Motorları rodajda nasıl kullanmalıyız
Reklamlar
-
Yeni motor alan arkadaşlar rodajda motoru kullanma biçiminiz şöyle olmalı siz motorsikleti değil motoru rodaj ediyorsunuz o zaman mantıklı olarak yapmanız gereken şu olmalı kilometre değil önemli olan motorun birim zamanda yaptığıdevir ozaman şu alışkanlıktan kurtulun ilk şukadar kilometrede 30- 40 la gideceksin sonra 50 liye çıkacaksın yok öyle birşey rodaj bitene kadar 5000 deviri geçmiyoruz hangi viteste hangi hızla giderseniz gidin rodajın sonlarına doğru 6000-6500 devir basıyoruz ama aralıklarla yani 30 sn. 1 dakka gibi motoru fazla ısıtmadan ki rodaj biliyorsunuz ilk 1000 Km.dir daha sonra 1000 bakıma girdikten sonra yine aralıklarla 7000-7500 basıyoruz ki buzamana kadar motora alışmış olursunuz en ufak bir değişikliği hissedersiniz sorun yaşamıyorsanız 1500 den sonra basın basa bildiğiniz kadarki motor rahat açılsın ilerde akıcı olsun ama tutupda öyle 1o km basın demiyorum çıkn otobana bir basın şöyle dibi görün düşürün hızı tekrar dibi görün düşürün hızı kolay gelsin ...
-Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))
Reklamlar
-
Bencede kolay gelsin ?
Bu sifir motorlarin yaninda kullanma klavuzu vermiyorlarmi?
Netten kargoyla almadiysaniz aldiginiz yerede sorabilirsiniz. Element uydurmanin pek manasi yok.
-
rodaj yaparken km saatini saymayın arkadaşlar.. yoksa şafak atmaz...
-
kesinlikle katılıyorum ve alınca bunlara kelimesi kelimesi uyucam araba acarkende genelde ınsnlar son hızı gormeye ugrasır bence mantıksız amac motor seri hale getirmekse devirli kullanılmalı ama her defasında dinlendirmekte acmak kadar faydalı bakalım bunu motorsıklette yapabılecek mıyım sonra aynı hacımlerle kıyaslarız performans farkı olucak mı?
-
Arkadaşlar motor açmak diye bir terim yok aslında.Bu süreç sadece parçaların birbirine alışması.Bu da parçaların aşınması ile gerçekleşiyor.Bu sürede sadece silindir,piston,vites kutusu değil zincir dişli,amortisör,fren hatta motosikletin üstündeki en küçük civata bile alışıyor.Bu sürede motosikleti asla üst devirlerde kullanmayın.Redline çizgisini saymıyorum bile!
En güzel rodaj ise üreticinin size verdiği kılavuzdaki gibi yapacağınız rodajdır.
-
scooter alanların vay haline
0 aldığım asya marka scooter ile 1000 km 40-50 arası gittim bunun içinde e-5 te vardı ölüm gibiydi trafikte arkandan küfreden mi
dibine kadar yaklaşıp korna çalan mı ıstersen hepsinden bol bol oluyor zaten adamdan saymıyorlar birde yavaş gidersen hepten yandın
İkincilik kaybedenler içindir...
-
motor acmak sanayı terımı kabul edıyorum ama sureklı 3000de vıtes atılan bır arabayla 7000de vıtes atılan bır araba cok farklı oluyor en basta gaz sıkısı fazlalıgından egsoz manıfoldunda kurum bırıkmıyor karakterıslık ozellıklerı bambaska oluyor alısma surecınden sonra bunu motorada uygulıcam ıns
-
arkadaşlar motor açacam diye zaman zaman devri yükseltmeyip pistonlarda kurum bırakırsanız çizilme yapar yapar bu da motor ömrünü kısaltır.. aynı zmanda motoru kompresyone bırakmakta gerekiyor.. pistonların yerine tam oturması için
-
bende cub alıcam aynı şekilde yapıcam rodajı Koray abi kompresyon nedir
-
DarkSeleCT93 adlı üyeden alıntı
bende cub alıcam aynı şekilde yapıcam rodajı Koray abi kompresyon nedir
Viteste gazı bırakıyosun motor öne yığılıyo kendi kendine yavaşlıyo, budur.
-
ben şahsen rodajı şöyle yapıyorum. 0-250 km=çok sakin ve yavaş 250 kmde yağ değişimi
250 - 750 km= (500 km daha )orta sertlikte kullanım 750 de tekrar yağ değişimi
750-1750 km= biraz daha sert kullanım ama red line yok
1750 den sonra istediğin gibi kullanım
niye rodajda sık sık yağ değişimi diye soran varsa sebebim şudur= segmanlardaki ve motorun diğer parçaları alaşımda olduğu için çapak oluşur çamur gibi, toz gibi demir zerrecikler. Bunlar yağa karışır. Yağda pistonu segmanı yağlar. Bu zerrecikler sekmana sıcakken kaynak olabilir veya segmanla gömlek arasında kalarak segmanların daha çok aşınmasına sebeb olabilir.buda motorun iyi açılmamasına, performans kaybına,yağ yakmasına sebeb olabilir. Bu tamamen benim fikrimdir. Sevgiler.
-
bu rodaj otomobıllerde neden dıkkat edılmıyor acaba yanı motor camıasında yenıyım otomobıl formlarında bıle artık rodaj kalmamıstır fabrıkada test edılıyor lafları dolasıyor en azındqn yetkılı servıs yag degısımı ıstemıyor ılk 10000 yada 15000km kadar
-
yeni model honda cb125 alanlar ne yapacak peki? malum devir göstergesi yok
-
İlk 200 km 5000 devırı geçmedım. Sonra 8000-9000-10000 d/dk. Şuan 6300 km de . Bi sıkıntım yok. MotoGp de de adamlar sıfır motorla yarısa cıkıyorlar.
Dikkatli izlerseniz yarışlar başladıktan ilk 15-20 dakıka pistte 80-90 Km/h yi geçmiolar dimi :D
Rodaj süresini tamamlıyorlar :D
İlk 30 kmden sonra motor açılır. Sadece segman kendıne yer yapar. O kadar buyutulecek bi konu değil.
Mustafa ÇAKMAK A rh(-) Suzuki GSR 600
-
Mr.cihans adlı üyeden alıntı
kesinlikle katılıyorum ve alınca bunlara kelimesi kelimesi uyucam araba acarkende genelde ınsnlar son hızı gormeye ugrasır bence mantıksız amac motor seri hale getirmekse devirli kullanılmalı ama her defasında dinlendirmekte acmak kadar faydalı bakalım bunu motorsıklette yapabılecek mıyım sonra aynı hacımlerle kıyaslarız performans farkı olucak mı?
görcem seni arkana arkadaş binince :D
-
cakmak3306 adlı üyeden alıntı
İlk 200 km 5000 devırı geçmedım. Sonra 8000-9000-10000 d/dk. Şuan 6300 km de . Bi sıkıntım yok. MotoGp de de adamlar sıfır motorla yarısa cıkıyorlar.
Dikkatli izlerseniz yarışlar başladıktan ilk 15-20 dakıka pistte 80-90 Km/h yi geçmiolar dimi :D
Rodaj süresini tamamlıyorlar :D
İlk 30 kmden sonra motor açılır. Sadece segman kendıne yer yapar. O kadar buyutulecek bi konu değil.
Peki o yarışların neredeyse hepsinden sonra motosikletlerin sıfırlandığını biliyormusunuz?
O tür aletlerin performanslı olabilmesi için her imkan deneniyor.Kompresyon oranındaki çok az bir düşme son sürati,ara hızlanmaları kötü etkileyeceği için her seferinde ölçümler yapılıyor.Gerekli ise de yeniden motor yapılıyor.
-
Mr.cihans adlı üyeden alıntı
bu rodaj otomobıllerde neden dıkkat edılmıyor acaba yanı motor camıasında yenıyım otomobıl formlarında bıle artık rodaj kalmamıstır fabrıkada test edılıyor lafları dolasıyor en azındqn yetkılı servıs yag degısımı ıstemıyor ılk 10000 yada 15000km kadar
Teknoloji çok geliştiği için otomobillerde parçalar zaten birbirine alışmış oluyor ben aldığım ilk gün hem kendi hemde pederinkinde son hız denedim hiç problem çıkmadı şu ana kadar
-
Bu başlık herhalde arkadaş tavsiyelerini de sayarsam, okuduğum/dinlediğim en az 50. rodaj konusudur.
Bu kafayla gidersek bence ülkemiz sürücülerine de bir rodaj süresi şart. Bir arkadaşa yapılan kötü bir şakadan ibaret olsa gerek "motoru açmak" deyimi.
-
Rodajı için devir göstergesine bakmak iyidir tabi ama devir göstergesi olmayan motosikletlet için gaz kolunu yarım turdan fazla çevirmeyeceksiniz. klavuza göre 2. aşama km ne ise o değerde de 2/3 turdan çok çevirmeyeceksiniz. Bu turlar ister istemez devire denk geliyor ama devire takılmayın.
Rodaj için önemli bir ayrıntı daha diyelim ki gaz kolunu yarım tur çevirmek 5000 devire denk geliyor.
Rodaj sadece 5000 deviri geçmemek değildir, 5000 devirde sabit gitmemeniz gerekiyor. sürekli deviri arttırıp azaltmanız lazım bu çok önemli
Ben rodajı uzun yolda yaptım istanbul-ayvalık yolunda. Yoksa çekilir gibi birşey değil
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Viteste gazı bırakıyosun motor öne yığılıyo kendi kendine yavaşlıyo, budur.
Yanlışınız var bence.
Vitesteyken gazı kesip vites düşürmektir kompresör.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)