Honda NC700 / NC750 Otomatik Bagaj Açma sistemi [DIY]
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Model başlığımızda bir arkadaşın verdiği videoda şahsın biri sadece düğmeye basıp bagajı açıp kapatıyordu, sanırım almandı. konuyla ilgili başka hiç bir bilgi vermemiş, biraz araştırınca Japonya'da birilerinin bunun için hazır bir şeyler üretip satışa sunduğunu öğrendik.
Yanılmıyorsam 100 euro fiyatı olmakla birlikte site sadece Japonca idi ve 100 euroyu vermeyi göze alsanınzda ürünü alabilmeniz çok zor
Neyse, ben videoyu ilk gördüğümde "yuh lan benim nasıl aklıma gelmedi" deyip, bir merkezi kilit motoru ve biraz bisiklet teli ile bu işi kolayca yapabileceğimi düşündüm.
Bulabildiğim en ufak boyuttaki merkezi kilit motoru Renault bagaj açma motoru idi (bir kaç çeşit eski modelde kulanılıyor)
Fiyatı 15 tl, ki daha ucuza bulunabilir.
Malzeme listemiz;
1. Renault merkezi kilit motoru (bagaj için olan)
2. Bisiklet iç ve dış teli, bir metreden az.
3. Bağlantı için elektrik klemensi, bunun dış plastiğini sıyırıp içindeki demiri kullanacağız
4. Buton
5. Mini röle
6. yeteri kadar kablo
7. yeteri kadar sarı soket
8. Demir bağlantı elemanı (resimlere bakın)
Çalışmak için gerekli anahtar ve alyen ile birlikte olmazsa olmaz bir matkap ya da şarjlı matkap.
Fotoğraflara geçelim, unuttuğum bir şey var ise sonradan ekleme yaparım.
Ha birde birileri sevabına ingilizce tercüme ederse tüm dünyaya bir faydamız olur belki
Gerekli malzemeler :
Önce 1 ve 2 numaralı grenaj parçalarını söküp ardından kilidi açmak için kullanılan anahtar mekanizmasının olduğu 3 numaralı parçayı söküyoruz, Sonra 4 numaralı kilit mekanizmasını söküyoruz.
Kilit mekanizmasını alıp tezgaha ya da bir masaya geçip resimde görülen yerden 3 mm matkap ucu ile delelim, orjinal tel yuvasının hemen altına.
Bisiklet telimizi deldiğimiz delikten geçirip önceden hazırladığımız klemens ile resimlerdeki gibi bir halka haline getiriyoruz ve orjinal telin kurşununu yerinden çıkarıp yaptığımız halka ile birlikte geri takıyoruz.
Kilit mekanizmasını yerine takıp elimiz ile orjinal teli ve kendi taktığımız teli ayrı ayrı çekip mekanizmanın çalışıp çalışmadığına emin olalım,
Şimdi motorun sağ grenajını sökelim, bu parçayı söktüğümüzde geniş bir çalışma alanımız olacak, merkezi kilit motorunu koymak için çok güzel bir alanımız var. böyle mi taksak yoksa şöyle mi?
Düz değilde yan durmasının yukarıdan gelen bisiklet teli için daha iyi bir karşılama olacağına inanıp öyle devam ettim.
Motorun deliklerinden işaret koyup 4 mm matkap ucu ile deldim, hemen üstüne de röle için yer yaptım
Motor ve rölenin yeri hazır, kilit mekanizmasını da zaten yerine taktık.
Şimdi sırada bisiklet dış ve iç teli için gerekli olan karşılığı üretmeye, en başından beri bir bağlantı demiri alıp kafama göre kesip biçerim diyordum ki hiç zor olmadı. Demire gerekli şekli verdikten sonra resimdeki yerine monte ettim.
Yine bisiklet telini delikten geçirip motorun ucundan çektim ve klemens ile sabitledim.
Motoru yerine sıkı sıkıya sabitlemedim ki enerji verildiğinde kasılmadan hareket ederek teli rahat çeksin, bu yüzden somunlu vida ile hafif boşluk bırakarak taktım. çift somun kullanıp kontra yapsam da ne olur ne olmaz diye somunları sıcak silikon ile tutturdum.
İlk başta söktüğümüz 3 numaralı parçaya buton takmak için gerekli ölçüde deliği açtım, daha önce de sol tarafa sis farları için anahtar koymuştum zaten.
Butonu soketli değil de lehim ile kabloladım, yağmurda ve yıkamada sorun yapmasın.
Kabloyu delikten geçirip butonu yerine taktım, çalışırlığından emin olduktan sonra parçayı yerine takıp bütün parçaları topladım.
Videomuz burada;
https://www.youtube.com/watch?v=okIaTrr4rbU
Sistem çok zor değil, belki bilmeyenler için röle bağlantısı sıkıntı olabilir. Eski makalelerin birinde röle nedir nasıl kullanılır gibi ayrıntılı bir yazım ve fotoğraflar olacak, bulur eklerim eğer gerekirse.
Honda NC700 NC750 automatic luggage opener system
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Reklamlar
-
Çok güzel bir çalışma olmuş. Eli anahtar tutan,hazırını beklemeyip böyle ilginç projleri kendi yapan kişilere ayrı bir saygı duyuyorum.
Elinize emeğinize sağlık
-
Teşekkürler anlatım ve resimler çok iyi. düğmede gayet işlevsel olmuşa benziyor
"Edeple gelen lütufla gider"
-
Valla helal olsun elinizden her türlü iş geliyor. imkan verseler motor yaparsınız nerdeyse
-
Moderatör
Olcay harika iş çıkmış, baya da uğraşmışsın ama her seferinde motosikleti stop edip anahtarı çıkartmaktan ise, biraz keyifli bir uğraş sonrası zulümden kurtulmuşsun.. Güle güle kullanmanı dilerim.
-
aynı zamanda anahtar ile manuel olarak çalışıyor mu?
-
Çok güzel ve işlevsel bir mekanizma olmuş.
Çok kullanışlı. Ancak videodan gördüğüm kadarıyla teli sabitleme demirlerinin biraz daha esnemez bir malzemeden yapılması ve merkezi kilit motorunun oynamayacak şekilde sabitlenmesi daha iyi olacak.
Tebrikler.
-
eline sağlık akıllıca bir sistem olmuş hemen patentini al
-
Güzel çalışma eline sağlık
-
moner adlı üyeden alıntı
Çok güzel ve işlevsel bir mekanizma olmuş.
Çok kullanışlı. Ancak videodan gördüğüm kadarıyla teli sabitleme demirlerinin biraz daha esnemez bir malzemeden yapılması ve merkezi kilit motorunun oynamayacak şekilde sabitlenmesi daha iyi olacak.
Tebrikler.
Ayni fikirdeyim. Kilit motorunun zamanla bosluk yapma ihtimali var.
Cok basarili. Tebrikler
-
Süper Moderatör
iyi dilekler için herkese teşekkürler.
aloavera adlı üyeden alıntı
aynı zamanda anahtar ile manuel olarak çalışıyor mu?
Evet videoda özellikle belirttim bu durumu, gözünüzden kaçmış.
moner adlı üyeden alıntı
Çok güzel ve işlevsel bir mekanizma olmuş.
Çok kullanışlı. Ancak videodan gördüğüm kadarıyla teli sabitleme demirlerinin biraz daha esnemez bir malzemeden yapılması ve merkezi kilit motorunun oynamayacak şekilde sabitlenmesi daha iyi olacak.
Tebrikler.
Bağlantı demiri oldukça sağlam bir malzeme, 2 mm kalınlık olması lazım. mengenede ancak bükebildim, esneyeceğini sanmam.
motorun oynaması diye bahsettiğin videodaki hareket ise orada montaj bitmiş değil, emanet olarak bir vida ile tutturulmuş hali videoda.
son resimlerde iki yerden de montajlandığını görebilirsin, fakat yinede motoru çok kastırmadan taktım. sıkı sıkıya taktığımda teli çekmek için zorlandığını gördüm, bunun sebebide motor ile tel birbirlerini tam bir doğruda karşılamıyorlar. aslında en başta niyetim motoru bağlantı demirine monte edip sonra motorda bir yere takmaktı ama böyle bira kolaya kaçtım
dur bakalım ileride sıkıntı çıkarırsa belki bir revizyon ister.
ozrace adlı üyeden alıntı
eline sağlık akıllıca bir sistem olmuş hemen patentini al
para edecek bir iş değil bence, değmez
numangokce adlı üyeden alıntı
Ayni fikirdeyim. Kilit motorunun zamanla bosluk yapma ihtimali var.
Cok basarili. Tebrikler
dediğim gibi ilerde bir sıkıntı olursa revize edebilirim.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Süper olmuş. Tabi kontak kapalı iken röle çekmiyor değil mi ?
-
Süper Moderatör
yasdal adlı üyeden alıntı
Süper olmuş. Tabi kontak kapalı iken röle çekmiyor değil mi ?
hayır kontak kapalıı iken sistem çalışmıyor, yoksa güvenli olmaz. videoda da belli zaten bu.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
hayır kontak kapalıı iken sistem çalışmıyor, yoksa güvenli olmaz. videoda da belli zaten bu.
Aha yakalandık. Videoyu izlemediğim anlaşıldı
-
Ellerine sağlık çok güzel bir çalışma olmuş
-
gayet güzel eline sağlık ufkumuz genişledi.Aynı işi bagaj için yapmak lazım 2 anahtar sıkıntı oluyor.
-
ellerine sağlık bende benim nc ye yapmak için resim video falan bakıyordum.. sistem kafamda az çok vardı ama şimdi netleşti daha güzel oldu... teşekkür ederim paylaşım için...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Süper Moderatör
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
ellerine sağlık bende benim nc ye yapmak için resim video falan bakıyordum.. sistem kafamda az çok vardı ama şimdi netleşti daha güzel oldu... teşekkür ederim paylaşım için...
Bir ara toplaşıp 4-5 motora birden taktık, fakat bazılarında ufak tefek sıkıntılar oldu. İlk basmada açmama gibi, motor aynı motordu fakat sanırım kullandığımız bisiklet teli farklıydı.
Bu günlerde zaman bulursam motoru monte ettiğimiz bölgeye bir düzenleme yapıp daha sağlıklı işlemesini sağlayacağım inşaallah.
Benim sistemde sıkıntı yok, ilk yaptığım günden beri binlerce kez çalışmıştır. Yeni yapacağım revizyon söz verdiğim iki arkadaşın motora uygulanacak. Bundan sonra yapacaklara da yol gösterir.
Aslında özetle merkezi kilit motoru ile bisiklet teli dış kablosunun aynı eksende aynı düzlükte çalışması için bir demir braket vs yapıcam. Böylece motor teli daha rahat çekecek kasılmayacak.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
26 Haziran 2016, 12:04
#19
sa benim scooter motorum var ben bu bagaj sistemnini nasıl uygularım yardımcı olursanız sevinirim.
-
29 Aralık 2019, 11:01
#20
zamanında 4 5 arkadaş bu işi yapmıştık OLCAY AVŞAR sağ olsun işin %90 önemli kısmında elini taşın altına koydu
yapılan işlemler sonrası benim sistem sorunsuz çalışıyordu yaklaşık 1 yıl kullandım büyük kolaylık tık basıyorsun açılıyor du
motoru ilan a koydum almaya gelen dangalak ya buna ne gerek var ki dedi !! neyse dedim kendi kendime pazarlığı bozmayayım dedim verdim gitti
nc si olanlar bu sistemi bi şekilde yapsınlar gerzek honda 20 tl maliyetten kaçmış :(
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)