. Muhtemelen 120 yapabilecek ama mevcut lastikler asfalt yolda biraz titreşim yapıyor. Arazide ise mükemmel. Yakıt durumunu ise yarın kısmetse ölçeceğim. İlk 300 km de yağ değiştim. Bininci km de tekrar değişeceğim. Tüm vites geçişleri çok rahat. Durduğu yerde birinci vitesten boşa çok rahat geçiyor (ilk günden beri). Km göstergesi ve devir saati var. Ayrıca bir de dijital vites göstergesi var. fotolar aşağıda.
-
murat977 adlı üyeden alıntı
Jikleyi üst konumda çalıştırdıktan sonra yarım konuma aldım en alta indirmedim bunun motora bir zararı varmı?
Bende de Zongshen 200 lük var. ilk çalıştırmada ben de sorun yaşıyorum. fakat servis çok yakın bir arkadaşımın aynı sorununu 15 dakika içinde bir karbüratör ayarıyla halletti. ben 400 km. yi biraz önce geçtim. yarın erkende servise gidecez. delikanlıyı rutin kontrole sokucaz
benim bu makineyle iki ciddi problemim var:
1- arka fren pedalı çok yukarıda kalıyor. mecbur ön frene yükleniyorum. bu da uzun yokuşlarda şişme yapıyor.
2- lastikler hoplayıp zıplarken tek kelimeyle şahane. ama hafif nemli zeminde (yoğun yağışta kullanmak nasip olmadı henüz) jilet gibi kayıyor. baharı kazasız belasız atlatırsam yazı mevcut lastiklerle geçiririm inşallah. yaz sonunda ben de supermoto lastiğe geçmeyi planlıyorum. belki arka lastiği biraz da genişetirim diye düşünüyorum.
zamanla tüm tecrubelerimi paylaşacağım.
Not: naci arkadaş; acaba senin gösterge takımının benim motora adaptasyonu mümkün olabilir mi? özellikle vites göstergesi büyük bir ihtiyaç. bir de acaba 6 vitesli bir şanzuman entegre edilebilir mi bu makinelere?
[B]GÜÇ[/B] bir [B]ATEŞ[/B]tir, [B]ISINMAK[/B] ya da [B]YANMAK[/B] senin elinde...
ZS200GY-A Mavi
-
arkadaşlar bendede zealsun zs 200 gy-a var şu an 400km. deyim en kısa zamanda servise götüreceğim bu zamana kadar yaşadığım sorun motorun teklemesiydi sebebide endiksiyon bobinini tutan vidanın oksitlenmesiydi vida temizlendi takıldı sorun kalmadı bilginiz olsun. (haaa o vida şaseden nötr alıyormuş) bide uzaktan kumandanın çalıştırma butonunu söktüm.
[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="2"]Ateşi yandıran kavdır,demiri dövdüren tavdır.[/FONT][/SIZE][SIZE="2"][/SIZE][SIZE="3"][/SIZE]
[SIZE="2"][COLOR="Red"][COLOR="red"][B]B rh +[/B][/COLOR][/COLOR][/SIZE]
-
Benim zealsunun gıcırdama olayını kestik, motor vıcık vıcık yağ oldu her yerini yağladığım için gıcırdıya neden olan yeri tespit edemedim zaten yağ 2 günde anca işledi gıcırdı birden kesildi, yağmurun ilk yağdığı zamanlarda yerdeki tozun krema kıvamına geldiği ortamda benim motorda dans etmeye başladı, bende biraz ürktüm ve limitlerin altında kullanarak kaymadan eve kadar geldim, bu servis bakım periyodu her 1000 km de birmidir, geçen telefon açtım karizma motora her 1000 kmde gelecen dedi, bende hafif bir tebessüm belirdi, oldu dedim, bunun aslı astarı varmıdır arkadaşlar, kuryelerin her 2 haftada bir servise bakıma götürdüğünü hiç zannetmiyorum, zaten servis olayına hiç sıcak bakmıyorum en güzeli sahibinden garantidir, servisin aldığı paralarla motora çok daha iyisini yapabiliriz, hertarafı sökülebilen bir makina, geçenlerde karbüratörünü söküp temizleyip takmamız 1,5 saatimizi aldı oda ağırdan aldık, normalde 40-50 ytlden aşağı yapmazlar...
buda benim makina http://img128.imageshack.us/img128/6091/grnt0137kk.jpg
-
:D Yorumları okudum hepsi birbirinden harika. Motorsikletle anlaşılan epeyce bir boğuşulmuş. Bende de zealsun 200 var tek sorunum çok sarsıntı olması. diger halleriyle saglam bir motorsiklet. pek servis yüzü görmedi 2500 km de . Titresimi azaltmak icin ne yapmak gerek ?
Bu arada motorsikletin ön dişlisini değiştirdim. Km cubugu benzin göstergesine kadar dayanıyor, tahminimce 140 km ye ulasiyor
-
Yakıt tüketimi ile ilgili bilgisi olan var mı aranızda?
-
cenngiz arkadaşım, maalesef sorduğun tür (ya da başka türlü) modifikasyon veya adaptasyon konularını bilmiyorum. Bu tür km saati, devir göstergesi veya vites için dijital gösterge adaptasyonu iyi bir motosiklet ustasıyla görüşülmesi gereken birşey. Ama tavsiyem usta çok iyi olmaz ise sakın bu tür işlere girişme sonra çok sıkıntı ve pişmanlık çekersin. (vites göstergesi çok aydınlık ortamda net görünmüyor. Üzerine gölge yaparak bakıyorum Ama loş veya karanlık ortamda çok iyi).
Yakıt konusu hakkında bu hafta kesin bir bilgim oldu. Gezi yazılarında bahsettiğim 200 küsür km'lik yolda (ki bunun 55 kmsi orman içi ve civarı) litre başına ortalama 36 km yol almış Ramzey 200 enduro. Cumartesi yaptığım büyük kısmı otoyolda (60-70 km hızla) 40 km'si de yayla yolu (asfalt) olmak üzere toplam 185 km nin ortalaması da 37 km/litre. Pazar günü ise bir arkadaşımla birlikte (iki motor) Çamlıyayla'nın "papazın bahçesi" denilen bir doğa harikası bölgesine gittik. Çamlıyayla yolundan ayrıldıktan sonra yaklaşık 15 km orman yolu sonunda (yolun eğimi ve yapısı yüzünden inerken çok tırstım ve ayağım firende hep birinci veya ikinci viteste indim) gideceğimiz yere tam ulaşmadan geri döndük. Aynı yolu geri çıktık. Muhteşem manzara içerisinde çok güzel bir 30 km idi. Yolun durumu hakkında şunu söyleyebilirim. Geçen haftaki cehennemdere gözne yolu bu 15 km lik yolun yayında asfalt yol gibi kalır. Uzatmayayım toplam 226 km nin sonunda yakıt ortalaması 34 km/litre oldu. Ancak bu sefer adana-tarsus arasında ortalama 80-85 km hızla gittik. Sonuç olarak Ramzey 200 enduronun yakıtı (bu gezi sonunda motorum 955 km'ye ulaştı) ortama 34-37 km/litre arasında.
Arkadaşlar şunu özellikle belirtmeliyim ki, enduro alacaksanız 200 cc'lik alın. Çünkü beygir gücü ve torku sayesinde dik rampalarda bile 3 vites te gidebiliyorsunuz. Ben papazın bahçesinden gelirken sadece dikve çok keskin virajlarda ikinci vitese düştüm, sonra yolun durumuna göre hemen 3. veya 4. vitese geçtim. Selamlar.
-
Cenngiz, motora alıştıktan sonra vites ve devir göstergelerinin çok bir işlevi kalmıyor. Zaten motorun sesinden ve çekişinden vitesi değiştirip değiştirmemen gerektiğini anlarsın. Kaç kişi otomobil kullanırken vites kaçta diye vites koluna bakar ki?
Naci63, yani ortalama olarak 100km de 3 litre yakıyor diyebiliriz. Oldukça uygun bir tüketim 200cc için.
Bugün motorun daha kaliteli ve ayrıntılı fotoğraflarını koyacağım siteye.
iyi günler...
-
Tam olarak 2.7-2.8 gibi. Kitabi verisi 2.1. Ama ben 110 kg ve arkadada yük olunca tabi tüketim biraz artıyor. Selamlar.
-
-
Derin senin motorunun aynısını (renk ve çanta) Adana'da da gördüm. Merak ettiğim iki şey var. Birincisi fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla plakan yok. Bu trafikte sıkıntı olmuyormu?
İkincisi de arkadaki çantayı biraz büyük almışsın gibi geldi. Gerçi yolculuklarda çok kullanışlı. İçi baya eşya alıyor. Ama bazan da (özellikle rüzgarlı havalarda ve hızlı giderken) sakıncası olabilir. BMW enduro motosiklette bile arka çanta yüksek süratta kafa sallatıyormuş. Bizimki tür endurolarda 60-70 km süratte bir şey olmayabilir ama 90-100 km hızlarda, yanından geçen bir tır veya otobüs seni ciddi şekilde etkileyebilir. Böyle bir sorun yaşadınmı? Selamlar.
-
Naci63, Fotoğrafları plaka takmadan önce çekmiştim. Topcase'de önceki motorumdan söküp taktım. 45 litrelik, büyük ama çok işe yarıyor. Henüz yüksek hızlara çıkmadığım için çantanın kötü bir etkisi olur mu bilmiyorum, ama vazgeçebileceğimi sanmıyorum.
-
Ben de vazgeçemiyorum ama 90-100 gibi süratlerde (asfalt düz yolda) yanımdan geçen büyük araçlardan etkileniyorum. Çünkü lastikler asfalt yola uygun değil. Motor da hafif, bu nedenle zaman zaman sıkıntı yaşıyorum. Ama 60-70 gibi hızlarda pek sorun yok.
-
-
arkadaşlar bendede skygo 200 var 2000 km oldu herhangi bir sorun yaşamadım ufak tefek cıvata düşmesi dışında ama titreşim cok fazla özellikle 100 den sonra rahatsız ediyor bu titreşimi azaltmanın yolunu bulan varmı aranızda
arkadaşlar bendede skygo 200 var 2000 km oldu herhangi bir sorun yaşamadım ufak tefek cıvata düşmesi dışında ama titreşim cok fazla özellikle 100 den sonra rahatsız ediyor bu titreşimi azaltmanın yolunu bulan varmı aranızda
-
Arkadaşlar, bunlar sürat motorları değil. Bastığınızda 120-130 yapabilseler de normal hızları asfaltta 80 Km'i geçmemeli. Motorların lastikleri çok dişli olduğu için (arazi şartlarına uygun) normal yolda titreşim yapması doğal. Eğer hep asfalt yol sürüşü yapacaksanız lastiklerinizi asfalta uygun olanlarla değiştiriniz. Bunun dışındaki titreşimin bir kısmı 3000km sonra büyük ihtimalle biraz daha azalacaktır. Titreşimi tam kesmek belki mümkün olmasa da motor bloğu ile şasenin birleşim yerlerine (üç veya dört noktaya) uygun takozlar konularak (sanırım geçen yıl buna benzer bir işlemi başka bir tür motorda yapan birilerinin yazınını okumuştum) titreşim biraz daha azaltılabilir. Ama lütfen unutmayalım. Bunlar arazi tipi motorlar, sürat değil! Selamlar.
-
tamam arkadaşım bende biliyorum ama ben onlarca japon enduru kullandım yaklaşık 20 yıldır motosiklet kullanıyorum ilkkez çin kullanıyorum bu titreşimler hiçte normal değil 76model xt500ümde bile titreşim yoktu hemde 140m 150 km hız cok rahat yolculuk edebiliyordum diyerlerini söylememe bile gerek yok
-
Cumartesi günü 500 kilometreye ulaşan motorumu ilk bakımı için İzmir/Çamdibi servisine götürdüm. Aynı zamanda Bisan ve Mondial servisi de olan yer sınırlı yerine rağmen oldukça fazla iş yapıyor.
Neyse, ufak tefek sorunların hepsi çözüldü sanıyorum. Repsol marka yağ kullandı, bir de yine repsol marka sprey zincir yağı aldım. Buji NGK ile değişti. Konulan yağ, spey ve NGK buji dahil toplam 25 lira verdim. Zealsun ilk bakımda işçilik almıyor, garanti kitapçığında da belirtilmiş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler