Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 zat Akü Şişmesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Meraba arkadaşlar ben yeni üye oldum forumunuza bir motorsiklet aldım 150 zat 2 el.
    Onun içinde verilen aküsünün şarjını bitirmiştim bi keresinde hem akü şişme yapmıştı her tarafı bozuk yogurt kabı gibi şişmişti... 0
    ile yenisini degiştirdik
    Bu gün yaklaşk 30 35 km yol yaptım be bi ara dinlendirdim motoru... 30 km ye yaklaştıgım sırada kırmızı ısıkta durdum... ve bi yanık benzin kokusu gibi koku gelmeye başladı... iş yerine geldigimde koltugu açtıgımda aküden dumanların çıktıgını üst kapak ile tüm yanlarının şişmiş oldugunu gördüm...
    bu sizce neden olabilir...
    Beni tekrar bu 30 35 km yol götürebilirmi geriye ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Konjektörün arızalı arkadaşım.20-40 Tl arası birşey olması lazım.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  3. #3

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    fazlamı sarj etti diyorsun hımm suan akü sıcacıkk komple çıkarttım aküyü.. şimdi yaklaşık 30 km uzakta olan servisime nasıl götürürüm onu düşünüyorumm :S

  4. #4
    cekokk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Yamaha mt-09 / Yamaha Fazer 6
    ustam senin sorunun benimde başıma gelmişti 150 zc modeli vardı bende de 2 kere akü değiştirmiştim. sorun konjektörden kaynaklanıyor fazla şarj ediyor oda aküyü şişiriyor. mondial 150 zc den çektiğim kadar hiçbir motordan çekmemiştim valla. zat ta hemen hemen aynı fazla hız yapma ani kalkışlardan kaçın en başta tavsiyem bu olur sana

  5. #5

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Ani kalkış yapmıyorum zaten malum istanbuldayım.. Valla 30 km boyunca 60 şı geçmedigim gördüm heralde fazla hız degil bu ... Şimdi çıkardım komple aküyü.. tekrar takıp çalıştırsam beni tamirciye kadar götürürmü yaklaşık bi 25 30 km uzakta... ?

  6. #6

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    tak aküyü çalıştır motor çalışıkken aküyü çıkar öyle git tamirciye. yalnız beyini yakma durumuda olabilir emin değilim arabalarda beyin yanar akü olmadığı zaman. bu yüzden en mantıklısı aküyü taktıktan sonra motorun tüm elektrik aksanını çalıştır. farlar sinyal . yapabiliyorsan aküden 2 kablo çekip fan felan bağla yani gelen şarjı kullanabildiğimiz kadar kullanmaya bakalım.

  7. #7

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    hımm tamircimde bana aynı öyle dedi akülü çalıştır sonra çıkar kablosunu öyle bin gel olmazsa motorr durursa tak öyle dinlene dinlene getirt dedi. :S sende yakma makma diyince tedirgin oldumm ne yapsamki... ama dediklerini göz önünde bulundurcam

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:15 ----------

    yani sen motoru çalıştırdık sonra tüm ekipmanları çalıştırıp ( Far sinyal uzunlar ) öylemi gideyim ben motorcuya ?

  8. #8

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    ya ben öyle çok kullandım . sigortamda sorun vardı. şehir dışındaydık. kabloyu değdirip çalıştırıyodum kabloyuçekiyodum sonra. ama bi sorun olursa suçluda olmak istemem. şöyle anlatim. motor çalışıkken aküyü söktük. motor sönmeyecektir ; eğer farlar çok canlı yanıyorsa tıpkı akü varmış gibi beyni yakar çünkü fazla gelen elektriği beyin çekecektir. ama farlar gaz verdikçe parlıyor rolantideyken sönük yanıyorsa birşey olmaz kardeş ben öyle 50 km geldim ara vermeden hiçbişey olmadı. yinede farlarını açık tutki üretilen elektrik kablolarda sıkışmasın bi yer harcasın elektriği.
    madem üretiyoruz değerlendirelim =)

  9. #9
    Farukxtm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CBR 250 R
    akü olmadan motosikletin çalışır ayak marşı ile akü bağlantı kabloları birbirine degmesin yanlız motor çalışır vaziyette iken

  10. #10

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    peki bu dedigini akü varkenmi yapayım yokken mi ?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:03 ----------

    bu arada ben söylemeyi unuttumm 1 saat önce tur attım test turu akü hala çalışır seviyede ama şişmiş yani o gidik o yönden...
    Ve ibre gaz verdigim andan itibaren yeşilide geçip en üst seviyeye çıkıyor.

  11. #11
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    akünün içine saf su ilave ederek bir süre idare edersin ama en ummadığın yerde kalırsın yenisi almalısın akünün fazla şarj olması konjektörün arızalandığını gösteriyor bazı motorların uzaktan kumanda alarm sistemleri de bu arızaya sebep oluyor. daima ateşleme bobini cdi-beyin ve buji ve konjektör 1 lt benzin motorda taşı.konjektör yandıysa ince elektrik kabloları özellikle otomatik jikle kablosuna iyi bak. akü tırtladığı zaman uçlarını deydir ayak pedalına bas çalıştır sonra aküyü sök uzunları aç öyle devam et.geçmiş olsun.

  12. #12
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Alıntı DJ_DISCO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Meraba arkadaşlar ben yeni üye oldum forumunuza bir motorsiklet aldım 150 zat 2 el.
    Onun içinde verilen aküsünün şarjını bitirmiştim bi keresinde hem akü şişme yapmıştı her tarafı bozuk yogurt kabı gibi şişmişti... 0
    ile yenisini degiştirdik
    Bu gün yaklaşk 30 35 km yol yaptım be bi ara dinlendirdim motoru... 30 km ye yaklaştıgım sırada kırmızı ısıkta durdum... ve bi yanık benzin kokusu gibi koku gelmeye başladı... iş yerine geldigimde koltugu açtıgımda aküden dumanların çıktıgını üst kapak ile tüm yanlarının şişmiş oldugunu gördüm...
    bu sizce neden olabilir...
    Beni tekrar bu 30 35 km yol götürebilirmi geriye ?




    ZAT ın şarz ve göstergesi linkte anlatılmış ..Okuyarak bilgi sahibi olabilirsin..

    Aşırı şarz aküyünün şişmesine ve patlamasına neden olur tehlikelidir..
    Kullanırken bütün ışıklarını yakarsan şarzın düşer..

    Regülatörün arızalı..Yenisi 60 Tl ..Doğru akım çeviricisi diyotlar dahil..
    Mondial yedekparçadan bakabilirsin.


    http://www.scooter.web.tr/forumlar/2...-konuuyor.html


  13. #13

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    benim motor akülü çalışıp aküsünü çıkarttıktan sonra gaz verince bogulmaya başladı gitmedi... ama kapatıp tekrar aküyü takınca anında gitmek için sabırsızlandı ve 40 km yi geçmememle 22 km yolu katledip servise getirebildim ama ne dualar ede ede ve motoru zorlamadan dinlene dinlene götürdüm yaklaştıkça kokusunu rahat rahat alıyordum akünün.. Ama çok şükür rabbim beni yolda koymadı getirtti servise kadar.. tamirci kapısında duman attıgını gördüm akünün ve gitmiş artık
    inanılmaz bir şişiklerle dolu olan akü artık konjeksiyonla birlikte degişecek...
    İnş başka arıza çıkarmazda devam ederim yoluma...
    Başına gelen arkadaşlarımız da olursa artık fazla motora basmadan sadece götürmek adına motoru çalıştırıp tıngır mıngır götürmelerini tavsiye ederim ama öyle durumlarda motoru asla yormayın hiç olmadık yerde bırakabilir..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:36 ----------

    könjektör diyecektim pardon


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)