Enduro-Trail-Dual Sport-MotoCross
Reklamlar
-
Aşağıdaki yazı Khutuck ve benim (Prometheus) tarafımdan WIKI İngilizce'den çevirilmiştir. Kaynak göstermeden dilediğiniz yerde yayınlayabilirsiniz (yazıyı WIKI Türkçe sayfasına da koyduk).
Enduro motosikletler; doğa sporları konusunda uzmanlaşmış, yumuşak süspansiyonlu cross motorların, yasal olarak trafiğe çıkmak için gereken parçalarla donatılmış halidir. Motorları genellikle tek silindir 2 zamanlı 125 ile 300 cc arasında ya da 4 zamanlı 250 ile 650 cc arasındadır.
Enduro ve diğer off-road motosikleri ayıran bir diğer özellik ise, enduroların sinyal, stop lambası, far ve birtakım koruyucularının (elcik koruması, motor koruması) ve ses konusunda düzenlenmiş egzoz sistemlerinin olması, geniş vites aralıkları, iki ağaç arasından kolaylıkla geçebilecek kısa gidonlarının olması, ön ve arka süspansiyonlarının yolculuk için yumuşatılıp sertleştirilebilir olması (Böylelikle sürücü kendi psikolojisine göre süspansiyon ayarını değiştirebilir).
Endurolar, Motocross (MX) motosikletlere çok benzerler. Cross motosikletler çoğunlukla enduro yarışçıları tarafından tercih edilirler (önemli birtakım modifikasyonlar ile). Standart bir cadde motosikletiyle kıyaslanınca bir enduro motosikletten beklenenler ağırdır, bu yüzden enduro motosikletler en iyi kullanım şartları için bol miktarda bakıma gereksinim duyarlar. Bakımları motocross motorlarının bakımıyla benzer, ancak enduro motosikletler daha fazla çarpışma önleme/tamir etme bakımı çıkarmaya yatkındırlar ve son dönemlere kadar enduro motosikletler üreticileri tarafından MX motorlarından tamamen farklı motorlar olarak geliştirildiler (bu yüzden birçok kişi enduro etkinliklerinde MX motorlar kullanmaktadır), ve buna uygun olarak daha uzun servis ömürlü motorlar, daha sağlam parçalar, ağırlık konusunda daha az yoğunlaşma (MX motosikletlerden farklı olarak, bu sınıfta ağırlık alt limiti yoktur) ve diğer enduro özellikleriyle geliştirildiler.
2000’lerin başından beri gelen akımla motocross’lar enduro motosiklet platformlarında kullanılıyorlar. Bu kısmen motocross’ların motor dizaynlarının 2 zamanlıdan 4 zamanlıya geçmelerinde etkili bir akım oldu. Enduro ya da trail ve dual sport olarak adlandırılan (dual, çünkü bunlar off-road ve cadde performansı için modifiye yapılabilirler, oysa ikisinde de tam verimli olamıyorlar) modeller genellikle çok yüksek güç-ağırlık oranlı dört zamanlı motorlara sahipler. Bu dört zamanlı trail motosikletlerin güç-ağırlık oranları bugünün standartlarına göre iyi değil, ve bunun nedeni daha düşük ağırlık limitlerinin karşılanması hususuna yeterince önem verilmemiş olmasıdır. Dört zamanlı motocross’lara doğru değişimin başlamasıyla, dört zamanlı off-road motosikletler için güç-ağırlık oranı birdenbire önem kazandı, çünkü 125 ve 250 cc motocrosslar çok düşük ağırlığa sahiptiler. Bu motosikletler üretime girer girmez üreticiler, tercihen yeni jenerasyon 4 zamanlı enduro motosikletlerin ortaya çıkarılmasına karar verdiler, var olan dört zamanlı motocrossları enduro için tekrar basitçe biçimlendirdiler. Bu yüzden daha önce sözü geçen değişiklikler yapıldı.
Stefan Merriman, 2004 Dünya Enduro Şampiyonu (Yamaha)
Tüm bunların sonucu olarak bugünün ağırlıklı olarak 4 zamanlı, daha hafif ve tüm zamanların en kuvvetli modelleri olan enduro motosikletleri , MX kuzenleriyle hala birçok benzer karakteristik özellik taşımaktadır. Bu motorlar, sıklıkla ilk başta MX olarak tasarlanmışlardır, genellikle uzun süreli enduro kullanımının sertliklerine dayanamamaktadırlar. Daha düşük ağırlık ve daha yüksek güç elde etme sürecinde üreticiler bir çok ödün vermişleridir (daha ince silindir duvarları, hafif materyaller, daha gerilimli dizaynlar vb.), bu ödünler de zorlu kullanımlar sonucunda motorun sürekli bakım gerektirmesine yol açmıştır. Bu motorlar zorlu enduro kullanım durumunda ödünlerin sonuçlarını açıkça ortaya koymaktadır. Buna bir örnek olarak CRF250R üzerinden tasarlanmış 2004 Honda CRF250X Enduro motosikletini gösterebiliriz. Motor, subaplarının sürekli ayar gerektirmesi ve bazı durumlarda değiştirilmek zorunda olunması nedeniyle kötü bir şöhrete sahiptir. Bu iki prosedür de kolay değildir. Bu sorun 2006 modellerde subap yuvalarının yapıldığı materyalin değiştirilmesiyle çözülmüş görünmektedir. Buna karşılık, aynı sınıfta, ancak enduro kullanım için özel olarak üretilmiş Husqvarna modeli TE250'de enduro kullanımdan sonra gereken bakımlar (subap kontrolleri ve ayarları gibi) hem daha az sıklıktadır, hem de motorun tasarımı sayesinde daha kolay yapılabilmektedir.
Honda CRF 250 R
Honda CRF 250 X
Husqvarna TE 250
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Reklamlar
-
Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
Enduro bir motosikletin titreşiminden neden yakınırlar hiç anlamam madem sarsıntıdan hoşlanmıyorsun ne işin var dağda bayırda gezmek için yapılmış motosikletin sırtında git otomobil al (neredeyse aynı fiyatllardalar artık).Ayrıca nedense ktm ye ilah muamelesi yapan bazı endurocular orta sehpada titreşimden hareket eden bu motosikleti muhabbetini yaparken hiç titreşimden bahsetmezler.
Hem enduro motosiklette granajın ne işi olur ki. Şu transalp ve akranı diğer motosikletler neredeyse racing motosiklet kadar granajlı, zorlu koşullarda defalarca devrileceklari aşikar bu motosikletlere neden plastik parçalar takarlar? Rüzgarı kesmek için mi ? Buji değiştirmeyi bile ayine çeviren bu parçaların takılmasının bir amacı olmalı. Yoksa endurolarda da görüntü takıntısı mı var?
Neden bu motosikletlerin çamurlukları ön tekere yapışık duruyor? Bunlar enduro değil mi? hiç çamura girmeyecekler mi?
Farları neden gidonda değil de granaj üzerinde? Gece çamurlu arazide ilerlerken, virajda içerisine yuvarlandıktan sonra mı hendeği görecekler?
Donald_Duck adlı üyeden alıntı
Ben en iyi bildigim sekilde yazayim... Bu konuyu epey arastirmistim, evet biraz karisik gelebilir ama aslinda cok basit.
"Dual Sport" tabiri Amerikan icadi olup hem caddede hem tarlada kullanilan motorlar icin. Ayrica her iki ortamda da "legal" olanlar icin. Avrupa ve dunyanin geri kalan kismisinda bu tarza "enduro" deniliyor. ABD de daha uc sene oncesine kadar "enduro" tabiri hic bir yerde gecmiyordu, yeni yeni kullaniliyor. (ABD takiminin Dakar a katilmaya baslamasindan bu yana) YAni Paris Dakar yarisinda gordugunuz motosikletlere Dual Sport ya da Enduro diyebilirsiniz. Ayni seydir.
Bu ABD de butun dunyanin "Futbol" dedigi spora "Soccer" denmesi gibi bir sey, hic kafanizi karistirmayin. Dual Sport=Enduro.
"Kros" = "Motokros" ="MX" Sadece arazide kullanilabilen, plakasi, sinyalizasyonu, fari, aynasi vs. olmayan, egzozu kivilcim atmayacak sekilde kapali, arazi lastikleriyle donatilmis motosiklettir.
"Enduro" kros motorunun "street legal" hale getirilmisidir. Yani caddeye uygun lastik (DOT kros lastiginin caddede kullanilmasina izin vermez, enduro lastigi DOT markali olmak zorundadir), far ve sinyaller eklenmistir.
Egzozu kivilcim atmayacak sekilde olmalidir.
"Enduro-Turing" bunun mucidi GS (Geleande-Strasse = arazi-cadde) serisi motosikletleri (aslinda 2.Dunya savasi col motosikletlerine dayanir) halka sunan BMW dir. Agir arazi sartlari disinda hem toprak / bozuk yollar ve hemde asfaltta kullanilabilen, uzun seyahat amaciyla bir miktar konfor on plana cikartilmis "Endurance=dayaniklilik" ve "Turing=uzun konforlu yolculuk" amaclarini bir arada sunan motosikletlerdir.
"Motard = Super moto" Bu motosiklet de "enduro" motosiklete cadde tipi jant ve lastik takilmis halidir kisaca. Suspansiyon degisiklikleri de yapilmaktadir. Bu motorlar asfaltta/betonda kullanilmak uzere tasarlanmistir. Egzozundan alev puskurmesinin bir mahzuru yoktur
Onemli not: Enduro ile enduro turing i birbirinden ayiran en onemli ayrinti on teker jant capidir. Enduro ve kros motorlarinda bu cap 21" olarak tercih edilir. Turing motorunda buna gerek yoktur, cap 16-17" olarak secilmistir.
Sirasi gelmisken lastik meselesini de yazayim. Kros lastiklerinde gerekli tutunma "sekil baglantisi" ile saglanir. Lastik dislidir ve bu disler arazideki toprak, bitki, tas vs ne bulursa ona "tutunur". Asfaltta bu tur "sekil baglantisi" kurulabilecek yapi olmadigi icin bu lastikler asfaltta guvenli degildir. Yeterli surtunme yuzeyi saglayamaz. Bu nedenle kros lastigi asfaltta kullanilmaz.
-
YAni Paris Dakar yarisinda gordugunuz motosikletlere Dual Sport ya da Enduro diyebilirsiniz. Ayni seydir.
"Enduro-Turing" bunun mucidi GS (Geleande-Strasse = arazi-cadde) serisi motosikletleri (aslinda 2.Dunya savasi col motosikletlerine dayanir) halka sunan BMW dir. Agir arazi sartlari disinda hem toprak / bozuk yollar ve hemde asfaltta kullanilabilen, uzun seyahat amaciyla bir miktar konfor on plana cikartilmis "Endurance=dayaniklilik" ve "Turing=uzun konforlu yolculuk" amaclarini bir arada sunan motosikletlerdir.
İşte burda bir çelişki var. BMW geçen sene Dakar'a F650GS ile katıldı buna ne buyrulur.
Demek ki "enduro touring" dediğimiz bir motorun, enduro olabilmesi zor değil.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
eh biri f650R koymuş olunca hemen parantez açtım....
yok bilader malesef zor...şahsen ben f650R (ki 650GS ilginçtir esasen F650R dan doğmadır.yani cadde motorundan yarış değil yarış motorundan cadde motoru çıkmış) .son 20 gündür touratech amortisör sistemini satın alsammı almasammı diye düşünüyorum..bu arada touratech ile yatıp kalkıyorum..on günde en az 4 defa rüyama girdi) yukardaki kardeş f650R-dakar olup hediyesi F650 fiyatı+ 7900 pound oluyor..
fakat yine ilginçtir
-şasi aynı
-motor aynı (sadece "bore" ediliyor ve elektronik değiştiriliyor)
aşşağı yukarı 70 hp civarı..ağırlık (depo boş) 150 kg civarı
eh 150 kg da
bu arada touratech in iğrenç tipli ama felaket özellikli styx ine bir baksanıza...
bu arada F650R iki kere dakar kazanmıştır.(GS dakar adı ordan gelir)
şu anda bildiğim kadarıyla dakar da yarışan en az modifiyeli araçlar ilk önce KTM 660-690 rallye sonra 650GS..yamaha özellikle çok aşırı modifiyeli(nerde o eski hasta olduğum tenereler) (honda XR da şasiyi değiştiriyorlarmış nedenini bilmiyorum belki yol dinamiği için falandır malum xr baja nın kralı ama bileme neden)
neyse alakasız oldu dediğim gibi ama yazmadan edemedim...
-
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
-
güzel yazı . sayende enduro cross karmaşını çözmüş olduk sagol
-
Problemin kaynağı her markanın kendine göre bir kategori üretmesinden kaynaklanıyor esasında.
Kategoriler standart olsa üretilen her motor , belirlenmiş kategoriler altında isimlendirse problem olmaz.
Pro ;
ER -6 ile Fz-6 yı eşlerken kullanım özelliklerine göre birbirlerine benzettim , teknik özelliklerine göre değil.
Her motoru teknik özelliklerine göre karşılaştırmak yanlış. Kullanım amaçlarına göre de birbirleri ile denkleştirmek gerekiyor.
Bir de önceleri TA ya enduro diyenler , şimdilerde yavaş yavaş enduro değildir , funduro dur demeye başladı. Galiba fikirler değişmeye başladı.
Dakar rallisindeki motorların grenajlı olması , belki de bu rallide neredeyse hiçbir enduro pistlerinden çıkılmayan süratlere çıkılması nedeniyle rüzgar katsayısını düşürmek için grenaj kullanılması gerektiği olabilir. Sadece benim şahsi fikrim tabi bu...
Ayrıca Deauville in dökülüp TA nın gittiği gezi için Ta ya methiyeler düzmeden önce Deauville ile o gezi parkurunu seçen adama fırça atmak gerekiyor.
Ben dediğimi anlatamadım galiba ;
TA ülkemizde touring amaçlı kullanılmaktadır. TA ile dağa bayıra çıkan insan sayısı çok çok azdır. Bu nedenle Tr içinde touring gezileri yapmak için tercih edilen bir motor olmasıdır. Bunun asıl nedeni ülkemizdeki touring motorların fiyatlarının aşırı pahalı olmasıdır.
touring amaçlı motor alacak bir kullanıcı için uçuk fiyatlar ödemeden alabileceği motor modelleri kısıtlıdır. 20.000 ytl ye kadar bir bütçe ayıran bir kullanıcı 0 km. motor almak isterse mecburen bu dual purpose ürünlere yönelmektedir.
Mutlaka ne olursa olsun TA veya V-storm fanatikleri çıkabilir. Saygı duyarım. Ancak tezimi tekrarlıyorum.
Bu ülkede 18.000 ytl ye deauville ,19.000 ytl ye pan europan. 20.000 ytl ye Fjr 1300 As satılsa , bu ülkede satılan TA ve V-storm adetlerinde ciddi düşmeler olur. Bunun nedeni de touring amaçlı kullanılacak motorların ucuzlaması nedeniyle dual purpose motorlara olan mecburi ilgilinin azalmasıdır.
FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......
-
HAYALBUYSA adlı üyeden alıntı
TA ülkemizde touring amaçlı kullanılmaktadır. TA ile dağa bayıra çıkan insan sayısı çok çok azdır. Bu nedenle Tr içinde touring gezileri yapmak için tercih edilen bir motor olmasıdır. Bunun asıl nedeni ülkemizdeki touring motorların fiyatlarının aşırı pahalı olmasıdır.
Tam da bunla ilgili olarak "Neden Enduro" yazımda geçen cümleye dikkat et. Yani motor fiyatının pahalı olmasıyla alakası yok işin. Bu kadar adam neden 1200GS istiyor sence, oysa cebinden 2 tane Deauville çıkaracak kadar da pahalı bir motor Anlayacağın yanlış tespit
- Abi dağda taşta ne işim var neden enduro alayım?
--> Dağ, taş, tepe vs. tek başlarına ele alındıklarında cross'u tanımlıyor aslında. Endurolar düz yolda da gitmek üzere tasarlanmıştır. Gireceği arazi de sert ve taşlı arazi olarak düşünülmüş değildir, toprak ve hafif engebeli arazi için uygundur. Amacı hem aslfaltta, hem bozuk yolda, hem de köy yollarında vs. konforlu bir şekilde gidebilmektir. Hatta bu yüzden isimleri yavaş yavaş "funduro" olarak değişiyor. Enduronun dar ve engebeli yoldaki avantajı, manevra kabiliyetinden de geliyor.
Ülkemiz yol şartları göze alındığında otoban hariç (ki kısmen bazı kesimlerde o da dahil) çoğu yolumuz yamalı bohça gibi olduğundan ne zaman karşımıza ne çukur çıkacak önceden kestiremiyoruz. Gittiğimiz yolun %90 ı asfalt olsa bile geriye kalan kısımda karşılaşabileceğimiz arazi problemlerinin aşabilir olması hiç kimsenin hayatında görmediği manzararları görmemizi sağlayabilir.
Sanırım başka söze gerek yok
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Prometheus adlı üyeden alıntı
Tam da bunla ilgili olarak "Neden Enduro" yazımda geçen cümleye dikkat et.
Sanırım başka söze gerek yok
Var !
Dün başlayan fikir ve kavram tartışması bu konu ile ilgili idi zaten. Yukarıda cümlede gerçek manasında kullanılan "enduro" kelimesi, tüm yazdıklarını geçersiz ve yanlış bir hale getirir.
Oysa o paragrafta enduro yerine enduro turing yazıldığı zaman güzel yazılmış bir gözlem ve araştırma olur.
Bu arada "funduro" kelimesi BMW tarafından ortaya atılmış pazarlama ağarlıklı bir kelimedir ve amaç özellikle tam olarak hangi sınıflandırmaya koyacaklarını bilemedikleri F650GS için bir tanımlama yapmaktır.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
ledo adlı üyeden alıntı
Var !
Dün başlayan fikir ve kavram tartışması bu konu ile ilgili idi zaten. Yukarıda cümlede gerçek manasında kullanılan "enduro" kelimesi, tüm yazdıklarını geçersiz ve yanlış bir hale getirir.
Oysa o paragrafta enduro yerine enduro turing yazıldığı zaman güzel yazılmış bir gözlem ve araştırma olur.
Bu arada "funduro" kelimesi BMW tarafından ortaya atılmış pazarlama ağarlıklı bir kelimedir ve amaç özellikle tam olarak hangi sınıflandırmaya koyacaklarını bilemedikleri F650GS için bir tanımlama yapmaktır.
Enduro yerleşmiş ve bilinen bir isimdir. Örneğin EMOK gibi. O yüzden basit bir detaydır bence. Asıl enduro-touring kavramı saçma geliyor bana. Bir motor ya endurodur ya touring'tir. İlk mesajdaki yazıda Trail ya da Dual Sport olarak adlandırılıyorlar yüksek hacimli endurolar. Gerçi orda bahsedilen Dual Sport makineler de V-Strom ve Versys türündekiler gibi görünüyor.
Transalp'e kategori bulamadık iyi mi
Bak ne buldum:
http://www.timberwoof.com/motorcycle...ycletypes.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Types_of_motorcycle
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Procuğum, canım kardeşim ! Senin ne kadar zeki olduğunu bilmesem anlamıyorsun zannedip konuyu kapatacağım.
Bir daha tekrar ediyorum, bu defa tam detay vereceğim. Öncelikle şunu söyliyim ki, enduro turing lere sadece Türkiyede değil birçok yerde kısaca enduro denmektedir ki bunu da dün yazdığım bir yazıda ifade etmiştim. Dolayısıyla şu anda bu forumu okuyanların % 99 dan fazlası bu ayrımı bilmemektedir.
Enduro diye geçen makinalar aslında touring dir. ( TA, 1150/1200 GS, V-Strom vs vs.) Burada ortaya konulan farklılık bu motorların uzun yol yaparken toprak mıcır vs. gibi yollara da girebilmesini sağlayan teknik donanımın eklenmiş olmasıdır.
İşte tam bu noktada her üretici farklı model isimleri altında farklı asfalt/toprak oranlarına uygun modeller üretmişlerdir. Bunun sebebi bu konuda olaya farklı istekleri olan geniş bir hedef kitlenin varlığıdır. Örneğin TA kullanıcıları ile V-Strom kullanıcıları gibi...
Yani senin ifade ettiğin gibi, "bir motor ya enduro dur ya da turingdir" diyemeyiz (eğer endurodan kastımız enduro turing ise...)
Enduro turinglerin hepsinin ortak özelliği konfor sunmaları ve asfalt yollarda, yüksek süratlerde, iyi bir yol tutunması ile mesafe alabilmeleridir.
Bunun yanı sıra turing makinalardan farkları da daha önce ifade ettiğim gibi, her bir modelin farklı orantılarda olmak üzere, bozuk yollarda da güvenli bir şekilde ilerleyebilmesidir.
Bir kullanıcıya düşen görev de seçimini yaparken, yol zevkini ve içinde bulunduğu bölgenin yol şartlarını göz önüne alarak bu modellerden birini seçmektir.
Son söz olarak da söylemek istediğim şey buradaki kavram kargaşasının, Chopper ve Cruiser dakine çok benzer olduğudur. Şöyleki herkes cruiser motorlara chopper dediği gibi, burada da enduro turinglere enduro denmektedir.
Benim şahsi fikrim de, aynı senin belirttiğin gibi halk arasında kullanılan ne ise kavramların ona göre belirlenmesidir. Bence enduro (gerçek) için farklı bir isim bularak enduro turinglere, enduro demek lazım.
Ama hiç bir zaman unutmayalım ki ne olursa olsun tüm enduro turingler, turing amaçlıdır. Sadece toprak ve bozuk yol amaçlı olanlar zaten görüntü olarak hemen kendilerini belli ederler.
Not: yukarıda kaynak olarak gösterdiğin yerler kaynak kabul edilebilecek yerler değil wikipedianın sistemini zaten hepimiz biliyoruz. Diğeri daha da enteresan, pek ciddi bir şey değil. Mesela turingi şöyle anlatmış : büyük ve ağırdırlar ama yeterli bagajları vardır, spor turinler ise o kadar büyük değildir ve bagajları daha küçüktür vs.vs.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
Sadece çevirideki kısımlar üzerinden mantık yürütüyorum, konunun uzmanı olmadığımı biliyorsunuz.
Enduro ismi "endurance" yani "dayanıklılık" kelimesinden gelip, uzun yol dayanıklılık yarışları (Paris-Dakar gibi) için geliştirilmiş motorları anlatmaz mı? Benim anladığım bu yarışa katılmak için de son derece dayanıklı ve kros özellikleri taşıyan motorlar gerekli (hani yol düzgün değil ya), bakımlar birkaç yüz km'de bir yapılıyor. Motokros yarışları toplamda 50-60km mesafelerde koşulup bitiriliyor, ama endurance yarışları 5000-6000 km sürüyor. Dolayısıyla bir kros motorla Paris-Dakar'a girmek sırt çantasına iki motor yapacak kadar parça koymayı gerektirir, ama bir TA veya F650'yle girmek daha az parça gerektirir.
Ayrıca enduro motorlar zorlu şartlarda kolayca bakım yapılabilir olmalı, çölde enjeksiyonu tamir etmeye çalışmaktansa buji değiştirmek daha kolay olur. Yazıda Husqvarna için "sorun çıkaracak kısımların kolay ulaşılabilir tasarlandığı" vurgulanmış. Yani çölde buji bozulursa komple granajı sökmeden de değiştirilebilirmiş vs. Tani TA'yı değerlendirirken sınırlı modifikasyonla 5000km'lik bir yarışa katılıp katılamayacağına göre veya çölde ne ölçüde tamir edilebilir olduğuna göre enduro veya değil diyebiliriz bence. Sizce?
Ayrıca kroslar 100km yarıştan sonra servise girip komple bakıma alınır, endurolar 200km'de bir jantların tozu alınır gibi bir anlam çıkarttım yazıdan. Tabii tercümeyi gece 4te yaptığım için yanlış anlamış da olabilirim Yanıldıım noktalarda lütfen beni aydınlatın.
Touring kısmına gelince...o konuda yorum yapacak bilgim yok.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bir kullanıcıya düşen görev de seçimini yaparken, yol zevkini ve içinde bulunduğu bölgenin yol şartlarını göz önüne alarak bu modellerden birini seçmektir.
Sonra adınız ne yazık ki zevk aldığınız tipe göre tatlı su motorcusu, pastaneci, şarapçı, doğa adamı gibi zaten 1 avuç olan motosiklet camiasını bölen gereksiz kategoriler içerisine sokulur Levent abi.
çölde enjeksiyonu tamir etmeye çalışmaktansa buji değiştirmek daha kolay olur
Bunu senden beklemezdim Khutuck
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
ledo adlı üyeden alıntı
Enduro diye geçen makinalar aslında touring dir. ( TA, 1150/1200 GS, V-Strom vs vs.) Burada ortaya konulan farklılık bu motorların uzun yol yaparken toprak mıcır vs. gibi yollara da girebilmesini sağlayan teknik donanımın eklenmiş olmasıdır.
İşte tam bu noktada her üretici farklı model isimleri altında farklı asfalt/toprak oranlarına uygun modeller üretmişlerdir. Bunun sebebi bu konuda olaya farklı istekleri olan geniş bir hedef kitlenin varlığıdır. Örneğin TA kullanıcıları ile V-Strom kullanıcıları gibi...
Abi V-Strom'un o diğer iki motor arasında ne işi var? Süspansiyonları çok farklı bahsettiğin bu motorların. AYrıca touring ile enduroları da ayıran büyük özelliklerden birisidir süspansiyon ve lastikleri.
Yani senin ifade ettiğin gibi, "bir motor ya enduro dur ya da turingdir" diyemeyiz (eğer endurodan kastımız enduro turing ise...)
Enduro turinglerin hepsinin ortak özelliği konfor sunmaları ve asfalt yollarda, yüksek süratlerde, iyi bir yol tutunması ile mesafe alabilmeleridir.
Enduroların yüksek sürat gibi bir amaçları yoktur. TA 50 HP iken V-Strom 67 HP'dir. Viraj kabiliyetleri de sınırlıdır. V-Strom sert süspansiyonu sayesinde daha rahat viraj alabilmektedir.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
Sonra adınız ne yazık ki zevk aldığınız tipe göre tatlı su motorcusu, pastaneci, şarapçı, doğa adamı gibi zaten 1 avuç olan motosiklet camiasını bölen gereksiz kategoriler içerisine sokulur Levent abi.
Ertuğrul bu kategorileri yapanlar utansın Ben gülüp geçiyorum mesela bir motorum cruiser, diğeri maxi ; bu hesaba göre bende pastane ve suculuk arası gidip geliyorum. Ayrıca arabam da olmasına rağmen şiddetli yağmur yoksa her gün motorun üstündeyim. Haftasonları, o da 2 ya da 3 haftada bir yol yapanlar belki de molada birbirlerini gaza getirip, bunu çok önemli bir olay olarak görüyorlar herhalde
Abi V-Strom'un o diğer iki motor arasında ne işi var? Süspansiyonları çok farklı bahsettiğin bu motorların. AYrıca touring ile enduroları da ayıran büyük özelliklerden birisidir süspansiyon ve lastikleri.
Enduroların yüksek sürat gibi bir amaçları yoktur. TA 50 HP iken V-Strom 67 HP'dir. Viraj kabiliyetleri de sınırlıdır. V-Strom sert süspansiyonu sayesinde daha rahat viraj alabilmektedir.
Procuğum senin kafanda kurduğun enduro imajında suspansiyon ve başka bir çok konuda bir sınırlama olabilir ama "enduro turing" denince böyle bir seçim daha önce de söylediğim gibi kullanıcıya aittir. Tekrar ediyorum her firma kendi pazar araştırmaları neticesinde kendisine hedeflediği asfalt/toprak oranına göre bir model çıkarıtır piyasaya...
( not : yüksek süratten amacım yol yapacak kadar 90 ın üstü 150 - 160 kadar. Madem öyle her yazdığımın açıklamasını parantez içinde verip, uzun uzun yazıyim bari... )
Eğer talep gelirse doğru bir iş yapmış demektir ve yıllarca o modeli satar, yok tersi olursa birkaç sene içinde ürün ortadan kalkar. Bakın geçmişte pek fazla enduro turing yokken "Africa Twin" ortalığı silip süpürdü, ama kullanıcılar zaman içerisinde daha alçak ve yumuşak modelleri tercih edince durduruldu. buna karşılık TA doğru bir orantıda yapılmış ve halen talep olan bir model olduğu için piyasada.
Ama bu demek değil ki aynı şey V-Strom için geçerli değil ! O da Suzukinin boş bulduğu bir segmenti çok iyi değerlendirmesidir. Belki jantları farklıdır, süspansiyonları da asfalt/toprak oranında daha fazla asfalta uygundur vs. vs. ama bu aracın sınıfı "enduro turing" dir.
Referans noktası neresi TA ile V-S. kıyaslanıyorsa o zaman KTM nin bir modeli ile de TA yı kıyaslayalım.
Hem üreticilerin bu konuyu kafaya fazla taktıklarını sanmıyorum. Neticede bir boşluk bulup dalıyorlar ve başarılı olunca tadını çıkarıyorlar TA ve V.Strom da olduğu gibi...
Haa eğer o internette yıllardır dolaşan şirin "dee lee" yazısını söylüyorsan, dediğim gibi şirin bir yazı
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
-
X adlı üyeden alıntı
Enduro,Funduro,Cross
X adlı üyeden alıntı
Enduro,Funduro,Cross
X adlı üyeden alıntı
Enduro,Funduro,Cross
Tartışılan konu başka yere taşınmıştır.
Ya da kilit...
Lütfen forum kurallarını okuyunuz...
X adlı üyeden alıntı
Enduro,Funduro,Cross
X adlı üyeden alıntı
Enduro,Funduro,Cross
X adlı üyeden alıntı
Enduro,Funduro,Cross
Prometheus adlı üyeden alıntı
Enduro,Funduro,Cross
Tartışmanın içinde Pro'da olduğu için mahşere kadar kilit yemeyeceği garantili topic...
Yazın gari...
-
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler