Servise para verecğime kendi motorumu kendim çekip çevireyim diye arkadaşlarla bir araya geldik ve işe giriştik.
Hem paramız cebimizde kaldı hemde motoru sadece kulanan değil aynı zamanda onunla ilgilenen bir motorcu olmak yolunda ilerledik.
Öncelikle biraz genel bilgi.
İlk önce seleyi söktük
10.000 km bakımı için öncelikle Motorun sol tarafında altta bulunan tapayı söküp yağı boşalttık.
Daha sonra Yağ filtresini değiştirmek için ilkel bir yöntemle motoru biraz havaya kaldırıp. Eski filtreyi söktük. Bunun için yine motorun sol tarafındaki krom kaplama kapağı çıkarmak gerekiyor.
Yukarıdaki kapağı zaten 1 tane alyan tutyor, yalnız arkasında bir adet klemens var. 2 sini de sökmek gerekiyor. Kapak çıkınca yağ filitresine ulaşıyorsunuz.
Biraz ilkel bi yöntemle motoru kaldırdık.
Yağ filitresini sökmek çok zor oldu . Normalde servislerde filitreyi sökmek için bir anahtar var, motoru kaldırıp 5 saniyede sökülüyor ama elimizde alet edevat olmayınca baya zorlandık. Hatta sökerken eski filitre eğildi. Elimizde garip bir alet vardı çektirgeç mi ne deniyormuş onunla hallettik
Sökme işlemi bitince aşağıda görünen daha önce yurt dışından aldığım yağ filitresini taktık.
Tabi takarken yeni yağ filitresini haifif yağlamayı ihmal etmedik.
İşte işlem tamamlandıktan sonraki hali.
Daha sonra bujileri değiştirmeye başladık. Biliyorsunuz 4 tane buji var. Ben daha önce aşağıdaki marka buji almıştım. Bujiler DPR6EA-9NGK. Çıkan bujiler 7EA idi. ServiS kitapçığında 6EA normal kullanım 7EA performans kullanımı olarak geçiyor.
4 bujiyi motorun kendi alyan setinde bulunan buji anahtarı ile söküp değiştirdik. Unutulmaması gereken; yenİ bujileri takarken önce iyice anahtarın içine yerleştirmek ve daha sonra takmak. Aksi takdirde takarken yere düşme riskleri artıyor.
Daha sonra sıra hava filitresine geldi. Hava filitre kapağını tutan 5 alyanı söküp hava filitresine ulaştık.
İşte filitrenin kirli hali. Filitreyi hava tabancasıyla ile temizleyip geri taktık.
Son olarak yağ koymaya geldi.
Servis kitapçığına göre yağ değişiminden sonra 2.5 litre yağ ve yağ filitresi değişiminden sonra 2.6 litre yağ koymak gerekiyor.Yağ olarak Castrol 10w-40 kullandık.
Böylece bakım işini tamamladık. Motorcu olmanın hakkını verdik kendi motorumuzun bakımını kendimiz yaptık hem de servis parası vermekten kurtulduk.
Motor Yağı:60 tl
Bujiler:35 tl
Yağ filitresi 30 tl
Tabi bakım için motoru sökünce duramadık . neden şöyle mat siyaha kaplamıyoruz dedik.
Hızımızı alamayıp önce çamurlukları söktük.
Arka çamurluğu sökmeden önce akü bağlantılarının sökülmesi gerekiyor. 3 adet kablo var mavi,turuncu,beyaz .
Sonra depoya giriştik önce göstergeleri tutan 2 alyanı açık göstergeyi çıkardık. Zaten depoyu tutan 1 tane vida var slenin dibinde. Ayrıca benzin hotumunu ve geri besleme hortumunu çıkarmak gerekiyor. Elektrik kablosunu ellemedik imobilazer ve gösterge sıfırlanmasın diye risk almadık.
Depoyu da sökünce motor garibim çıplak kaldı
Önce ön tamponu kapladık.
sonra arka tamponu . tabi arka tampon üzerindeki farları,stop lambasını ve plakalığı sökmek gerekti önce.
Sonra sıra depoya geldi. Önce depo yanlarında bulunan Shadow yazılarını söktük. Isıttıktan sonra Hafifçe kaldırıp arkasındaki yapışkanı maket bıçağı ile kesince kolaylıkla çıkıyor. Dikkat edilmesi gereken kırmamak. Daha sonra yapışkanı tiner ile temizledik ve kaplamaya başladık.
Önceki hali
kaplama
Yalnız depoyu kaplarken içinde kalan benzin geri besleme borusundan kustu benzin kaplama malzemesine biraz zarar verdi ve depo kapağının olduğu yerde hafif bozulma oldu. Bu nedenle kaplama işinden önce depoyu tamamen boşaltmak gerekli
Artık ya o bölgeye bir çare bulacağız yada söküp yeniden kaplayacağız ,kısmet .
Diğer bir tavsiye kaplama işi bittikten sonra motoru hafif güneşe bırakmak kaplama malzemesinin iyice yerleşmesi, yapışması için iyi oluyor. Biz motoru sökünce yağmur başladı biraz işleri sarpa sardırdı.
İş bittikten sonra kalan ufak kabarcıklar kafanıza takılmasın makine güneşi yedikten sonra bir toplu iğnelik işleri var. Kabarcığı patlatıp direk elinizle yapıştırıyorsunuz hiç bir şey kalmıyor.
Kaplama malzemesi çok ilginç ısınınca 10 kat kadar sünüyor ve yapışınca öyle kalıyor. Dikkat edilmesi gereken bir noktada çok fazla ısıtmamak çünkü o zaman yırtılabiliyor. Biz sohbete daldığımız bir anda pat diye yandı neyse fazla sorun olman hallettik.
Kaplama işi bitince motoru tekrar toparladık. Bildiğiniz gibi bizim arka sinyaller damla şeklinde ve yan çanta takınca çantalar havada kalıyor. Bu nedenle daha önce yaptığım uzatma aparatları vardı yeri onun resmin de paylaşayım.
İşimiz bittiğinde canavar artık farklı görünüyor
Ufak tefek rötuşları kaldı onları da hava güzel olunca hallederiz. Ankara da 600 lira istediler kaplama için hem de motoru nasıl söküp takacaklardı bilmiyorum. Böylece 100 tl’ye hallettik.
Tabi iş bitince yağmurda eve geldik motoru temizleyip resimlerini çekemedim. Biraz kirli ama idare edin . Temizleyince yeni resmini koyarım.