2016 KTM RC 390 Blok Patlaması ve Yaşadıklarım
Reklamlar
-
05 Aralık 2016, 14:06
#141
onurtmac adlı üyeden alıntı
Öncelikle geçmiş olsun. Görüntüler çok büyük bir bela atlattığını fazlasıyla gösteriyor. Bir Metalurji mühendisi olarak kırılan parçalara baktığımda kırılmanın çok büyük ihtimalle parçadan kaynaklandığını söyleyebilirim. Bir döküm parçası bu şekilde kırıldıysa ki (bunun adı gevrek ya da klivaj kırılmasıdır araştırabilirsin) Bu tarz kırılmalar motorun bu kısımlarında pek görülmezler görülseler de durduk yere görülmezler muhakkak bir dış etki(yük ya da darbe vs.) altında ortaya bu sonuç çıkar. yine büyük ihtimal üretim esnasındaki kusurlardan kaynaklandığını söyleyebilirim. Net konuşmak için kimyasal analiz ve mikroskop incelemeler gerekli tabiki. Ancak bu parçaları servise teslim etmek yerine elinde tutup dava süreci için saklaman daha uygun olurdu ne olur olmaz diye. Bana kalırsa süreç olumlu da olumsuz da sonuçlansa dava açmalısın.
"Sorunun kaynağı olan balans şaftının görselleri;"
orası motorun kendisi ile didiştiği yer.
seri üretilebilmesi için parçaların kusursuz(klon) olması gerekir. (öyle bir şey görünmüyor)
yoksa her motor için lastik balanslama gibi işlem ister.
*Heka
çok kıymetli deneyim yaşamışsın
kıymetini bil
kendini üzme
çözüme yönel
iyidileklerimle
Reklamlar
-
05 Aralık 2016, 14:09
#142
Coach_k adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, motosikletinde sorun olarak gösterdiğin " benzin göstergesi " sorunu çok enteresan. Benim gibi SS kullanıcılarının çoğunda benzin göstergesi yok mübareğin karnı acıkınca son 4lt kalınca ikaz lambası yakıyor. Trip-1 veya Trip-2 sıfırlayıp km sayacından 5-10km yanılmayla 3-5 depoda ne harcadığını hesaplıyorsun.
Benzin göstergem bozuk diye kocaman paragraf yazmışsın. O zaman bir çok SS kullanıcısı direkt makineyi yaksın. Shift göstergeside mühim değil o kadar. Zaten motosiklet kullanan adam kaçıncı viteste gittiğini bilir.
Küçük sorunları hatta sorun bile değil bence biraz büyütüyorsun. Motosiklete yaklaşımını tekrar gözden geçirmelisin...
KTM iyi bir marka, adamalar sorunu kabulde etmiş. Makinenin yenisiyle eskisiyle uğraşana kadar al nakitini devam et adam akıllı bir makine al. Haklı olduğun noktada hakkını aramak için davaya devam etmeni destekliyorum. Hakkını sonuna kadar ara ama tekrar KTM almak istiyormusun ?
Altı üstü 400cc Supersport adı altı altında satılan şehir içi haylaz bir motosikletten bahsediyoruz, litrelik bir cihaz değil bu.
Evet sorunun kullanıcı hatası olmadığını, onarım yapabileceklerini kabul ediyorlar. Yenisini alsam bile kullanmayacağım, satacağım.
-
05 Aralık 2016, 14:15
#143
Farklı yaklaşımlar okudum.Sıfır motor almışsam eğer , benzin göstergeside,vites göstergeside üzerinde standart geliyorsa hepsi adam gibi çalışmalı.Motorcu adamın vitesin kaçta olacağını bilmesi başka bir konu satılan sıfır km motorun kusurlu olup vitesi ve benzini yanlış göstermesi başka. Satıcılar hiçbir durumda tüketiciye acımıyor.en ufak sorunlarda haklarını sonuna kadar arıyor,tüketici neden affetsin ? neden hakkını aramasın ? nasıl oluyorsa hep tüketici tarafı üreticiyi bir şekilde hoşgörsün veya uzlaşmacı olsun.Yok arkadaş, ne canını ne parasını sokakta bulmuyor kimse.
-
05 Aralık 2016, 19:37
#144
Merhaba, Spormoto ile bir anlaşmaya varabildik.
Resmi anlaşmayı 2-3 gün içerisinde yapacağız.
Her iki tarafıda yıpratan uzun uğraşlar ve görüşmeler neticesinde motosikletimin üzerine 1500 TL ödeme yapmam durumunda sıfır motosikleti tarafıma teslim edecekler.
Bu şartlar altında anlaşmaya vardık, yeni motosikletimi teslim aldığımda tekrar konuyu güncelleyeceğim.
Özellikle Spormoto yetkili çalışanı Can Bey'e teşekkür ediyorum.
Konuya yorum yapan, ifade ve tavsiyelerini paylaşan tüm forum üyelerimizden ve özel mesaj yolu desteklerini sunan, yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkür ederim.
-
05 Aralık 2016, 19:49
#145
ktm ye attığın mail den birşey çıkmadı mı?
-
05 Aralık 2016, 19:58
#146
potasyum adlı üyeden alıntı
ktm ye attığın mail den birşey çıkmadı mı?
Henüz bir cevap alamadım maalesef.
-
05 Aralık 2016, 20:06
#147
ktm blok patlatıyor ustune para verıp motorun aynısından alıyorsunuz ilginçmiş
-
05 Aralık 2016, 20:23
#148
HAYAT KIZGIN BOĞA BEN KIRMIZI PELERİN
: ::
-
05 Aralık 2016, 20:24
#149
YouSuffer adlı üyeden alıntı
ktm blok patlatıyor ustune para verıp motorun aynısından alıyorsunuz
ilginçmiş
Gerçekten ilginç bir ülkede yaşıyoruz. Düzen, hukuk, adelet, hak, can güvenliği olmayan ve bir o kadar da ilginç bir ülke.
-
05 Aralık 2016, 20:53
#150
*Heka adlı üyeden alıntı
Merhaba, Spormoto ile bir anlaşmaya varabildik.
Resmi anlaşmayı 2-3 gün içerisinde yapacağız.
Her iki tarafıda yıpratan uzun uğraşlar ve görüşmeler neticesinde motosikletimin üzerine 1500 TL ödeme yapmam durumunda sıfır motosikleti tarafıma teslim edecekler.
Bu şartlar altında anlaşmaya vardık, yeni motosikletimi teslim aldığımda tekrar konuyu güncelleyeceğim.
Özellikle Spormoto yetkili çalışanı Can Bey'e teşekkür ediyorum.
Konuya yorum yapan, ifade ve tavsiyelerini paylaşan tüm forum üyelerimizden ve özel mesaj yolu desteklerini sunan, yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkür ederim.
Hayırlı olsun. Ben olsam ayıplı ürün nedeniyle para iadesi isterdim. Yeni KTM ile Kazasız belasız, blok patlatmasız sürüşler...
-
05 Aralık 2016, 21:07
#151
acemi60 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun. Ben olsam ayıplı ürün nedeniyle para iadesi isterdim. Yeni KTM ile Kazasız belasız, blok patlatmasız sürüşler...
Para iadesi istedim ancak o konuda anlaşamadık.
-
05 Aralık 2016, 22:18
#152
*Heka adlı üyeden alıntı
Para iadesi istedim ancak o konuda anlaşamadık.
Hayirli olsun. Bence dogru karar verdiniz ve kendi acinizdan gayet avantajli bir anlasmaya vardiniz. Hic iki kez dusunmeyin.
Milletin gazina gelmeye hic gerek yok. Laf soyleyen cok olur ama siz surundugunuzle kalirsiniz. Yuzunu versen astarini isterler, lafta tabi.
-
05 Aralık 2016, 22:19
#153
hasmet adlı üyeden alıntı
Hayirli olsun. Bence dogru karar verdiniz ve kendi acinizdan gayet avantajli bir anlasmaya vardiniz. Hic iki kez dusunmeyin.
Milletin gazina gelmeye hic gerek yok. Laf soyleyen cok olur ama siz surundugunuzle kalirsiniz. Yuzunu versen astarini isterler, lafta tabi.
Teşekkür ederim.
-
05 Aralık 2016, 22:52
#154
Tebriklet ülke şartlarına göre sevinilesi bir gelişme gerçekten. hayırlı olsun yeni motosikletiniz. başka markalar motor bloğunu değiştirirler genelde örnek: Honda cbr 1000, BMW K1200 serilerinde çok değişim olmuştu.
-
05 Aralık 2016, 23:03
#155
Foruma bir konu yazılıyor, kullanıcılar fikirlerini söylüyor. Sizin İçin hayırlı olsun. Herkesin kendi hayatında yaşadığı sorunlar oluyor, tabiki bu mmücadeleye belli noktalarda çok yakın çevresi ailesi katılır,sonunda insan yaşadığının büyük kısmını kendiyle yaşar. Ne bekleniyordu ,arkadaşın yerine davalara girmemiz , beraber spormotoya gidip yetkilerle görüşmemiz mi ? Konuyu yazan arkadaşımızın böyle bir beklentisi olduğunu sanmıyorum. Çözümü kendi değerlendirmesine göre secer. Hepimizin davaları var, paylaştığımız herkesten bizle beraber yaşaması bekleseydik... insanların verdiği fikirler yaptığı yorumlar kayda değerdir.
-
05 Aralık 2016, 23:36
#156
Tüketici Mahkemesine başvurun.
http://www.resmigazete.gov.tr/eskile...20131128-1.htm
Ayıplı maldan sorumluluk
MADDE 9 – (1) Satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle yükümlüdür.
(2) Satıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin satış sözleşmesinin akdi anında düzeltilmiş olduğunu veya satış sözleşmesi kurulma kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içinde olmadığını ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.
İspat yükü
MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.
(2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.
(3) Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur. Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir şekilde piyasaya arz edilemez. Bu ürünlere, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)