Rodaj hakkında bilinmesi gereken gerçekler..
Reklamlar
-
Rodaj hakkında bilinmesi gerekenler..
- Rodajda olan motosiklet, servis manuel kitapçığına uygun yapılmalı, şehir efsanesi olan “-Sonuna kadar zorla yoksa motor sağır kalır.” şeklinde bilgilerden kaçınılmalıdır..
- Rodaj, düşük hızda sürüş demek değil, sürekli aynı devirde sürmemek demektir.
- Rodajda olan motorun kitapçıktaki son hızına her marşta sürekli ulaşmak veya ulaşmaya çalışmak, motorun erken yaşlanmasını gerçekleştirir ve gelecekte masraflı tamirlere neden olur.
- Rodajdaki bir motosiklet genel tabiriyle sıkıştırılmamalı yani yüksek devirde kullanılmamalıdır.
- Motosikleti sıkıştırmak, dip gaz gitmek demek değil, düşük viteste yüksek devir gitmek demektir ve rodajda olan motor için uygun değildir.
- Rodajda olan motorun lastiklerinin de rodajda olduğu unutulmamalı ve servis manuel kitapçıklarında da yazdığı gibi ilk 500-600 de ani frenaj ve ani hızlanmalardan hem sürüş güvenliği hem de lastik ömrü açısından kaçınılmalıdır.
- Rodajdaki motosikletin yakıtına yağ vb. benzin katkısı mahiyetinde olan sıvılardan eklenmemelidir.
- Rodajda ve sonrasında yüksek oktanlı benzin kullanmanın pratik/teorik bir faydası yoktur ve yüksek oktanlı benzin kullanmak, yüksek sıcaklık derecesine ulaşan motorun parçalarının erken yaşlanmasına neden olur.
- Yüksek oktanlı benzin kullanımı, ileri teknoloji ile üretilmiş motor aksamına sahip otomobillerde bilgisayar yardımıyla ayarlanan bir olumlu etkiye sahiptir ve motosikletlerde bu durum söz konusu değildir.
- Düşük oktanlı veya süper benzin, tiner, gazyağı vb. yakıt kullanımı hem çevresel etkileri hem de motor parçalarının hızlı aşınması açısından sakıncalıdır ve bilhassa rodajdaki motosikletlerde kullanılması uygun değildir.
- Servis manuel kitapçığı rodaj ile ilgili en doğru bilgileri içermektedir ve kitapçığa güvenilmelidir.
- Rodajdaki motosiklet ile ani kalkışlardan özellikle kaçınılmalı ve birbirine alışmamış parçalara fazladan yük bindirerek silindir, silindir yatağı vb. elemanlarda mikro hasarlara mahal verilmemelidir.
- Rodajdaki motosikletin fren aksamına tam güvenilmemeli ve ilk 50-100 km uzun yolda arada sırada hafif fren sıkarak gidilerek, pabuçlar üzerindeki film tabakasının atılması sağlanmalıdır.
- Rodajını tamamlayan motosikletin yağı kesinlikle değiştirilmeli, bilhassa ilk bakım beklenmeden (genellikle 1000 km) bu değişim derhal yapılmalıdır ki birbirine alışan parçalardan kopan metal çapaklar motora zarar vermesin.
- Rodaj işlemi sonunda kesinlikle motosikletin şasisi ile motorunu bağlayan civatalar kontrol edilmeli/sıkılmalıdır.
- Rodaj sonunda, zincir gerginliği ve subap ayarları kontrol edilmelidir.
- Rodajdaki bir motosikletin fazla benzin yaktığı unutulmamalı ve benzin hesabına ilk 1000 km içerisinde önem verilmemelidir ve bu nedenle karbüratör ayarlarıyla oynanmamalıdır.
- Rodaj bitiminde motosikletin yağ filtresinin temizliği muhakkak yapılmalıdır.
- Rodaj bitiminde motosikletin benzin filtresinin temizliği beklemekten kaynaklı pas vb. pisliklerin yakıt tankı içinde birikmiş olması ihtimaline karşı muhakkak yapılmalıdır.
- Rodaj (alışma) asla ve asla belirli bir kilometrede tık diye biten/dolan bir süreç değildir.
- Gerçek rodaj sürecinin motosikletlerin motor hacimleri ve piston çapları ortalaması göz önüne alındığında yaklaşık 3000-5000 km sürdüğü unutulmamalıdır ve tam performansın bu kilometreler sonucunda oluştuğu bilinmelidir.
- Rodaj, motosikletinizin bugün ve gelecekteki performansını doğrudan etkileyen en önemli faktördür.
- Düzgün rodaj dönemi tamamlanmış iki aynı marka ve model motosiklet arasında son hız, düşük devirde yüksek tork vb. açılardan göz ardı edilemeyen farklar oluşur.
- Düzgün rodaj ileride, az masraf ve tam performansı sağlar.
- Rodajı düzgün yapan sürücü, motosikletine daha fazla değer verir hale gelerek, gereksiz riskler almaktan kaçınan bir profil çizmeye başlar.
Alıntı değildir..Test edilmiş bilgiler içerir..Eklemelere açık bir başlıktır..
Reklamlar
-
Elinize sağlık bilmeyenler için çok bilgilendirici bir başlık olmuş
Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own
-
Faydalı başlık teşekkürler.
[B][COLOR="Red"]Ankara-Akvaryum Motosiklet Grubu[/COLOR][/B]
[COLOR="Black"]::xs26::.....TEHDİT.....::xs26::[/COLOR]
-
rodaj denilen alıştırma işine bir tek ben alışamadım....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
ellerine sağlık engin abi.. güzel yazı olmuş.. bilmeyen arkadaşlara yol gösterir..
[B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]
-
Bilgiler İçin Teşekürler.Ellerinize sağlık
-
Eline sağlık hocam
Faydalı bilgiler
-
Hocam güzel paylaşım
Ayrıca yeni eğitim ve öğretim yılında başarılar dilerim.Özlemişsindir öğrencilerini
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
evet çok güzel bilgiler bende silindir ve pistonu yeni değiştirdim daha 170 km oldu bu bilgilere göre kullanacağım motru.paylaşım için teşekkrler
-
Rodajı düzgün yapılmayan motosikletlere harcanan paralar resmen ülke ekonomisine zarar veriyor..Bir süredir aklımda olan bir yazıydı bu..Bir kaç başlık daha var kafamda ileride paylaşacağım..
korkut250 teşekkürler iyi dileklere evet özlemişim kesinlikle..
-
Valla rodajla ilgili (motorsikletin kendi kitapçığından sonra)okunması gereken en önemli bilgiler.Çok teşekkürler.
(K)aza (A)nında (S)eni (K)orur.
-
çok teşekkürler ellerine sağlık.
-
ah bi uyulabilse bu kurallara.cok basit ama insanın sabırsızlıgına geliyor işte yeni oyuncaga kavusunca.cok arkadasım var rodajda aracını hor kullanan
-
Güzel paylaşım teşekkürler.
-
Mersin İl Temsilcisi
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
rodaj denilen alıştırma işine bir tek ben alışamadım....
ben de senin yokluğuna alışamamıştım yawww
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
-
Güzel bilgiler.Paylaşım için teşekkürler..
-
çok işime yarayacak gibi görünüyor ..paylaşım için teşekkürler
-
Mersin İl Temsilcisi
osbourne adlı üyeden alıntı
Rodajı düzgün yapılmayan motosikletlere harcanan paralar resmen ülke ekonomisine zarar veriyor..Bir süredir aklımda olan bir yazıydı bu..Bir kaç başlık daha var kafamda ileride paylaşacağım..
korkut250 teşekkürler iyi dileklere
evet özlemişim kesinlikle..
bireysellikten toplumsallığa, minimallikten makroluğa...
güzel bir yere değinmişsiniz hocam, tebrikler
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Moderatör
0 km bir motor alma ihtimalim herhangi bir şans oyunundan para kazanabilme ihtimalimle eşit oranda olduğundan bu başlık beni hiç ilgilendirmiyor. Yetkililere sesleniyorum, kaybolmayan sakız istiyorum sadece, yanında bir de ineğin memesinden çıkan süt gibi taze süt istiyorum.
Efendim iyi dersler
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler