CBF 150 de Mobil 10/60 Doğru mu Yanlış mı...
Reklamlar
-
11 Ağustos 2010, 00:13
#1
Selamlar...2007 Ocakta aldığım cbf 150 motorumda 20.000 den sonra yağ eksiltme başladı...50-100 gr derken 40.000 kmde piston ve keyfe keder servisin isteğiyle krankı değiştirdim...motoru sıfırladım 16 ay önce...son zamanlar yağ eksiltme yine 100 gramın üzerine çıktı...motor şu an 59.000 kmde...
motoru çok sıkıştırıyorum...süreklilik arz etmeyen bir durum ama bu sıkıştırmalar...belli zamanlarda ...uzun gezilerde eve dönüşlerde acele ettiğimde sıkıştırıyorum...deli gibi sürekli basmıyorum yani...sert kullanım diyelim...yolu bulduğumda basıyorum...
bir önceki yağ değişiminde (mobıle 15/50)2000 km de 400 gr yağ eksildi...yağ tamamlama huyum yok...periyodik olarak 2000 de bir servise gidiyoruz mecburi...ölçüm yapmak için yağ eklemiyorum...
son değişen yağ Ipone 15/50 tercih ettim...motoekden aldım 200 gr eksildi...yine sıkıştırarak...basmasam yağ eksilme sorunum kalmayacak 100 ü geçmesem sorun yok ama dip gaz durumu oluyor uzun yolda rüzgara direnc göstermek gerekebiliyor...
GKN Gökhanın tavsiyesiyle Mobıle 10/60 koydum...bu yağ yarı sentetik...25 lira...ve otomobiller için üretilmiş...
vizkotize oranı yüksek olduğu için...buharlaşma biraz daha gec olur eksilmez mantığıyla koyduk bu yağı...
fikirlerinizi öğrenmek isterim...
Yağın özellikleri...
http://www.mobil1.com.tr/cms/Mobil-1...fe-10W-60.aspx
zaman ayırırsanız çok sevinirim...kazsız belasız sürüşler hepinize...
ayrıca motul 15/50 veya ıpone 15/50 ile kıyaslarsak en kaliteli yağ sizce hangisidir...http://www.mobil.com/Turkey-English/...fe_10W-60.aspx
DipNot: Bir Arkadaşın sorunudur..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Reklamlar
-
11 Ağustos 2010, 00:15
#2
İrice bir abimizin sorusumudur bu ?
-
11 Ağustos 2010, 00:18
#3
uniqe adlı üyeden alıntı
İrice bir abimizin sorusumudur bu ?
he irice eninede boyunada
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
11 Ağustos 2010, 00:34
#4
Başlıkta 10/60 görünce "yahu bu motosiklet yağı değildir" diye sayfayı açtım ve otomobil yağından bahsettiğini görüyorum. Otomobil yağlarının ilk etapta işe yarayacağı ama uzun vadede zarar vereceği söylenir.
Motosiklet yağlarında balataların yağ içinde kayma yapmadan sorunsuz çalışması için ıslak debriyaja uygun ek maddeler vardır. Ayrıca motosiklet motorları otomobil motorlarından çok daha yüksek devir çevirirler ve oto yağları bu devirlere dayanıklı olmayabilir. İşte bu nedenle uzun vadede zarardan bahsedilir.
En azından debriyajın kaydırma yapmaya falan başlayabilir kısa süre sonra. 10/60 oto yağı yerine Motul/Motorex/Ipone 15/50 kullanmaya devam etmeni tavsiye edebilirim. Yağ eksilme sorunu devam edecek gibiyse, artık yağ tamamlamaya katlanırsın.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:24 ----------
İri arkadaşımızın daha önce açtığı yağ topacları vardı yahu Ben de bu motor hikayesini bir yerden hatırlıyorum diye düşünmüştüm cevap yazarken.
-
11 Ağustos 2010, 00:59
#5
Levsy adlı üyeden alıntı
Başlıkta 10/60 görünce "yahu bu motosiklet yağı değildir" diye sayfayı açtım ve otomobil yağından bahsettiğini görüyorum. Otomobil yağlarının ilk etapta işe yarayacağı ama uzun vadede zarar vereceği söylenir.
Motosiklet yağlarında balataların yağ içinde kayma yapmadan sorunsuz çalışması için ıslak debriyaja uygun ek maddeler vardır. Ayrıca motosiklet motorları otomobil motorlarından çok daha yüksek devir çevirirler ve oto yağları bu devirlere dayanıklı olmayabilir. İşte bu nedenle uzun vadede zarardan bahsedilir.
En azından debriyajın kaydırma yapmaya falan başlayabilir kısa süre sonra. 10/60 oto yağı yerine Motul/Motorex/Ipone 15/50 kullanmaya devam etmeni tavsiye edebilirim. Yağ eksilme sorunu devam edecek gibiyse, artık yağ tamamlamaya katlanırsın.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:24 ----------
İri arkadaşımızın daha önce açtığı yağ topacları vardı yahu
Ben de bu motor hikayesini bir yerden hatırlıyorum diye düşünmüştüm cevap yazarken.
+1
ama bişey keşfettim bazı motorlar tam tersi tam sentetik yağları daha çok eksiltiyorlar mineral veya yarı sentetik deneme yapmakta fayda var, 10-60 cbf e kalın gelebilir, zorlu koşulların parça aralığı fazla ve yüksek hararette çalışan yorgun otomobiller için yapılmış bir yağ diye tahmin ediyorum ama denemekten bişey olmaz..
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
11 Ağustos 2010, 01:02
#6
Evet, örneğin 20/50'nin daha ziyade yıpranmış, çok km yapmış motorlar için tavsiye ediliyor olması gibi, 10/60'ta bu durumda olabilir. Daha derin bilgiye sahip dostlarımız var, onalrın cevabını da beklemek lazım.
-
11 Ağustos 2010, 12:38
#7
Yağ eksilme 10-60 ta nisbeten azalabilir. ilk koyduğun 2000 km de deneyebilirsin. Eğer iyileşme eğilimi varsa kullanmaya devam edersin. Bence bi sakıncası yok. Ama yağın yarı sentetik olduğundan bahsetmişsin. Bu yağ, daha önce kullandığın 15-50 ful sentetik yağlara göre kalın, dolayısıyla, önemli: (BU 10-60 YAĞIN, *AYNI ÖZELLİKTEKİ*) bi 15-50 yağa göre buharlaşmaya karşı direnci mutlaka daha yüksektir, ok ama, bu yağın yarı sentetik olduğunu yazmışsın. Buharlaşmaya karşı en dirençli yağlar ful sentetik yağlar olarak bilinir. Dolayısıyla senin motorun için 10-60 yarı sentetik mi ? Yoksa 15-50 ful sentetik bir yağ mı, bunu en iyi bir yağ değişimi periyodu içersinde deneyerek, eksilen yağ miktarını ölçerek bulabilirsin.
Bi konu daha yazmak istiyorum, şimdiye kadar cbf 150 si olan bir çok arkadaşım oldu, gerçek hayattan da forum ortamından da, kendi motorumda yaşadığım ve çeremdeki arkdaşlarımın motorlarında gördüğüm bi kaç ufak gözlemi paylaşmak istiyorum. Konumzla da biraz ilgili.
cbf 150 rodaj döneminde yağ eksiltiyor. Ve rodaj dönemi bitenekadar yağ eksiltme sürüyor. Rodaj dönemi, motorun kullanımına göre 20-25 bin km ye kadar uzayabiliyor. Eğer motor alındığı tarihten itibaren çok sakin, tabiri caizse hakkını vermeden, devirsiz kullanılırsa motor çok yüksek km lerde performans artışı ile birlikte açılıyor ve bu andan itibaren yağ yakmamaya başlıyor. Eğer rodaj döneminde sert, devirli kullanılırsa motorun açılması 4000-5000 li km lere kadar düşebiliyor. Motorun rodaj (parçaların birbirine alışması olarak bilinen bu dönem) tamamladığını yağ eksilmesinin kesilmesinden anlayabiliyoruz.
28 bin km de satmış olduğun kendi motorumdan örnek veriyim. ilk 20 bin km devamlı yağ eksiltti. Her zaman elimde yedek bi takviyelik yağ bulundururdum. 25 binli km lere doğru yağ eksilmede belirgin bi şekilde azalma olmaya başladı. 30 bin km de tamamen kesildi. Bu yağ eksilmenin azalması ile motor rodajını tamamlama aşamasına girdi ve rodaj tamamlandıkça motor performansında inanılmaz bir artış oldu. Şu anda motor 34 binde ve altın çağını yaşıyor. Artık sahibi tarafından hiç yağ çubuğu çekilmeden sadece 2000 de bir yağ değişimi yapılarak kullanılıyor. Çünki yağ eksiltmiyor. Bundan sonra bu motoru uzun km ler kullanmanın sırrı motoru yormadan sıkıştırmadan ve tatlı tatlı kullanmaktır.
Rodaj döneminde yağ eksilten ve eksilen yağın bir dahaki yağ değişimine kadar tamamlanmamış ve bu yağ eksilten rodaj döneminde sert, üst limitlerde, yani dip gaz uzun süreli sürüş şeklinde kullanılan motorun kullanım ömrü kısa oluyor. Çünki yağ kapasitemiz 1 lt iken motoru 800-900 gram yağ ile kullanmak, motorun limitlerinden daha fazla ısınmasına ve üzerine sert bi sürüş te yapılıyorsa bu yüksek sıcaklık la beraber hızla aşınmasına sebep verecektir. 100-200 gramdan da ne olur deyip geçmeyin. O eksik olmayan 100-200 gram yağ motorunuzun koruyucu kalkanıdır, garantisidir. O 100 gram yağ bile motorunuzun üzerindeki fazla yağı üzerine çeker, yağ kendi ısınarak motor bloğunuzun zarar görmesini engeller.
Metocum motorunun yağ eksilttiğini 2000 den 2000 e görüyosun ve fark ettiğindede her şey çok geç oluyor. Motoru bu şekilde kullanmamanı cbf 150 lerin yağsız kalmayı sevmediğini, arada bir yağ çubununu çekmeğe üşenmemeni, elinde bi takviyelik yağ bulunması gerektiğini söylemiştim. Ama beni dinlemedin. Motorumuzun yağ seviyesi hiç bir zaman maksimumun altına düşmemeli.
Senin motorun başına gelecekleri ben yazıyim hemen.
Şimdi, motorun rodaj döneminde önemsiz seviyede veya belirgin bir şekilde de olsa yağ eksiltme yapmış olmalı, bu normal, muhtemelen bu eksik yağı takip edip takviye etmedin ve eksik yağ ile gezerek bunun farkına yağı ölçtüğün periyodik bakımda vardın. Çünki hep çıkan yağı ölçmek taraftarıydın. Eksik yağ ile gezdiğin rodaj döneminde motoru yordun, sert kullandın, dolayısıyla rodaj ortalama ilk 3-5 bin km gibi bitmiş olmalı. 2. bi yağ eksiltme başladıysa cbf 150 de motor piston segman isteme aşamasına girmiştir. Bu aşamada yine motoru bu şekilde kullanabilirsin ama devamlı yağını takip ederek ve takviye ederek, sert kullanmayarak. Eğer bu şekilde kullanmazsan 2. kez motor yaptıracaksın. ama pls eğer tekrar motor yaptırırsan, yağ işine önem ver.
Olması gerektiği gibi kullanılan bir cbf 150 bence. motor istemeden 100 bin km yi çok rahat görecektir.
Rodaj dönemi her motor için farklı km ler sürebilir. Bu dönemin uzunluğunu kullanım tarzına göre sürücüsü belirler. Tüm cbf 150 lerin rodajı 1000-2000.... km dir diye kesinlikle diyemeyiz. Satmış olduğum cbf 150 nin rodajı 20 binde bitti. Yağ yakmasıda tamamen kesildi. Ben şu anki deneyimimle ve kullanım alışkanlıklarımla tekrar sıfır km cbf 150 alacak olsam piston krank vb 80-100 bin km masraf etmem.
2 el cbf 150 alacaksanız mesela, motor 10 binin altında abi yağ eksiltiyor diyorsa satıcı, korkmayın. Rodaj dönemidir.10 binde cbf 150 motoru kolay kolay bitmez. Ama 20-30 binli km lerde yağ eksilmeden bahsediliyorsa satıcı çok mu dingin kullanmış, hala mı motor rodajda, motor açılmamış bu yüzden yağ yakıyor, yoksa motor açılmışta bitme aşamasınamı girmiş, bunu iyice sorgulayın.
Yazdıklarım yoruma açıktır, 2 sene 25 bin km cbf 150 kullandım, araştıdım, gözlemledim. Bu yazdıklarım sadece kendi motorum üzerinde değil, gerçek hayatta veya forum ortamlarından bi çok cbf 150 üzerinde yaptığım gözlem ve değerlendirmelerin sonucudur.
Ayrıca kullandığım dönemde Mobil 15-50 ful sentetikten çok ama çok memnundum, motorumuzun daha iyisine bence ihtiyacı yok. Shell 15-50 ful sentetik ve repsol 15-50 yarı sentetik ile karşılaştırma imkanım oldu, bu iki yağada 10 basar diyebilirim. Mobil ile motor daha sesiz çalışıyor, vitesler yağ gibi geçiyor. Ama repsol ve shell böyle değiller. Sessiz çalışan motorda, gürültülü çalışan motora nazaran sürtünme her zaman daha azdır ve en doğru yağ ile motorun kullanımı, motor ömrüne önemli seviyede uzatmaktadır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:30 ----------
Metoyada, buradan bi slm ayrıca..
-
11 Ağustos 2010, 12:47
#8
Mobil extented life full sentetik olup api sm+ sınıfı bir yağdır. Islak debriyajlı motorlarda kullanıma uygundur.
Bu msj üzerinden devam edelimyorumlara, gereken yorumu en son yapıcam
-
11 Ağustos 2010, 12:49
#9
GKN adlı üyeden alıntı
Mobil extented life full sentetik olup api sm+ sınıfı bir yağdır. Islak debriyajlı motorlarda kullanıma uygundur.
Bu msj üzerinden devam edelimyorumlara, gereken yorumu en son yapıcam
Peki, yıpranmaya başlamış motorlar için mi uygundur, en azından bunu belirtseydin
-
11 Ağustos 2010, 12:50
#10
GKN adlı üyeden alıntı
Mobil extented life full sentetik olup api sm+ sınıfı bir yağdır. Islak debriyajlı motorlarda kullanıma uygundur.
Bu msj üzerinden devam edelimyorumlara, gereken yorumu en son yapıcam
Sorry, ilk mesajda Metonun ağzından 25 tl olduğu ve yarı sentetik olduğu yazılmış.
-
28 Ağustos 2010, 18:38
#11
mete_han adlı üyeden alıntı
Cevap yazan arkadaşlara selam sevgiler olsun...arkadaşlar 6 aylık banın 2 ayı bitti...zaman çabuk geçiyor...özleyenler telden ulaşıyor zaten sorun yok yani...gelelim yağ mevzusuna
Bugün DB Hondaya yağımı değiştirmeye gittim...Yaşar Boncuk Motordan Motul 15/50 mi alarak...10/60 ı 1000 km kullandım deneme maksatlı ve motoru çok sıkıştırıp özellikle yüklendimki eksiltsin diye...
ama inanılmaz bişey oldu ve Mobıle 10 60 da 1 gr eksilme olmadı...gerçekten mucizevi bir yağ diyebilirim...kullanımda debriyajda bir sıkıntım olmadı...vites atışlarım çok yumuşaktı...
ve yağ boşaltılırken motulude kendi elimle açmış bulundum...halbuki 10/60 la devam etmeyi düşündüm...ama motul koyduk artık...2000 km sonra(periyodik servis yağ değişim kmsi) el mahkum yine 10/60 la yardırıcaz agalar.
arkadaşlar motorunuz yağ eksiltiyorsa kesinlikle 10/60 kullanmalısınız...yağ eksiltme ciddi boyutlardaysa bu yağ efsane bir yağ diyebilirim...bundan sonra 10/60 kullanacağım...kesinlikle mucizevi bir yağ...yahu o sıkıştırmaya benim düzenli 250-300 gr yağ eksilten motor bloğumda bu Ağutos sıcaklarında nasıl olurda 1 gr bile eksiltmez inanamadım desem yeridir...
GKN kardeşime tavsiyeleri için teşekkürler...sayesinde bu yağ eksiltme sorunum çözüldü...doğru yağ 10/60 beyler emin olun...muhteşem bir yağ üzerine tanımam artık bundan sonra bunu kullanmak farz olsun bana...Allahe emanet olun...
mete_han abiden alıntıdır...
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
01 Aralık 2010, 15:06
#12
GKN adlı üyeden alıntı
Mobil extented life full sentetik olup api sm+ sınıfı bir yağdır. Islak debriyajlı motorlarda kullanıma uygundur.
Bu msj üzerinden devam edelim yorumlara, gereken yorumu en son yapıcam
Nooldu bu konu? Hani cevap ???
Merak edenler var unutma böyle aylarca
-
bu konu bence canlanmalı...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
bu konu bence canlanmalı...
O motor dikiş tutmadı bir daha
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
bende cbf 150 motosikletime 10-40 castrol magnetech kullanıyorum iyimidir kötümüdür bilmiyorum bundan önce hep castrol 10-40 magnetech kullanılmış bende kullanmaya devam ediyorum motosikletimi yalnızca yaz aylarında kullanıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)