Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorları rodajda nasıl kullanmalıyız

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ghostcorc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul/Beykoz
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 esd '11
    Yeni motor alan arkadaşlar rodajda motoru kullanma biçiminiz şöyle olmalı siz motorsikleti değil motoru rodaj ediyorsunuz o zaman mantıklı olarak yapmanız gereken şu olmalı kilometre değil önemli olan motorun birim zamanda yaptığıdevir ozaman şu alışkanlıktan kurtulun ilk şukadar kilometrede 30- 40 la gideceksin sonra 50 liye çıkacaksın yok öyle birşey rodaj bitene kadar 5000 deviri geçmiyoruz hangi viteste hangi hızla giderseniz gidin rodajın sonlarına doğru 6000-6500 devir basıyoruz ama aralıklarla yani 30 sn. 1 dakka gibi motoru fazla ısıtmadan ki rodaj biliyorsunuz ilk 1000 Km.dir daha sonra 1000 bakıma girdikten sonra yine aralıklarla 7000-7500 basıyoruz ki buzamana kadar motora alışmış olursunuz en ufak bir değişikliği hissedersiniz sorun yaşamıyorsanız 1500 den sonra basın basa bildiğiniz kadarki motor rahat açılsın ilerde akıcı olsun ama tutupda öyle 1o km basın demiyorum çıkn otobana bir basın şöyle dibi görün düşürün hızı tekrar dibi görün düşürün hızı kolay gelsin ...
    Garip bunu beğendi.
    -Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Bencede kolay gelsin ?
    Bu sifir motorlarin yaninda kullanma klavuzu vermiyorlarmi?
    Netten kargoyla almadiysaniz aldiginiz yerede sorabilirsiniz. Element uydurmanin pek manasi yok.
    ozgurakman ve _SpartacuS_ bunu beğendiler.

  3. #3
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    rodaj yaparken km saatini saymayın arkadaşlar.. yoksa şafak atmaz...
    _SpartacuS_ bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    kesinlikle katılıyorum ve alınca bunlara kelimesi kelimesi uyucam araba acarkende genelde ınsnlar son hızı gormeye ugrasır bence mantıksız amac motor seri hale getirmekse devirli kullanılmalı ama her defasında dinlendirmekte acmak kadar faydalı bakalım bunu motorsıklette yapabılecek mıyım sonra aynı hacımlerle kıyaslarız performans farkı olucak mı?

  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşlar motor açmak diye bir terim yok aslında.Bu süreç sadece parçaların birbirine alışması.Bu da parçaların aşınması ile gerçekleşiyor.Bu sürede sadece silindir,piston,vites kutusu değil zincir dişli,amortisör,fren hatta motosikletin üstündeki en küçük civata bile alışıyor.Bu sürede motosikleti asla üst devirlerde kullanmayın.Redline çizgisini saymıyorum bile!
    En güzel rodaj ise üreticinin size verdiği kılavuzdaki gibi yapacağınız rodajdır.

  6. #6
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    scooter alanların vay haline

    0 aldığım asya marka scooter ile 1000 km 40-50 arası gittim bunun içinde e-5 te vardı ölüm gibiydi trafikte arkandan küfreden mi

    dibine kadar yaklaşıp korna çalan mı ıstersen hepsinden bol bol oluyor zaten adamdan saymıyorlar birde yavaş gidersen hepten yandın
    cezalet bunu beğendi.
    İkincilik kaybedenler içindir...

  7. #7

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    motor acmak sanayı terımı kabul edıyorum ama sureklı 3000de vıtes atılan bır arabayla 7000de vıtes atılan bır araba cok farklı oluyor en basta gaz sıkısı fazlalıgından egsoz manıfoldunda kurum bırıkmıyor karakterıslık ozellıklerı bambaska oluyor alısma surecınden sonra bunu motorada uygulıcam ıns

  8. #8
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    arkadaşlar motor açacam diye zaman zaman devri yükseltmeyip pistonlarda kurum bırakırsanız çizilme yapar yapar bu da motor ömrünü kısaltır.. aynı zmanda motoru kompresyone bırakmakta gerekiyor.. pistonların yerine tam oturması için

  9. #9
    DarkSeleCT93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    Rks rocca 100 max
    bende cub alıcam aynı şekilde yapıcam rodajı Koray abi kompresyon nedir

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı DarkSeleCT93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende cub alıcam aynı şekilde yapıcam rodajı Koray abi kompresyon nedir
    Viteste gazı bırakıyosun motor öne yığılıyo kendi kendine yavaşlıyo, budur.

  11. #11
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ben şahsen rodajı şöyle yapıyorum. 0-250 km=çok sakin ve yavaş 250 kmde yağ değişimi
    250 - 750 km= (500 km daha )orta sertlikte kullanım 750 de tekrar yağ değişimi
    750-1750 km= biraz daha sert kullanım ama red line yok
    1750 den sonra istediğin gibi kullanım
    niye rodajda sık sık yağ değişimi diye soran varsa sebebim şudur= segmanlardaki ve motorun diğer parçaları alaşımda olduğu için çapak oluşur çamur gibi, toz gibi demir zerrecikler. Bunlar yağa karışır. Yağda pistonu segmanı yağlar. Bu zerrecikler sekmana sıcakken kaynak olabilir veya segmanla gömlek arasında kalarak segmanların daha çok aşınmasına sebeb olabilir.buda motorun iyi açılmamasına, performans kaybına,yağ yakmasına sebeb olabilir. Bu tamamen benim fikrimdir. Sevgiler.

  12. #12

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    bu rodaj otomobıllerde neden dıkkat edılmıyor acaba yanı motor camıasında yenıyım otomobıl formlarında bıle artık rodaj kalmamıstır fabrıkada test edılıyor lafları dolasıyor en azındqn yetkılı servıs yag degısımı ıstemıyor ılk 10000 yada 15000km kadar

  13. #13

    Üyelik
    09 Ekim 2010
    yeni model honda cb125 alanlar ne yapacak peki? malum devir göstergesi yok

  14. #14
    cakmak3306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GSR600
    İlk 200 km 5000 devırı geçmedım. Sonra 8000-9000-10000 d/dk. Şuan 6300 km de . Bi sıkıntım yok. MotoGp de de adamlar sıfır motorla yarısa cıkıyorlar.
    Dikkatli izlerseniz yarışlar başladıktan ilk 15-20 dakıka pistte 80-90 Km/h yi geçmiolar dimi :D
    Rodaj süresini tamamlıyorlar :D
    İlk 30 kmden sonra motor açılır. Sadece segman kendıne yer yapar. O kadar buyutulecek bi konu değil.
    Mustafa ÇAKMAK A rh(-) Suzuki GSR 600

  15. #15

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    Alıntı Mr.cihans adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle katılıyorum ve alınca bunlara kelimesi kelimesi uyucam araba acarkende genelde ınsnlar son hızı gormeye ugrasır bence mantıksız amac motor seri hale getirmekse devirli kullanılmalı ama her defasında dinlendirmekte acmak kadar faydalı bakalım bunu motorsıklette yapabılecek mıyım sonra aynı hacımlerle kıyaslarız performans farkı olucak mı?
    görcem seni arkana arkadaş binince :D

  16. #16

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı cakmak3306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk 200 km 5000 devırı geçmedım. Sonra 8000-9000-10000 d/dk. Şuan 6300 km de . Bi sıkıntım yok. MotoGp de de adamlar sıfır motorla yarısa cıkıyorlar.
    Dikkatli izlerseniz yarışlar başladıktan ilk 15-20 dakıka pistte 80-90 Km/h yi geçmiolar dimi :D
    Rodaj süresini tamamlıyorlar :D
    İlk 30 kmden sonra motor açılır. Sadece segman kendıne yer yapar. O kadar buyutulecek bi konu değil.
    Peki o yarışların neredeyse hepsinden sonra motosikletlerin sıfırlandığını biliyormusunuz?
    O tür aletlerin performanslı olabilmesi için her imkan deneniyor.Kompresyon oranındaki çok az bir düşme son sürati,ara hızlanmaları kötü etkileyeceği için her seferinde ölçümler yapılıyor.Gerekli ise de yeniden motor yapılıyor.

  17. #17
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı Mr.cihans adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu rodaj otomobıllerde neden dıkkat edılmıyor acaba yanı motor camıasında yenıyım otomobıl formlarında bıle artık rodaj kalmamıstır fabrıkada test edılıyor lafları dolasıyor en azındqn yetkılı servıs yag degısımı ıstemıyor ılk 10000 yada 15000km kadar
    Teknoloji çok geliştiği için otomobillerde parçalar zaten birbirine alışmış oluyor ben aldığım ilk gün hem kendi hemde pederinkinde son hız denedim hiç problem çıkmadı şu ana kadar

  18. #18

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    Bu başlık herhalde arkadaş tavsiyelerini de sayarsam, okuduğum/dinlediğim en az 50. rodaj konusudur.

    Bu kafayla gidersek bence ülkemiz sürücülerine de bir rodaj süresi şart. Bir arkadaşa yapılan kötü bir şakadan ibaret olsa gerek "motoru açmak" deyimi.

  19. #19
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Rodajı için devir göstergesine bakmak iyidir tabi ama devir göstergesi olmayan motosikletlet için gaz kolunu yarım turdan fazla çevirmeyeceksiniz. klavuza göre 2. aşama km ne ise o değerde de 2/3 turdan çok çevirmeyeceksiniz. Bu turlar ister istemez devire denk geliyor ama devire takılmayın.

    Rodaj için önemli bir ayrıntı daha diyelim ki gaz kolunu yarım tur çevirmek 5000 devire denk geliyor.
    Rodaj sadece 5000 deviri geçmemek değildir, 5000 devirde sabit gitmemeniz gerekiyor. sürekli deviri arttırıp azaltmanız lazım bu çok önemli

    Ben rodajı uzun yolda yaptım istanbul-ayvalık yolunda. Yoksa çekilir gibi birşey değil

  20. #20

    Üyelik
    16 Aralık 2011
    Şehir
    İZMİR KARŞIYAKA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viteste gazı bırakıyosun motor öne yığılıyo kendi kendine yavaşlıyo, budur.
    Yanlışınız var bence.
    Vitesteyken gazı kesip vites düşürmektir kompresör.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)