Yamaha, Suzuki, Kawasaki İthalatçılarının Dikkatine!
Reklamlar
-
Arkadaşlar,
Suzuki TR ile konu hakkında mesajlaştık. Motosiklet satış müdürü bey hiç bekletmeden mesajımı yanıtladı. Buna göre Nisan ayı itibariyle 400cc.lik bir supermoto (DR Z 400 SM) bayilerde yer alacakmış. Aşağıya resmini ekliyorum.
Eklenti 405
Bu modelin orta hacimli bir motor için çok cazip olacağını sanmıyorum. 40 bg gücü var. Fiyatı da 10.950 YTL olacak. Birkaç yüz ytl daha düşük fiyata KLR 650 var. Bu kadar parayı verecek olsam Kawasaki alırım. Ayrıca bu fiyat ABD satış fiyatının yaklaşık 2000 USD daha üstünde. Tabi bu ürüne de bu fiyatı verecek olanlar vardır ülkemizde. Onlar bu fiyatlara aldıktan sonra, bizim satıcı da ister tabi.
Suzuki'nin diğer hacimli endurolarının ithalatı için önümüzdeki yıllarda çalışmaları devam edecekmiş. Ben şimdilik Japon almaktan vazgeçtim. Param olduğu halde araba fiyatına motorsiklet almaya karşıyım. Makul fiyata alır, binerim. Bugün Skyteam'i inceledim. 2350 YTL'ye gayet iyi bir seçenek. Yakında benim scooter'ın yanına ağabeyi olarak bir Skyteam koyacağım.
Sevgi ve saygılar.
Reklamlar
-
Honda'nın bir sürü modeli var...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
boy adlı üyeden alıntı
Honda'nın bir sürü modeli var...
Onların hepsi cross, trafik için üretilmemiş. Yarışa girmekten bahsetmiyorum. Ayrıca "fiyatlarının makul olması" kıstasına uyuyorlar mı sence arkadaş? En ucuzu 10bin YTL'den başlıyor.
-
Dilediğiniz modellerin Türkiye'ye gelmemesinin en önemli nedeni Türkiye'deki satış rakamlarının oldukça düşük olmasıdır. Diyeceksiniz ki; sipariş usulü çalışsınlar... Bir markadan alışageldiğiniz standart hizmeti alabilmeniz için o şirketin piyasadaki modellerini desteklemesi gerekmektedir. Aksi bir durum markanın piyasadaki güvenilirliğini zedeleyecektir. Şirket münferit(bireysel) satışlar için yedek parça stoğu yapamayacağı, teknisyenlerine, aldığınız modelin mekanik eğitimini veremeyeceği için eldeki modellerle yetinmek zorundayız...
Siz, zarar edeceğinizi bile bile piyasaya yeni ürün sürmekte ısrar eder miydiniz?
-
@yamahaybr125
Bence bu modeller ülkemizde tanınmıyor bile. Tanınmayan bir ürünün talebi de olamaz elbette, satışları da düşük olur haliyle. Tüketiciler Hollywood filmlerinde gördükleri cruiser'ların, ya da ülkemizde geçen sene başlayan MotoGP nedeniyle sport modellerin peşinden koşuyor. Yani medya ne pompalıyorsa onu istiyor tüketici. Seçimler de bilinçli olmuyor dolayısıyla.
Doğa tutkunu bir alıcıya sunulan ürün ya 125cc.lik 16-17 yaş grubu için üretilen endurolar, ya da 10 yıla yakın tecrübeye sahip olunması gereken 650cc ve üzeri endurolar. Ortası yok maalesef. Eğer 125cc.lik enduro ithal ediyorsanız, bunun 250'liğini de, 400'lüğünü de ithal etmek zorundasınız. Aksi halde hiç getirmeyin, daha iyi.
-
motomonster adlı üyeden alıntı
adam sorarsa , alacakmısiniz ki soruyosuniz derse ne diyeceksinız
alacaksaniz getirelim dicek adam baska ne dıyecekkıne
Süper mantık.
1.si o adam öyle bişi diyemez
2.si oldu da dedi, kim alır ki motor o adamdan ondan sonra?
3.sü de 600lükleri 1000likleri, hatta 1800lük cruiserları getirirken soruyolar mı bize alacanız mı diye?
Ha olur da geldi.. Sacma sapan fiyatlandırmadan ötürü satılmaz orası ayrı.
Ara hacimde motor satan KTM var, motocrossların hacimleri 125,200,250,300,400,450,525 .. enduro olarak 625 var 640 var..
Ama gel gör ki fiyatlar süper zira 125lik olan (EXC 125) 7500 Euro, 640 adventure LC4 10.300 euro..
300 EXC: 8.600 euro
400 EXC: 9700 euro
Fiyatlar ötv zammı öncesi fiyatlar.
Japonların bu kadar abartı olmasa da benzer olur üç aşşagı beş yukarı
-
amerika da arabam.com gibi bir site bulduk ve oradan motorların ikinci el fiyatlarına baktık ve sonrasında burada yazılanları okuduktan sonra gerçekten de halısınız... işelerine geldiğinde biz şöyleyiz böyleyiz demeyi biliyorlar ama bir bakmak lazım.... Şunu hiç unutmamalı ki internet sayesinde memlekette insanlarımız gözlerini açıp dünyayı da görebilir hale geldiler.... ne derler bilirmisiniz bizim oralarda "maymun gözünü açtı" heehhehe yaaaaa
-
toplu mail olayı varsa ben de varım
fazer hayallerimdeki motor.. varsa 250 liği gelsin tabi
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
arkadaslar su yurtdisindan dogrudan alım olayına giremezmiyiz.bence olabilir.yani suzuki aransa yada ktm ve ben senden toptan motor almak istiyorum dense satmam mı dicek.bu belki birey olarak zor olabilir ama boyle gruplar bu isi kıvırabilir gibi geliyor bana.
firma icin avantajlarıda var.hic bir yerde bulamayacagı reklamı burada yapılır.ustelik direk hedef kitleleri okuyor.bence distrubutor firmalar ve bayiler cok kar koyuyo.ben turizm isindeyim.turistlerle konusunca onlar bize acıyo,ben kendime.adamlar bizim ikinci el fiyatından ucuza sıfır makine alabiliyo.
bence bu isi tırmalayalım.
aramızda gumruk isini anlatabilecek olan varsa gerisi kolay gibi geliyor bana.
-
Ya bu fiyatlandırma ile ara hacim motorları getirseler de satamazlar zaten.
Çinliler umarım sektördeki pazar paylarını büyütürler de farklı farklı alternatifler sunarlar ucuza. Çeşitlilik her zaman iyidir.
-
mesele cin de diil.biliyomusun 200 dolara gelen cin motoru burda 2500 ila 3000 dolara satılıyo.aynı sey digerleri icinde gecerli.biz turkler dunyanın en gariban ulkerinden birisiyken niye herseyi en pahalıya almak zorundalıgımız var.bunu kabul etmemek lazım.
-
Honda.com.tr 'den:
CRF 250 X: 11.138 ytl
CRF 450 X: 12.150 ytl
XR 650 R: 10.463 ytl (çok alakalı bi fiyat)
Karşılaştırma olsun diye ayrıca..:
CBF 500: 11.394 ytl
Şu fiyat etiketlerinin üzerine yorum yapmicam, bunlara ara hacimde ürün eklense ne olur eklenmese ne olur diyorum sadece. Tek bişey dicem şu motocrosslarla ilgili. Bu motorların fiyatlarının kafadan bi 5 bin azaltılması lazım.
Ayrıca bi de tam sayıyı bilmemekle beraber şunu da diyim bu ülkede motor kullananların heralde bi %70nin falan motoru çin üretimidir. Bu insanlar 4 milyar altına motor zevklerini giderebiliyolarsa tesekkür etmek gerekir üreticilere. 200 doları 15e katlayan örnegin biraz abartı olmuş. O zaman ben de sana japonlar da 50ye katlıyo derim, sacma olur neyse..
Çeşitlilik her zaman iyidir. Çeşitlilik olmadıgından ayda 50 ytl dünyanın en berbat internetine bayılıyoz...
-
Acaba diyorum arkaşların belirttiği sorun ülkedeki araba satışlarının etkilenmemesi için bilinçli olabilirmi örneğin adı yerli kendi yabanci yerli montaj dört tekerlerin 650cc ve üstü motorlarla fiyat paralleliğinden dolayı sürücülerin dört tekere yönelmesi bunun getirisi benzin parca ve yuksek kar endişesi taşıması olabilir. Sanıyorumki ülkedeki dört teker lobisi daha düşük cc li iki tekerlerin doymak bilmez sömürü düzenlerinin dumura uğrayabileceyi nedeniyle hükümet ve sermaye ahbab çavuş ilişkisinde olabilir.buna son örneği ö.t.v. nin yangından mal kaçırır gibi %8 den % 35 çıkmasıdır...
Köpeklerin efendileri, Kurd'un Allah'ı vardır. (Cengiz Aytmatov)
-
yahu arkadaşlar biraz düşünelim NGK marka buji yi hepimiz 10 ytl civarı alıyoruz piyasadan tanesi 3 ytl desem kim alır ?? yada 100$ gibi fiyatlarla satılan sisybar ları alın size 60 70 milyon desem bence hiç kimsede almaz ama rakamlar bu düzeyde bilginiz olsun...
www.enguclu.com ==>> EnGuclu Bilişim&Internet Hizmetleri
-
19 Haziran 2006, 16:30
#35
+ 1
İsteeeriz! İsteeeriz!
-
20 Haziran 2006, 00:00
#36
-
20 Haziran 2006, 12:53
#37
valla bende geçen seneye kadar Honda NX-4 Falcon vardı ve motorumdan son derece memnundum. Zorunlu olarak satmak durumunda kaldım. Ama şimdi eşdeğer bir makina bulamıyorum. Bence de çok haklısınız herkes 600 lük yada 1000 lik makina almak zorunda değil. Firmalar bu konuya duyarlılık göstermeli bence de. Her türlü organizasyona varım arkadaşlar....
-
20 Haziran 2006, 12:56
#38
toplu mail mantıklı size katılıyorum
TEK AŞKIMFENERBAHÇEalbatros-fb@hotmail.com
-
20 Haziran 2006, 13:46
#39
Ahhh NX4-Falcon, ah!
crackm adlı üyeden alıntı
valla bende geçen seneye kadar Honda NX-4 Falcon vardı ve motorumdan son derece memnundum. Zorunlu olarak satmak durumunda kaldım. Ama şimdi eşdeğer bir makina bulamıyorum. Bence de çok haklısınız herkes 600 lük yada 1000 lik makina almak zorunda değil. Firmalar bu konuya duyarlılık göstermeli bence de. Her türlü organizasyona varım arkadaşlar....
Bir hafta kadar önce İstanbul'daydım ve Yeniköy Honda'ya uğradım. Enduro seçeneklerine, daha doğrusu seçeneğine baktım, çünkü yalnızca tek seçenek var. Falcon'a en yakın alternatif durumundaki Transalp V650, 191 kg ağırlığında ve fiyatı 15 milyarın üzerinde. Ben 67 kg olarak bu kadar ağır bir motoru hiçbir zaman tercih etmem. Transalp uzun yol motoru, kaç kere uzun yola çıkacağım ki? Motorumu daha çok şehir içinde kullanacağım.
Yetkili kişi çok nazik ve bilgirendiriciydi. Kendisine teşekkürler. Falcon'un hikayesini şöyle izah etti:
NX4-Falcon Brezilya'da kendi iç pazarı için üretiliyor. Egzos emisyonu, Avrupa normlarına uymadığı için AB'ye ithal edilmiyor. Ve Brezilya Honda'nın AB normlarına uyumluluk konusunda bir çalışması yok. Biz (Honda TR) henüz AB'li olmadığımız halde ithal ettiğimiz ürünlerin AB normlarında olmasını tercih ediyoruz. NX4'ün satış rakamları ülkemizde düşük. Eğer 3000 ya da 4000 satış söz konusu olabilirse ARGE için TR Honda gerekli kaynağı ayırıp, Brezilya Honda'ya AB normlarında ürün siparişi verebilir.
Evet, işin özü bu. NX4 Falcon alıcısı 3000 kişi var mıdır? Var ise bunlara ulaşabilir miyiz? Beni sayabilirsiniz. @crackm arkadaşı da sayalım. Kaldı 2998 kişi.
Saygı ve sevgiler.
-
20 Haziran 2006, 14:02
#40
ELINT adlı üyeden alıntı
Hyosung'u duydun mu?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler