Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Karbüratör senkronizasyonu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    İki veya daha çok silindire sahip karbüratörlü motosikletlerin başının belası bir konu var. Karbüratör senkronizasyonu.

    Aslında senkronizasyon denen şey, karbüratörlerin gaz kelebek ayarlarının mekanik olarak değiştirilmesiyle karbüratör içine emilen hava miktarının eşitlenmesi.

    Mesela V şeklinde sıralanmış 2 silindirli bir motorda gaz teli genelde ön silindire bağlı karbüratörün gaz kelebeğine takılıdır. Bu gaz kelebeği mekanik bir parça ile arka silindirin gaz kelebeğine bağlıdır. Siz gaz verince aslında ön silindirin kelebeğini açarsınız ancak mekanik parça vasıtasıyla aynı zamanda arka silindirin kelebeğide açılır.

    Ancak bu aradaki parça çokda hassas olan bir bağlantı olmadığı için eğer karbüratörler SENKRONİZE değilse karbüratörlerin içine aynı miktarda hava çekilmez, dolayısıyla aynı miktarda hava-yakıt karışımı silindire girmez ve yine dolayısıyla silindirler arasında uyumsuz bir çalışma meydana gelir.

    İşte bu uyumsuzluğu gidermek için karbüratör senkronizasyonu yapılır. Ben gerekli teçhizatı 100-200 dolara buldum internette ama baktım ki iki adet vakummetreden ibaret dedim ben yaparım bu aleti.




    İki vakummetre (6 TL). Biraz hortum.

    Hortumları vakummetrelere bağlıyoruz. Diğer uçlarını ise karbüratör boğazları üzerinde bulunan (her motor için farklı olsa gerek) vakum yerlerine takıyoruz. Motoru çalıştırıyoruz. Normal çalışma sıcaklığına getiriyoruz. Rölantiyi ayarlıyoruz. Eğer karbüratörler senkronize ise vakummetreler aynı değeri gösterecektir. Eğer farklı değerler gösteriyorlarsa yine her motor üzerinde bulunan ayar vidası vasıtasıyla vakummetreler aynı değeri gösterene kadar uğraşıp duruyoruz
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    piyasadaki senkron makinalarıda bu şekilde. yanlız ölçümde basıncıda görmen lazım. bu olası problemleri de bize gösteriyor. gaz verdiğinde aynı değerleri elde edebilirsin ama gazı kestiğin an meydana gelecek değerleride görüp motoru yorumlaman gerek. mantık çok iyi ve doğru ama olayın bu tarafıda çok önemli.ayrıca biraz daha sert hortum kullanmalısın bence, hortum boyunda ki farklılıklar ölçümü etkiler. unutmadan senkron ayarı yaptığınız motorların fabrika değerlerinide bilmeniz motorunuz hakkında size bilgi verir. her motorun ölçüm değeri farklıdır.Paylaşımın güzel emeğine ve ellerine sağlık abi...

  3. #3
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    motor teknik konuda çok iyisin araştırmaçı ve paylaşımcı bu vakummmetreleride güzel bir şekilde birleştirirsen şahane olur isstanbulda olsan baya bir yardımlaşırdık .
    sekronize çok önemlidir bunu şöyle izah edelim anlamıyan arkadaşlar için bir boyunduruga baglı iki öküz olsa biri daha güçlü diyelim daha çok asılıp boyundurugu çapraz olarak zorlar ve gücü arabaya degilde diger öküzü yorar motordada aynı bir piston 30 beygir güç üretirken digeri 20 beygir güç üretip dengeyi bozar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------

    Alıntı zontar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piyasadaki senkron makinalarıda bu şekilde. yanlız ölçümde basıncıda görmen lazım. bu olası problemleri de bize gösteriyor. gaz verdiğinde aynı değerleri elde edebilirsin ama gazı kestiğin an meydana gelecek değerleride görüp motoru yorumlaman gerek. mantık çok iyi ve doğru ama olayın bu tarafıda çok önemli.ayrıca biraz daha sert hortum kullanmalısın bence, hortum boyunda ki farklılıklar ölçümü etkiler. unutmadan senkron ayarı yaptığınız motorların fabrika değerlerinide bilmeniz motorunuz hakkında size bilgi verir. her motorun ölçüm değeri farklıdır.Paylaşımın güzel emeğine ve ellerine sağlık abi...
    ayar rolantide çalışırken ölçülür basıncı gör derken egsoz çıkışındaki basıncımı piston şıkıştırma basıncındanmı bahsediyorsun
    sekron ayarı yaparken bu basınçları ölçemezsin sadece vakkum degerine göre yapabilirsin 1.silindirin degeri neyse digerlerini ona göre ayarlayabilirsin yani gaz kelebeginin açıklıklarını ayarlıyoruz

  4. #4
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alıntı zontar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piyasadaki senkron makinalarıda bu şekilde. yanlız ölçümde basıncıda görmen lazım. bu olası problemleri de bize gösteriyor. gaz verdiğinde aynı değerleri elde edebilirsin ama gazı kestiğin an meydana gelecek değerleride görüp motoru yorumlaman gerek. mantık çok iyi ve doğru ama olayın bu tarafıda çok önemli.ayrıca biraz daha sert hortum kullanmalısın bence, hortum boyunda ki farklılıklar ölçümü etkiler. unutmadan senkron ayarı yaptığınız motorların fabrika değerlerinide bilmeniz motorunuz hakkında size bilgi verir. her motorun ölçüm değeri farklıdır.Paylaşımın güzel emeğine ve ellerine sağlık abi...
    Hortum boylarının değerleri değiştirdiğinin farkına vardım ve sistemi kurmadan önce hortumları milimi milimine eşitledim. Umarım başkalarının da işine yarar. Gerçi biraz sonra birkaç muhalefet arkadaş gelir konuya

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------

    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor teknik konuda çok iyisin araştırmaçı ve paylaşımcı bu vakummmetreleride güzel bir şekilde birleştirirsen şahane olur isstanbulda olsan baya bir yardımlaşırdık .
    Bu aralar izindeyim evde sıkıntıdan başıma iş çıkartıyorum böyle ufak tefek
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  5. #5
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA

    sa

    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hortum boylarının değerleri değiştirdiğinin farkına vardım ve sistemi kurmadan önce hortumları milimi milimine eşitledim. Umarım başkalarının da işine yarar. Gerçi biraz sonra birkaç muhalefet arkadaş gelir konuya

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------



    Bu aralar izindeyim evde sıkıntıdan başıma iş çıkartıyorum böyle ufak tefek
    iyi yapıyorsun ankarada gv650 ci bir serdarımız var otoburkaplan olarak burda yazar tanışmanızı isterim oda usta olmak üzere taşın yardımlaşın sana özeldende mesaj yazmıştım ama dönmedin hidrolik debriyaj için

  6. #6
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Debriyaj işini halledecez önümüdeki hafta. Ben iki adet alacağım bir arkadaşımda istiyor benimle beraber. 150 Avroya kadar vergi yok. Demekki 6 adet falan alabiliriz kargo dahil. Ben satıcıya mesaj attım en fazla kaç tane gönderebilir diye cevap bekliyorum.

    Ben iki tane alıyorum. Sonra sen bir tane istiyorsun. O başlık altında birkaç arkadaş daha vardı isteyen. Hepsini koordine edece ben haftaya
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  7. #7
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA

    tamam

    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj işini halledecez önümüdeki hafta. Ben iki adet alacağım bir arkadaşımda istiyor benimle beraber. 150 Avroya kadar vergi yok. Demekki 6 adet falan alabiliriz kargo dahil. Ben satıcıya mesaj attım en fazla kaç tane gönderebilir diye cevap bekliyorum.

    Ben iki tane alıyorum. Sonra sen bir tane istiyorsun. O başlık altında birkaç arkadaş daha vardı isteyen. Hepsini koordine edece ben haftaya
    tamam senden haber bekliyorum gümrük vs için gümrükçümüz var gerekirse defaturayı düşük yazabiliyorlarmış

  8. #8
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj işini halledecez önümüdeki hafta. Ben iki adet alacağım bir arkadaşımda istiyor benimle beraber. 150 Avroya kadar vergi yok. Demekki 6 adet falan alabiliriz kargo dahil. Ben satıcıya mesaj attım en fazla kaç tane gönderebilir diye cevap bekliyorum.

    Ben iki tane alıyorum. Sonra sen bir tane istiyorsun. O başlık altında birkaç arkadaş daha vardı isteyen. Hepsini koordine edece ben haftaya
    valla helal olsun diyorum tebrikler
    yine güzel ve faydalı bir paylaşım daha
    sen izini biraz daha uzun tut en iyisi
    bazen iş yerinde otururken motor tam karşımda durur,düşünürüm ne yapsam diye
    aklımdaydı senkron olayı servise bayılıcaz yine derken bak denk geldi Allahın sevdiği kulmuşum
    ben de alayım bu göstergelerden bir deniyeyim olmadı yaptırırız bir ustaya artık
    bu arada bize'de gelicekmi debriyaj bak hazırda bekliyorum olmadı ücretini ödeyelim sen ne dersen o
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  9. #9
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA

    sa

    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla helal olsun diyorum tebrikler
    yine güzel ve faydalı bir paylaşım daha
    sen izini biraz daha uzun tut en iyisi
    bazen iş yerinde otururken motor tam karşımda durur,düşünürüm ne yapsam diye
    aklımdaydı senkron olayı servise bayılıcaz yine derken bak denk geldi Allahın sevdiği kulmuşum
    ben de alayım bu göstergelerden bir deniyeyim olmadı yaptırırız bir ustaya artık
    bu arada bize'de gelicekmi debriyaj bak hazırda bekliyorum olmadı ücretini ödeyelim sen ne dersen o
    arjantinli sen yakındaymışın bende hazır vakummetre var yardımcı olurum istersen arayabilirsin www.dogalgazci.net burdan ulaşırsın

  10. #10
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arjantinli sen yakındaymışın bende hazır vakummetre var yardımcı olurum istersen arayabilirsin www.dogalgazci.net burdan ulaşırsın
    akşam akşam güzel bir haber
    ben acıbadem'deyim ne zman müsait olursan sana uğrarım
    sanki senkron ayarında sorun var gibi yakıt fazla ve titreşim çoğaldı motorda
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  11. #11
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA

    sa

    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akşam akşam güzel bir haber
    ben acıbadem'deyim ne zman müsait olursan sana uğrarım
    sanki senkron ayarında sorun var gibi yakıt fazla ve titreşim çoğaldı motorda
    ararsın genelde yerimde olurum ama bazen iş gereğ, saga sola gidiyoruz genelde müsait olurum ben bostancıdayım

  12. #12

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor teknik konuda çok iyisin araştırmaçı ve paylaşımcı bu vakummmetreleride güzel bir şekilde birleştirirsen şahane olur isstanbulda olsan baya bir yardımlaşırdık .
    sekronize çok önemlidir bunu şöyle izah edelim anlamıyan arkadaşlar için bir boyunduruga baglı iki öküz olsa biri daha güçlü diyelim daha çok asılıp boyundurugu çapraz olarak zorlar ve gücü arabaya degilde diger öküzü yorar motordada aynı bir piston 30 beygir güç üretirken digeri 20 beygir güç üretip dengeyi bozar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------



    ayar rolantide çalışırken ölçülür basıncı gör derken egsoz çıkışındaki basıncımı piston şıkıştırma basıncındanmı bahsediyorsun
    sekron ayarı yaparken bu basınçları ölçemezsin sadece vakkum degerine göre yapabilirsin 1.silindirin degeri neyse digerlerini ona göre ayarlayabilirsin yani gaz kelebeginin açıklıklarını ayarlıyoruz
    rölantiyide burada dengeliyeceksin zaten. daha sonra belli devirlere getirerek vakum değerlerini göreceksin. Rölantide saat deli gibi oynuyor. Ben analog senkron makinası için diyorum. civalı yada dijital kullanmadım. Basınç dedim neden dersen farketmediğin emiş subabı kaçaklarını görürsün. olası korum bağlamalar yada aşınma vs vs. 4 silindir bir motorda pekte bilgisi olmayan bir kullanıcı motorunun çekiş yada sıkıntısını farketmeye bilir. ama motoruyla beraber çalışan bir kullanıcı motordaki çekiş eksikliğini farkeder. periyodik bakımından ödün vermeyen biri senkron ayarını ağır bakımlarında sürekli yaptırır. ve ustası ona olası hataları söyleye bilir.

  13. #13
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Saatleri aşağdaki siteden aldım.

    http://www.olcukontrol.com/zc138/index.php

    Yarın sabah erkenden olaya girişecem. Millet kıl kıl bakıyo bu aralar sabah tar tar tar motor çalıştırılır mı diye ama senkron bu boşlamaya gelmez.

    Cevap gelsin debriyaj işini koordine edeceğim.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  14. #14
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    bende alet olmadığı için motoru ısıtıp rolantiyi sabitliyordum,sonra tek tek buji kablolarını söküp rolantiye bakıyordum.bir nevi eski usül ama teknolojik aletleri kullanmak her zaman güzeldir.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  15. #15
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    4 silindir bir motorda pekte bilgisi olmayan bir kullanıcı motorunun çekiş yada sıkıntısını farketmeye bilir. ama motoruyla beraber çalışan bir kullanıcı motordaki çekiş eksikliğini farkeder. periyodik bakımından ödün vermeyen biri senkron ayarını ağır bakımlarında sürekli yaptırır. ve ustası ona olası hataları söyleye bilir.
    Bende motorumda 160 km/saat hızı geçemeyince girdim bu işlere birazda . Birde düşük devirlerde motor kesik kesik çalışıyor gibiydi. Belirtiler senkron bozukluğunu işaret ediyordu.

    Sırada karbüratör pilot jet ayarı veya ustaların tabiriyle hava ayarı var. Ancak ayar vidası öyle pis bir yerdeki özel karbüratör ayar tornavidası olmadan ulaşmak neredeyse imkansız. O da pahalı bişey namussuz. Türkiye'de bir yerde satılır mı onu da bilmiyorum.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  16. #16

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende motorumda 160 km/saat hızı geçemeyince girdim bu işlere birazda . Birde düşük devirlerde motor kesik kesik çalışıyor gibiydi. Belirtiler senkron bozukluğunu işaret ediyordu.

    Sırada karbüratör pilot jet ayarı veya ustaların tabiriyle hava ayarı var. Ancak ayar vidası öyle pis bir yerdeki özel karbüratör ayar tornavidası olmadan ulaşmak neredeyse imkansız. O da pahalı bişey namussuz. Türkiye'de bir yerde satılır mı onu da bilmiyorum.
    motorunun karbüratörünü görmedim) daha bu modeller bize gelmedi )) ama sana fikir olarak mafsallı tornavida setleri var, uç değiştirme aparatlı. bence dene derim öyle birşeyi....

  17. #17
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Orjinal vakummetrede budur zaten,tebrikler .Küçük bir ilavede bulunayım,dediğiniz gibi biraz daha sert hortum dahaiyi sonuç verir.Birde hortumların arasına,akvaryumlarda hava miktarını ayarlayan hava musluklarından takıp ayarlarsanız,ibrelerde oluşacak aşırı dalgalanmayı önleyip daha sağlıklı ayar yapabilirsiniz.Bunu yapmazsanız değerleri doğru okumada zorlanırsınız.Birde senkron ayarını yaparken 2000-2300 devirler civarında sabit tutunuz.Kolay gelsin
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  18. #18
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinal vakummetrede budur zaten,tebrikler .Küçük bir ilavede bulunayım,dediğiniz gibi biraz daha sert hortum dahaiyi sonuç verir.Birde hortumların arasına,akvaryumlarda hava miktarını ayarlayan hava musluklarından takıp ayarlarsanız,ibrelerde oluşacak aşırı dalgalanmayı önleyip daha sağlıklı ayar yapabilirsiniz.Bunu yapmazsanız değerleri doğru okumada zorlanırsınız.Birde senkron ayarını yaparken 2000-2300 devirler civarında sabit tutunuz.Kolay gelsin
    Bende ibrelerin bu kadar sallanacağını hiç tahmin etmemiştim. Ancak 5000 devir civarı sağlıklı okunur hale geldiler ve bende bu devirde ayarladım. Siz hortumları kesip aralarına bir hava ayar vanası koymamı tavsiye ediyorsunuz değil mi yanlış anlamadıysam ?

    Ön karbüratörün vakumu arkaya göre baya düşüktü.. Ayar vidasını neredeyse en sonuna kadar gevşettiğim halde ancak eşit hale geldiler. Hatta en son olarak yaylı vidayı çıkardım yerinden.

    Verdiğiniz tavsiyeyi uygulayıp yeniden denemek en iyisi. Ancak şu haliyle bile düşük devirlerde hissettiğim kesik kesik çalışma sona erdi.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  19. #19
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    Boksör BMW de bozuk senkron,anormal sarsıntı,aşırı yakıt tüketimi,aşırı güç kaybı olarak dahada kötüsü kol yataklarında boşluk ve hatta krank çatlatmaya kadar varan sıkıntılar doğuruyor.
    Bu sebepten aynı vakum saatlerinden ben de edindim.Motora bağlayıp çalıştırdığımda,değerleri sarsıntı sebebiyle doğru alamadım.Araya ayar vanasını koyup tekrar deneyeceğim.
    Galiba birazda hortumla alakalı.sert hortum kullanmak gerekiyor.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)