Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

bu hortumun görevi nedir?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    arkadaşlar hava filtresi aldım ama fotodaki gibi hortumun,hava filtresi boğasına takılması gereken delik bu hava filtresinde yok

    şimdi bu hortumdan motoru çalştırdığımda hava geliyor bu hortumunj görevi nedir ne işe yarıyor??

    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Kardeş bendede vardı aynı motordan motordaki buharlaşan havanın silindire gönderip yakılması sağlanıyor sen şimdi o boruyu dışarı bir yere ver ucunu gitsin bir önemi yok ben öğle yapmıştım

  3. #3
    BerKToprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Burası İstanbul Hacı!
    Motosikleti
    HİLTİ
    hava filtresine giden yağ tahliye borusu sanırım.
    Yolver gitsin .

  4. #4
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Enes dostum hava filtresinden girebilecek su ve motordan gelen yağ için tahliye hortumu.
    o hortumda bir miktar su olabilir bazen sorun değil. Orda yağ görmemen dileğiyel kazasız sürüşler...
    112ciyiz

  5. #5
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enes dostum hava filtresinden girebilecek su ve motordan gelen yağ için tahliye hortumu.
    o hortumda bir miktar su olabilir bazen sorun değil. Orda yağ görmemen dileğiyel kazasız sürüşler...
    o hortumda yağ ve yağ lekesine rastlamadım içi kuru duruyor onun boşta durmasının bi zararı varmıdır acaba
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  6. #6
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o hortumda yağ ve yağ lekesine rastlamadım içi kuru duruyor onun boşta durmasının bi zararı varmıdır acaba
    yok kardeşim bir zararı olmaz ama sen ona yeni bir yedek parcacıdan hortum al ve t-yere doğru uzat ki ucundan yağ buharı çıkarsa kirletmesin motoru

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Cevaplarda anlıyamadığım iki konuyu sormak istiyorum:
    1-Hava nasıl buharlaşır,bu motorun neresi bu işe sebep olur?
    2-Hava soğutmalı motorun o hortumuna su nereden gelir?

  8. #8
    tekintekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    GELİBOLU
    Motosikleti
    Suzuki BANDİT 650 S (Haydut)
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplarda anlıyamadığım iki konuyu sormak istiyorum:
    1-Hava nasıl buharlaşır,bu motorun neresi bu işe sebep olur?
    2-Hava soğutmalı motorun o hortumuna su nereden gelir?
    Ahan da soru...
    doğuştan çaresi olmayan bir hastalığım var,her gördüğümü adam sanıyorum...

  9. #9
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplarda anlıyamadığım iki konuyu sormak istiyorum:
    1-Hava nasıl buharlaşır,bu motorun neresi bu işe sebep olur?
    2-Hava soğutmalı motorun o hortumuna su nereden gelir?
    bende merak ettim abi Buharlı Tren mi bu
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    Karşıyaka..
    Motosikleti
    gt250RR Araba:Alfa Romeo 156 Luce Di Amalfi Grisi
    Kopar at

  11. #11
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplarda anlıyamadığım iki konuyu sormak istiyorum:
    1-Hava nasıl buharlaşır,bu motorun neresi bu işe sebep olur?
    2-Hava soğutmalı motorun o hortumuna su nereden gelir?
    seni tilki seniiiii sen biliyosunda mahsuscuktan soruyosuuuun

  12. #12
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplarda anlıyamadığım iki konuyu sormak istiyorum:
    1-Hava nasıl buharlaşır,bu motorun neresi bu işe sebep olur?
    2-Hava soğutmalı motorun o hortumuna su nereden gelir?
    Önceki scooter ımdan biliyorum, hava filtresinin muhafazasina fazla su tutunca yada yağmurda kullanınca filtreden giren su oraya birikiyordu. Sonra, piston segmanlarından yağ kaçırmaya başladı, üst kapaktan atılan yağ da oraya birikiyordu. Ordaki tapayi açıp boşaltmadığım zaman da hava filtresine kadar gidiyordu.
    112ciyiz

  13. #13
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplarda anlıyamadığım iki konuyu sormak istiyorum:
    1-Hava nasıl buharlaşır,bu motorun neresi bu işe sebep olur?
    2-Hava soğutmalı motorun o hortumuna su nereden gelir?
    abi cevaplayayım bildiğim kadarını :D
    1- hava buharlaşmıyor yağ buharlaşıyor motor ısındıkca içindeki yağda ısınacağından bir süre sonra buharlaşmaya başlıyor yağ o motordaki hortum yardımıyla orjinal halindeyken motorun silindirinin içine veriyorlarki motor yaksın diye
    2- abi su gelir diyen arkadaş yanlış yazmış olması gerek o motorlarda su olmaz anca bazı motorlarda hava filtresinin altında bir plastik parça var u şeklinde hava filtresinin içine su giderse belki oraya girsin diye düşünmüşlerdir bu benim düşüncem
    iyi akşamlar herkeze

  14. #14
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    bu tip motorlarda da(kuba marka) gördüm suyu. Tabi bu hava filtresinin suya maruz kalma durumuna bağlı.
    112ciyiz

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Öneri

    Sorumun amacına ulaşmasına sevindim.Amacımı özetliyeyim:
    Cevap yazan kardeşlerimizin yazdıklarına dikkat etmeleri,söylemek istediklerini detaylandırmaları (öneride bulunuduğumuz kişinin bilgi seviyesini bilemeyiz),teknik konularda araştırma yapmadan her söylenen doğru kabul edilmemeli ve başkalarına aktarılmamalı.
    Sevgilerimle.

  16. #16

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    bu bahsi geçen hortum karter havalandırmasıdır . motor içerisindeki yağ belirli bir seviyesi vardır . bu seviye sınırı motorun tasarım aşamasında belirlenir . motor çalışma esnasında piston ve silindir içerisinde sıkıştırılmaya çalışılan havanın bir miktarı kesinlikle ve kesinlikle sekmanlardan aşağıya kaçar ve bu kaçırmanın belirli bir sınırı vardır . ve aynı zamanda motor ısnınca yağ da beraberinde ısınır ve ortaya bir miktar genleşme dediğimiz olay olur yani motor içerisindeki hava da dışarıya çıkmak isteycektir . bu ısınıp ve soğuma esnasındaki hava büzüşmesi ve genleşmesi sırasında ortaya çıkan pozitif ve nagatif basınç olayını bu hortumla giderirler(bu hortum açık atmosfer basıncına bakar ucunda her hangi bir çekvalf yoktur) .eğer bu hortum olmasa ne olur. motor ısınma esnasında karterde artan basınç krank mili keçelerinin yağ sızdırmasına yada patlamasına veya karter birleşim noktalarından yağ sızıntısına yada karterin en zayıf noktasından yağ kaçaklarına hatta şidettli olmasa bile ufak patlamalara yol açabilir. bu hortumun ucunu karbüratör giriş manifolduna bağlanmasının sebebide karterden gelen hava ve yağ buharnın tekrar silidire gönderilirek yakılmasını sağlamaktır (otomobil motor tekniğinde süpercharger ) hortumun ucunu dışarıya verirseniz motor soğuma esnasında hava büzüşmesi olacağından içeriye hava girmek isteyecektir ve dolayısı ilede açık atmosferden filitre edilmeden emilen hava motor karterinde toz kurum ve çamurlaşmayı daha erken hale getirir. manifolda bağlanmasının sebebi bu soğuma esnasında motora hava filitresinden emilen taze havanın girmesini sağlamaktır. eğer piston sekman ve silindir üçlüsünden her hangi biri yada hepsi zarar görürse bu hortumdan gelen yağ buharlı hava miktarında artış olduğunu görürsünüz . bir nevi motorun iyi olup olmadığında kontrolü buradan yapılabilir...
    fatih.met bunu beğendi.

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu bahsi geçen hortum karter havalandırmasıdır . motor içerisindeki yağ belirli bir seviyesi vardır . bu seviye sınırı motorun tasarım aşamasında belirlenir . motor çalışma esnasında piston ve silindir içerisinde sıkıştırılmaya çalışılan havanın bir miktarı kesinlikle ve kesinlikle sekmanlardan aşağıya kaçar ve bu kaçırmanın belirli bir sınırı vardır . ve aynı zamanda motor ısnınca yağ da beraberinde ısınır ve ortaya bir miktar genleşme dediğimiz olay olur yani motor içerisindeki hava da dışarıya çıkmak isteycektir . bu ısınıp ve soğuma esnasındaki hava büzüşmesi ve genleşmesi sırasında ortaya çıkan pozitif ve nagatif basınç olayını bu hortumla giderirler(bu hortum açık atmosfer basıncına bakar ucunda her hangi bir çekvalf yoktur) .eğer bu hortum olmasa ne olur. motor ısınma esnasında karterde artan basınç krank mili keçelerinin yağ sızdırmasına yada patlamasına veya karter birleşim noktalarından yağ sızıntısına yada karterin en zayıf noktasından yağ kaçaklarına hatta şidettli olmasa bile ufak patlamalara yol açabilir. bu hortumun ucunu karbüratör giriş manifolduna bağlanmasının sebebide karterden gelen hava ve yağ buharnın tekrar silidire gönderilirek yakılmasını sağlamaktır (otomobil motor tekniğinde süpercharger ) hortumun ucunu dışarıya verirseniz motor soğuma esnasında hava büzüşmesi olacağından içeriye hava girmek isteyecektir ve dolayısı ilede açık atmosferden filitre edilmeden emilen hava motor karterinde toz kurum ve çamurlaşmayı daha erken hale getirir. manifolda bağlanmasının sebebi bu soğuma esnasında motora hava filitresinden emilen taze havanın girmesini sağlamaktır. eğer piston sekman ve silindir üçlüsünden her hangi biri yada hepsi zarar görürse bu hortumdan gelen yağ buharlı hava miktarında artış olduğunu görürsünüz . bir nevi motorun iyi olup olmadığında kontrolü buradan yapılabilir...
    İşte örnek cevap.Tebrikler ve teşekkürler.
    mehmetenis bunu beğendi.

  18. #18
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte örnek cevap.Tebrikler ve teşekkürler.
    kesinilikle gayet açıklayıcı oldu
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  19. #19
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş bendede vardı aynı motordan motordaki buharlaşan havanın silindire gönderip yakılması sağlanıyor sen şimdi o boruyu dışarı bir yere ver ucunu gitsin bir önemi yok ben öğle yapmıştım
    ilk verilen cevap
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu bahsi geçen hortum karter havalandırmasıdır . motor içerisindeki yağ belirli bir seviyesi vardır . bu seviye sınırı motorun tasarım aşamasında belirlenir . motor çalışma esnasında piston ve silindir içerisinde sıkıştırılmaya çalışılan havanın bir miktarı kesinlikle ve kesinlikle sekmanlardan aşağıya kaçar ve bu kaçırmanın belirli bir sınırı vardır . ve aynı zamanda motor ısnınca yağ da beraberinde ısınır ve ortaya bir miktar genleşme dediğimiz olay olur yani motor içerisindeki hava da dışarıya çıkmak isteycektir . bu ısınıp ve soğuma esnasındaki hava büzüşmesi ve genleşmesi sırasında ortaya çıkan pozitif ve nagatif basınç olayını bu hortumla giderirler(bu hortum açık atmosfer basıncına bakar ucunda her hangi bir çekvalf yoktur) .eğer bu hortum olmasa ne olur. motor ısınma esnasında karterde artan basınç krank mili keçelerinin yağ sızdırmasına yada patlamasına veya karter birleşim noktalarından yağ sızıntısına yada karterin en zayıf noktasından yağ kaçaklarına hatta şidettli olmasa bile ufak patlamalara yol açabilir. bu hortumun ucunu karbüratör giriş manifolduna bağlanmasının sebebide karterden gelen hava ve yağ buharnın tekrar silidire gönderilirek yakılmasını sağlamaktır (otomobil motor tekniğinde süpercharger ) hortumun ucunu dışarıya verirseniz motor soğuma esnasında hava büzüşmesi olacağından içeriye hava girmek isteyecektir ve dolayısı ilede açık atmosferden filitre edilmeden emilen hava motor karterinde toz kurum ve çamurlaşmayı daha erken hale getirir. manifolda bağlanmasının sebebi bu soğuma esnasında motora hava filitresinden emilen taze havanın girmesini sağlamaktır. eğer piston sekman ve silindir üçlüsünden her hangi biri yada hepsi zarar görürse bu hortumdan gelen yağ buharlı hava miktarında artış olduğunu görürsünüz . bir nevi motorun iyi olup olmadığında kontrolü buradan yapılabilir...
    bu cevaptan sonra sanırım tüm gözler o hortumda olacak
    mterayes26 bunu beğendi.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  20. #20

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    yardımcı olabildiysem ne mutlu . ben teşekkür ederim....


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)