Kawasaki ZZR600 Akü sarj olmuyor!
Reklamlar
-
Merhaba arkadaslar. 1 ay once 93 model Kawasaki zzr600 aldim. Makinanin akusu Sarj olmuyodu
servise goturdum. Konjektorden aküye gelen uclar rolantide 12.4 volt
gosteriyor gaz verince 13.5 - 14 volt olmasi gerekiyomus ama ne kadar gaz versekte 12.4 volt degeri degismiyor
serviste usta konjektore giren soketin uclarini da olçtü, sarimin 38 ile 41 volt arasi elektrik urettigini ama 45
volt olmasi gerektigini soyledi. Makinayi aldigim arkadasi arayip sordum. Sarimin daha yeni sarildigini, sorun çikarmayacagini soyledi.
Makinanin orjinal aküsü 12 amper kuru aküymüs ama üstünde 14 amper sulu akü var ve bu aküye bagli bir tanede 10 amperlik kuru akü var.
Lutfen bu konuda bana yardimci olun. Makinanin nesi arizali konjektor mu, sarim mi, yoksa baska bisey mi var.
Konjektorun üzerindeki kod bu "SH650A-12"
Deneme yapmak icin uygun bir Konjektor nereden bulabilirim.
Reklamlar
-
usta, bu tür sıkıntılardan kurtulmak için elini biraz kirletmen lazım.
kaliteli ürünler satan bir hırdavatçıdan multimetre al.
multimetre değişik elektriksel değerleri ölçmeye yarar.
internette multimetreyi nasıl kullanacağına dair bir sürü bilgi bulabilirsin.
öncelikle motosiklet çalışırken sarımlardan gelen voltajları şu şekilde ölç.
üç tane aynı renk kablo olması lazım.
1. ve 2. kablo arasındaki voltajı,
2. ve 3. kablo arasındaki voltajı,
1. ve 3. kablo arasındaki voltajı ölç.
birbirlerinin arasındaki fark 5 voltu geçmemeli. mesela birisinde 50 volt, birisinde 30 volt ölçülüyorsa sarımlar kesin arızalıdır.
ama birinden 40 volt, birinden 43 volt geliyorsa normal sayılır.
internetten motosikletin service manual denen dosyasından bulursan, orda nasıl ölçüm yapacağın, hangi devirde kaç volt olacağı belirtilir.
eğer sarımlarda sorun yoksa konjektör patlamıştır.
konjektörün ise orjinalini almak yerine alternatifini almanı tavsiye ederim. eğer sarımlardan gelen bağlantı için 3 giriş, aküye gidişte de iki çıkış varsa yani toplam 5 kablolu bir konjektörse, 12 voltluk 5 kablolu bütün konjektörler aynı işi görür. sadece motosiket aşırı akım çekerse dayanamaz.
....
eğer sarımlar arızalanmışsa ( ki iyi sarılmazsa kolay arıza yapıyor ) düzgün bir bobinaj ustası tarafından güzelce sarılması gerek.
ben kendi gt650 comet'imin sarımlarını kendim yaptım. canavar gibi ... ama bu bi reklam değildir :D asla başkasınınkini sarmam :D
-
Her motosikletin değerleri farklımıdır bilemem ama mesela Hyosung GT650 için statör çıkışının 5000 devirde en az 70 volt (AC) olması gerekir. Konjektöre giren 3 ucun şase ile kısa devre yapıp yapmadığını kontrol edin. Yapıyorsa statör arızası var demektir. Eğer yok ise ve yaklaşık 5000 devirlerde motosikletin servis kitabında yazan voltajı veriyorsa sorun konjektörde demektir. Konjektör dediğiniz şey öyle ahım şahım karmaşık bir parça değil. Altı üstü gelen AC akımı DC'ye çeviriyor ve sabit tutuyor. Asıl adı reg/rec. Yani regulator/rectifier. 3 faz AC girişi olan herhangi bir konjektörün soketlerini uydurarak motosikletinize takabilirsiniz. Ben kendi motorum için, 15-20 liraya aldığım 250 cc bir çinlinin konjektörünü problemsiz kullandım.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
Yorumlara katılıyorum. Konjektöre gelen 3 adet aynı renk kablonun uçlarında birbiriyle aynı (5 Volta kadar az veya fazla olabilir) AC gerilim ölçmen lazım. Ölçü aletin yoksa motor çalışırken akü kablosunun bir ucunu çıkartman da yeterlidir. Motor çalışmaya devam ediyorsa Statörün sağlamdır,Konjektörün arızalıdır. Eğer tekliyor veya hemen stop ediyorsa Statörün arızalıdır,yeniden usta eller tarafından sarılması gerekir.Sarımda kullanılacak kablo ve yalıtım malzemesi önemlidir.
Motorunda neden 2 adet akü olduğunu ise anlamadım.Ama statörün yandıysa sebebi o akünün birisidir mutlaka. Şarj tutmadığı için veya motorda fazladan ışıklandırma,sis farı, müzik sistemi gibi fazlalıklar varsa aşırı elektrik tüketimi olduğu için statörün yanar.
Şimdiden kolay gelsin.
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
-
evet ben dikkat etmemişim. neden o motosikletin orjinal 12 amperlik tek bir aküsü yok da birbirinden farklı değer iki aküsü var. çok kötü bir fikir bence.
en başta birbirinden farklıdeğerde iki akü yan yana kullanılırsa hem elektrik tesisatına, hem de akülerin birbirine zararı var.
böyle bir kombinasyon ancak aynı marka ve aynı model iki akü yan yana gelirse, aküler zarar görmez.
akünün tek vazifesi, motoru çalıştırmaktır.
halbuki motosiklet kendi enerjisini karşılayacak elektriği üretir.
eğer ekstra elektrikli donanım varsa motosiklette, bunları beslemek için ekstra akü bağlamak çok yanlış.
motosikletin elektrik tesisatı güçlendirilmeden eğer ekstra donanımı kaldırmıyorsa, donanımı kaldırmak gerek.
-
Arkadaslar vakit ayirip, bilgilerinizi paylastiginiz icin cok sagolun.
Konjektorün girisi 6 uclu. makina calisir vaziyette konjektore giren soketi cikartik makina calismaya devam etti hatta sokete gelen akimida olctük, 4 bin devirde 38 ile 41 volt arasi.
2 aku olayina gelince, makinayi aldigim arkadas zenon far taktigi icin boyle bisey yapmis. Ama suan kuru 10 amper olani iptal ettim.m arkadas zenon far taktigi icin boyle bisey yapmis. Ama suan kuru 10 amper olani iptal ettim.
-
allpower adlı üyeden alıntı
Arkadaslar vakit ayirip, bilgilerinizi paylastiginiz icin cok sagolun.
Konjektorün girisi 6 uclu. makina calisir vaziyette konjektore giren soketi cikartik makina calismaya devam etti hatta sokete gelen akimida olctük, 4 bin devirde 38 ile 41 volt arasi.
2 aku olayina gelince, makinayi aldigim arkadas zenon far taktigi icin boyle bisey yapmis. Ama suan kuru 10 amper olani iptal ettim.m arkadas zenon far taktigi icin boyle bisey yapmis. Ama suan kuru 10 amper olani iptal ettim.
xenon far zararlı abi elektrik tesisatına. bence en kısa zamanda normale çevirin. zira, karşıdakine daha çok zararlı. nitekim ben her gördüğüm xenona küfürü basıyorum üstüne alınmazsan. görmüyorum çünkü onun yüzünden önümü.
konjektöre giren ucu çıkardığında motor çalışmaya devam edebilir. bu normal. aküden çalışır...
sarımlardan gelen 3 kablonun ölçümünü yukardaki tarife göre yapın. zaten sonuca göre yapmanız gereken de yazıyor yukarda
-
tamam arkadasim xenon fari sokücem. satarim en azindan edecegim masrafi karsilar ama ne farkederki bu sefer alan kisi etrafa rahatsizlik vermeye devam eder.
akü kablosunu sökùp bir bakayim, makina stop ediyor mu etmiyormu sarim saglamsa stop etmeyecek anladigima göre.
-
Sana bu makinayi satan aslinda sorunu acikca soylemis
Sargi durduk yere yanmaz. Yanmasi icin ellenmis olmali yada yanlis montajda kisa devre yapilmis olmalidir.
Sarginin bire bir semasini cikarip ayni sekilde sarmadilar ise (malum Turkiyede kasap cok, matkap mantigi ile sargi saran istemedigin kadar)
O sargi islev gormuyordur. Rotor ve Sargi arasindaki bir mm acilma sargiyi devre disi birakir ve sarji keser. Bu manyetik temas sandigindan cok daha hassastir.
Bence sorunu oncelikle sargida ara. Sadece bir fikir ama sanirim bu arkadas sargiyi sardirinca motoru yine sark ettiremiyince satmaya karar verdi.
Motor sarj olmadan da yol alabilir. Bunu fark etmen bazen 100 km sonra bile olabilir.
Soyledigim gibi sargi calisiyor gozukse dahi kapagindaki pozisyonda 1mm fazla bosluk tum isi bozar.
Benim sahsi tavsiyem yeni bir sargi temin etmen ve kesinlike ellenmemis hic tamir gormemis olmali.
Buna takip ancak konjektordeki supheni ortadan kaldirabilirsin. Yoksa sargida hata var , ve dogru aralikta donmuyor yada kisa devre yapiyor ise sabaha kadar konjektoru olcsen de sonuc hep hatali cikar.
Yanliz onemli bir hatirlatma sakina elindeki sargiyi alip tamire veriyimde onu deneyim deme. Sargi bir kez yanlis ellerde ellendimi , ozelligini kaybeder. Ondan sonra tamir eden usta ne kadar prof olur ise olsun , ondan bir onceki ustanin yapitiginin semasini referans alarak tamir eder. Bu da bazen hatali isi iki kez yapmaya neden verir.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
tekrar merhaba arkadas, verdiginiz bilgilerden dolayi cok cok tesekkür ederim ama kafam iyice karisti.
Aksam motoru calistirdim, 1-2 dakika isinmasini bekledim ve daha sonra uygulamaya gectim.
Makina calisir vaziyetteyken akünün kutup basina gelen kablolardan birini söktùm, makina direk kontagi kapatmisim gibi stop etti. Sesinde ne bir bozulma oldu nede tekleme yapti, direk kapandi.
Servis manuelini inceledim.
Regulator/rectifier output voltage 14 to 15 volts.
Alternator output voltage 45 volts.
Zaten ilk mesajimda söylemistim alternatorden cikan akim 38 ile 41 volt arasi, serviste ölcüldû. Konjektorden cikan akim ise 12.4 ile 12.6 arasi gidip geliyor. Alternator 45 volt olmasa da 45 volta yakin bir elektrik üretildigine göre, akü kutup basindan kabloyu sökmemle birlikte makinanin stop etmesi biraz tuhaf degilmi.
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...140854/detay/?
sargı internette var pazarlık yapıp alınabilir, problemin sargı gözüküyor.
-
Dün 100 liraya ikinci el konjektor buldum, siparis ettim. Yarin veya yarindan sonra elimde olur. konjektorde sorunu gidermezse eger sargi almam sart gibi.
Sonucu denemelerden sonra buradan paylasirim.
-
allpower adlı üyeden alıntı
Dün 100 liraya ikinci el konjektor buldum, siparis ettim. Yarin veya yarindan sonra elimde olur. konjektorde sorunu gidermezse eger sargi almam sart gibi.
Sonucu denemelerden sonra buradan paylasirim.
Yukarıda yazmıştım ama sanırım atlamışsın. Bir konjektöre o kadar para vermene gerek yok. 100 TL hemde 2. el. !! 15-20 TL'ye konjektör al öyle dene.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
çok faydalı bir başlık, hemen kaydediyorum.
-
yo kesinlikle aktarilan bilgileri atlamiyorum, bu problem canimi cok sikti, dolayisiyla garantili yoldan gidip artik sorunu asmak istiyorum.
3 gün ònce konjektorü söküp 3-5 yer dolasmistim maalesef uygun bisey bulamamistim.
Oto sanayide biryerde buldum onunda soketi konjektore taktigimizda geri cikmasini önleyen tirnak ters taraftaydi. Riske girmek istemedigim almamistim. soketi konjektore taktigimizda geri cikmasini önleyen tirnak ters taraftaydi. Riske girmek istemedigim almamistim.
-
allpower adlı üyeden alıntı
yo kesinlikle aktarilan bilgileri atlamiyorum, bu problem canimi cok sikti, dolayisiyla garantili yoldan gidip artik sorunu asmak istiyorum.
3 gün ònce konjektorü söküp 3-5 yer dolasmistim maalesef uygun bisey bulamamistim.
Oto sanayide biryerde buldum onunda soketi konjektore taktigimizda geri cikmasini önleyen tirnak ters taraftaydi. Riske girmek istemedigim almamistim. soketi konjektore taktigimizda geri cikmasini önleyen tirnak ters taraftaydi. Riske girmek istemedigim almamistim.
Dostum motorun eski model oldugundan bugunku Cinli yuksek cc 250 cc yada 150 Mondial ZAT gibi mesala motorlarin konjektoru ile ayni konjektore sahipsindir buyuk ihtimalle.
Malesefki saglamayi yanlis yerden yapiyorsun. Elektrik sarj olusumunun baslangic yeri kontjektor degil , sargidir. Konjektor bu akimi duzene sokup akuyu ve beyni yakmadan dogru akimi saglayan bir sistem.
Cunku motorda hep ayni devirde gitmiyorsun bu neden ile krankin donus hizi ve sarj gucun her devirde baskadir.
Sargidan %100 emin olamadan bence konjektor alma. 100 TL sonucta sokaga atilacak bir para degil.
(Sadece bir not acemiliginine vuruyorum ama o tirnak 30 sn de yer degistirili )
Su ilandaki sargiyi bence al ve kendine iyi bir usta bulup onun yardimi ile olayi irdele. Yoksa yakinda batacaksin
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
zeda300, az önce z-motoyu aradim. Yaptigim uygulamayi sordum, makina calisirken akuden kabloyu sokersem makina calismaya devam mi eder yoksa stop mu eder dedim. Hic düsünmeden stop eder dedi. Servisdemi bu isi yanlis biliyor anlamadim
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
ama servis önce konjektoru bi degistirip bakmak gerekir dedi, sayet sorun hala devam ediyorsa sargiya bakacaktiki ellerinde uygun bi konjektor olmadigi icin bisey yapmadi. Sargida az para degil hani.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------
konjektoru siparis ettigim arkadasda sargida mevcut. 200 lira. Ikisinide mi alsam acaba. Ariza baska yerden cikipta ikiside elimde patlamasin.
-
allpower adlı üyeden alıntı
zeda300, az önce z-motoyu aradim. Yaptigim uygulamayi sordum, makina calisirken akuden kabloyu sokersem makina calismaya devam mi eder yoksa stop mu eder dedim. Hic düsünmeden stop eder dedi. Servisdemi bu isi yanlis biliyor anlamadim
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
ama servis önce konjektoru bi degistirip bakmak gerekir dedi, sayet sorun hala devam ediyorsa sargiya bakacaktiki ellerinde uygun bi konjektor olmadigi icin bisey yapmadi. Sargida az para degil hani.
Dostum yanlis anlama ama , ben su akuden neden kabloyu soktugunu halen anlamis degilim, akuden kabloyi soker isen tabiki stop eder, baska ne olacaki?
Bildigim bir sey var ise, bir arizayi bulmak istiyor isen o sistemin olusum duzenini takip etmek zorundasin.
Sargi ucuz bir sey degil evet dogru. Ama konjektor de hic ucuz degil.
Sana soylemistim sargi neden yanar diye. Biri kurcalar ise, ariza bulacam diye yanlis baglama , kazada darbe, yada hatali montaj
Konjektor sargidan sonra gelen bir sistem , once degil.
Yani o sargi da kisa devre var ise, hatali tamir yapildi ise.
Sen ne yapar isen yap , konjektor hep sana sarj etmiyor gibi gosterecek kendini.
Voltametre ile konjektorunu olcebilir tepki verip vermedigini anlayabilirsin. Ama bu yuzde yuz bir dogrulama degildir.
Motorun calisir iken sargidan cikan kablonu eksi kutubunu konjetero bagladiktan sonra , arti ile konjetrun cikislarina ciplak olarak temas ettirmeni ve kivilcim cikip cikmadini kontrol etmeni tavsiye ederim.
Eger sargi elektrik uretiyor ise, bu kivilcimi sasi uzerinde dahi deneyebilirsin. Bir tepkime var ise sargi calisiyor diye dusunebiliriz. (ama gucunu teyit edemeyiz)
Bundan sonra bir mondial servisine gitmeni ve elindeki konjektoru gosterip aynisini rica etmeni oneririm
Eger kivilcim yok ise ,zaten konjektoru rahat birak derim , Sargi alma ani gelmistir.
Ama tekrarliyorum , sakina ama sakina tamir gormus sargi alma!!!!!!!!!
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
alternatörünü kontrol ettinmi?biliyorsunki statörden gelen akım alternatöre gider ordanda aküye.Aküyü sökersen motor çalışır durumdayken sistem kendini kapatır çünkü modern motorlarda akü kapalı devrenin bir parçasıdır bir tür motoru korumak için bir sistem akünün bittiğini böyle anlıyorsun.
sen birinci olarak statörünü kontrol ediceksin şase yapı yapmadıgını bulman lazım bunun için motoru kapatıcaksın sonra multimetreyi statör kablosuna baglıcaksın multimetrenin diğer ucunuda toprağa ve akım varmı yokmu bakıcaksın akım yoksa sorun yok akım varsa statörü değiştirceksn.Sonra dirençi ölçmelisin statördeki sokette iki ucuda baglıyacaksın multimetrenin ve 0.3 ve altı olmasına dikkat ediceksin eğer 0.3 fazlaysa statöürn bozulmuş demektir değiştirceksin.Sonr ac çıkışına bakıcaksın 2000 devirde ac çıkışı 40 56 arasında olmalı eğerki altı değer çıkıyorsa motora baglı olan elektirik üreten ünite bozulmuş demektir eğer ac 40 56 arası bir değerse ozaman sorun alternatördedir.Alternatörün tamiri olmaz yenisini alıcaksın.
-
Statörün arızalı, motor elektrik üretmiyor.Eğer elin anahtar tutabiliyorsa Şanzuman kapağını açıp statörü kendin sökebilirsin.( Eğer anlamıyorsan sakın bulaşma! ) Statörünü değiştir. Sargın 18 bobinli sanırım. İç çapını ve dış çapnı ölçerek başka markalarla uyumlu statör de takabilirsin. Ama sargı tellerinin 0.80 mm den az olmamasına dikkat et. ( herhangi bir elektrikçi bunu bakarak anlayabilir.) Arızalı statörünü Bursa'ya getirebilirsen sardırabilirim. ( Geçen hafta aynısı enim başıma da geldi.)
Bak bu da benim yanan statörüm.
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)