Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Hyosung GT 650 Modifiye

    REKLAM ALANI
  1. #1
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Modifiye yapmak dövme yaptırmak gibi birşey. Başladın mı sonu gelmiyor

    Neden? diye soranlar olacaktır.
    Cevap: Hobi.

    Allaha şükür istediğim motoru alabilecek durumdayım. Fakat piyasası Türkiye'de yok diye çok ucuza aldığım bir motoru hobi olarak modifiye ediyorum. Parçaları Amerikadan düzenli olarak Türkiyeye getiren arkadaşla ayda bir olarak getiriyorum. Tabi işlerin yavaş ilerlemesine sebep olsa da çoook çok ucuza oluyor herşey.

    ŞUNU BELİRTEYİM : TÜRKİYE FİYATLARI İLE ALMAK ZORUNDA OLSAM BU MODİFİYE İŞLERİNE KESİNLİKLE GİRMEZDİM.


    2006 model ama 2010 trafik çıkışlı.Motosikletimi 4500km de etiketleri üzerinde aldım 2014te.



    1 yılda sıfır sorunla 30.000km yol yaptım. Türkiye turları geziler bir birini kovaladı.




    Bakmak isteyen olursa gezi yazımız
    http://www.motosiklet.net/forum/etki...08-2014-a.html


    Biraz modifiyeye girelim dedim ama işin sonu gelmedi bi türlü

    Orada bir ABS diski var sanki




    Sonra ön frenleri biraz zayıf bulunca 600RRın ön fren sistemini taktım motora




    Sonra hyosung konusunda güzel bir forum olan korider.com'da bir konu gördüm. Birisi Triumph Daytona 675'in arka salıncağını Hyo'ya takmış hoşuma gitti yaparım ben bu işi dedim ve daldım motora






    Tabi salıncakla beraber 180 lik jant ve lastik olacak yoksa sadece salıncak için bu kadar uğraşılmazdı.

    Jant R6 dan devşirildi. Motosiklet üzerine Tornacılıkta üstat sayılacak Kedi Mustafa abimizle bol bol çalıştık.

    Arkaya papatya disk geldi. Türkiye yapımı İkitelli sanayide aynı zamanda motosiklet kullanan Göçmen iki abimiz çoğu motora fren diski yapıyor.




    Salıncak geldiğinde Orjinal dogbone sistemini kullanmakta birkaç sakınca görünce Daytona nın kendi amortisörünü ve dogbone sistemini aldım.
    Amortisör rebuild edilmesi gerekiyordu. Bu işlemide internetten arayıp öğrenip kendim yaptım. Fotodaki mavi gaz basma sibobu normalde yoktu. Race Tech den satın alıp ben taktım. 1-2 yılda bir yerinden bile sökmeden gazını yenileyebilmek için.



    Bu da yeni dogbone


    Gazı bastırmak için önce Lastiklere nitrojen basan yerlere gittim fakat en fazla 40psi basabildiler. Araştırınca Atatürk Otosanayideki NAM Amortirsörü buldum. Orda 160psi nitrojen bastırdım. Sahibi çok süper bir adam. Kendince birşeyler yapmak isteyen birini görünce çok hoşuna gitti. Önce sen bunu yapamamışsındır kesin yağını eksik koydun dedi. Bende internetten baktığım kadarıyla yaptım diyince üşenmedi söktü amortisörün yayını ve kontrol etti. Olmuş aferin deyince amortisörün düzgün yapıldığını da onayldık Ve amortisör işi tamam oldu (gibi)

    Bu kadar basit bir işi Türkiyede doğru düzgün yapan yok. Hayret vallahi. Bilgisiz adamlar yağ kaçıran arka amortisöre çöp muamelesi yapıyor.
    Ön amortisör yağ kaçırınca niye keçe değişiyorsunuz o zaman onu da çöpe atın dediğimde yüzüme bön bön bakıyorlar.


    Hazır girdik birde ön farı değiştireyim dedim. Triumph Street Triple'ın ön far ve kafa demirini aldım.

    Çok şanslıyım ki Hyosung'un R modelinin kafa demiri noktaları ile Street triple'ınki birebir aynı. Araya sadece burçlar yaptırarak montajını yaptım amortisörlerde tam turda vs çarpmadan cuk oturdu.
    [img]http://i.hizliresim.com/PoBbo6.jpg[img]

    Orjinal farın arkasındaki tas kablo ve soketleri koymak için yapılmış. Bu farda böyle birşey yapamayınca elektirik aksamında değişikliklere gitmek zorunda kaldım.

    Salıncak- Amortisör - Dogbone
    Bunlar farklı olunca aynı hizaya getirecek burçlar lazım oldu. Aralarında üçgen, sacdan bir demir var. Eğer bu demir tam dik olmazsa kağıt gibi ezilirdi. Onun için tornacı ile bir kere daha çalıştık.Ve hepsini aynı hizaya getirecek burçlar yaptık.
    Bütün ölçümleri ben yaptım tasarladım tornacıya tarif edip mikrometrik hassasiyette yaptırdım.










    Geldik arka frene. Arka fren için aldığım kaliperin fren pompasını hyo ayaklığına uydurdum. Biraz delme biçme ile oldu.










    Zinciri ön arka dişli hizalama çok sıkıntı oldu.Olabildiğince hizaya getirdim fakat en son 3,5-4mm kadar çarpıklık kaldı.
    Şuan için deniycem. Eğer sıkıntı yapar dişli zincir çok erken biterse zincir-dişliyi 525 den 530 a çevirdiğimde sorunu çözebiliyorum.
    Fz8 in arka dişlisi tepsi gibi düz değil içinde bir kademe var ters taktığımda zinciri lastiğe doğru yaklaştırabiliyorum.



    Fotoğrafta açıkca gözüküyor dediğim yer.Zincirim ve dişlim daha sıfır km olduğu için değiştirmeden denemek istiyorum.



    Ve aylar sonra motor krikodan inip tekerlekleri üzerine durdu. Acaip mutlu oldum o gün. Yeni motosiklet almak beni bu kadar mutlu edemezdi





    Elektirik işlemlerini bitirdikten sonra motorun tüm parçalarını taktım. Arka egsoz borusu yeniden yapılması gerekiyor.
    Bu kadar şeyden sonra soba borusu gibi egsozu takacak değiliz dime
    Kawasaki z1000 egsozlarını aldım sağlı sollu olarak egsozları da takıcam.

    Arkadaki egsoz görüntüsü şöyle birşey olacak.




    Peki motor şuan ne durumda
    Arka amortisörün yayı yumuşak kaldı. Orjinal yay tahminim 14.6kg/mm sertliğinde. Bu yay ise 12.7kg/mm amortisörün en sertinde bile beşik gibi. Race tech firması ile görüştüm. Orjinal salıncağa 16.1kg/mm öneriyorlar. Çünkü işin yarış vari tarafındalar. Birde bu salıncak orjinalden 2.5cm daha uzun olduğu için ufak bi kaldıraç etkisi olacak daha sert yay isteyecektir. Bendeki amortisöre uygun 15.3kg/mm lik bi yay buldum. 16 bulsam onu alırdım açıkcası
    Şuan motor bu yayı, egsoz ve gösterge tutacağını birde benim bu hafta gideceğim tatilden 10 gün sonra gelmemi bekliyor.










    Tabiki Street Triple görsel bütünlük ve 3 silindirin egsoz boruları karenajları ile görsel bütünlük olarak daha iyi fakat motor yaklaşık buna benzeyecek. Birde eski nesile ait yan radyatör omuzları da gelecek motora. Sinyaller radyatörün orada olacak

    Tabi bu fotoda hatun ince olunca motor devasa durmuş


    Üst fotodaki siperliği düşünüyorum da hayvan para çekiyorlar. Onun için aşağıdaki gibi yaparım diye düşünüyorum.
    Ama yinede alt sakal ve rüzgarlık düşünme aşamasında
    antilop_skul, sailor33, Salih_T ve 27 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Emekler takdire şayan, bitmiş halini bekliyoruz
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  3. #3
    chevy64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Motosikleti
    04 monster 620
    Nekadar emek harcandigi belli oluyor. Ellerine saglik bitmis haline biran once kavusursun da gonlunce gazlarsin insallah
    10 numara
    UNdocab bunu beğendi.

  4. #4
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    vallahi helal olsun beklemedeyiz
    UNdocab bunu beğendi.

  5. #5
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Devamını bekliyoruz yürür halinde videoyu tanıtımda bekleriz
    UNdocab bunu beğendi.

  6. #6
    Ufuk ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul - Sefaköy
    Motosikleti
    GT250R
    madem benim motor a el koydun bitmiş haliyle bir hafta gezmeyi bekliyorum bende
    UNdocab bunu beğendi.

  7. #7
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    bu motorun bu erngi ilk motora başladığımda hayalimdi )
    UNdocab bunu beğendi.

  8. #8
    eroceto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Gas Gas 250 EC
    Çok iyi olmuş ellerinize sağlık hocam. Fiyatları nedir peki biraz tuzlu gibi duruyor
    UNdocab bunu beğendi.

  9. #9
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Abone ......
    UNdocab bunu beğendi.

  10. #10
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Becerikli adamin hali baska
    UNdocab bunu beğendi.

  11. #11
    101010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R - 2015
    Alıntı Ufuk ARSLAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    madem benim motor a el koydun bitmiş haliyle bir hafta gezmeyi bekliyorum bende
    Hahah o zaman ben de isterim 1-2 bin km. )
    UNdocab ve Ufuk ARSLAN bunu beğendiler.

  12. #12
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    ellerine sağlık....
    UNdocab bunu beğendi.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  13. #13
    camadan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XTZ 1200 Süper Tenere
    muhteşem gözüküyor devamını bekleriz
    UNdocab bunu beğendi.

  14. #14
    Egee22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2013
    Şehir
    Istanbul/Küçükçekmece Edirne/Enez
    Motosikleti
    Mondial 100 MG Prince
    Elinize sağlık bide başka renge boyarsanız on numara olur sarı bana pek hoş gelmedi
    UNdocab bunu beğendi.

  15. #15
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Herkese çok teşekkür ederim. Normalde yaptıklarımı yazıya döken biri değilim Hele ki bizim forumlardaki konu içeriği ve tartışma kalitesini görünce.
    Fakat içinde birşeyler hapma hevesi olan arkadaşlara hem destek olsun, hem de işe yarar birşeyler paylaşılsın diye bu seferlik yazıya dökeyim dedim.
    Gördüğünüz gibi yazıya dökmek fotoğrafları düzenlemek çok zaman alıyor.
    Umarım birileri işine yararlı olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------

    ilk yazıda zaten uzun bir yazı çıkacağı için detaylara aslında çok girmedim.
    Yukarıda ana hatları ile anlattığım mevzuda detayları okumayı düşünen arkadaşlar için biraz detay yazayım.

    Tornacı abim Kedi Mustafaya gitmeden önce ben kafamda neredeyse herşeyi ölçüp biçtim. Kendisi ile konuştuğumda "ohoo sen herşeyi yapmışsın zaten" dedi. Ona rağmen çok uğraştık.
    Bu salıncak projesini yapan yabancı kişi orjinal milin üzerine kılıf yapmış



    Ben yek para olmasını daha güvenli bulduğum için salıncak saplama mili yeni baştan.Eskisi yeni salıncağa göre çok önce kalıyordu. Burada Mustafa abi resmen sanatını konuşturdu.
    Milin 2 ucu olan kalın alyan şeklinde vida kafası ile şaseden çıkan vida ucu kısımları orjinal ebatta tutulup orta kısım kalın olarak yapıldı. Fotoğrafını çekmedim ne yazıkki =/


    Önce orjinal janttan lastiği çıkarttırdım ve arkayı orjinal parçalarla topladım. Jantın tam ortasında üretim izi var jant boyunca.

    Motorun kuyruk şasesinden aşağıya bi çekül sallayıp tam çizgi üstündeyken ipini oynamayacak şekilde sabitledim. Orjinalden hiza alarak sabitlediğim için lastik hizasıdan eminim inşallah bi sıkıntı çıkmayacaktır.

    Salıncağın sağından 7mm tıraşlayıp şaseye oturacak hale getirdik.




    Sonraki iş yeni jantı ortalayacak burçlar yapmak. Orjinalden aldığımız ölçüye göre sağa sola burç yapıp arka jantı ortaladık. Bu arada arka janta abs sacını oturttuk ve fren braketinin kaliperin değmemesi için 1-2 müdahale yaptık janta.




    Artık arka jantımız ortalı. sıra geldi Arka frene.
    Salıncak sola kayarak ortalanınca Fren kaliperinin dili salıncaktaki yuvasından çıkar oldu. Onu Aluminyum kaynak ile doldurup tıraşlayarak uzattım. Böylece dil yerine oturdu.



    Birde arka kaliperin diski ortalayacağı şekilde milin geçtiği deliğe bi pulu tutturduk. Kaliper braketini sürtünce biraz tıraşladık inceden ve kaliper, ABS diski, Arka disk hizaya geldi.


    Sıra geldi Dişli tarafına. Burada işler kötü.

    Orjinaller takılı iken çekülleri 2 noktadan sallamıştım
    1. jantı ortalamak için.
    2. arka dişlinin tam iç yüzeyine değecek şekilde.

    Arka dişliye hizalanan iç ne kadar kayıklık olduğunu çok net söylüyordu.
    arka dişliyi tutan ve kaplin lastiklerine giren yuvarlak parçanın üzerinden dişli sökülerek. Güvenli olacak noktaya kadar torna ile dişliyi tutan bacaklar yüzeye sıfırlandı. Daha fazla gidilemezdi.
    Bu şekilde montajdan snra 3.5-4mm kadar bir çarpıklık kaldı. Şuan burasının ne olacağını zaman gösterecek.





    Normalde akü motorun ortasında akü var. Ben aküyü kuyruk altına taşıdım.


    Orjinal boyuttaki akü oraya sığmadığı için YTZ 12 serisi, normalde az yer kaplasın hafif olsun diye racinglerde kullanılan küçük bir akü kullandım.
    Tabi ölç biç sığar mı sığmaz mı hesaplarından sonra

    Bunu yapmaktaki sebepler
    1- Yeni arka amortisörün gaz tüpü orayı işgal edince akü sığmıyordu
    2- ABS beyni için motorun orta noktası olarak çok ideal biryerdi.


    Ön çamurluğa eagle eye dedikleri power ledlerden gündüz farı yaptım. Amaç gündüz görünürlüğün artması. Uzun gezilerde de arkada olduğunda öndeki arkadaşın seni fark etmesi. Yoksa far olarak kullanılma gibi bi düşüncesi yok



    Far demişken. Farın ikisini birden aktif hale getiricem. Bunun için öze bi statör aldım. Benim motorum karbüratörlü. Ben enjeksiyonlu bir motorun statörünü aldım. Bu motorda fazladan benzin pompası enjeksiyon ve sensörler çalışıyor ve toplamı 60 watt ı hayli hayli geçer yani statör için büyük dert değil 2 farı birden açmam.

    (Şekli benzeyen temsili resim)



    Tekrardan görüşmek üzere..
    tubejh, yasdal ve Tolga Can bunu beğendiler.

  16. #16
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Kedi'ye selam. Bu işlerin duayenidir. M800 topladığım zamanlarda çok emeği geçmişti. Sormadıysan niye Kedi lakabı aldığını sor. Çok matrak hikayeler.
    101010 bunu beğendi.

  17. #17
    Ufuk ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul - Sefaköy
    Motosikleti
    GT250R
    Alıntı 101010 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hahah o zaman ben de isterim 1-2 bin km. )

    hakkaten sen cbr ı aldın demi ) bidaha verme sakın bikere bıraktınmı bidaha göremiyorsun motor u.
    önce ben bi gezeyim iade etmeden getirir sana bırakım ;)
    101010 bunu beğendi.
    Hyosung GT250R

  18. #18
    101010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R - 2015
    Alıntı Ufuk ARSLAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hakkaten sen cbr ı aldın demi ) bidaha verme sakın bikere bıraktınmı bidaha göremiyorsun motor u.
    önce ben bi gezeyim iade etmeden getirir sana bırakım ;)
    Aldım aldım. Yok istemiyor o da zaten. Hyo'sundan sonra bisiklet gibi geliyor benimki. : ) Bana verecek motorunu sözünü aldım 500metre.

  19. #19
    Ufuk ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul - Sefaköy
    Motosikleti
    GT250R
    Alıntı 101010 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aldım aldım. Yok istemiyor o da zaten. Hyo'sundan sonra bisiklet gibi geliyor benimki. : ) Bana verecek motorunu sözünü aldım 500metre.
    1-2 bin nere 500 metre nere yapma etme aylarca el koyman gerekir motor a
    gerci siz anlaşmışsanız bana laf düşmez artık. ben seyirci olarak gelirim.
    Hyosung GT250R

  20. #20
    101010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R - 2015
    Alıntı Ufuk ARSLAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-2 bin nere 500 metre nere yapma etme aylarca el koyman gerekir motor a
    gerci siz anlaşmışsanız bana laf düşmez artık. ben seyirci olarak gelirim.
    Ben çok yol yapmıyorum da. 1 senede bitmez diye öyle anlaştık.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)