Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Çekişten düşme sebebi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    Arkadaşlar merhaba benim Mondial 150 ZC markalı bir scooterım var...
    Bildiğim tüm detayları vererek sorunumu anlatmak istiyorum ki konuyla bilgili olan arkadaşlarımız daha güzel yönlendirmeler verebilsin diye...


    25.140 kmde zc var dediğim gibi..Efenim bu motorun geçenlerde arka lastiği değişti.. param çok olmadığı için iyi bir lastik takamadım bonbus 130/60 13R bi lastik taktırdım.. neyse bodrumda oturduğum yerde 3 farklı usta var..

    1nolu usta arka lastiği değiştirdi tekrar taktı vidalarını sıktı falan filan ve ücretini ödeyip çıktım..ertesi gün motorun arka tekerleğindeki inanılmaz boşluğu farkettim..Boşluktan kastım arka tekerleği elimle tutup SAĞA SOLA yaptığımda resmen oynuyordu ve delirip 2 nolu ustaya gittim..

    2nolu usta tekerleğin arka fren merkezi yanındaki ana vidasından tekrar açıp tekrar havalı aletle tekrar sıktı ve dedim bnu neden olur dedi iyi sıkılmazsa yapar..

    bu arada benim varyatörümün değişmesi gerekiyormuş onunda arka va ön varyatör olarak komple değişmesi gerektiğini arka tekerlekti boşluk anlayarak söylemişti 1nolu usta..

    bende 2nolu ustaya elimle göstererek tekerleği ileri geri hafif yapınca bir boşluk var yani bunu tarif etmesi zor ama tık tık ediyo ve bunu göstererek o kadar boşluk NORMAL dedi.. dedim varyatör dişli rulman falan hani değiştirsek iyi olmaz mı geçmez mi falan? dedi gerek yok o normal..


    ertesi gün babam motorla evden çıkarken sanayinin önünden geçmiş bi motorcu durdurmuş demiş abi çek sağa çek motordan ses geliyormuş..


    ESAS OLAY BURDA BAŞLIYOR:...

    UStanın dediğine babamın anlattıklarına göre arka tekerlek yine gevşemiş ve sağa sola sallanmaya başlamış ustada görmüş çekmiş tamirhaneye arka lastiği sökmüş içindeki sanırım ne parça varsa onu değiştirmiş sonra varyatörü açmış komple ve içinden kırık bi plastik parça falan düşmüş..
    demiş bu dişlilere girseydi kitlerdi motoru falan ve ÖN VARYATÖR BİLYELERİNİ komple değiştirmiş arka varyatörü değiştirmiş mi bilmiyorum ama değiştirmiştir sanırım(bunu net olarak öğrenicem ustadan)

    Neyse efenim debriyaj balatası duruyo eski haliyle onu biliyorum ön varyatördeki bilyelerin komple değiştinide biliyorum.. ertesi gün motora bindim 3 senedir bindiğim motor değişmiş..


    25-30 km hızda devir saatim 5500 devir çeviriyor ve sesindende bunu çevirdiğini anlıyorum ve resmen sorun MOTORUN O DEVİRDEKİ İLETMESİ GEREKN GÜCÜ TEKERLEĞE İLETEMİYOR.. YAni devir yüksek GÜÇ az YAKIT TÜKETİMİ FAZLA olmuş oluyor ve REZİL bir durum!!!


    tekrar gittim ve dedim böyle böyle bindi baktı evet bağırıyo motor biraz dedi..KAyıştan yapar dedi.. düşündüm üstünde bando marka kayış var ve 10.000km falan yaptım o kayışla..dedim tamam ne var kayış elinde dedi güzel kayış yok standart çinliler var dedim tak tamam 25 tl dedi oke dedim..

    TEkrar açıldı varyatör kayış değişti ama SORUN HALA DEVAM ediyor...

    KArbüratörüm yeni yan sanayi takılmış ama yeni bir karbüratörüm var 45 gün falan oldu takılalı..hava filtrem temiz..manifolt hortumum yırtık değil biraz çatlamalar var ama yırtık değil!

    değişmeyen bir parça söyledi varyatörün içindemi tekerleğin içinde mi bilmiyorum ama bi MİL dedi sanırım biraz durumu iyi değilmiş ama diğer değiştirdiği parçalar iyi durumda olduğu için SORUN YAPMAZ dedi..( bu parçaların tam ADLARINI ALICAM ARKADAŞLAR)

    FOrumda okumuştum ama tam anlamamıştım..BU varyatördeki bilyeler ile ilgili yok hafifi takılınca birşey oluyomuş ağır takınca birşey olyomuş kalkışı çekişi ilgilendiren şeylermiş sanırım ama tam bilmiyorum onlar olabilir mi?

    sonra araştırmam sonucu BANA EN MANTIKLI GELEN bir şey buldum..


    1- Ön varyatör bilyelerinin aşınmasından dolayı takılması ve ön kayış kasnağının daralıp kayışı kasnağın üstüne kaldırmaması.Bu motorun yüksek devirde çalışıp hız yapmasını engeller..

    2- Varyatör kayışının aşınması , Yanaklardan aşınması yine hızın azalmasına , esnemesi halindede kaydırmasına neden olur...Varyatör kayışımızın gergi aparatı yoktur.Krank mili ile arka varyatör aks milinin nokta
    uzaklıkları sabittir.Varyatör kayışına gerginliği sağlayan sadece arka varyatör kasnak yayıdır...Kayışın esnemesi bu sebepten kaydırmaya sebebiyet verir..

    3- Arka varyatör balatalarının aşınması,Bu hem silkelemeye hemde kaydırmaya sebep olur..

    Eğer varyatör kayışında kaydırma oluyorsa yokuşu çıkarken kaydırmadan dolayı kauçuk sesi duyman lazım..

    Varyatör balatalarında kaydırma varsa balata kokusu ve varyatörde aşırı ısınma hissetmen lazım..

    Bu sebepten varyatör kapağını sökmen şart.. Eğer servise götüreceksen muhakkak ön varyatör , arkavaryatör ü söktürüp kontrol ettir.Bu parçaların sökülmeden arızası anlaşılmaz.....



    gibi bunlardan biiri olabilir mi?


    Çok uzun oldu biliyorum ama derdimi tam anlatmak istedim toparlarsam,,

    MOtorum çekişten düştü devir çok çeviriyor ama hızlanamıyor!!!

    NASIL YARDIMCI OLABİLİRSİNİZ bana? Neyi tam öğrenip neyi kontrol etmem gerekiyor söylerseniz çok memnun olurum yarın veya pazartesi tekrar gidicem zaten ustaya çünkü bugüne kadar böyle birşeyi hiç yaşamamıştım nezman değişti o varyatörden birşeyler ondan sonra oldu..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    !Lk£® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara/Altındağ
    Motosikleti
    YZF R25
    bu sorunu bende ne zamandır araştırıyorum ama kesin sorunun nerden olduğunu anlayamadım.motordan soğudum resmen.
    50 km de 5000 çeviriyo motor hafif yokuş yolda.
    eski halini mumla arar oldum resmen.
    varsa bişeyler bilen önerisi olan açığız arkadaşlar buyrun lütfen
    Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
    Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
    Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km

  3. #3
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    arka tekerdeki boşlukla varyatör kısmının alakasını anlayamadım açıkçası. tekerde boşluk varsa içinden geçen mille alakalıdır.
    yüksek devirde gitmesi ise ağırlığı düşük bilyelerle oluyor biliyorum ama çekişten düşmesine sebep olmaz bu. aksine kalkışlarda seri olur motor, son hızı düşer tabi.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  4. #4
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    110 kişi bakıp 2 kişi mi cevap veriyor?

  5. #5
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    İyi akşamlar diliyorum. Öncelikle geçmiş olsun. Umarım sorununuz kısa zamanda hallolacaktır. Sorunu oldukça açıklayıcı ve güzel ifade etmişsiniz. Ama hala belirsiz noktalar var...

    1- Arka lastiğinizin gevşemesi; Normal şartlarda vida sağa doğru, yani lastiğin dönüş yönüne sıkılır. Siz el ile hafifce sıksanız dahi motor harekete geçtikten sonra vida kendi boşluığunu zaten alacaktır. Bu durumda tekrar gevşemesi, hatta boşluk yapacak kadar gevşemesi TEK BİR KOŞUL HARİÇ aslında imkansız. Zira, bahsettiğiniz kadar gevşediyse, yani sağa sola sallanacak kadar gevşediyse lastik göbeğinin kasması, motorun çok zor ilerlemesi, ilerleme esnasında motorun kısmide olsa çekmesi ve fren balatalarının kampanaya devamlı sürtmesi gerekir. Bunu farkederdiniz. Ancak vida gevşiyorsa, göbek dişleri aşınmış ve somun güç altında diş atlıyor demektir. Bunun kontrol edilmesinde fayda var derim. Bu sorun nedeni ile gevşeyen lastik kampana üzerinde frenlerin sürtmesine neden olur. Böylece motorunuz ilerlemekte zorların. Fren balataları sökülüp kontrol edilmelidir.

    2- Variatör, (ön ve arka) bilyalar dahi değişti dediniz. Bir ihtimal bilyalar hafif olanı ile değiştirildi. Ucuz bir mal takıldı ise bu sorunu yapacaktır.

    3- CVT sistemlerinde normal koşullarda kayış kaydırma yapmaz. Ne rölantide nede ilerlerken. Ancak kayış boyu uzar. Buda variatörün son devre ulaşmasını önler. Motorunuzun birden bire bu şekilde olması, kayışın sökülüp takılması esnasında yapılan yanlış bir uygulamadan da kaynaklanabilir.

    4- Kasnak yayının esnekliği gittiyse, motorunuz üst devirlere hemen tırmanamaz. Ancak yay sökme takma esnasında düzgün takılamadıysa, esneme özelliğini yitirip motorun üst devirde kalmasına neden oluyor olabilir. Sökülüp bakılması gerekir...

    5- Ön variatörde yer alan mil, ön kasnakların üzerinde gidip gldiği mildir. Onun pas veya sökme takma esnasında aşındırılmadıysa...sorun olacağını sanmıyorum.

    6- Balatalar ilk kalkışta (tamamen bitmediyse) etkilidir. Daha sonrasında motorun performansını çok da etkilemez...
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  6. #6
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    tekerleğin boşluk yapması imkansız demişsin abicim o gevşeme sorunu bendede oldu
    başka bir durumdan kaynaklanma ihtimali yokmudur

  7. #7

    Üyelik
    03 Ekim 2010
    İletiyor ama güç kaybı fazla oluyor. Triger kayışında bir problem olabilir? Onun bi ölçüsü var. Onu 1-2 dişli geçtiği zaman problem yaratıyor. Onu kontrol ettin mi? Harcanan yakıtta bir değişme var mı?

  8. #8
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı wolky-ksk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tekerleğin boşluk yapması imkansız demişsin abicim o gevşeme sorunu bendede oldu
    başka bir durumdan kaynaklanma ihtimali yokmudur
    Eğer vidanın takıldığı yer sabit olsaydı haklısınız. Mesela...Motorun lastiğini yaptırdığınız....Usta fazlaca boşluklu bıraktı. o zaman belki...ama bariz boşluk bırakması gerekir....Eğer tekerlek somunu sıkıldığı zaman....belirli bir süreçte gevşiyorsa, somun dişlerinde ezilme yada aşınma var demektir.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  9. #9
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi akşamlar diliyorum. Öncelikle geçmiş olsun. Umarım sorununuz kısa zamanda hallolacaktır. Sorunu oldukça açıklayıcı ve güzel ifade etmişsiniz. Ama hala belirsiz noktalar var...

    1- Arka lastiğinizin gevşemesi; Normal şartlarda vida sağa doğru, yani lastiğin dönüş yönüne sıkılır. Siz el ile hafifce sıksanız dahi motor harekete geçtikten sonra vida kendi boşluığunu zaten alacaktır. Bu durumda tekrar gevşemesi, hatta boşluk yapacak kadar gevşemesi TEK BİR KOŞUL HARİÇ aslında imkansız. Zira, bahsettiğiniz kadar gevşediyse, yani sağa sola sallanacak kadar gevşediyse lastik göbeğinin kasması, motorun çok zor ilerlemesi, ilerleme esnasında motorun kısmide olsa çekmesi ve fren balatalarının kampanaya devamlı sürtmesi gerekir. Bunu farkederdiniz. Ancak vida gevşiyorsa, göbek dişleri aşınmış ve somun güç altında diş atlıyor demektir. Bunun kontrol edilmesinde fayda var derim. Bu sorun nedeni ile gevşeyen lastik kampana üzerinde frenlerin sürtmesine neden olur. Böylece motorunuz ilerlemekte zorların. Fren balataları sökülüp kontrol edilmelidir.

    2- Variatör, (ön ve arka) bilyalar dahi değişti dediniz. Bir ihtimal bilyalar hafif olanı ile değiştirildi. Ucuz bir mal takıldı ise bu sorunu yapacaktır.

    3- CVT sistemlerinde normal koşullarda kayış kaydırma yapmaz. Ne rölantide nede ilerlerken. Ancak kayış boyu uzar. Buda variatörün son devre ulaşmasını önler. Motorunuzun birden bire bu şekilde olması, kayışın sökülüp takılması esnasında yapılan yanlış bir uygulamadan da kaynaklanabilir.

    4- Kasnak yayının esnekliği gittiyse, motorunuz üst devirlere hemen tırmanamaz. Ancak yay sökme takma esnasında düzgün takılamadıysa, esneme özelliğini yitirip motorun üst devirde kalmasına neden oluyor olabilir. Sökülüp bakılması gerekir...

    5- Ön variatörde yer alan mil, ön kasnakların üzerinde gidip gldiği mildir. Onun pas veya sökme takma esnasında aşındırılmadıysa...sorun olacağını sanmıyorum.

    6- Balatalar ilk kalkışta (tamamen bitmediyse) etkilidir. Daha sonrasında motorun performansını çok da etkilemez...


    Öncelikle cevapladığınız için çok teşekkür ederim...Sorun bahsettiğiniz maddelerin birinde çıktı!!!




    Konu aynen şöyle;

    ön varyatör komple değişti için dedim çıkart usta içindeki o bilye gibi olan şeyleri çıkardı bi baktım içi dolu ve AĞIR!!! dedim aç şimdi varyatörü o parçaları bi baktım içi delik ve HAFİF dedim hemen değiştir orda çıkma ağırlarından vardı (mecburen onları taktırdım) ve gözle görülür hissedilir olarak o YÜKSEK devir AZ güç KAYBOLDU ve normale döndü...


    kayışı çin malı ama YENİ olarak taktırdığım için kayma falanda yapmıyordu hoş bi önceki kayışım bando da yapmıyordu(POWERLINK KAYIŞ GETİRTİCEM BU ARADA)


    Yani o adını tam olarak bilmediğim yuvarlak şeylerin ağırı ile değiştirdiğimde olay çözüldü...


    Şimdi başka bir problemim var gaz verip bıraktığımda mesela 6000-7000 devir çevirtecek kadar verip bıraktığımda egzozdan patlama yapıyor mavi ateş şeklinde bir-iki kere...

    Haava ayarını kıstık biraz düşürebildik gibi ama sorun o değil bujiye de baktık kiremit rengi ucu ondada dert yok egzozum kötü aslında ondanda yapıyor olabilir ama egzozda UCUZ birşey değil ki...


    BU arada ARKA TEKERLEK gevşemisinide YAYLI RONDELE ile çözdük onu koyup sıkınca sanırım orda bi aşınma var o yüzden ne kadar sıkılsada açılıyordu şimdi açılmıyor bu akşam arka tekerlek mili de değişecek yani işte o uzun kalın vida..
    2 gün oldu sağa sola sallantı yok şu an..



    KOMPLE TOPARLARSAK TEKNİK HOCANIN DEDİĞİ gibi ön varyatör bilyelerinin HAFİF olmasından dolayı YÜKSEK DEVİR ve GÜÇ KAYBI YAŞIYORDUM
    ARka tekerlekte sağa sola boşluğun sebebi ise YİNE TEKNİK HOCANIN Dediği gibi somunda dişlide ezilme vardı oda YAYLI RONDELE ile HALLEDİLDİ

  10. #10
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    merhaba aynı sorun ecenlerde benim moorumdada vardı bi sebepten dolayı ateşleme bobinini değiştirdim ondn snra braz duzeldi gbi sonra bujimi değiştirdim normale döndü. ortalama 100 le giderken 6500 - 7000 devir arasına geliyordu devir saati . buji değiştikten sonra daha aak oldu motor sanki yad abana öyle geliyor ama devir saati herzamanki gbi 5000 usune az ckıyor . yani demek istediğim irde baska bujiyle denemen. iyi sürüşler


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)