Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Dragstar Sele/Ghost Seat Uygulaması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Merhaba arkadaşlar,

    motorun orjinal selesi rahat olmasına rağmen fazla kalın ve standart görüntüsünü değiştirmeye karar verdim...Ayrıca artçı selesinide sıfırdan portatif olacak şekilde istenildiği zaman kolayca takılıp çıkarılacak,ghost seat denilen belli belirsiz fazla kalın olmayacak şekilde yapmaya karar verdim...

    Orjinal seleye ayarı vermek için malzemeler;

    1)Çökme yapmaması ve uzun yıllar boyunca orjinali gibi kalabilmesi için çok yüksek dansitesi olan (bondex) sünger

    2)Kullancağınız vinyl astarsız ise astar

    3)İstediğiniz renk ve desende vinyl...

    Artçı selesi için;

    1)Bir adet sevimli köpek figürlü kauçuk paspas...Köpek figürsüzde olur...

    2)Bondex sünger

    3)Kullancağınız vinyl astarsız ise astar

    4)İstediğiniz renk ve desende vinyl

    5)Banyolarda filan kullanılan vantuzlardan

    6)Bali

    7)Artçı

    Orjinal selenin bitmiş halini sonda göreceksiniz...Şimdi gelelim artçı selemize...
    Bunun için yararlandığım kaynak http://www.650ccnd.com/members/ghost.htm


    Önce sert kauçuktan imal edilmiş paspasımızı istediğimiz ölçülerde kesiyoruz...






    Kaba görüntüsünün gitmesi için kenarlarına oval şekil veriyoruz...






    Daha sonra tabanda kullanacağımız bu malzemeye vantuzlar için delikleri açıyoruz...Vantuzların üstündeki demir klipsler çıkıyor...Önce klipsleri çıkarıp vantuzları açtığımız deliklerden ittirdikten sonra demir klipsleride takıyoruz...Böylece seleyi tak çıkar yaparken vantuzların çıkmasını engellemiş oluyoruz...İlk kontollerimizi yaptık...



    Şimdi vantuzları test ettikten sonra çıkarıyoruz ve tabanda kullanacağımız üstüne delikleri açılmış kauçukları 2 kat birbirine yapıştırıyoruz ve üstünü astarla kaplıyoruz...Elinizle yoklayarak astarın altında kalmış delikleri bulun ve astardada bu delikleri açın...Daha sonra önceden yuvalarını açtığımız vantuzları yerleştiriyoruz ve klipslerini takıyoruz...Artık selemizin bir tek sünger ve vinyl kaplaması kaldı...[IMG] Yukleresim.com[/IMG]
    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]




    Şimdi bondex süngerin üstünde vantuzların kollarının denk düştüğü yerlere yuvalar açarak,süngeri tabanın üstüne yapıştırıyoruz...Daha sonra ikinci katıda aynı şekil yapacağız...Artık vantuz kolları sünger seviyesinin altında kalınca direkt olarak bondexi en üste yapıştıracağız ve bir tek vinyl kaplaması kalacak...Yapıştırma işlemlerini yaparken bali kullanırsanız iyi havalanan bir ortamda yapın zira yakınlarınızın sizi boş bir duvara bakarken ve hayatta olduğunuz, burnunuzun tek deliğinden şişip inen bir sümük balonundan anlaşıldığı şekilde bulmasını istemiyorsanız ...


    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]
    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]
    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]




    Ve işte final...Çok daha alçak bir oturma pozisyonu...Sürücü selesinin arka kısmının bele destekte sağlaması...Daha bir "chop" edilmiş hissiyatı ve tabii daha hoş bir görsellik ilk aklıma gelenler...Ayrıca arka selenin istenildiği zaman anında görüntü şeklinde takılması ve çıkarılması...

    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]
    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]
    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]
    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Tebrik ederim... Çok başarılı bir çalışma olmuş
    Daha iki gün önce arkadaşla konuşuyordum bu olayı pilot selesini inceltip artçıyı portatif hale getirecem diye kafamda tasarlamaya çalışıyordum en az masrafla içinden nasıl çıkabilirim diye. Çok işime yarayacak bu konu. Pilot selesinin nasıl inceltildiğini merakla bekliyorum
    Motosikletli Kaplumbağa...

  3. #3
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Aradaki fark açısından orjinal ve şimdiki...

    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]

    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:36 ----------

    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tebrik ederim... Çok başarılı bir çalışma olmuş
    Daha iki gün önce arkadaşla konuşuyordum bu olayı pilot selesini inceltip artçıyı portatif hale getirecem diye kafamda tasarlamaya çalışıyordum en az masrafla içinden nasıl çıkabilirim diye. Çok işime yarayacak bu konu. Pilot selesinin nasıl inceltildiğini merakla bekliyorum
    Teşekkürler..Sürücü selesinin yapımını fotoğraflamadım...Olay aynı...Döşemeyi sök...Altından çıkan kalıbın üstüne bondex sünger kapla...Üstünede vinyl...Arka seleden daha basit...Ancak tanıdığın bir döşemeci varsa ona gitmeni tavsiye ederim...Ben vinyl kaplamaları öyle yaptırdım...Hem pervazlı dikiş hem zımba işi olduğu için...

  4. #4
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Fotoğraflar devasa boyutta olduğu için yüklenmelerini bekleyemedim..güle güle kullan..

  5. #5
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotoğraflar devasa boyutta olduğu için yüklenmelerini bekleyemedim..güle güle kullan..
    Forum koduyla göndermiştim ama bilemiyorum...Yüklemesini bekleyince küçülüyor sanırım...Teşekkürler

  6. #6
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    O aradaki tutacak gibi olan ve benim motorumda da bulunan zımbırtı çıkmıyor mu?
    Motosikletli Kaplumbağa...

  7. #7
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O aradaki tutacak gibi olan ve benim motorumda da bulunan zımbırtı çıkmıyor mu?
    Çıkıyor...Doğru söylüyorsun...Olsun dert değil...

  8. #8
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Toto ağrıyacak hocam benden söylemesi, ben daha kalınlaştırmayı düşünürken sen bobber selesi inceliğine indirmişsin Hayırlı uğurlu olsun ama orjinal seleye kıymasaydın keşke

    Bide şu yeni farla bi fotosunu koysana
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  9. #9
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Toto ağrıyacak hocam benden söylemesi, ben daha kalınlaştırmayı düşünürken sen bobber selesi inceliğine indirmişsin Hayırlı uğurlu olsun ama orjinal seleye kıymasaydın keşke
    Yok yahu çok rahat oldu...Bel desteği gibi arkasıda oldu...Bu bondex denen dalga rahat...Orjinal sünger ve kaplama kalıp halinde duruyor...İstediğim an bir tek zımba işi var

    Vardı çektiğim foto farla ,bulamadım bakıyorum tekrar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:05 ----------

    Far;
    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]






    Bu fotoda pek anlaşılmıyor...Daha bir babatorik hava kattı...
    Şu benim sinyallerle stop yolda,gelsinler daha iyi fotolarla onlarla beraber koyarım yine...
    [IMG] Yukleresim.com[/IMG]

  10. #10
    kovboy03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    AFYON
    Motosikleti
    Minsk125 Tiger250 MCT250 Süperlight150 YBR
    Tebriklr aydınlatıcı ve güzel bir çalışma olmuş....
    elinize sağlık
    Ey insan!Kaf dağı kadar yüksekte olsanda Kefene sığacak kadar küçüksün.UNUTMA:her şeyin bir hesabı var;üzdüğün kadar üzülürsün!

  11. #11
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı kovboy03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tebriklr aydınlatıcı ve güzel bir çalışma olmuş....
    elinize sağlık
    Teşekkürler

  12. #12
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Çok hoş çalışmalar ,elinize sağlık.Bu ön farı ebay'den mi aldınız?Yoksa Tr'den mi?

  13. #13
    pre_lude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    Motosikleti
    xvs 650 A
    "burnunuzun tek deliğinden şişip inen bir sümük balonundan anlaşıldığı şekilde bulmasını istemiyorsanız" =)))
    eline saglık emek olan herşey güzeldir kendime sordum neden aklıma gelmedi farklı sabitleme yöntemleri denedim ama en pratik olan bu )
    bakalım malzemeleri bulabilecekmiyiz
    Kurtlarla arkadaş ol, yalnız elinden baltayı bırakma..

  14. #14
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    güzel bir çalışma yapmıssınız... tebrikler...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  15. #15
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok yahu çok rahat oldu...Bel desteği gibi arkasıda oldu...Bu bondex denen dalga rahat...Orjinal sünger ve kaplama kalıp halinde duruyor...İstediğim an bir tek zımba işi var
    İnşallah hayırlısı olur
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  16. #16

    Üyelik
    16 Mart 2010
    Şehir
    ISTanbul
    Motosikleti
    XVS 650 A
    çok tatlı olmuş bee..bende yapçam =P

  17. #17
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    görsel olarak çok güzel ve bir uğraşın sonucunu almakta öyle ama o 8 tane vantuz üstüne artçı çıkınca vıcır , yayılır ve seleyi bırakmaz mı ?

    yani bir nevi arasıra artçıyı elinle yoklayıp hala orada mı diye kontrol etmen gerekmez mi ?
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  18. #18
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    görsel olarak çok güzel ve bir uğraşın sonucunu almakta öyle ama o 8 tane vantuz üstüne artçı çıkınca vıcır , yayılır ve seleyi bırakmaz mı ?

    yani bir nevi arasıra artçıyı elinle yoklayıp hala orada mı diye kontrol etmen gerekmez mi ?
    1 tane vida tutuyor normalini ) Vantuz özel vantuz tutar bence
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  19. #19
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 tane vida tutuyor normalini ) Vantuz özel vantuz tutar bence
    valla benim toto ne ona oturmaya nede onunla hareket etmeyi yemez
    tabi bunda 110 kg olmamın büyük etkisi var ama çıtır birşeyde olsam yine de cık gözüm yemedi....
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  20. #20
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    @audioslave, far ebayden...

    @takendy, haklısın benimde şüphelerim vardı güvenilirliği açısından...Ancak arkadaşın arkasında çok kısa mesafede olsa artçı olarak kendim test ettim...Vantuzları ıslatıp yapıştırınca gayet sağlam duruyor...Tabii bir orjinali kadar konforlu değil ama yine de iş görür...Ben extradan sağlamlaştırmak için cırtcırt takviyesi düşünüyorum...Asıl güvenlikle ilgili olan mevzu sisibarı çıkarmış olmam...Artçı varken sisibarla adamın kafası daha rahat ediyor...Neyse uzun yol sözkonusu olduğunda sisibar ve orjinal artçı selesini takarım yoksa ciddi bir isyan hareketiyle karşı karşıya kalabilirim...

    @Derya, panik oldun di mi?


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)