Kawasaki ER-5 Karbüratör Temizliği
Reklamlar
-
06 Haziran 2011, 13:52
#1
Uzun zamandır karbüratörü temizletmeyi düşünüyordum z-moto malum,dogru düzgün usta'da bulmak sıkıntı ,bizim GKN Gökhan'da sağolsun vatani görevini yapmakta dedim nasıl olsa servis manueli var bir sıkıntı çıkmaz elde yatkın amele işlerine
Ugur kardeş başta ! arkadaşlar'da durmadan gaz veriyor kendin yapsana ne işin var usta arıyorsun bende kulak astım dostlara dedim en güzeli kendim yapayım şu karbüratör temizliğini
iş yerinde ortam müsait takımlarda yerinde vakit zaten sorun değil tek eksi olasılık dağıtıp toplayamamak,ama dediğim gibi servis manueli'nin olması ve biraz ingilizce'den anlıyor olmak toplayamamak olasılığını minumuma indiriyordu ve işe koyulma zamanı
gerkli olan malzeme listesi :
1- takımlar
2-1 lt selülozik tiner
3-hava kompresörü
4-yeterli vakit
ilk önce servis manueli'nden bir kaç bilgilendirici resim,yakıt deposunun-hava filtresinin-karbüratör ve hortum-kablo bağlantılarının nasıl söküldüğünü görme açısından
ilk önce seleyi ve yan grenajları yerinden çıkartıyoruz ve resimde görünen A parçasını akü üstü muhafazayı söküyoruz.daha sonra B parçassındaki yakıt deposunu tutan 12 lik civatayı söküyoruz sonra B parçasındaki şase bağlantılarını (10 luk civata ) ve hava filtresini tutan (8 lik civataları ) söküyoruz.
akü muhafazasının sökülmüş hali
sonra hava filtresinin kapağını ve filtreyi yerinden çıkartıyoruz
hazır çıkartmışken hava filtresinin durumuna'da bakmakta her zaman fayda var filtre gözenekleri temiz ise içten dışa hava vurarak temizlemek iyi olur,eğer filtre çok kirli ise yenisi ile degiştirmek gerekir.
şimdi yakıt deposunu yerinden çıkartacağız ama ilk önce yakıt deposundaki benzini içindeki yakıt durumuna göre uygun bir bidona boşaltıyoruz,benzini boşaltmak için benzin deposundan yakıt musluguna giren hortumun kelepçesini geri alıp hortumu yerinden çıkartıyoruz ve etrafa yakıt akmaması için hortumun ucunu parmağımızla hemen kapatıyoruz.ben 1 parmak parça hortum kestim yakıt hortumunu parça borunun içine soktum ve O şekilde benzini bidona boşalttım.ben karbüratör temizliği yapacağım için deponun çeyrek depoya düşmesini bekledim öyle bu işe başladım,benim depodan 5 lt ye yakın benzin çıktı
resimde görünen B hortumu ana yakıt hortumu,A hortumu rezerv(yani yedek depo konumu).
yakıtı tamamen boşalttıktan sonra sıra geldi benzin deposunun şamandıra kablosunu soketinden ayırmaya.soket sağ grenaj içinde,deponun hemen altında görünüyor resimde
sonra yavaşça benzin deposunu yerinden alıyoruz.ilk önce depoyu biraz geriye doğru çekiyoruz depo takozlardan kurtuluyor sonra hafif yukarı dogru kaldırıyoruz altındaki sökülmesi gereken hortumları söküp depoyu müsait bir yere kaldırıyoruz.yakıt deposunun kapağını açıp içine bakmakta fayda var eğer depo içinde pislik varsa depo içerisine biraz benzin koyup depoyu biraz sallayıp içindeki pisliği boşaltmalı.
resimde görünen A soketi şamandıra kablosu B yakıt taliye hortumu
ve karşımızda meşhur ER-5 silindirleri
depoyu söktükten sonra hava filtresi kutusuna giren 1 parmak vakum hortumunu filtreden ayırıyoruz.
sıra geldi hava filtresi kutusunu yerinden çıkartmaya.ilk önce hava filresi-karbüratör arasındaki B ile gösterilen kelepçeleri gevşetiyoruz,daha sonra karbüratörü tutan A ile gösterilen kelepçeyi gevşetiyoruz ve hava filtre kutusunu yerinden dikkatlice çıkartıyoruz.
ve hava filtresi kutusu dışarıda
filtre kutusu çıkınca hemen filtrenin altında daire şeklindeki parça dikkatimizi çekecektir.bu parça motor blogu içindeki fazla motor yağını filtre kutusu içine tahliye eden kazan,ucunda kazandan çıkan filtreye giren 6 cm bıyunda hortum bulunur ve filtresin altına girer.bu hortumu sökünce kazan yani motor yagının içine pislik kaçmaması için ucunu bir bez parçası ile kapatın.
sol tarafta dikkat etmişsinizdir radyatör suyunun filtresi var,filtreyi hortumlarından dikkatli ayırın çok zayıf ucları var ve hortumları sökmeden önce yanınıza 2 tane 8 lik vida alın su akmaması için söktügünüz hortumların ucuna takacaksınız.filreyi sökünce güzelce temizleyip sonra yerine takarsınız.
parça bu ;
ben hazır işe başlamışken radyatörü'de yerinden söktüm radyatör gözeneklerini pilastik aparat ile açtım,radyatör içini güzelce temizledim.fan motorunu temizleyip bakımını yaptım.bir 5 sene daha bakım gerektirmez herhalde
sıra geldi gaz ve jikle tellerini karbüratör'den ayırmaya,gaz tellerini sökerken dikkat edin sonra yerlerini karıştırmayın,gaz telinin geçiş güzergahına dikkatli bakın.
ve telleri söktükten sonra karbüratörü ameliyat masasına alıyoruz
sonra başlıyoruz üst taraftan vakumlardan sökmeye.dikkat etmeli vakumu sökerken zarar vermeyin-yay ve iğne diziliş sırasını karıştırmayın.
sonra şamanıra kapağını,şamandırayı,yakıt jetlerini-memeleri yerinden dikkatlice söküyoruz.
karbüratör'ü üzerindeki plastik aksamlar'dan ayırdıktan sonra karbüratör'ü ve metal yakıt jetleri-memeleri almış oldugumuz ve derin temiz bir kap içine koydugumuz selülozik tiner içine yatırıyoruz,en az 30 dakika tiner içinde beklemesinde fayda var kir ve pisliklerden arınması için.
karbüratör'ü toplamaya başlamadan önce jetleri-memeleri tiner içinden alıp temiz bir kaba koyuyoruz ve bir fırça yardımıyla karbüratör'ü güzelce temizliyoruz.
daha sonra karbüratör ve jetlere kompresör ile hava tutuyoruz ve söktüğümüz gibi başlıyoruz toplamaya.
hava filtresi kutusunun temizledikten sonraki hali
sadece filtre kutusunu söküp,dağıtıp,temizleyip toplaması 45 dakkamı aldı
ve bir kaç foto daha ;
sonunda bakım işlemi bitti toplam süre 4,5 saat,yapılan masraf 1 lt selülozik tiner 12 tl ve özenle yapılan el emeği
tekrar başa döndük sanki motor hiç sökülmemiş gibi
toplama işlemi bittikten sonra yakıt durumunu ölçmek için doğru benzinciye depoyu fullemeye gitti yine bir dünya paracıklar
bu bakımları yaparken bu kadar yorulmamıştım
konuyu yazmak,resim çekip eklemek daha zor ama sonunda bitti galiba
eksik yazılar belki olabilir siz tamamlayabilirsiniz.
fazla resim çekmediğim için kusura bakmayın tek kişi ile iş yapmak böyle eksikliklere neden olabiliyor.
hadi sizlere kolay gelsin
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
Reklamlar
-
06 Haziran 2011, 13:59
#2
Ellerine sağlık hocam, bende bayılıyorum böyle şeyleri kendim yapmaya.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
06 Haziran 2011, 14:00
#3
eline sağlık usta
-
06 Haziran 2011, 14:03
#4
-
06 Haziran 2011, 14:06
#5
abi eline koluna sağlık ancak bir baktım senin halinede bir karburatörü sökmek baya bir iş büyük motorlarda küçük motorların o güzelliği var 5 dk sök tak :D
-
06 Haziran 2011, 14:16
#6
eklemeyi unutmuşum servis manuelini indirmek isteyen arkadaşlar için adres linki
http://bmanual.com/Kawasaki-ER-5-200...ce-Manual.html
http://www.parliament-riders.co.il/m...ice_Manual.pdf
http://translate.googleusercontent.c...air=en%7Ctr&u=
birde bir kaç önemli bilgi ;
Yağ : API SE , SF veya SG - SAE 10W40
Yağ içeriği tam boş: 3,4 lt (ilk yağ dolum)
normal motor yağ değişim filtre dahil:3.0 lt
Bujiler: DR9EA, X27ESR-U
Vana temizleme soğuk - Alma valf: 0,13-0,18 mm
Vana klirensi, soğuk - valf egzoz : 0,18-0,23 mm
Valf zamanlaması - performans: 31 ° açılma , 51 °, 262 ° süresi kapanış 56°; zavrení 26°; trvání 262°
Zamanlama vanalar-Egzoz : 56 ° açılma , 26 °, 262 ° süresi kapanış
silindirlerde basınç : / Cm 1370 kPa (14 kg 2 )
Sıkıştırma: 9,8 : 1
Krouták: 43 Nm / 7200 ot. Krouták : 43 Nm / 7200 . / min. / Min .
Çap / Strok : 74 mm / 58 mm
Yakıt Tankı Kapasitesi: 15 l (17 l yeni modeller )
Boşta Motor Devir : 1150 - 1250 rpm. / min. / Min .
Ana jet : 105
İğne : N2WZ
başlık Rölanti : 35
karışımın hava zenginlik Ayarlama: 1-1,5 rpm. tur
float odasında Yakıt seviyesi: 15-19 mm
Motor Suyu hacmi: 1,7 l
Petrol ön amortisör doldurma : 315 cc
Tlumicovy yağı: 10 W / 20
İkinci Zinciri: 520 O- ring tipi (X -Ring )
Ön dişli : 17 diş
Arka dişli: 42 diş
Ön lastik basıncı: 2,25 kPa
Arka Lastik Basıncı: 2,5 kPa
Lamba ön - Ana : H4 12V 60/55W
Ön Far - 12V 4W
Lamba flaşörleri 12V 21W
Kuyruk ampul : 12V 21/5W
Işıklar ampul : 12V 3W
Aydınlatma gösterge ekipmanı : 12 V 1,7 W
Sigorta : 10A
yorum yapan arkadaşlara teşekkürler
sökmesi baya kolay ama toplaması baya zaman alıyor. 2 silindir motor birde 4 silindir almayı düşünüyoruz O zaman vay halimize
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
06 Haziran 2011, 14:19
#7
tamer baya bir ustaymışın ayarları yaptıysan gel sekranizazsonuda yap aleti hazır ettik sekranizasyon önemli yakıt ve güç açısından
-
06 Haziran 2011, 14:28
#8
gv650i adlı üyeden alıntı
tamer baya bir ustaymışın ayarları yaptıysan gel sekranizazsonuda yap aleti hazır ettik sekranizasyon önemli yakıt ve güç açısından
selam Kaya abi
baya ugraştım bu aralar er 5 ile.malum sezon başladı yol yapmaya başladık bakımları eksik etmemeli
ayarlar tamam abi sağ silindirde tekleme vardı meğer karbüratörde imiş sorun şimdi düzeldi.senkron ayarı'da tamam dijital saat ile yaptırdım.
şu an ses baya değişti-güç daha'da arttı ve yakıt düştü.
kolay gelsin sizlere
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
06 Haziran 2011, 14:43
#9
ellerine sağlık Tamer abi valla aynısını benimde yapmam lazım ama girişmeye tırsıyorum açıkcası
-
06 Haziran 2011, 14:55
#10
Ellerin sağlık @Arjantinli69.
Çok faydalı ve önemli bir paylaşım.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
06 Haziran 2011, 15:44
#11
Elinize sağlık.
"Alın-verin ekonomiye can verin. Herkes kazansız bir siz kaybedin" prensibine uymadığınız görülüyor kendi işinizi kendiniz yaptığınız için.
Sizin için söylemiyorum fakat karbüratör, karbüratör temizleyici yakıt katkısı veya sprey kullandıktan sonda dağıtılmalı diye düşünüyorum.
Zira bu meleti dağıttıktan sonra toplayamama riski de var.
Motorun gaz tepkileri değişmişse, yakıt artmışsa, motor zor çalışıyorsa buji ve hava filtresine el attıktan sonra da bu belirtiler devam ediyorsa karbüratöre el atmalı kanımca.
Karbüratörü sökecek kabiliyette adam bunları zaten bilir gerçi.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
06 Haziran 2011, 15:51
#12
Eline sağlık Tamer,çok güzel olmuş.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
06 Haziran 2011, 20:39
#13
cekokk adlı üyeden alıntı
ellerine sağlık Tamer abi valla aynısını benimde yapmam lazım ama girişmeye tırsıyorum açıkcası
işine yarar belki
sana'da kolay gelsin şimdiden
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:26 ----------
AydoganX adlı üyeden alıntı
Ellerin sağlık @Arjantinli69.
Çok faydalı ve önemli bir paylaşım.
teşekkürler Aydogan
ben motosiklet'imle biraz fazla haşır neşir oluyorum ondan galiba.
iş yerinde dururken neresine ellesem diye düşünüyorum,bakıyorum yapıcak birşey kalmıyor en iniyi yeni bir motosiklet alma zamanı geldi diyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:28 ----------
[QUOTE=asm;2372424]Elinize sağlık.
"Alın-verin ekonomiye can verin. Herkes kazansız bir siz kaybedin" prensibine uymadığınız görülüyor kendi işinizi kendiniz yaptığınız için.
Sizin için söylemiyorum fakat karbüratör, karbüratör temizleyici yakıt katkısı veya sprey kullandıktan sonda dağıtılmalı diye düşünüyorum.
Zira bu meleti dağıttıktan sonra toplayamama riski de var.
Motorun gaz tepkileri değişmişse, yakıt artmışsa, motor zor çalışıyorsa buji ve hava filtresine el attıktan sonra da bu belirtiler devam ediyorsa karbüratöre el atmalı kanımca.
Karbüratörü sökecek kabiliyette adam bunları zaten bilir gerçi. [/Q UOTE]
ekonomiye fazlaca can verdiğimiz kesindir K.D.V+ Ö.T.V sagolsun,birazda para cebimizde dursun düşüncesindeyim
ben sık sık benzin deposunu temizlerim genelde.bujileri ara sıra söker kontrol ederim gerekirse degiştiririm.depoyu her söktüğümde genel temizligini'de ihmal etmiyorum.ara sıra arka lastiği söker balataları ,zinciri güzelce temizlerim.
aslında yer ve vakit olunca bunları yapabiliyorum yoksa servise bırakmaktan başka çare kalmıyor gibi.
bakımdan sonra 2200 km deki bujileri yeniden orjinali ile degiştirdim.rolantide hafif ritm bozuklugu düzeldi,gaz tepkisi harika oldu,en önemlisi yakıt sarfiyatı düştü gerçi ben 210 krş zaten kabullenmiştim ama 25 krş kar iyidir,damlaya damlaya göl olur misali.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:36 ----------
ergün1968 adlı üyeden alıntı
Eline sağlık Tamer,çok güzel olmuş.
Teşekkürler Ergün abi
siz büyüklerden aldığımız destek bilgileri sayesinde bu işlere kalkışıyoruz,yoksa bırakıcaz Ustanın kucağına.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)