Modifiye yapmak dövme yaptırmak gibi birşey. Başladın mı sonu gelmiyor
Neden? diye soranlar olacaktır.
Cevap: Hobi.
Allaha şükür istediğim motoru alabilecek durumdayım. Fakat piyasası Türkiye'de yok diye çok ucuza aldığım bir motoru hobi olarak modifiye ediyorum. Parçaları Amerikadan düzenli olarak Türkiyeye getiren arkadaşla ayda bir olarak getiriyorum. Tabi işlerin yavaş ilerlemesine sebep olsa da çoook çok ucuza oluyor herşey.
ŞUNU BELİRTEYİM : TÜRKİYE FİYATLARI İLE ALMAK ZORUNDA OLSAM BU MODİFİYE İŞLERİNE KESİNLİKLE GİRMEZDİM.
2006 model ama 2010 trafik çıkışlı.Motosikletimi 4500km de etiketleri üzerinde aldım 2014te.
1 yılda sıfır sorunla 30.000km yol yaptım. Türkiye turları geziler bir birini kovaladı.
Bakmak isteyen olursa gezi yazımız
http://www.motosiklet.net/forum/etki...08-2014-a.html
Biraz modifiyeye girelim dedim ama işin sonu gelmedi bi türlü
Orada bir ABS diski var sanki
Sonra ön frenleri biraz zayıf bulunca 600RRın ön fren sistemini taktım motora
Sonra hyosung konusunda güzel bir forum olan korider.com'da bir konu gördüm. Birisi Triumph Daytona 675'in arka salıncağını Hyo'ya takmış hoşuma gitti yaparım ben bu işi dedim ve daldım motora
Tabi salıncakla beraber 180 lik jant ve lastik olacak yoksa sadece salıncak için bu kadar uğraşılmazdı.
Jant R6 dan devşirildi. Motosiklet üzerine Tornacılıkta üstat sayılacak Kedi Mustafa abimizle bol bol çalıştık.
Arkaya papatya disk geldi. Türkiye yapımı İkitelli sanayide aynı zamanda motosiklet kullanan Göçmen iki abimiz çoğu motora fren diski yapıyor.
Salıncak geldiğinde Orjinal dogbone sistemini kullanmakta birkaç sakınca görünce Daytona nın kendi amortisörünü ve dogbone sistemini aldım.
Amortisör rebuild edilmesi gerekiyordu. Bu işlemide internetten arayıp öğrenip kendim yaptım. Fotodaki mavi gaz basma sibobu normalde yoktu. Race Tech den satın alıp ben taktım. 1-2 yılda bir yerinden bile sökmeden gazını yenileyebilmek için.
Bu da yeni dogbone
Gazı bastırmak için önce Lastiklere nitrojen basan yerlere gittim fakat en fazla 40psi basabildiler. Araştırınca Atatürk Otosanayideki NAM Amortirsörü buldum. Orda 160psi nitrojen bastırdım. Sahibi çok süper bir adam. Kendince birşeyler yapmak isteyen birini görünce çok hoşuna gitti. Önce sen bunu yapamamışsındır kesin yağını eksik koydun dedi. Bende internetten baktığım kadarıyla yaptım diyince üşenmedi söktü amortisörün yayını ve kontrol etti. Olmuş aferin deyince amortisörün düzgün yapıldığını da onayldık Ve amortisör işi tamam oldu (gibi)
Bu kadar basit bir işi Türkiyede doğru düzgün yapan yok. Hayret vallahi. Bilgisiz adamlar yağ kaçıran arka amortisöre çöp muamelesi yapıyor.
Ön amortisör yağ kaçırınca niye keçe değişiyorsunuz o zaman onu da çöpe atın dediğimde yüzüme bön bön bakıyorlar.
Hazır girdik birde ön farı değiştireyim dedim. Triumph Street Triple'ın ön far ve kafa demirini aldım.
Çok şanslıyım ki Hyosung'un R modelinin kafa demiri noktaları ile Street triple'ınki birebir aynı. Araya sadece burçlar yaptırarak montajını yaptım amortisörlerde tam turda vs çarpmadan cuk oturdu.
[img]http://i.hizliresim.com/PoBbo6.jpg[img]
Orjinal farın arkasındaki tas kablo ve soketleri koymak için yapılmış. Bu farda böyle birşey yapamayınca elektirik aksamında değişikliklere gitmek zorunda kaldım.
Salıncak- Amortisör - Dogbone
Bunlar farklı olunca aynı hizaya getirecek burçlar lazım oldu. Aralarında üçgen, sacdan bir demir var. Eğer bu demir tam dik olmazsa kağıt gibi ezilirdi. Onun için tornacı ile bir kere daha çalıştık.Ve hepsini aynı hizaya getirecek burçlar yaptık.
Bütün ölçümleri ben yaptım tasarladım tornacıya tarif edip mikrometrik hassasiyette yaptırdım.
Geldik arka frene. Arka fren için aldığım kaliperin fren pompasını hyo ayaklığına uydurdum. Biraz delme biçme ile oldu.
Zinciri ön arka dişli hizalama çok sıkıntı oldu.Olabildiğince hizaya getirdim fakat en son 3,5-4mm kadar çarpıklık kaldı.
Şuan için deniycem. Eğer sıkıntı yapar dişli zincir çok erken biterse zincir-dişliyi 525 den 530 a çevirdiğimde sorunu çözebiliyorum.
Fz8 in arka dişlisi tepsi gibi düz değil içinde bir kademe var ters taktığımda zinciri lastiğe doğru yaklaştırabiliyorum.
Fotoğrafta açıkca gözüküyor dediğim yer.Zincirim ve dişlim daha sıfır km olduğu için değiştirmeden denemek istiyorum.
Ve aylar sonra motor krikodan inip tekerlekleri üzerine durdu. Acaip mutlu oldum o gün. Yeni motosiklet almak beni bu kadar mutlu edemezdi
Elektirik işlemlerini bitirdikten sonra motorun tüm parçalarını taktım. Arka egsoz borusu yeniden yapılması gerekiyor.
Bu kadar şeyden sonra soba borusu gibi egsozu takacak değiliz dime
Kawasaki z1000 egsozlarını aldım sağlı sollu olarak egsozları da takıcam.
Arkadaki egsoz görüntüsü şöyle birşey olacak.
Peki motor şuan ne durumda
Arka amortisörün yayı yumuşak kaldı. Orjinal yay tahminim 14.6kg/mm sertliğinde. Bu yay ise 12.7kg/mm amortisörün en sertinde bile beşik gibi. Race tech firması ile görüştüm. Orjinal salıncağa 16.1kg/mm öneriyorlar. Çünkü işin yarış vari tarafındalar. Birde bu salıncak orjinalden 2.5cm daha uzun olduğu için ufak bi kaldıraç etkisi olacak daha sert yay isteyecektir. Bendeki amortisöre uygun 15.3kg/mm lik bi yay buldum. 16 bulsam onu alırdım açıkcası
Şuan motor bu yayı, egsoz ve gösterge tutacağını birde benim bu hafta gideceğim tatilden 10 gün sonra gelmemi bekliyor.
Tabiki Street Triple görsel bütünlük ve 3 silindirin egsoz boruları karenajları ile görsel bütünlük olarak daha iyi fakat motor yaklaşık buna benzeyecek. Birde eski nesile ait yan radyatör omuzları da gelecek motora. Sinyaller radyatörün orada olacak
Tabi bu fotoda hatun ince olunca motor devasa durmuş
Üst fotodaki siperliği düşünüyorum da hayvan para çekiyorlar. Onun için aşağıdaki gibi yaparım diye düşünüyorum.
Ama yinede alt sakal ve rüzgarlık düşünme aşamasında