Günaydın arkadaşlar,motor yan sehpadayken kaydı ve yana yattı,depoda hafif bir ezik oluştu,bu ezik düzeltilebilirmi?Ya da bu işleri yapan bir bildiğiniz varmı?
Günaydın arkadaşlar,motor yan sehpadayken kaydı ve yana yattı,depoda hafif bir ezik oluştu,bu ezik düzeltilebilirmi?Ya da bu işleri yapan bir bildiğiniz varmı?
ben 600f için urlaya sabri ustaya gidiyorum, oğulları var iş yerinde ama gerçekten yaptıkları işin hakkını verirler. Benim motora küçük oğlu levent bakıyor, iyi ustadır gözünüz arkada kalmaz......7544314 den işyerlerini arayıp görüşebilirsiniz......
Reklam gibi oldu ama kendileriyle hiç bir şekilde akrabalığım falan yok...
Herkese merhaba.
Çektirme dediğimiz işlemi yaparak eziği doğrultabilirsiniz.Tabi işinin ehli bir yerde yaptırmanız işin düzgün olması amacıyla iyi olacaktır.Motosiklet camiasında tanıdığım biri yok bu konuda,ama benzer bir işlem yaptıracak olsam sanayide düzgün bir ustaya yaptırırdım.Motosiklet işi yapanlar bu konuda fiyatları biraz abartabiliyor.
A.selam,yalnız bu başlık MT İzmir li arkadaşların buluşma başlığı ve bu başlıklarda cbr,vfr,ybr,cbf vs. diye ayrım yapılmıyor.Bu tarz sohbetleri modellerle ilgili başlıklarda yapabilirsiniz,bu şekilde kural dışı oluyor ve bu mesajımdan sonra ki benzer konulu mesajlarınızı silmek zorunda kalacağım,bilginize.
Aramıza hoşgeldiniz.Şu sıralar pek fazla gezi düzenlemiyoruz.Düzenlersek burada ve duyurular bölümünde ilgili gezi hakkında açıklamaları bulabilirsiniz.
yağ keçeleri yaklaşık 15-30 TL arası
yağ litresi ortalama 18-20 TL (iyi yağlar için)
yağ filtresi yaklaşık 20-25 Tl
bujiler iridyum sa eğer tanesi 30 TL civarı, standart bujiler ise ortalama 10 TL civarı
yani sarf malzemelerin ortalama minimum 115-125 TL tutar. Eğer iyi marka malzeme kullandıysa (iridyum buji Kn filitre vs gibi) bu fiyat 160-170 TL tutar. eğer bunlar dışında ekstra malzeme kullanmadıysa 150-200TL arası işçilik almış demektir ki fazla bir rakam bence.
Yaptığınız hesap gayet açıklayıcı sağolun. Kontak işinden de 30-40 lira almış olsalar bile anlaşılan biraz tuzlu olmuş benim servis, fakat bu iş düşe kalka öğreniliyor herhalde
İlk etapta yakın ve kolay olsun diye Karabağları tercih etmiştim. Fakat önceden de dediğim gibi motoru güvenerek teslim edebileceğim ve sürekli/düzenli olarak götürebileceğim bir usta arayışına başlayacağım en kısa zamanda. İlk duraklar, buradan aldığım öneriler olacak.
Tekrar teşekkürler...
Öte yandan, Cumartesi günü tüm günü motorla geçirdim sabahtan eşimle kavrama ve dönüş falan çalıştık (o da kullanacak en kısa zamanda). Öğleden sonra da motorumla ilk kez Balçova'dan Karşıyaka'ya geçtim (feribotla) ve Karşıyaka'da biraz dolandım! Ben motorda eşim ve kızım arkada arabada Pek keyifli ve heyecanlı oldu
Dün akşam da evde sıkıldım, saat 20:30 gibi atladım motora İnciraltı ve Sahil evleri arasında yarım saat kadar tor tor tor tor yavaş yavaş dolaştım. Eve geldim ağzım kulaklarımda
İyi ki almışız şu motoru diyoruz. Umarım bu keyif uzun soluklu olur.
Sevgiler...
SLMM sevgili izmir mt ciler CBR125R ım satılıktır. (wallace)murat hocamm bilginz olsnn :D
burdan bakabılırsınızz
Gerçi bize milliyetçi derler. Ama, biz öyle milliyetçileriz ki, işbirliği eden bütün milletlere hürmet ve riayet ederiz. Onların milliyetlerinin bütün icaplarını tanırız. Bizim milliyetçiliğimiz herhalde hodbince ve mağrurca bir milliyetçilik değildir. M.K.ATATÜRK
yani bu işler böyle. işçilik için çok almamış ama biraz fazla almış diyebiliriz. can sıkmaya değecek bir durum yok motosiklet ilk başlarda hep böyle etki yapar. ne gözünü ne kendini alamazsın üzerinden. ailecek binecek olmanız da süper. benim eşimde kullanıyor hatta onun kendine ait bir motosikleti var. ailecek daha keyifli oluyor. giyim kuşam ve koruma malzemeleriniz inşallah tamdır. allah kaza bela vermesin keyifle uzun yolar yapın.
genelde ben ve bir kaç arkadaşım cumartesi günleri inciraltı kırkahvesinde oluyoruz. özellikle saat 20 den sonra. zaten kapının önünde bizim motorları görebilirsin. herkes ailesiyle geliyor hoş sohbet oluyor. denk gelirsek görüşelim tanışalım.
hayırdır büyütecek misin yoksa okul bitti motosiklet aşkıda mı bitti. hadi hayırlısı bakalım alan kişi çok sevinecek tertemiz motosiklet. alan da satan da hayrını görsün
Gerçi bize milliyetçi derler. Ama, biz öyle milliyetçileriz ki, işbirliği eden bütün milletlere hürmet ve riayet ederiz. Onların milliyetlerinin bütün icaplarını tanırız. Bizim milliyetçiliğimiz herhalde hodbince ve mağrurca bir milliyetçilik değildir. M.K.ATATÜRK
Ulu önderimizi özlem ve saygıyla anıyoruz.
İZİNDEYİZ ATAM!!!
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
11/kasım/2010 perşembe küçük bir grup bayramlaşmak için inciraltında kendi semaverimizde yaptığımız çayı içmek için toplanıyoruz arzu eden ve vakti uyan arkadaşları 19-24 saatleri arasında çay içmeye bekleriz
adres; turkuaz cafe arkası deniz kenarı helikopter pisti
inciraltı girişine varmadan solda GURME RESTORAN karşısından otoparkın yanından direk denize yanımıza çıkabilirsiniz
özdilek tarafından gelenler sahili takip ederse bizi bulabilir. balıkçı barınağı yanındayız
hiç bulamazsanız dumanı takip edin SEMAVER yanıyordur
MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
CENGOMOTO
Yeni motosiklet hız limitleri
L3 kategori motosikletler
1-yerleşim yerlerinde....................50km
2-Şehirlerarası çift yönlü yollarda....80km
3-Bölünmüş yollarda.....................90km
4-otoyollarda..............................100km
L4-L5-L6 kategori motosikletler.
bu sıralama 50,70,80,80 km olarak belirlenmiş ama ben bu L3 ve L4,L5,L6 kategorisinin ne olduğunu anlayamadım..
Bu kategorilerden hangi motosikletler kastedildiğini biliyorsanız,yazarsanız sevinirim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:02 ----------
Daha sonra araştırdım ve buldum
Araç sınıfları (Ek.: 11.04.2003-25076)
1) L Sınıfı – İki ve üç veya dört tekerlekli motorlu araçlardır.
1.1) L1 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.
1.2) L2 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.
1.3) L3 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.
1.4) L4 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.
1.5) L5 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.
1.6) L6 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.
1.7) L7 Sınıfı: Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW’ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.
Urla Sabri Usta Hakkında
Arkadaşlar, Sabri Usta'nın sükkanı hakkında deneyimlerimi paylaşmak istedim sizlerle. Aynı zamanda yaşadığım sorunu da anlatayım ki karbüratörlü (enjeksiyonsuz) motoru olan arkadaşlar da faydalansınlar. İzninizle en başından başlayayım:
Otoyoldan Sahil Evleri'ne geldik ve Hışır (motorum) sustu. Sonrasında çalışmayınca oradan gelen bir motorcu ile depoyu sökelim, hortumlara bak, buji sökelim derken hava filtresine bir bakalım dedik. Meğer orası benzin dolmuş. Yani yerdeki bildiğin depoda olması gereken benzin.
Bezle haznedeki benzini çıkardık; filtreyi koyduk güneşe kurumaya. Adamlardan birisi: "Filtrede yıkanmış oldu işte pırıl pırıl olur o!" dedi. Tabii ki bu anlarda hala olayın farkında değiliz. Yine zor çalıştı ama çalıştı, hatta vurdurdu adamlar, öyle çalıştı. Sonrasında bir km. yaptım yapmadım; polis kontrolü varmış, durdurdular. Aklımdan geçti aslında, durdurmayayım diye ama stop ettim motoru ve yine çalışmadı. Açayım dedim hava girişini tekrar. Aynı şey, benzin dolu. Temizledim bir aradaşımı aradım, Zafer Usta'nın numarasını verdi, usta temizle çalıştır gel dedi. Çalıştıramadık. Zira marş falan kilitlendi. Uğraşırken birisi Sabri Usta diye birisinin kartını vermişti, ona baktırırım dedim Urla İzmir'e göre çok daha yakın diye. Gittim adamları buldum.
Öncelikle "Ulan Urla'da ne motorcu olacak?" diye gittiğimi söyleyeyim. Sanayiye girdim ve tarif ettikleri yere gelirken bir de baktım, iki adet BMW (hem de K110), "Alla Allah!?" dedim. Bir de Polaris quad var hem de 800'lük (dertli aletlerdir, bileni olmadan yaptıramazsınız). Neyse selam sabah girdim içeriye, iki tane gencecik adam, genç dediysek otuz civarlarındalar. Bir adet K1100 bakımda. İçerisi düzenli ve tertemiz. Adamların elleride üstleri de temiz. Olayı anlattım, bir telefonla çekiciyi getirdiler. Gittik aldık motoru. Orada baktı, piston sıkışmıştır dedi.
Aldık motoru bulunduğu yerden, dükkana geldik.
Bilgi verdi.
Olabilecekleri anlattı. Fiyatları kabaca söyledi.
Sonrasında işleri olmasına rağmen, benim motora öncelik verdi; depoyu söktü, bujileri çıkarınca gayzer gibi attı motor sıkışmış benzini.
Sonrasında bana dönüp: "Abi için rahat olsun, bu motor yatak sarmamıştır. Ben ne olduğunu göresin diye açtım motorunu, gördüğün gibi benzin sıkışmış. Şimdi sen rahat rahat git. Yarın değil öbür gün gel. İstersen yarına yetişir ama ben bir adam gibi bakmak istiyorum, zira fren hidroliğinin rengini, tellerin (debriyaj ve ön fren) sertliğini sevmedim." dedi.
Sonrasında abisi geldi direksiyona, elciklerin sertliğine, altına üstüne her bir yerine baktı. Direksiyonunda boşluk var, tellerin yağsız, fren hidroliğin hiç değişmemiş, zincirin temizlenmesi lazım diye tak tak tak sıraladı. Senin boy sorunun yok, gidon alçak, yükseltirsen daha rahat edersin dedi. (bu arada abisi mali müşavirmiş, muhasebecilik yapıyormuş ama beraber çalışıyorlar. Babaları Sabri Usta vefat etmiş. İzmir'e neden gitmediklerini sordum, bizim derdimiz para kazanmak değil adam gibi iş yapmak, kazandığımız bize yetiyor dediler.)
İki gün sonra gittim. Motoru gerçekten adam etmişler. Depomun içerisindeki iki filtreden biri toptan yokmuş, birisi yerinden çıkmış mesela. Ayaklığa kadar yağlamışlar, fazladan göstergelerin, farımın ampüllerini değiştirmişler; direksiyonumdaki çok hafif takılmayı parça değiştirmeden halletmişler.
Velhasıl Hışır ipek gibi olmuş. Hepsine 360 TL istediler, gönül rahatlığı ile verdim. Depom, karbüratörüm temizlendi, yağlarım, filtrelerim değişti. Direksiyonum toparlandı, yüksekliği ayarlandı. Aküm biz elli defa çalıştırmayı denerken zayıflamış, onu doldurmuşlar. İşin özü içim rahatladı; ilgi ve alakaları sonucunda Motoruma olan güvenim arttı.
Diyeceksiniz ki başka usta gördün mü de kıyaslıyorsun? Hayır, başka usta görmedim. Ama gördüklerimden çok memnun kaldım. Karşıyaka'dan falan bakıma gelenleri gördüm, inandım. Farkları ilgileri ve insanlıkları; size her şeyi anlatmaları ve bilgi vermeleri.
İlgilenen tüm arkadaşlara faydalı olması dileğiyle.
ps. Teknik Bilgi / Bu Neden Oldu?
Pislik geldiğinde fazla benzini pistonun üzerine, oradan hava filtresine yollama olayı olmuş. Bu durum başınıza geldiğinde motoru ya durdurmadan tamirciye, yada kapatıp çekiciye. Zira forumlardan okuduğuma göre pistonun üzerinde kalan fazla benzin yağdan hafif olduğu için segmanlardan aşağıya süzülerek kartere iniyormuş. Bu da benzinin yağı incelterek yağlamayı düşürüyor ve yatak sarma hadisesine kadar gidiyormuş. Bu aşırı benizin aşağıya indiyse motorun altındaki yağ penceresinden görmeniz mümkünmüş.
Piston sıkışması ise fazla benzinin hava/yakıt karışımı kadar sıkıştırılamaması. Atamayınca pistonu kitliyor ve marş motoru pistonları çeviremiyor.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Mustafa Bey, tecrübenizi detaylı bir şekilde paylaştığınız için çok teşekkürler. Bu tip tecr,belerin burada paylaşılması bence çok kıymetli.
Herkese iyi bayramlar...
Paylasiminiz icin cok tesekkurler. Benim icin gercekten cok yararli oldu. Motoruma kis oncesi bakimi icin guvenilir bir yer ariyordum. Yazdiklarinizi okuduktan sonra daha onceden bildigim ancak hic gitmedigim Sabri Usta`ya artik icim daha rahat gidecegim. Guvenli surusler.
Tum camianin Kurban Bayramini ictenlikle kutlarim.
Tüm motorcu arkadaşlarımın bayramanı kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim. kazasız sürüşler...
Hayat 3,5 ile 4 arasındadır
Ya 3,5 Atarsın
Ya 4 dörtlük yaşarsın...
bayramınız mubarek olsun
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
BÜTÜN ARKADAŞLARIN KURBAN BAYRAMINI KUTLARIM.SEVDİKLERİNİZLE MUTLU BİR BAYRAM GEÇİRMENİZ DİLEKLERİYLE İYİ BAYRAMLAR....
Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)