GT250R Amortisör Keçe ve Yağ Değişimi (Resimli)
-
Mrb' lar arkadaşlar havaların soğuması ile birlikte bende sıkıntıdan garaja çektiğim motorumun eksiklerini tamamlamaya karar verdim, buyrun yağ sızdıran bir amortisörün tamir ve tadilatı;
İlk öncelikle elinizdeki imkanlar dahilinde motorunuzu askıya almalısınız,
Ön çamurluğu söküyoruz,
Fren mekanizmalarını balataları söküyoruz,
Ön tekerimizide alıp kenara koyyoruz,
Benim sol amortisörüm yağ sızdırıyodu sadece onu değiştirmek yeterlimidir bilmiyorum ama ben ikisininde keçelerinide yağlarınıda değiştirdim.
Yağ sızdıran amortisör' den kareler,
Sonrasında amortisör bağlantılarını sökebilmemiz için kafa grenajınıda (karenaj' mı grenaj' mı doğrusunu bilmiyorum) alıp kenara koyyoruz,
Sonrasında bu resimlerde görüdüğünüz vidaları gevşetip amortisörümüzü elimize alıyoruz,
17 Anahtarla üst kapağı söküyoruz,
İçerisindeki mevcut yağı atık yağ kabına boşaltıyoruz,
Sonrasında ise ( işte önünüze ne gelirse sökün ya )
Toz keçesini düz bir tornavida yardımı ile yuvasından çıkartıyoruz ( eğer benim gibi kıl biri iseniz yok maşanın boyası çizildi iz oldu toz oldu diyecekseniz benim gibi tırnaklarınızlada sökebilirsiniz )
Yağ keçesini tutan sekmanımızı yerinden söküyoruz,
Yağ keçesini söküm aşamasında foto çekemedim ellerim yağlıydı, kısaca anlatmak gerekirse maşanın alt ucundan tutup geriye doğru vurdurarak çekiyoruz yavaş yavaş çıkar zaten...
Ve söküm sırasına göre dizdim çıkan parçaları, daha sonra takarken sıralamayı karıştıurmamak için,
Eski ve yeni yağ keçeleri ( toz keçelerini değiştirmek gereklimidir bilmiyorum ben değiştirmedim durumları iyi görünüyodu )
Daha sonra söktüğümüz bütüüün parçaları güzelce temizliyoruz, ben litresi 4 tl olan depomdaki benzinden kullandım. ( Kendinizce uygun gördüğünüz temizlik maddesini kullanabilirsiniz )
Şimdi söktüklerimizi takalım;
İlk olarak alt borumuza, keçeleri boruya geçirirken zarar vermemesi açısından benim gibi kağıt bant değilde elektrik bandı kullanıyorsunuz.
Ve sırasıyla toz keçesi - sekman - yağ keçesi - geniş ve büyük olan pulu - büyük olan burc' umuzu sonrada küçük olanı takıyoruz,
Amortisör yayımızı salıyoruz içeriye,
Arkasından spacer' a benzeyen bu parçamızı salıyoruz,
Sonra parça borumuzu,
Sonrasında pulumuzu yerine takıyoruz, pulu takmak için boruya yukarıdan baskı uygulayıp yayı biraz sıkıştırmamız gerekiyo,
Amortisörümüzün diğer parçası olan dış boruyuda geçiriyoruz,
Üst kapağımızı yerine sıkıyoruz,
Sonra Amortisörümüzü ters çevirip yağ kçesi,sekman ve toz keçesinide yerlerine oturtup,
Yağımızıda ekleyip üst kapağımızı sıkıca kapatıyoruz,
Son olarak Yağı ve Yağ keçesi değişmiş bir amortisör görmektesiniz ...
Notlar:
Yağ Keçesi: (Fork Oil Seal) 41x54x11 ölçülerinde, (Alternatif olarak buradan satın alınabilir)
Amortisör Yağı: (Fork Oil) Ben 10W kullandım orta sertlik imiş (Reklam olmaz inş) Siz istediğinizi kullanabilirsiniz sürüş zevkinize kalmış.
- Her bir amortisör başına 425 gr yağ eklendi (Farklı amortisörler için siz kendi motorunuzun service manuel' ine baklmalısınz)...
Son olarak yaptığım çalışmaya eleştri,öneri ve tavisye niteliğinde sitedeki tecrübeli ve bilgi sahibi abilerimin, arkadaşlarımın, kardeşlerimin yorumlarını yazmalarını istiyorum...
Uğraşmak isteyen arkadaşlarıma yardımcı olabilmesi dileğimle kolay gelsin...
GT! ...
Reklamlar
-
Paylaşım için teşekkürler,birçok arkadaşa fayadalı olacaktır.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
güzel paylasım elinize sağlık cin scooterlerinin değişmiyomus ben mecburen yenisini almıstım =)
-
Bu kadar detaylı bir paylasim gercekten kiymetlidir. Elinize saglik. Buna bakip degistirmek her merakli uye icin artik cok kolay olacak sanirim
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
@106GT!
Ben de dahil bir çok arkadaşa kılavuz niteliğinde ve çok değerli bir paylaşım olmuş.
Ellerine sağlık.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
çok güzel ve detaylı bir biçimde anlatmışsınız , elinize sağlık
eminim ki birçok arkadaşımızın işine yarayacaktır .
Fikirlere Kurşun İşlemez .
-
Elinize sağlık. Çok detaylı olmuş emekleriniz için teşekkürler.İhtiyacımız olduğunda kolayca yararlanabilcek şekilde açklayıcı hazırlanmış
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
-
güzel paylaşım teşekkürler
Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!
-
Teşekkürler ne güzel bir paylaşım olmuş.Diğer sağlam amortisöre oranla birbirini balans yapıyormusunuz veya nasıl yapıyorsunuz ikisinin balans ayarını yani sertliklerinin aynı olmasını?
O keçenin iç kısmına silikonlu veya yoğun kıvamlı gres kullanılmasıda gerekiyor sanırım.
-
24 Aralık 2010, 16:53
#10
bassturbin adlı üyeden alıntı
Teşekkürler ne güzel bir paylaşım olmuş.Diğer sağlam amortisöre oranla birbirini balans yapıyormusunuz veya nasıl yapıyorsunuz ikisinin balans ayarını yani sertliklerinin aynı olmasını?
O keçenin iç kısmına silikonlu veya yoğun kıvamlı gres kullanılmasıda gerekiyor sanırım.
Cevap yazan arkadaşlarıma tşk ederim...
Sertlik ayarı bu amortisörlerde yok sizin tek yapabileceğiniz yay uzunluklarının orjinal boyutta olup olmadığını kontrol edip yağ miktarlarını ikisinede eşit koymaktır.
Keçenin iç kısmında ben söktüğümde herhangi bir sıvı,gres yada silikon benzeri bişey yoktu eğer koymamız gerekli isede bilmiyordum...
GT! ...
-
24 Aralık 2010, 17:03
#11
Güzel bir çalışma olmuş, teşekkürler.
Birde yağı fazla koyunca ne oluyor, yani sertleşir mi süspansiyon; ya da esneme aralığı mı düşer?
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
24 Aralık 2010, 17:39
#12
Evet dikkat etmemişim amortisörlerin en üst noktasında vidalı sertlik ayar yeri yokmuş olmaması bence daha iyi olanlar senkron ayarından dolayı erken keçe yağ kaçırması olabiliyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:27 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=C9ICr...eature=channel
videoda 1:27. dakikada keçe gresi diye sürüyor silikon bazlı biraz yoğun bir gres diye biliyorum.
-
24 Aralık 2010, 17:45
#13
Çok yararlı bir paylaşımda bulunmuşsunuz,teşekkür ve tebrik ederim.Ayrıca kafama takılan husus; eklediğin yağın 10 numara olması,bu yağın kalın olacağını tahmin ediyordum,kullanımdan sonraki izlenimlerinizi paylaşabilirseniz memnun olurum.
-
24 Aralık 2010, 20:14
#14
106GT sağol kardeş, benimde sol amörtisör yağı kaçırmıştı yavaş yavaş lakin senşnki harbi harbi rezil rüsva olmuş, bendeki bukadar kötü görünmüyordu fakat çukur ve tümsekleren geçerken tak tak vuruyor ve hissettiriyordu yağın gittiği. Ben motorcuya bıraktım o halletti sorunları...
-
24 Aralık 2010, 20:38
#15
Hocam eline sağlık çok güzel konu olmuş
-
25 Aralık 2010, 10:12
#16
ozbek_1 adlı üyeden alıntı
Çok yararlı bir paylaşımda bulunmuşsunuz,teşekkür ve tebrik ederim.Ayrıca kafama takılan husus; eklediğin yağın 10 numara olması,bu yağın kalın olacağını tahmin ediyordum,kullanımdan sonraki izlenimlerinizi paylaşabilirseniz memnun olurum.
Evet hocam 10W orjinaline göre biraz daha sert geldi sipariş verirken orta sertlik yazdığı için bende herşeyin normali makbuldür diyerekten almıştım.
7,5W sanırım daha uygun bu amortisör için. Ama şöylede bi durum var tamam önceden amortisörlerim yumuşaktı ama yağ eksildiği için yumuşaklardı galiba en azında düşüncem o yönde.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:08 ----------
mmucit adlı üyeden alıntı
Güzel bir çalışma olmuş, teşekkürler.
Birde yağı fazla koyunca ne oluyor, yani sertleşir mi süspansiyon; ya da esneme aralığı mı düşer?
Evet aynen dediklerin gerçekleşiyo onuda gözlemledim...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:10 ----------
bassturbin adlı üyeden alıntı
Evet dikkat etmemişim amortisörlerin en üst noktasında vidalı sertlik ayar yeri yokmuş olmaması bence daha iyi olanlar senkron ayarından dolayı erken keçe yağ kaçırması olabiliyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:27 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=C9ICr...eature=channel
videoda 1:27. dakikada keçe gresi diye sürüyor silikon bazlı biraz yoğun bir gres diye biliyorum.
Hocam o sadece keçeyi takarken yardımcı olması amacıyla biraz yağlamış galiba tahminimce.
GT! ...
-
25 Aralık 2010, 10:39
#17
valla hocam 10 numara bi paylaşıma imza atmışsın
-
25 Aralık 2010, 12:38
#18
Faydalı bir konu olacaktır.
Paylaşım için teşekkürler.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
25 Aralık 2010, 13:03
#19
güzel, paylaşım için tşklr.
-
25 Aralık 2010, 13:28
#20
Yag sınıfı kalınlaşdıkca yanı SAE VISKOZITE SINIFI çatalın yaylanmasını sertleşdirir.Örnek SAE 10 ile SAE 15.Arasindaki farkıburada görebilirsiniz. http://www.youtube.com/watch?v=taZC2...eature=related
Paylaşım için teşekkürler...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)