3 haftalık S&T Kanunimin başına gelenler...
Reklamlar
-
01 Haziran 2009, 10:30
#81
çok geçmiş olsun...malesef insanları canından bezdiren motorlardan çok bunların servisleri...allah kimseyi bu servislere düşürmesin...üst sınıvf motorların servis kalitesini bilemem ama.bizim ayarımızdaki motor kullanıcalarına allah sabır versin...arkadaş yemin ederim bunları duya duya motoru serviste bırakmaya korkuyorum...geçen bi arkadaşım gt250 r sini servise bıraktı...400 lira fiyat verdiler...yaklaşık 1 hafta kaldı serviste...kaça para verdi dersiniz 1000 lira...hadi buyrun burda yakın...ve bunu malesef bizim hyo yada st kanunilerde duyuyorum...yaw mondila bile bunlardan insaflı be.. lanet olsun
Reklamlar
-
01 Haziran 2009, 10:44
#82
satoyama adlı üyeden alıntı
650cc v2 hyosung motorunun suzuki;sv650 dl650 birmi tutuyorsun? aynı motor olduğunumu sanıyorsun
Hayır ama kardeştirler, hyonun 650cc v2 motoru, vstormun motorunun biraz daha geliştirilmiş ve optimize edilmiş versiyonudur. Bu motor hyosung tarafından, vstormun motorunu yapan firmaya yaptırılmıştır.
-
01 Haziran 2009, 10:49
#83
aslında sorun birazda motor yanısıra bu modeli seçip ondan normalin üstünde performans bekleyen veya bu tarz sürüş yapan kişilerde...arkadaş bu makinada gaz kesici yok...köklemeyin dip gaz gitmeyin veya kafanızda bir top speed olsun onu geçmeyin...derim...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
01 Haziran 2009, 10:55
#84
Geçmiş olsun arkadaşım.Bence acele etme kanuni teslim süresini bekle bakalım sonuç ne olacak.Eğer bu süre içinde motosikletini teslim etmezlerse direk tüketici mahkemesine başvur.Basını kullanma imkanın varsa onuda sonuna kadar kullan.
-
01 Haziran 2009, 11:40
#85
Bence tüketici mahkemelerine başvurabilirsin. ama her şeyi belgele. ne zaman aldın servise ne zaman girdi ne zaman geri aldın. problemi neydi.. bir müddet tüm bu sorunları belgele. sonra da tüketici hakem heyetine başvur.
geçmiş olsun. canını sıkma. önemli olan senin sağlıklı olman.
-
01 Haziran 2009, 12:14
#86
Geçmiş olsun Arkadaşım, sanırım problemin krank yataklarından kaynaklanıryor, bu motosikletlerin kronik problemi, bu kadar güçlü bir motorun yataklarına mobylette gibi ineli rulman koymuşlar, bu kadar kuvvetli bir makinaya ineli rulman dayanmaz tabiğiki. BU MAKİNALARIN KRANK YATAKLARI YATAKLI OLMALI ( yağ ile dönen )TUM KUVVETLİ MAKİNALARDA OLDUĞU GİBİ.
Tekrar geçmiş olsun
MOTOSIKLETIM ; PEUGET 250 SATELIS
-
01 Haziran 2009, 12:17
#87
Kingman önce geçmiş olsun. Diğer forum sitesinde de okumuştum sorununu ama burda biraz eksik anlatmışsın sanırım.
Yazdıklarından hatırladığım kadarıyla ilk başlarda rodaj kurallarına uygun gidiyordun fakat bir tanıdığın ustan sana motorun sağır kalmasın rodajda da olsan bağırtarak kullan demiş ve sende öyle yapıyorum demiştin. Hatta sorun çıkaracaksa rodajda çıkarsın garantiden yaptırırım o yüzden sürekli dip gaz yapararak bağırtarak kullanıyorum demiştin. Hatta hemşehrin Mustafa sana "hangi usta demişse sana onu yanlış demiş" dediğinde de ona da akıl verip "git bir çayını iç sana da anlatsın" demiştin. Yanlış anlama amacım seni karalamak yada yazdıklarının yanlış olduğunu söylemek değil, fakat rodajdayken motorum sağır kalmasın diye sürekli bağırtarak ve dip gaz giderek kullandığını söylüyordun. Sonradan motorum sağır oldu, gitmiyor diye üzüleceğime sorun çıkaracaksa şimdi çıkarsın diyordun.
Hatta orada yazdıkların aynen şöyleydi, yanlış anladıysam düzelt lütfen...
Alıntı1:
Bugün ustaya uğradım bana rodajla ilgili taktikler verdi.Adamın çok ilginç fikirleri var.Gazı kökle motor iyice açılsın diyo.Motoru zorlayabildiğin kadar zorla hiç korkma , yoksa ilerde niye hızlı gitmiyo diye ağlarsın diyo.İyice açıldığında bu motorla rahat 180'i görebilirmişim.Adam makine mühendisi , 40 yıldır bu işlerle meşgulmuş.Eğer motorda çatlayan patlayan bişey olursa garantide değiştirirsin diyo.Ama sağır kalırsa ömür boyu derdini çekermişim.Zaten ben de rodajda düşülen en büyük hatalardan birini yapmamaya çalışıyorum.Çok düşük devirli kullanıldığında motor hararet yapıyo ve bundan dolayı ilerde sağırlaşıyo.Artık motoru bağıttıra bağıttıra kullanmaya başladım.İnşallah ustanın dediği gibi iyi açarız motoru.
Alıntı2:
Zaten bizim öyle fazla hızla işimiz olmaz.160'tan sonra redline'a giriyo motor.Ondan sonrası bize lazım değil.Ancak bugün ustanın lafına uyarak biraz bağıttırayım dedim motoru.1 nci viteste 45 , 2 nci viteste 80'i görüyo.Eğer iyi açılırsa deli gibi hız yapacak bu motor.140'dan 160'a ok gibi firliyacak gibi geliyo.O hızlarıda ancak otobanda yaparız.Otoban harici hız yapmak bize yakışmaz.
Alıntı3:
Evet beyler sonunda motoru patlattım.Ustamın talimatıyla motoru iyi açmak maksadıyla çok zorladım ve şu an motor serviste motoru açılmak üzere beklemede.Beni nasıl bir süreç bekliyo bilmiyorum ancak yedek parça sıkıntısı falan olursa 1 ay motora binemiyebilirim.
Sonuç olarak dediğim gibi yanlış anlama beni, amacım seni yargılamak yada buna benzer bir şekilde karalamak değil ama başına gelen olayda senin de biraz kusurun var gibime geliyor. Bu demek değil ki motor süper ama sen mahvettin. Sonuçta o kadar araştırdın ve bazı sorunlar çıkardığını (özellikle yüksek devirde devir kesici olmadığından dolayı krank kırma) biliyordun. Tekrardan geçmiş olsun, inşallah en kısa sürede motorun yapılırda seninde tadın daha fazla kaçmaz.
-
01 Haziran 2009, 12:21
#88
mete_han adlı üyeden alıntı
aslında sorun birazda motor yanısıra bu modeli seçip ondan normalin üstünde performans bekleyen veya bu tarz sürüş yapan kişilerde...arkadaş bu makinada gaz kesici yok...köklemeyin dip gaz gitmeyin veya kafanızda bir top speed olsun onu geçmeyin...derim...
kıngman30 adlı üyeden alıntı
Alıntı3:
Evet beyler sonunda motoru patlattım.Ustamın talimatıyla motoru iyi açmak maksadıyla çok zorladım ve şu an motor serviste motoru açılmak üzere beklemede.Beni nasıl bir süreç bekliyo bilmiyorum ancak yedek parça sıkıntısı falan olursa 1 ay motora binemiyebilirim.
.
teşhisi belli...inşallah reçete ağır olmaz...
ve ben Kanuniyi tanıyorsam bu masrafları kullanıcıya fatura eder...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
01 Haziran 2009, 12:23
#89
geçmişolsun ALLAH yardımcınız olsun
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
01 Haziran 2009, 12:33
#90
kingman30 adlı üyeden alıntı
Zaten benim motor 800 km'yi çoktan aştı.Yani yarım gaz sınırlaması geçerli değildi.Kılavuzdaki "arasıra yüksek devirlere çıkın " ibaresini hatırlamıyosan , kılavuzun linkini yukarıda verdim.Oradan inceleyebilirsin.Ki ben kılavuzda yazanlara rağmen üst devirlere çıkmadım.
"arasıra yüksek devirlere çıkın" ibaresini hatırlayamam çünkü öyle bi şey yok...
* kullanım kılavuzu sayfa 46 : RODAJ bölümü
-------------
MOTOR DEVRİNİ DEĞİŞTİRİN
Motor devri sürekli değiştirilmeli sabit tutulmamalıdır. Bu, parçaların basınçla yüklenmelerini ve sonra serbest kalarak parçaların soğumalarını sağlar. Bu parçaların alışma işlemine yardımcı olur. Bu alışma işlemi için rodaj sırasında motor parçalarına biraz baskı uygulaması önemlidir. Ancak, motoru aşırı zorlamayın.
--------------
ben burdan "arasıra yüksek devirlere çıkın" şeklinde bir anlam çıkaramadım.
-
01 Haziran 2009, 12:45
#91
geçmiş olsun allah sana sabır versin,bende yaklasık 1 ay once yasadım senın olaya benzer,giderken motorsdan bı şakırtı bi şukurtu koptu eve zarzor dura kalka gittim,bide baktım motorda gram yağ yok,bide motoru servisten çıkarmıstım bi allahın kulu bakmamıs,motora yağ koydum düzeldi eski halıne geldi,ama genede goturdum servise anlattım,dedim motor 400 km de yağ kalmamıs neden koymuyosunuz yağ buna neden kontrol etmiyosunuz,servis sahipleri 2 kardeş birisi yağ fabrikadan konur gelir diyo diğeride fabrikadan yağsız gelır serviste bız koyarız diyor,dedim o zaman motordaki bu yağ ışınlandımı noldu,herhangi bi yerinde sızıntıda yok dumanın rendindede anormallık yok,tek ihtimal kalıyo servis yağ koymamıs,motoru acın bakın zarar varmı dememe rağmen açmamıslar,sadece ust kapağı sokup subaplara bakmıslar ve zarar yok diyolar,ama bence vardır hepsine verdğim parayı haram ediyorum
-
01 Haziran 2009, 13:06
#92
öncelikle cok gecmıs olsun
e arkadaslar peki soyle benim gibi cebinde 5000lira gibi bi parası olan arkadaslar nasıl 2.el hyo alacak tamamen kumar oynayıp mı ?
ben hyo düsünüyordum ama bu ve buna benzer bir kac konu var forumda ve artık tamamen vazgeçtim diyebilirim hatta en kotu ihtimal cbr125 alırım da hyo almam artık
-
01 Haziran 2009, 13:41
#93
mete_han adlı üyeden alıntı
aslında sorun birazda motor yanısıra bu modeli seçip ondan normalin üstünde performans bekleyen veya bu tarz sürüş yapan kişilerde...arkadaş bu makinada gaz kesici yok...köklemeyin dip gaz gitmeyin veya kafanızda bir top speed olsun onu geçmeyin...derim...
Kesinlikle katılıyorum abi motorun özellikleri belli sonra altında 600rr var zannediyorlar ve bas gaza yanlış anlaşılmasın tabi motoru adam gibi kullananlarda var ama bu motoru alanların yarısı böyle yapıyor ve sonra motoru kötülüyorlar yapmayın bence bu yanlıştır ve ben halen hyoları seviyorum ve ileride param olursa 250lilik bir makinem olucaksa hyosung 250comet almak istiyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:41 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:40 PM ----------
Orko_ye adlı üyeden alıntı
Kingman önce geçmiş olsun. Diğer forum sitesinde de okumuştum sorununu ama burda biraz eksik anlatmışsın sanırım.
Yazdıklarından hatırladığım kadarıyla ilk başlarda rodaj kurallarına uygun gidiyordun fakat bir tanıdığın ustan sana motorun sağır kalmasın rodajda da olsan bağırtarak kullan demiş ve sende öyle yapıyorum demiştin. Hatta sorun çıkaracaksa rodajda çıkarsın garantiden yaptırırım o yüzden sürekli dip gaz yapararak bağırtarak kullanıyorum demiştin. Hatta hemşehrin Mustafa sana "hangi usta demişse sana onu yanlış demiş" dediğinde de ona da akıl verip "git bir çayını iç sana da anlatsın" demiştin. Yanlış anlama amacım seni karalamak yada yazdıklarının yanlış olduğunu söylemek değil, fakat rodajdayken motorum sağır kalmasın diye sürekli bağırtarak ve dip gaz giderek kullandığını söylüyordun. Sonradan motorum sağır oldu, gitmiyor diye üzüleceğime sorun çıkaracaksa şimdi çıkarsın diyordun.
Hatta orada yazdıkların aynen şöyleydi, yanlış anladıysam düzelt lütfen...
Alıntı1:
Bugün ustaya uğradım bana rodajla ilgili taktikler verdi.Adamın çok ilginç fikirleri var.Gazı kökle motor iyice açılsın diyo.Motoru zorlayabildiğin kadar zorla hiç korkma , yoksa ilerde niye hızlı gitmiyo diye ağlarsın diyo.İyice açıldığında bu motorla rahat 180'i görebilirmişim.Adam makine mühendisi , 40 yıldır bu işlerle meşgulmuş.Eğer motorda çatlayan patlayan bişey olursa garantide değiştirirsin diyo.Ama sağır kalırsa ömür boyu derdini çekermişim.Zaten ben de rodajda düşülen en büyük hatalardan birini yapmamaya çalışıyorum.Çok düşük devirli kullanıldığında motor hararet yapıyo ve bundan dolayı ilerde sağırlaşıyo.Artık motoru bağıttıra bağıttıra kullanmaya başladım.İnşallah ustanın dediği gibi iyi açarız motoru.
Alıntı2:
Zaten bizim öyle fazla hızla işimiz olmaz.160'tan sonra redline'a giriyo motor.Ondan sonrası bize lazım değil.Ancak bugün ustanın lafına uyarak biraz bağıttırayım dedim motoru.1 nci viteste 45 , 2 nci viteste 80'i görüyo.Eğer iyi açılırsa deli gibi hız yapacak bu motor.140'dan 160'a ok gibi firliyacak gibi geliyo.O hızlarıda ancak otobanda yaparız.Otoban harici hız yapmak bize yakışmaz.
Alıntı3:
Evet beyler sonunda motoru patlattım.Ustamın talimatıyla motoru iyi açmak maksadıyla çok zorladım ve şu an motor serviste motoru açılmak üzere beklemede.Beni nasıl bir süreç bekliyo bilmiyorum ancak yedek parça sıkıntısı falan olursa 1 ay motora binemiyebilirim.
Sonuç olarak dediğim gibi yanlış anlama beni, amacım seni yargılamak yada buna benzer bir şekilde karalamak değil ama başına gelen olayda senin de biraz kusurun var gibime geliyor. Bu demek değil ki motor süper ama sen mahvettin. Sonuçta o kadar araştırdın ve bazı sorunlar çıkardığını (özellikle yüksek devirde devir kesici olmadığından dolayı krank kırma) biliyordun. Tekrardan geçmiş olsun, inşallah en kısa sürede motorun yapılırda seninde tadın daha fazla kaçmaz.
Eğer bu yazılanlar kingman30 abimize aitse yanlış yapmış zaten kendisi daha önce epey motor kullanmış keşke ustayı dinlemeseymiş bence sorunun kaynağı belli oldu.
Ha birde umarım sorun garantiden hallolurda kısa sürede motoruna kavuşursun.
-
01 Haziran 2009, 14:33
#94
2 milyara versinler almam o motoru kardeşim çok şikayet duydum geçmiş olsun yenisini veririler insallah
-
01 Haziran 2009, 14:42
#95
HercuL adlı üyeden alıntı
2 milyara versinler almam o motoru kardeşim çok şikayet duydum geçmiş olsun yenisini veririler insallah
takma kafana zaten vermezler sende alamazsın
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
-
01 Haziran 2009, 14:55
#96
-
01 Haziran 2009, 15:19
#97
aya adlı üyeden alıntı
"arasıra yüksek devirlere çıkın" ibaresini hatırlayamam çünkü öyle bi şey yok...
* kullanım kılavuzu sayfa 46 : RODAJ bölümü
-------------
MOTOR DEVRİNİ DEĞİŞTİRİN
Motor devri sürekli değiştirilmeli sabit tutulmamalıdır. Bu, parçaların basınçla yüklenmelerini ve sonra serbest kalarak parçaların soğumalarını sağlar. Bu parçaların alışma işlemine yardımcı olur. Bu alışma işlemi için rodaj sırasında motor parçalarına biraz baskı uygulaması önemlidir. Ancak, motoru aşırı zorlamayın.
--------------
ben burdan "arasıra yüksek devirlere çıkın" şeklinde bir anlam çıkaramadım.
Şimdi bu kılavuzdaki yazandan ne anlıyosunuz.Sürekli aynı devirde kalmayın diyo.Bazıları da bu rodajı sürekli aynı devirde kalarak yapıyo.Adam motorunu satacak.Yazmış ben bu motorun rodajını uzun yolda sürekli sabit hızla giderek yaptım.Adam övünerek anlatıyo.Ancak kullanma kılavuzuna bakıyosun böyle bir rodaj yanlış.Benim aklıma gelmedi mi sanki çıkayım uzun yola sürekli 90 km sabit hızla rodajı bitireyim.Ancak açtım kullanma kılavuzunu sürekli aynı devirde gitmekten sakının diyo.
"Motor devri sürekli değiştirilmeli sabit tutulmamalıdır. Bu, parçaların basınçla yüklenmelerini ve sonra serbest kalarak parçaların soğumalarını sağlar. Bu parçaların alışma işlemine yardımcı olur. Bu alışma işlemi için rodaj sırasında motor parçalarına biraz baskı uygulaması önemlidir. Ancak, motoru aşırı zorlamayın."
Kılavuzda yazanlara bakarsak zaten zaten en başta devir sabit tutulmamalı demiş.Arkasından parçaların basınçla yüklenmeleri alışma işlemine yardımcı olur demiş.Ve sen diyosun ki devir anlamında bişey göremedim.Peki parçalara basınç uygulanmasından ne anlıyosun?Heralde elle basınç uygulamak yada motor bloğunun üzerine ağırlık koyarak bir basınç uygulamak anlamını çıkarmadın.
Peki ben ne yaptım.ilk 800 km boyunca 5.000 devirde vites değiştirdim.Yüksek hızlara çıkmadım.Peki daha sonra ne yaptım.Kılavuzda yazanı arasıra uyguladım.Sürekli yüksek devirde kalmadım.Çıkıp indim.Eğer kılavuzda yazanları uygulayarak yanlış yaptın diyosanız o zaman benim diyecek bişeyim yok.Belki uzun yıllar motor tecrübesi olan kişiler en uygun rodajın uzun yolda sabit hızla yapılan rodaj olduğunu söylerlerse de saygım vardır.Siz koskoca st firmasından daha iyi mi bileceksiniz demem.Herkesin tecrübesine de saygım var.
Peki geçen sene sıfır km aldığım cbf150 ile rodajda başıma geleni size anlatayım.Bir süre şehir içinde kullandıktan sonra ilk uzun yoluma çıktığımda dönüşte sürekli dip gaz geldim.Hem de bunu hava soğutmalı bir motorla ağustos sıcağında yaptım.Tam evime gelmeme 5 km kala motor stop etti.10 dakika bir sigara molası verdim.Marşa basınca motor hemen çalıştı ve evime gittim.12.000 km de sattığım cbf150'im beni hiç üzmedi.Her seferinde ilk marşta çalıştı.Saatlerce üzerinden inmeden uzun yol , şehir içi , dağ bayır gezdim periyodik bakımları harici hiç servise gitmedim.Peki rodajda bu kadar kötü davrandığım cbf150 beni 12.000 km boyunca neden hiç üzmedi.Siz hiç krank kıran , ekzantirik zinciri değişen , pistonu değişen cbf150 duydunuz mu?İşte bu yüzden beni üzmedi.Ki ben gt250r'ye çok nazik ve kibar davrandım her zaman.
Anlatmak istediğim şey şudur.Bu motorlar bilgisayarda tasarlanıp çizildikten sonra seri üretimle birbirinden farksız bir şekilde üretilir.Hiçbirinin diğerinden 1 mm bile farkı yoktur.O yüzden aynı motorda biri krank kırdıysa benim motoruma bişey olmaz demek doğru değildir.Senin motorunun ne farkı var ki?Milimi milimine herşey aynı.Kullanım koşullarına bağlı olarak zorlamadan olan olaylar olur derseniz riske girersiniz.O zaman gt250r ile 120 km hızın üzerine çıkmayalım.Bu seferde kullanım amacına çelişmiş oluruz.O zaman fabrika açıklama yapsın.Bu motorla şu hızın üzerine çıkmayın diye.Ancak bu sefer motoru satamıyacak.Hem düşük hızlarda bile biri arıza yaşarsa vay haline.Son olarak diyeceğim şu ki belli modellerde duyulan şikayetler diğerlerini bağlamaz diye bişey yok.Herşeyi aynı seri üretim bunlar.Bugün olmaz yarın olur.En iyisi birçok kişi tarafından kullanılıp tecrübe edildikten sonra problemsizliğini ispatlamış motoru kullanmak.
Neyse bugün servise uğradım.Sert mizaçlı ustamdan biraz içimi ferahlatıcı sözler duymak hoşuma gitti.Bana bir iki gün süre ver , gerekirse komple motor bloğunu değiştiricem dedi.Söylediğine göre firmanın müdürleriyle yakın dostluğu varmış.Biraz içim rahatladı.Ancak komple bir tamirden sonra bile bu motoru ancak alıp otoparka koyarım.Satılığa çıkarıp zararımı kurtarmaya çalışırım.Ki hala bu motoru almayı düşünebilecek birilerini bulabilirsem.Ancak ben bundan sonra binmeye cesaret edebileceğimi sanmıyorum.
-
01 Haziran 2009, 15:22
#98
Orko_ye adlı üyeden alıntı
Kingman önce geçmiş olsun. Diğer forum sitesinde de okumuştum sorununu ama burda biraz eksik anlatmışsın sanırım.
Yazdıklarından hatırladığım kadarıyla ilk başlarda rodaj kurallarına uygun gidiyordun fakat bir tanıdığın ustan sana motorun sağır kalmasın rodajda da olsan bağırtarak kullan demiş ve sende öyle yapıyorum demiştin. Hatta sorun çıkaracaksa rodajda çıkarsın garantiden yaptırırım o yüzden sürekli dip gaz yapararak bağırtarak kullanıyorum demiştin. Hatta hemşehrin Mustafa sana "hangi usta demişse sana onu yanlış demiş" dediğinde de ona da akıl verip "git bir çayını iç sana da anlatsın" demiştin. Yanlış anlama amacım seni karalamak yada yazdıklarının yanlış olduğunu söylemek değil, fakat rodajdayken motorum sağır kalmasın diye sürekli bağırtarak ve dip gaz giderek kullandığını söylüyordun. Sonradan motorum sağır oldu, gitmiyor diye üzüleceğime sorun çıkaracaksa şimdi çıkarsın diyordun.
Hatta orada yazdıkların aynen şöyleydi, yanlış anladıysam düzelt lütfen...
Alıntı1:
Bugün ustaya uğradım bana rodajla ilgili taktikler verdi.Adamın çok ilginç fikirleri var.Gazı kökle motor iyice açılsın diyo.Motoru zorlayabildiğin kadar zorla hiç korkma , yoksa ilerde niye hızlı gitmiyo diye ağlarsın diyo.İyice açıldığında bu motorla rahat 180'i görebilirmişim.Adam makine mühendisi , 40 yıldır bu işlerle meşgulmuş.Eğer motorda çatlayan patlayan bişey olursa garantide değiştirirsin diyo.Ama sağır kalırsa ömür boyu derdini çekermişim.Zaten ben de rodajda düşülen en büyük hatalardan birini yapmamaya çalışıyorum.Çok düşük devirli kullanıldığında motor hararet yapıyo ve bundan dolayı ilerde sağırlaşıyo.Artık motoru bağıttıra bağıttıra kullanmaya başladım.İnşallah ustanın dediği gibi iyi açarız motoru.
Alıntı2:
Zaten bizim öyle fazla hızla işimiz olmaz.160'tan sonra redline'a giriyo motor.Ondan sonrası bize lazım değil.Ancak bugün ustanın lafına uyarak biraz bağıttırayım dedim motoru.1 nci viteste 45 , 2 nci viteste 80'i görüyo.Eğer iyi açılırsa deli gibi hız yapacak bu motor.140'dan 160'a ok gibi firliyacak gibi geliyo.O hızlarıda ancak otobanda yaparız.Otoban harici hız yapmak bize yakışmaz.
Alıntı3:
Evet beyler sonunda motoru patlattım.Ustamın talimatıyla motoru iyi açmak maksadıyla çok zorladım ve şu an motor serviste motoru açılmak üzere beklemede.Beni nasıl bir süreç bekliyo bilmiyorum ancak yedek parça sıkıntısı falan olursa 1 ay motora binemiyebilirim.
Sonuç olarak dediğim gibi yanlış anlama beni, amacım seni yargılamak yada buna benzer bir şekilde karalamak değil ama başına gelen olayda senin de biraz kusurun var gibime geliyor. Bu demek değil ki motor süper ama sen mahvettin. Sonuçta o kadar araştırdın ve bazı sorunlar çıkardığını (özellikle yüksek devirde devir kesici olmadığından dolayı krank kırma) biliyordun. Tekrardan geçmiş olsun, inşallah en kısa sürede motorun yapılırda seninde tadın daha fazla kaçmaz.
işin iç yüzü şimdi belli oluyor,normal kullanım sürecinde masum bir arıza değilmiş bu arıza....keşke yapmasaydın demeninde alemi yok...
Bu kanuniciler rodaj dönemi kullanım hatasını garantiye sokmamaları için ellerinden geleni yapacaklardır...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
01 Haziran 2009, 15:50
#99
sat kardeş sat sanada yazık motorada bizede bidahada....bidahada ....
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
-
01 Haziran 2009, 17:07
#100
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Ya arkadaşlar bilmem siz ne düşünürsünüz ama benim düşündüğüm tek şey şudur.
Bir motorla 5-10 kez tam gaz gidince eğer sorun yapıyorsa neden hala o motoru savunuyosunuz ki
Abi madem sorunu var neden kabul etmiyor kullanıcılar
Tamam herkes kendi motorunu en iyisi olarak kabul eder ama kabul edin arkadaşlar motorun malzeme kalitesi gerçekten kötü..
Eğer motordan istediğim zevki alamıycaksam ben o motora neden bineyim?
Kingman geçmiş olsun kardeşim.
Ya arkadaşlar motosikleti ikinci el almamış sıfır almış.Rodajdada olsa dipgaz yapınca yada 150km hızı gördü diye motorunda arıza çıkaracaksa olmaz olsun böyle motosiklet.Dip gaz yapmaya dayanamıyorsa bu motorun güvenirliği nerde kaldı.Bir sürü hyo ile ilgili yada st kanuni ile ilgili şikayet edilen topicler var. bunlarda hepsindemi kullanıcıları hatalı. Hiçmi motosikletin kusuru yok yapmayın Allah aşkına...Bende cbf 250 den önce hyo düşünüyordum hyonun bir servisinde çalışan arkadaşım aman abi sakın bulaşma bu motosiklete başın dertten kurtulmaz dedi ve ben vaz geçtim.
Şimdi serviste çalışan niye sakın alma dedi acaba .Bir şeyler bildiğindenmi .Bilmediğindenmi.
Bu Bana edilen bir tavsiye .Kullandığım bir motosiklet değil.Zaten motosikletin teknik bilgileri yada kullanımı hakkındada yorumda bulunmuyorum... Bana söylenen tavsiyeyi sizinle paylaştım .Saygılar...
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler