Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cbr 125 için ekstra güç sağlanabilir mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    cbr 125'in son süratini biraz arttırmak ve 100km hızdan sonra biraz daha esnek hale getirmek için neler yapılabilir?

    bu konular hakkında fazla bilgiye sahip değilim o yüzden tecrübeli arkadaşlardan cevap bekliyorum ama lütfen "harcadağın paraya değmez 250cc motor al" gibi kısa cevaplarla kestirip atmaktansa işin mantığını açıklayan yanıtlar bekliyorum

    aşağıdaki site dişli oranlarının etkisini marka ve modele göre hesaplayıp grafiğe döküyor ancak ön ve arka dişli ile oynamanın motora fazla benzin yakmasından başka bir dezavantajı olup olmadığını bilmiyorum.

    http://www.gearingcommander.com/

    bunun dışında cbr 125 için arrow marka egzos ile araboru satan bir yer buldum

    http://www.motosikletim.com.tr/urun/...ara-boru-.aspx

    http://www.motosikletim.com.tr/urun/...um-egzoz-.aspx

    Sorularım ise:

    1) ara borunun performans üzerindeki etkisi nedir?
    2) sadece egzos kullanara (ara boruyu değiştirmeden) aynı performans elde edilebilir mi?
    3) eğer performansa etki ediyorsa ara boruyu daha ucuz olan yoshimura marka egzosa uyarlamak mümkün olabilir mi?

    K&n hava filtresi, egzos + araboru ve dişli modifiyesi ile motor 100 - 120 arasında daha esnek hale getirilebilir mi?
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Temmuz 2009
    Şehir
    izmiR ! - Şimdilik Ankara
    Motosikleti
    Hyosung Gt250 Comet
    şimdi bunları yapacagına 250cc al konusuna baş vuruyoruz egsoz en az 600 700 lira vardır o bu su derken hadi diyelim max 1000 lira cbrn temiz ise 3.000 ile 4.000 lira arasında satabilirsin egsoz falan olayına vercegin parayı üste koyup bi hyosung gt250 naked alırsın yada araştırırsan beklersen gt250R

    Ama illa bunları yapmak istiyorum motorumu seviyorum dersen dediklerini yapabilirsin egsoz araborusu olmadan pek işe yaramaz içindeki katalizör denilen olaydan dolayı ayrıca dişli ayarı hızlanmanı olumsuz etkiler ama 100le sabit giderken daha az yakabilirsin

  3. #3
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Silidir hacmini buyutebilirsin.
    Ust kapagi performans icin olani ile degistirebilirsin.
    Yeni hafif grenajlarda sana bu konuda yardimci olabilir.
    Vites oranlari ile oynaybilirsin.
    Disli ile oynaman cok mokunu cikarman durumunda yokus cikislarinda ve iki kisi kullanimda motoru cok zorlar.

    Cbr 125 icin en son kitler vardi benim baktigim bi onlarida arastir eger butcen el verirse.
    We are many...

  4. #4
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    aslında ara boru egzostan daha ucuz ve yoshimuraya uyarlayabilirsem bana masrafı 550tl takması etmesi 600tl'e gelir diye düşünüyorum.

    evet motorumu seviyorum bu yüzden motor gücünü biraz arttırmak istiyorum. hysoung konusunda biraz şüphelerim var. motorun sağlamlığı konusunda değil ama servis ve yedek parça konusunda o yüzden o alternatifi düşünmüyorum yoksa gayet mantıklı. st kanuni olanların ikinci elleri ise uçmuş durumda..

    videodaki gibi seri bir ivmelenmeye ulaşabilmek istiyorum açıkçası

    http://www.youtube.com/watch?v=psVRI1bItwo
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  5. #5
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    125cc dört zamanlı bir motordan alabileceğin güç aşağı yukarı bellidir, üst düzey mühendislikle üretilmiş yarış motorları bile 1000cc başına 200 HP (yani 125cc'ye 25HP) üzeri güç üretmez.

    CBR125'in gücünü arttırmak egzoz değişimi, motor içi aksamların taşlanması, hava filtresi değişimi, motora turbo uygulanması gibi yöntemlerle mümkün, CBR'ı örneğin 20HP'ye çıkartmak için harcayacağın parayla 50HP'lik bir Kawasaki ER-5 alabileceğini düşünüyorum.

  6. #6
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    motorun içini açtırmaya niyetli değilim açıkçası, sadece egzos ve araboru değiştirmeyi düşünüyorum fakat motor gücüne ne kadar katkı sağlayacağı konusunda bilgiye ihtiyacım var.

    bunu yapmak istememin nedeni ise 100 - 120km arasında motorun daha esnek olmasını sağlayarak sollamalarda yada ara hızlanmalarda arkadan sıkıştıran araçlardan daha rahatça kaçabilmek. daha yüksek hızlarda gözüm yok
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Motor bloğunu açmadan yapabileceğin değişiklikler:

    1-Hava filtresi değişimi:
    Motorun daha rahat hava alması için hava filtresini performans tipi filtrelerle değiştirebilirsin. 50-100 lira arası bir maliyetle yarım HP kazanırsın.

    2-Egzoz sistemi modifiyesi:
    Motorun yanma ürünü gazları daha rahat atması için egzozu değiştirebilirsin. Bildiğim kadarıyla CBR'da orta susturucu yok, dolayısıyla CBR'ın egzoz değişiminde sadece son susturucuyu değiştirmek mümkün. 300-700 lira arası bir bedele 2 HP gibi bir güç kazanırsın, ama doğru egzozu bulabilirsen. Yanlış bir egzoz motorun sıkıştırma oranını bozup yakıt tüketimini arttıracak, gücünü azaltacaktır.

    3-Enjeksiyon sistemi değişimi:
    Daha kaliteli bir enjeksiyon sistemiyle az bir güç artışı sağlayabilirsin, ama ülkemizde bunu yapmak ne kadar olası bilmiyorum.

    Aklıma gelenler bu kadar, bu harcamalar da çok büyük bir güç artışı sağlamayacaktır.

  8. #8

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    kardes arkadaslarında dedıgı gıbı hava fıltresı,enjeksıyon sıstemı,dıslı oranı,eksoz falan fılan bısıler yakalarsın elbette sana ıkı yol sunucam ıster uygula ıster uygulama keyıf karar senın bu yazdıklarımla cok buyuk bısıy elde edemezsın ancak dıyecegım gıbı sılındır buyult makınan kaldırır sonucta,ust kapak performans ıcın olanınla degıstır,dıslı oranlarınla kaldırıcak sekılde oynama yap emın olkı farkı ozaman yakalarsın,kısacası ılk basta saydıklarımı yaparak pek bısıy elde edemzsın yapıcaksın dedıklerımı yapmanı tavsıye ederım kal saglıcakla..!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)