ybr'de sibop ayarı sorunu????
Reklamlar
-
arkadaşlar kafayı yiycem ya 1.5 ay önce komple motor taptım piston segman siboplar değişti silindir rektefiye oldu vesaire... şu an 1200 km de ama sibop ayarını8 bir türlü tutturamıyo motoru yapan usta en son 750 km de götürdüm biraz ii di geçen gün 3. viteste kesiciye soktum fazla da değil yani 1 veya 2 saniye hemen vites attım baktım siboplar yine şakırdıyo her kesiciye soktuğumda sibop ayarı gerekicekse ne anladım ben bu işten daha önce de motoru zorlardım hiç böle şey olmaz dı şunu da belirteyim usta hiç sentil çakısı falan kullanmıyo direk kafasından yapıyo acaba bundan mı?
Reklamlar
-
bu işte bi terslik var herkez ybr hayatta bozulmaz taş gb motor diodu
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
bu işte bi terslik var herkez ybr hayatta bozulmaz taş gb motor diodu
ybr tabi ki taş gibi bi motor ben bi daha motor alcak olsam yine ybr alırım o ayrı ama bu sibop ların habire gevşemesi benim canımı sıkıyo o kadar..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:40 ----------
babaçi adlı üyeden alıntı
sente çakısı kullanmıyor
3 viteste 11500 deviri görüyorsun tahmini sonra ybr nasıl bozulur gibi bir soru geliyor arkasından
Bozulur tabi arkadaşım sıkıştırmanın kralını yapmışsın
ben bu sıkıştırmayı daha önce de yapıyodum ama böle siboplar hemen gevşemiyo du onu dile getirmeye çalışıyorum..her kesiciye soktuğunda sibop gevşermi
-
YBR'Cİ 35 adlı üyeden alıntı
ben bu işten daha önce de motoru zorlardım hiç böle şey olmaz dı şunu da belirteyim usta hiç sentil çakısı falan kullanmıyo direk kafasından yapıyo acaba bundan mı?
Sen o ustayı bırak bence.Ayrıca devir saatinde kırmızı bölgeye asla girme.
Karşıyaka 1696 sk. no: 57. Buraya git, Bora sana güzel bir supap ayarı yapsın, bir daha da 9000 deviri geçme. Motorun soğuması için yarım saat bekliyeceksin, en fazla 10 lira alır.
Kendim yapayım dedim zıçtım batırdım supap ayarını, ki ben her türlü bakım ve onarımı kendim yaparım.Ybr nin supap açıklığının sentil çakısında tam karşılığı yok.Emiş 0.8-1.2 egzoz 1.0-1.4 arası. İkisini de 1.0 yapsan olmuyor, birini 1.0 diğerini 1.5 yapsan olmuyor, sinir ediyor adamı. Elbette vakti ve yeri müsait olan eline kumpas'ı alıp mesela sigara kağıdı yada çikolata kağıdını katlayarak istediği ölçülere ulaşabilir.Ayarını da kendi yapar.
Bir de şunu söyleyeyim, ybr aşırı şartlarda zorlanmazsa hiç supap ayarı falan istemiyor.Zaten bende ellediğime pişma oldum.Motor 50,000 km de sadece 1 kere supap ayarı yapıldı.100,000'e gelen bir arkadaşım var.Supap ayar kapağını hiç açmadığını söylüyor.
-
jawa adlı üyeden alıntı
Sen o ustayı bırak bence.Ayrıca devir saatinde kırmızı bölgeye asla girme.
Karşıyaka 1696 sk. no: 57. Buraya git, Bora sana güzel bir supap ayarı yapsın, bir daha da 9000 deviri geçme. Motorun soğuması için yarım saat bekliyeceksin, en fazla 10 lira alır.
Kendim yapayım dedim zıçtım batırdım supap ayarını, ki ben her türlü bakım ve onarımı kendim yaparım.Ybr nin supap açıklığının sentil çakısında tam karşılığı yok.Emiş 0.8-1.2 egzoz 1.0-1.4 arası. İkisini de 1.0 yapsan olmuyor, birini 1.0 diğerini 1.5 yapsan olmuyor, sinir ediyor adamı. Elbette vakti ve yeri müsait olan eline kumpas'ı alıp mesela sigara kağıdı yada çikolata kağıdını katlayarak istediği ölçülere ulaşabilir.Ayarını da kendi yapar.
Bir de şunu söyleyeyim, ybr aşırı şartlarda zorlanmazsa hiç supap ayarı falan istemiyor.Zaten bende ellediğime pişma oldum.Motor 50,000 km de sadece 1 kere supap ayarı yapıldı.100,000'e gelen bir arkadaşım var.Supap ayar kapağını hiç açmadığını söylüyor.
aynen doğrudur
motor açılıp yenilenmediği sürece ayar istemeyen bir motor.
biz şimdi 4000-5000 de bir honda servisindeyiz
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
jawa adlı üyeden alıntı
Sen o ustayı bırak bence.Ayrıca devir saatinde kırmızı bölgeye asla girme.
Karşıyaka 1696 sk. no: 57. Buraya git, Bora sana güzel bir supap ayarı yapsın, bir daha da 9000 deviri geçme. Motorun soğuması için yarım saat bekliyeceksin, en fazla 10 lira alır.
Kendim yapayım dedim zıçtım batırdım supap ayarını, ki ben her türlü bakım ve onarımı kendim yaparım.Ybr nin supap açıklığının sentil çakısında tam karşılığı yok.Emiş 0.8-1.2 egzoz 1.0-1.4 arası. İkisini de 1.0 yapsan olmuyor, birini 1.0 diğerini 1.5 yapsan olmuyor, sinir ediyor adamı. Elbette vakti ve yeri müsait olan eline kumpas'ı alıp mesela sigara kağıdı yada çikolata kağıdını katlayarak istediği ölçülere ulaşabilir.Ayarını da kendi yapar.
Bir de şunu söyleyeyim, ybr aşırı şartlarda zorlanmazsa hiç supap ayarı falan istemiyor.Zaten bende ellediğime pişma oldum.Motor 50,000 km de sadece 1 kere supap ayarı yapıldı.100,000'e gelen bir arkadaşım var.Supap ayar kapağını hiç açmadığını söylüyor.
bu sölediğin kişinin bi dükkanı falan yok mu böle bulabileceğimi zannetmiyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------
yok mu arkadaşlar izmir de ybr ye iyi sibop ayarı yapabilecek usta öneriniz
-
jawa adlı üyeden alıntı
Sen o ustayı bırak bence.Ayrıca devir saatinde kırmızı bölgeye asla girme.
Karşıyaka 1696 sk. no: 57. Buraya git, Bora sana güzel bir supap ayarı yapsın, bir daha da 9000 deviri geçme. Motorun soğuması için yarım saat bekliyeceksin, en fazla 10 lira alır.
Kendim yapayım dedim zıçtım batırdım supap ayarını, ki ben her türlü bakım ve onarımı kendim yaparım.Ybr nin supap açıklığının sentil çakısında tam karşılığı yok.Emiş 0.8-1.2 egzoz 1.0-1.4 arası. İkisini de 1.0 yapsan olmuyor, birini 1.0 diğerini 1.5 yapsan olmuyor, sinir ediyor adamı. Elbette vakti ve yeri müsait olan eline kumpas'ı alıp mesela sigara kağıdı yada çikolata kağıdını katlayarak istediği ölçülere ulaşabilir.Ayarını da kendi yapar.
Bir de şunu söyleyeyim, ybr aşırı şartlarda zorlanmazsa hiç supap ayarı falan istemiyor.Zaten bende ellediğime pişma oldum.Motor 50,000 km de sadece 1 kere supap ayarı yapıldı.100,000'e gelen bir arkadaşım var.Supap ayar kapağını hiç açmadığını söylüyor.
kağıda falan gerek yok sentil çakısı zaten bu işe yarıyor
bu arada kesiciye girmeyle falan subap ayarı bozulmaz subap ayarı ancak motoru çok yığdırırsan o zaman bozulur.emme subapını 0.08 egzos yani basma subapınıda 0.10 yaparsın tamam.aslında zor değil ama anlamak lazım biraz.
bundan uygun olanı seçip subapın arasına sokacaksın ne çok sıkacak ne az sonra konrol somunun sıkıştırıp bırakacaksın tamam.
-
Başka sorun var.Sübop ayarı bu kadar sık sos veriyorsa ya sübopların tırtladı yada kammilindeki bilyalar.Moralini bozma sübop ayarı yerine kafayı dagıttır bilyaları kontrol ettir derim ben.Kolay gelsin.
-
21 Aralık 2010, 22:26
#10
Sevgili ybr ci, al sana adres:
Bir de Çiğli'de bir yer var ama ben hiç oraya iş yaptırmadım, ancak oturup konuştum, bilgili ve ilgili bir insana benziyor.O da şu:
-
21 Aralık 2010, 22:32
#11
Ybr yi aşırı şartlarda zorladım gene istemiyor subap ayarı
-
21 Aralık 2010, 22:35
#12
jawa adlı üyeden alıntı
Sevgili ybr ci, al sana adres:
Bir de Çiğli'de bir yer var ama ben hiç oraya iş yaptırmadım, ancak oturup konuştum, bilgili ve ilgili bir insana benziyor.O da şu:
saolasın abi bi gidicem inş motor eskisi gibi olur..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:32 ----------
piranha dört adlı üyeden alıntı
Başka sorun var.Sübop ayarı bu kadar sık sos veriyorsa ya sübopların tırtladı yada kammilindeki bilyalar.Moralini bozma sübop ayarı yerine kafayı dagıttır bilyaları kontrol ettir derim ben.Kolay gelsin.
motor 46000 de bilyalar eskimiş olabilir mi??
-
22 Aralık 2010, 00:53
#13
dostum sorunun belli yazmıcaktım ama yazım dedim. kam ,kam mili egzantirik zinciri üst piyano ve subap ların değişmesi gerek. ha bu kesin mi değil iyi bi ustaya inceletmekte fayda var. belki küçük bi işlemle bile halledilebir.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
22 Aralık 2010, 01:04
#14
aynı sorun bir arkadaşımın ybr'sindede oldu motoru kesıciye soktu 5 dk sonra şışır şıkır sesler gelmeye başladı ertesı gun motor çalışmadı bi ustaya götürdük motor kitlemiş dedi krank milini değiştirdi toplam maliyet 300 tl şimdi sorun yok
-
22 Aralık 2010, 01:15
#15
krank komple orjinali 400 küsür tl yan sanayi takmış olmasın bide işçilik var ?
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
22 Aralık 2010, 01:23
#16
yansanayi olabilir ama bence bi motorun orjinal parçası değişiyorsa sonradan takılan herşey yan sanayidir orjinal dediğin motoru alırken kendinde olan parçadır
-
22 Aralık 2010, 01:30
#17
125cc makina ile 11500rpm çevirilirmi hoca yazık ya korkunç bir devir bu
ayrıca 7500rpm den sonra ki güç bence 125 cc için gereksiz
bu arada senin motor kaç km de ? yazmamışsın (gerçek km si)
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
22 Aralık 2010, 03:10
#18
piranha dört adlı üyeden alıntı
Başka sorun var.Sübop ayarı bu kadar sık sos veriyorsa ya sübopların tırtladı yada kammilindeki bilyalar.Moralini bozma sübop ayarı yerine kafayı dagıttır bilyaları kontrol ettir derim ben.Kolay gelsin.
Bir yapılan subap ayarı iyi sıkıldıktan sonra kolay kolay bozulmaz. Ekzatrik zincirini değiştir. Ekzantrik milini yenile bence.
-
22 Aralık 2010, 19:14
#19
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
dostum sorunun belli yazmıcaktım ama yazım dedim. kam ,kam mili egzantirik zinciri üst piyano ve subap ların değişmesi gerek. ha bu kesin mi değil iyi bi ustaya inceletmekte fayda var. belki küçük bi işlemle bile halledilebir.
zaten subaplar komple değişti ama kamı yada kam mili değişmedi onlar nasıl bilemem açıkcası
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:10 ----------
satoyama adlı üyeden alıntı
125cc makina ile 11500rpm çevirilirmi hoca yazık ya korkunç bir devir bu
ayrıca 7500rpm den sonra ki güç bence 125 cc için gereksiz
bu arada senin motor kaç km de ? yazmamışsın (gerçek km si)
benim motor 46000 de ayrıca 2005 model bi motor ben 2. sahibiyim motorun benden önceki sahibi biraz hor kullanmış ondan biraz sorun çıkartıyo
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:12 ----------
zontar adlı üyeden alıntı
Bir yapılan subap ayarı iyi sıkıldıktan sonra kolay kolay bozulmaz. Ekzatrik zincirini değiştir. Ekzantrik milini yenile bence.
bugün tekrar yaptık sübap ayarını usta bi problem yok dedi emiş sibopu biraz açılmış sadece onu da ayarladı şimdilik bi sorun yok bakalım
-
22 Aralık 2010, 19:15
#20
Sibop lastikle bulunur onun adı sübap tır.
öyle bi iki sefer sıkıştırmadan sübap ayarı kaçmaz ustalık hatası bence
motor ısındığında az da olsa mutalaka sübaplardan ses gelir zaten aşırıysa baktırmada yarar var
hiç gelmeyecek diye düşünmeyin sübapları sıktırıp sübapları yakar veya eğersiniz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)