Ybr 125 in hava vidasını tam sıkdıktan sonra ne kadar açmam gerekir.Bilgilendirirseniz sevinirim.
Ybr 125 in hava vidasını tam sıkdıktan sonra ne kadar açmam gerekir.Bilgilendirirseniz sevinirim.
HONDA
1,5 tur diye hatırlıyorum
o motorun durumuna gorew değişir ama ortalama 1.5 ile 2.5 arasında değişir
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
O rolanti ayarı değil miydi.Ben 3,5 yapdım
HONDA
sola dogru cevir motoru çalıştır . En düzgün şekilde nerde çalışıyorsa orda bırak bırde bıraz gaz ver gaz yedıgı zaman yerindedir
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
Şimdi gaz yiyorda 3,5 tur açık.Çokmu açık hava ?
HONDA
Bak ybr topiğinde en son rölanti ve hava ayarı nasıl yapılır yazdım..
Onu çok iyi bir ustadan öğrendim..Bak istersen..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Neden anlamadın..?
Tek başına sadece rölanti yapılır ama senin sorunun ikisi sanırım.
Sen bir daha oku..
Hava vidasına neyle ulaştın...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
hava ayar vidasının yerini sormuşta selçuk...
Önce hava ayarını 2,5 tur kapat...
Hava ayarını yaparken motor sıcak olsun.
1. hava ayar vidasını 2-2.5 tur sık.
2.motoru çalıştır. ( rolantide durmaz stop eder.)
3.rolanti ayarını yükselt ( normalden biraz fazla)
4.azar azar hava ayarını gevşet ( rolanti yükselmeye başlar)
5. rolanti ayarını biraz düşür
6. hava ayarını rolantinin en yüksek olduğu konumda bırak .
7. rolanti yi son bi defa ayarla .
Sonunda gaz verince stop etmemesi lazım..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Tamam abi denerim yarın.Teşekkürler.Birde rölantide oynuyor ibre.O hava ayarındanmı yapar ?
HONDA
teşekkürler sağol serdarmert
Sıdkın hakikatı seni yalandan başka bir şeyin kurtaramayacağı bir yerde gerçeği söylemendir"Cüneyd i Bağdadi"
serdarmert, söylediklerin doğrultusunda hava ayarını yaptım. öyle ki bir süredir rölanti sorunu yaşadığım motosikletim şimdi 800 devirlik rölantiye bile sorunsuz ayarlanabiliyor ve stabil kalıyor. kılavuz için teşekkür ediyorum.
fakat ayarı ideal olarak yaptıktan sonra, jiklede problem oluştu. motor sogukken yani jikle ihtiyacı mevcut olduğunda çekiyorum fakat bu sefer de motor rölantide durmuyor. jikle açıkken devir normalde bir noktada sabit kalır, motor ısısı yükseldikçe de sabitlendiği nokta yukarı dogru cıkardı. şimdi ise jikle çekildiği anda motor boguluyor ve devir gittikçe düşerek en sonunda alet stop ediyor.
aklına birşeyler geliyor mu?
Abi birde 2 2-5 tur sık diyonda vida kaç turdayken 2 2-5 tur sıkıcaz.Mesela biri 1,5 açmıştır 2 2-5 aç diyosun yani karışıklık olabilir.
HONDA
Avare rulman, anladığım kadarı ile ayar tutmamış. olmamış..
şimdi ayardan sonra gaz verdiğinde stop etmiyorsa ki sen dene şu anda stop eder..benzin+hava karışım ayarı olmamış..Birde hava ayarı için mutlaka yeni hava filtresi takın veya var olan sağlamsa basınçlı hava tutarak temizleyin..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:24 ----------
Tamamen kapat 1,5 tur aç ordan başla o zaman sen..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Bana tamirci yolu göründü.Herkeze teşekkürler.
HONDA
Bir ayarda benden.Vidayı oldugu konumdan bir iki tur çevirmek her motorun ihtiyacı farklı olacagından saglıklı degil bence.Tahminim ayar şekli(her karbüratör temizledigimde bu şekilde ayarlıyorum ve hiç bir usta :hava ayarın bozuk demedi)Motor biraz ısıtıldıktan sonra standart devrinden %5o kadar daha fazlasına rölanti ayarı ile çalıştırılır(çalışabildigi orta bir devir)Yavaş yavaş stop etmeye meyilli devir aptallaşmaya başlayana ,devir aptallaşana kadar hava vidası sıkılır.Tornavidanın konumu ezberlenir ve ters tarafa devir tekrar aptallaşıncayakadar sayılarak gevşetilir,örnegin beştur...İki buçuktur geri sıktıgınızda motorunuzun ihtiyacı olan oranda ayarı yapmış olursunuz.
[QUOTE=piranha dört;2021585]Bir ayarda benden.Vidayı oldugu konumdan bir iki tur çevirmek her motorun ihtiyacı farklı olacagından saglıklı degil bence.Tahminim ayar şekli(her karbüratör temizledigimde bu şekilde ayarlıyorum ve hiç bir usta :hava ayarın bozuk demedi)Motor biraz ısıtıldıktan sonra standart devrinden %5o kadar daha fazlasına rölanti ayarı ile çalıştırılır(çalışabildigi orta bir devir)Yavaş yavaş stop etmeye meyilli devir aptallaşmaya başlayana ,devir aptallaşana kadar hava vidası sıkılır.Tornavidanın konumu ezberlenir ve ters tarafa devir tekrar aptallaşıncayakadar sayılarak gevşetilir,örnegin beştur...İki buçuktur geri sıktıgınızda motorunuzun ihtiyacı olan oranda ayarı yapmış olursunuz.[/QUOTE
Hiç önemli değil istersen tamamen kapat..Rölantiyi seninde dediğin gibi fazla açarak daha sonra hava ayar vidasını biraz açarak daha sonrada rölantiyi tekrar ayarlayarak yapılır..Bunuda aslında video ile filan anlatmak lazım..Aslına ezber işe alışıldığı için kafa karışıyor..bak senin devir aptallaşana kadar çevir bua yeni bir terim..İşin sonunda gaz verdiğinde motor stop etmeyecek..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)