s2 tipten h4 tipe duy ve lamba değişimi + basit sis farı yapımı
Reklamlar
-
buradan bir arkadaş far konusunda yardım istemişti, belki ihtiyacı olan olur diye konu olarak da açıyorum. talep olursa ışığın ne kadar aydınlattığını resim olarak buraya atabilirim.
"motora ne yaptıysam 150 zc kullanıcıları başlığına ayrıntılı açıklamalar yaparak anlattım. başka bir şeyler de yapmıştım, onlara da bakarsın.
eğer elin tornavida tutuyorsa sen de yaparsın. istersen sırayla git. çünkü gitgide uğraştırıyor bu işler. senin ampul da s2 tip ise önce philipsin s2 tip(armut) lambaları var. onu tak. beğenmezsen s2 tipinde halogen lambalar var. 3-5 tl mavi boyalı, onu dene. gene beğenmezsen duy tipini değiştirmen gerekecek.
otomobil yedek parçacılarında 3 girişli h4 duyları var. h4 lambaların 3 bacağı bu parçaya girecek. ondan al bitane. bir tane de 55w osram h4 lamba al. osram lambanın dış demir çemberini lambaya dokunmadan kır. siyah kısmını da keskiyle biraz uğraşırsan halledebilirsin. elinde 3 bacak, bacakların üsründe yalıtkan siyah kısım, o siyah kısmın üzerinde 3 tane tel ve oranın üzerinde de cam kısım kalacak. parçaların hazır, uygulamaya geçelim.
senin eski duyunu motordan rahat çalışabileceğin şekilde çıkar. sarılı yeşilli kablonun mutlaka şase olması lazım. zaten eski duy tipinde saşe diğerlerinden biraz farklı yerde. onu aklından çıkarma. motordan eski duya gelen kabloyu kes, yedek parçacıdan aldığın duyun telleri ile birleştir. şaseyi şaseye bağla ama. lambayı yeni duya geçir. eğer fara bağlantımız aynı şekilde ise, lambayı far tasına oturtan bi parça olacak. lamban tam ona göre olmalı. büyük gelirse bir eğe ile iç kısmını genişlet. parçaları birleştir 55w h4 lambalı farın hazır.
benim far ileriyi iyi göstermeye başladı ama ilk 5 metre karanlıktı. ben de sis farı yapayım dedim. bu elektrik toptancılarında 3x1 watt 12 volt power ledli spotlar var. ondan 4 tane aldım. 4 tane kelepçe aldım. çamurluğu tutan vidalara bu kelepçeleri sabitledim. 4 tane de plastik bardak aldım. dibini spota göre kestim. üstünde koyup silikonladım. elektrik bağlantılarını da sağ taraftaki 2 power ledli spotu sağ parka, sol tarafı sol taraftaki parka bağladım. bir de 2li ışıklı açma kapama anahtarı yapacaktım ama parçayı satan saf arkadaş 220 v ac anahtar vermiş. neyse bunda da bir şey yok. devreye seri halde anahtarları da bağlayacaksın. ben çakmak girişine anahtarları koyacağım, zaten oranın elektrik bağlantısını kesmiştim.
hata yapabileceğin yerler, şaseyi uzunu kısayı karıştırman. şaseyi karıştırma da gerisini boşver. lambayı çerçevesinden çıkarırken kırabilirsin, boşver o lambalar 5 tl zaten.
ihtiyacın olacak malzemeler, keski, (lehim makinası, silikon makinası,) siyah bant ve bol sabır. sis farını yapmayacaksan lehim makinasıyla silikon makinası lazım değil. bir de şunu unutma, motor tiplerimiz farklı, farklı malzemelerimiz olabilir. ben benim zcye göre anlattım. olur da yapamazsan oto elektrikçisi 5 dakikada duyu değişir.
şimdi 8 araba önümü iyi görüyorum. bi zenon kadar olmasa da iyi yani. eskisine nazaran bariz ötesi fark var. şehirlerarası yolda gecenin2 sinde giderken önümü göremiyordum, selektöre basılı haldeyken bile görüş berbattı.
bu kadar uğraşamam diyorsan 150 tl civarına MERCEKLİ zenon uygulaması yaptır. en temizi. o kadar param yok el emeğiyle birşeyler yapabilirim diyorsan da böyle yap bence.
bizim 150 zcnin far tasları berbat ötesi. kısa gene neyse de uzunu accayip dağıtıyor. zcye en iyi çözüm zenon bence.
"
Reklamlar
-
Bunu resimli anlatir isen 10 numara bir anlatim olur. Ben gayet guzel anladim ama her kullanici konuya bu kadar hakim degil kafasi karisacaktir.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
geceleri çalışıyorum, gündüzleri yatıyorum. resimler flaş yüzünden ışıksız ortamda iyi çıkmaz. bir de malatyanın ayazı berbat. pazar günü çalışırken boş vaktim olursa resimleri eklerim.
-
arkadaşlar sonuçlar bunlar. resimlere bakıp kendi motorunuzla kıyaslar işinize yararsa yaparsınız.
toplamda aküye 20w+12w yük biniyor. eski parklar 5er w çekiyordu, bir de arka fren lambasını da şerit led yaptım. 17-18 watt fazla harcamamız var. ama şunu da hesaplayalım, sinyaller 10w, arka fren yandığında 21 w. yani sistemimiz sürekli olmasa da +30-40w civarı bir güç çekimine dayanıklı, 17wattdan bir şey olacağını sanmıyorum. zaten scooter kullandığım için sürekli yüksek devirden dolayı beslemede sıkıntı olacağını sanmıyorum. ki zaten daha dün akşam sislere anahtar monte ettim. göstergelerce voltmetre olduğumdan doalyı beslemede bir sıkıntı olduğunda sisleri kapatabilirim. sorun çıkabilecek tek şey h4 lambanın uzun ve kısa anahtarları. çözümü de anahtarlara röle takmak.
http://img248.imageshack.us/g/img0528h.jpg/
yorumlarınızı beklıyorum.
-
Anlattıklarınızdan güzel bir çalışmaya benziyor. Kutlarım.
Mesut KORKMAZ
05324625892
www.mesutkorkmaz.com
-
ben de bi deniyeyim bikere okudum pek anlamadım birkaç kere daha okuyunca çözerim bu işi
-
Konunun üzerinden zaman geçmiş ama güzel anlatım için teşekkürler
-
epeydir aklımda olan ama bir türlü girişemediğim bir çalışmayı yapmışsın. ellerine anlatan dillerine sağlık. olayın tek eksiği foto. öğle kuru kuruda olmaz bizzat yaparken çekmelisin yoksa kabulümüz değil. okunmayan her konu tazedir prensibi ile okudum ve artık bayat oldu. kutluyorum
-
valla konuyu açalı uzun zaman geçmiş, 150 ZCmi sattım malesef... satarken üzerindekilerden sökebildiğim herşeyi söküp ybrye taktım. şöyle de bir başlık açtım:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...ml#post2564794
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)