yarı otomatik motorum var ve km saatini değiştirecem vede devir saati bağlamak istiyorum bu mümkünmü yanı bağlanırmı bağlanıyorsa nasıl bağlanıyor ??
yarı otomatik motorum var ve km saatini değiştirecem vede devir saati bağlamak istiyorum bu mümkünmü yanı bağlanırmı bağlanıyorsa nasıl bağlanıyor ??
Yuh Ben de şimdi tam böyle bir konu açacaktım... (iyi ki araştırmışım ve gereksiz konu kirliliği yapmamışım )
Arkadaşlar devir saati olmayan bir motora devir saati takılabilir mi?(bence takılır). Ne kadar zor bir işlemdir? Yaklaşık olarak kaça patlar?
Basit(125cc) vitesli bir motor için konuşuyorum.
Bu konuda bilgisi olan var mı acaba?
#sürenadam
Takılır niye takılmasın. Bağlantısı da gayet basit. Devir saatinde 3 tane kablo vardır. Artı, eksi ve devir bilgisini aldığı kablo. Artı ve eksiyi bağladıktan sonra 3. kabloyu da ateşleme bobini ile CDI(beyin) arasındaki kabloya bağlıyorsun ve devir saati çalışmaya başlıyor.
yanlız benim motorumun orjinalınde devir saat yok ben sonradan takılırmı diyorum
ateşleme bobiniyle beyin yoksa takılmaz demiş zzaten slayer zaten onlar yoksa motorda yoktur..orjinalinde devir olup olmamasından bahsetmemiş..
JAWA = ilk aşk , Monster696 = hala kalbimde , hypermotard 1100 = unutulmaz , MT07 = Mantık evliliği , XV950 = güzel ama kesmiyor
herşey mümkündür siz yeterki paradan haber verin
Teşekkür ederim,
Ben de böyle bir sistem okudum bir yerde daha Ama yazılan tarih ~2005 civarıydı ve ürünler için yurt dışı linkleri verilmişti. Yani o zamanlar türkiyede satılmıyormuş sanırım/tahminen. Linklerden incelediğim kadarıyla tam da senin anlattığın gibi bir sistem. Çok basit ve pratik.
Şimdi baya bir araştırdım ama öyle bir ürün bulamadım Türkiyede. Böyle bir aleti nereden bulabiliriz?
Birde bu anlatılan sistemde hep dijital ekranlı ürünler var gördüğüm kadarıyla. Ben aynı mantıkta çalışan ancak göstergesi analog olan bir ürünün daha güzel olacağını düşünüyorum. Varsa tabi.
#sürenadam
Orjinal devir saati olsaydı zaten kablo çekmekle uğraşmaz doğrudan mevcut soketine bağlardın. Bahsettiğim şekilde devir saati olmayan bir araca takılabilir.
Bağlantı alacağın kablo bobin ile CDI arasındaki kablo. Buji kablosu bobine bağlıdır, bobin de CDI'a. Ama elektrik işine yatkın değilsen kendin yapma, sonra ateşleme sorunu yaşama.
Analog göstergeler bahsettiğim şekilde bağlanıyor. Bulman gereken bir şey yok. Çinli bir motorun (ucuz olması açısından) gözüne hoş görünen bir modelinin devir göstergesini alıp dediğim şekilde bağlayabilirsin.
İyimiş ya, ben onları mekanik aksama(şafta felan) bağlı sanıyordum. Cehalet işte.
Bir de şuradan ulaşmıştım bilgiye;
http://www.ikiteker.org/modules.php?...ht=devir+saati
Yanlız 2.mesajda "Boyle bir cihaz icin ateşleme devresine müdahale etmek gerekmiyor." diye belirtilmiş.
#sürenadam
Verdiğin linkteki ateşleme devresine müdahale gerektirmiyor dediği, bahsettiğim kablo bağlantısını yapmıyorsun. Onun yerine kablonun üzerine sıkıştırmalı bir aparat takıyorsun. Tek farkı kabloda ek olmamış oluyor. Ölçümü de kabloyu kesmeden elektrik tespiti yapan aletlerin kullandığı yöntemle yapıyor. Ama bence 120-130 TL linkteki ürüne verilmez.
Türkiyede de bulamdım böyle bir bağlantısı olan ürün. Peki senin dediğin gibi kabloda ek yapılarak bağlantı sağlansa ateşleme sistemine herhangi bir şekilde problem çıkarma durumu var mı? Yani basit bir işlem de olsa belli bir süre sonra mesela sıkıntıya sebep olabilir mi? Bahsi geçen parçaları yakınen çok bilmediğim için soruyorum. Belki de çok basit bir işlemdir...
#sürenadam
al sana nasıl yokmuş sahibinden de takometre olarak arat ceşitçok bunu takınca red line denilen sistemde oluşturulabilir bağlantı ürün acıklamasında var http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...word=takometre
cbf 150ci arkadaşlarımız 50 lira gibi bir maliyetle (yanlış hatırlamıyorsam tabi) dijital devir saati takıyorlardı ve çok basit bişeydi. bi cbf topiğine göz atıverin.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Oraya da bir göz atarım, gerçi ben analog göstersin istiyorum ama olsun.
Arattım ya niye kızıyorsun, hatta ilk olarak sahibinden'e baktım ama devir göstergesi olarak bakmıştım. Benzer ürünler bulmuştum ama bunu görememiştim. Ayrıca benim yok dediğim ürün benim verdiğim linkteki gibi basit bağlantısı olan bir üründü. Senin verdiğin linki inceledim, tam emin olamamakla birlikte sanırım slayer'ın dediği gibi ateşleme bobinine ek bir bağlantı yapılması gerekiyor. Ve 4 adet kablodan bahsedilmiş mesela nerelere bağlanacağına dair. Basit işlemler olabilir ama benim verdiğim linkte üründen sadece 1 kablo çıkıyor ve bıji kablosuna tansiyon ölçer mantığında dışardan takılıyor.bir de topraklama yapılıyor, okadar.
Sahibinden'deki ürün de olabilir ama dediğim gibi çok iyi bilmiyorum bu konuları. Belki çok basit ve güvenilir bir sistemdir. Ancak elektrik aksamına çok fazla bulaşmak istemiyorum açıkcası, ek bağlantı felan...Tekrar edeyim bu konularda çok bilgili olmadığım için iddia etmiyorum, tahmin sadece benimki.
Ben biraz daha araştırayım
#sürenadam
Ankara-Çorlu kaç km?? Aleti alınca atlar gelirim bak. Zaten maksat gezmek, köfteyle de karnımızı doyurduk mu daha ne isteyim...Çorlu da gezilecek yer var mı sen ondan bahset
Buarada verdiğin linkteki takometre(gezinirken aynısını buldum) bence çok dikkat çeker motor üzerinde, ebatları çok ufak çünkü
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...-foto/?photo=2
#sürenadam
çorlu ankara 650 km beklerim ben cub a mutlaka takacam ama öyle büyük olmaz capı 5-6 cm yi geçmemesi lazım gezecek tarihi yerler yok ama tekirdağda sahilde çay içeriz 45 km çorlu tekirdağ
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)