Dual sport, enduro, enduro turing vs karmasasi...
Reklamlar
-
16 Haziran 2006, 05:45
#1
Konu su meshur Cycle World en iyi on motosiklet konusundan acildi... Orada bir hata yapmislar, forum okurlarinin da kafasi karisti, ve aslinda pek cok kisiden gelen mesajlar sonunda bu mevzunun biraz aydinliga kavusmasi geregi dogdu. Baska bir forumda basladim yazmaya, buraya da aktariyorum, cunku bu soru hemen her yerden geliyor...
Ben en iyi bildigim sekilde yazayim... Bu konuyu epey arastirmistim, evet biraz karisik gelebilir ama aslinda cok basit.
"Dual Sport" tabiri Amerikan icadi olup hem caddede hem tarlada kullanilan motorlar icin. Ayrica her iki ortamda da "legal" olanlar icin. Avrupa ve dunyanin geri kalan kismisinda bu tarza "enduro" deniliyor. ABD de daha uc sene oncesine kadar "enduro" tabiri hic bir yerde gecmiyordu, yeni yeni kullaniliyor. (ABD takiminin Dakar a katilmaya baslamasindan bu yana) YAni Paris Dakar yarisinda gordugunuz motosikletlere Dual Sport ya da Enduro diyebilirsiniz. Ayni seydir.
Bu ABD de butun dunyanin "Futbol" dedigi spora "Soccer" denmesi gibi bir sey, hic kafanizi karistirmayin. Dual Sport=Enduro.
"Kros" = "Motokros" ="MX" Sadece arazide kullanilabilen, plakasi, sinyalizasyonu, fari, aynasi vs. olmayan, egzozu kivilcim atmayacak sekilde kapali, arazi lastikleriyle donatilmis motosiklettir.
"Enduro" kros motorunun "street legal" hale getirilmisidir. Yani caddeye uygun lastik (DOT kros lastiginin caddede kullanilmasina izin vermez, enduro lastigi DOT markali olmak zorundadir), far ve sinyaller eklenmistir.
Egzozu kivilcim atmayacak sekilde olmalidir.
"Enduro-Turing" bunun mucidi GS (Geleande-Strasse = arazi-cadde) serisi motosikletleri (aslinda 2.Dunya savasi col motosikletlerine dayanir) halka sunan BMW dir. Agir arazi sartlari disinda hem toprak / bozuk yollar ve hemde asfaltta kullanilabilen, uzun seyahat amaciyla bir miktar konfor on plana cikartilmis "Endurance=dayaniklilik" ve "Turing=uzun konforlu yolculuk" amaclarini bir arada sunan motosikletlerdir.
"Motard = Super moto" Bu motosiklet de "enduro" motosiklete cadde tipi jant ve lastik takilmis halidir kisaca. Suspansiyon degisiklikleri de yapilmaktadir. Bu motorlar asfaltta/betonda kullanilmak uzere tasarlanmistir. Egzozundan alev puskurmesinin bir mahzuru yoktur
Onemli not: Enduro ile enduro turing i birbirinden ayiran en onemli ayrinti on teker jant capidir. Enduro ve kros motorlarinda bu cap 21" olarak tercih edilir. Turing motorunda buna gerek yoktur, cap 16-17" olarak secilmistir.
Sirasi gelmisken lastik meselesini de yazayim. Kros lastiklerinde gerekli tutunma "sekil baglantisi" ile saglanir. Lastik dislidir ve bu disler arazideki toprak, bitki, tas vs ne bulursa ona "tutunur". Asfaltta bu tur "sekil baglantisi" kurulabilecek yapi olmadigi icin bu lastikler asfaltta guvenli degildir. Yeterli surtunme yuzeyi saglayamaz. Bu nedenle kros lastigi asfaltta kullanilmaz.
Reklamlar
-
16 Haziran 2006, 05:54
#2
Emeğin için teşekkürler.faydalı bilgiler
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
16 Haziran 2006, 07:52
#3
teşekkrler..
-
16 Haziran 2006, 08:06
#4
bugünüde boş geçirmedik,bişeler öğrendik.hadi iyiyiz gene
teşekkürler
-
02 Ağustos 2008, 01:09
#5
Çok sağol bu sıralar tam ihtiyacım olan şeydi o zaman dediğine göre:
BMW F650GS, Suzuki V-Strom, Enduro touring oluyor Yamaha XT660 R Enduro mu, enduro touring mi oluyor karar veremedim?
-
02 Ağustos 2008, 02:02
#6
2 senelik konuların sırf teşekkür için hortlatılması ne kadar kibar ve vefakar olduğumuzu gösteriyor..
You Rock MT, you rock!!!
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
-
02 Ağustos 2008, 02:27
#7
B.m.O adlı üyeden alıntı
2 senelik konuların sırf teşekkür için hortlatılması ne kadar kibar ve vefakar olduğumuzu gösteriyor..
You Rock MT, you rock!!!
komiksin
-
02 Ağustos 2008, 02:32
#8
En azından motor hakkında bilgisi az olan arkadaşlar bilgi sahibi oluyor benim gibi
İmzamı? Bilmiyorum! Parmak bassam olmazmı? :cat: :P :mrgreen:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler