1700 Km de 300gr Yağ Yakma Normal mi..
-
Reklamlar
-
hiç normal değil..anormal bir durum yani honda hep yapıyor bunu zaten
-
bence normal 50-100 ml si karterde kalmış olabilir.100 ml yaksa iyiydi de seninki az fazla yakmış.2000km de 250ml yakması normal. hele de yazın sıcağında ince yağ koyup çok devirli sürmüşsen eksiltir ama devirsiz kullandığında bu kadar yakmışsa biraz fazla. bence hiç gerek yok şimdilik 200lira masrafa. düzenli olarak yağını kontrol ettikten sonra 10000 km daha gitse bir sorun olmaz gibi
-
Merhaba Metehan,senin yerinde olsam yağ ekler devam ederim..Bendeki suzuki de senin makinanın hemen hemen yarısı kadar yağ eksiltiyor.40.000 de.Sorun çıkarana kadar devam et bence.Nasılsa en sonunda silindir piston değişecek.Ama yataklarda aşınma varsa yaptırmanı tavsiye ederim.Sonradan masraf açabilir.Kısacası ,eğer makinada vuruntu v.s yoksa yağ koy devam et derim.
-
motosiklet konusunda fazla bilmiorm ama arabada sibobların etrafında yuvarlak contalar erimişti benim. ondan yağı yakıyordu. belki bu tarz bişi olabilir. bende şimdi gittim baktım motora bende eksilme gözükmüyor ki bu aralar biraz sıkıştırdım ..
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
Honda cbf 150 lerde bu sorun görülebildiği için yağ değişimini her 2000 km ye aldılar diye biliyorum. Motor neredeyse 40000'e gelmiş , yağ keçeleri kaçırıyor. Belki biraz erken ama çok da anormal değil. Senin yerinde olsam hiç tamir ettirmezdim. Zaten 2000 de bir yağ değişiyor, en başya 100 ml fazla yağ koyarsın, 2000 de bir yağ değiştirdiğin zaman zorun kalmaz, hiç olmadı 1000 km de az birşey eklersin. Kafaya takacak birşey değil.
-
abi serviste konulan yagı kontrol ediyormusun bir cok servis sende kaliteli yağ parası aldığı halde kalitesiz acık yada 30 numara yag koyabiliyor bu nedenle de olabilir yagın acılmamış kutuda ve de kaliteli olup olmadığına bir dikkat et derim
müzisyen agırsiklet şampiyon
-
-
slm metehan
eee o eşek de senin kahrını 37bin km dir çekmiş
o kadar da üstüne gitme hoşgör 300ml yağı
cbf150 bu (ilk motorum) bugün 300 eksiltir yarın 500 arttırır
öyle böyle geçinir gidersiniz
[COLOR="Blue"][B]FAZER size asfalt da uzamak dan ve cadde de bakışları üzerinize çekmekden çok daha fazlasını verir:cherry:[/B][/COLOR]
-
Bak sana son kez tavsiye vericem uyguladın uyguladın... Yoksa bidaha vermem....
Mobil Extra 4T yarı sentetik yağ koy....Sonra konuşalım...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
o motor ilk çıktığında söylemiştim yağ yakma ile ilgili sorunu
benim made in china bile 28 000 de o kadar yakmıyor
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
en buyuk problem bende ozaman 750 - 1000km 300ml yag koyup devam edıorum
-
kanka servisin idare eder dediğine bakma zamanla artar başına bela açar olmadık yerde kalırsın,muhtemelen sibop keçesi deforme olmuş yada yağ segmanı,200 tl ye yaparım diyorsa hallettir,benim suzide aynı detten gidiyordu haftada 200 gr yağ ilave ediyordum sonra 2000 tl ilave etmek zorunda kaldım
-
ferhat_se adlı üyeden alıntı
hiç normal değil..anormal bir durum yani
honda hep yapıyor bunu zaten
napalım gardaş 1000 RR a mı geçelim...keza o da yakıyor yağ...
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
bence normal 50-100 ml si karterde kalmış olabilir.100 ml yaksa iyiydi de seninki az fazla yakmış.2000km de 250ml yakması normal. hele de yazın sıcağında ince yağ koyup çok devirli sürmüşsen eksiltir ama devirsiz kullandığında bu kadar yakmışsa biraz fazla. bence hiç gerek yok şimdilik 200lira masrafa. düzenli olarak yağını kontrol ettikten sonra 10000 km daha gitse bir sorun olmaz gibi
usta karterde damla kalmadı...bu işler kanser gibidir...zamanında erken teşhis ciddiye alırsan az masrafla yırtarız...yok eğer önemsemezsek bu kötü ur tüm vucudu saracak..bir kaç arkadaşım garantiden halleti şimdi 1000 rodajı yapıyorlar...kafaları rahat...ama can sıkıyor inan...
ergün1968 adlı üyeden alıntı
Merhaba Metehan,senin yerinde olsam yağ ekler devam ederim.
.Bendeki suzuki de senin makinanın hemen hemen yarısı kadar yağ eksiltiyor.40.000 de.Sorun çıkarana kadar devam et bence.Nasılsa en sonunda silindir piston değişecek.Ama yataklarda aşınma varsa yaptırmanı tavsiye ederim.Sonradan masraf açabilir.Kısacası ,eğer makinada vuruntu v.s yoksa yağ koy devam et derim.
abi bişey dicem yanlış anlama...vuruntuyu nasıl anlarım...sende yarısıysa benim bir sorunum yok aslında...ama ya Temmuz Ağustosda uzun geziye çıkarsam ne yapıcam...
KaPTaNH adlı üyeden alıntı
motosiklet konusunda fazla bilmiorm ama arabada sibobların etrafında yuvarlak contalar erimişti benim. ondan yağı yakıyordu. belki bu tarz bişi olabilir. bende şimdi gittim baktım motora bende eksilme gözükmüyor ki bu aralar biraz sıkıştırdım ..
sıkıştırınca demişsin dip gaz gitmiyorum sonucta ama yinede 100 sabite bağladığım oluyor uzun yolda...
kurubuz adlı üyeden alıntı
Honda cbf 150 lerde bu sorun görülebildiği için yağ değişimini her 2000 km ye aldılar diye biliyorum. Motor neredeyse 40000'e gelmiş , yağ keçeleri kaçırıyor. Belki biraz erken ama çok da anormal değil. Senin yerinde olsam hiç tamir ettirmezdim. Zaten 2000 de bir yağ değişiyor, en başya 100 ml fazla yağ koyarsın, 2000 de bir yağ değiştirdiğin zaman zorun kalmaz, hiç olmadı 1000 km de az birşey eklersin. Kafaya takacak birşey değil.
aynen banada bu tavsiye edildi...
mzcı adlı üyeden alıntı
abi serviste konulan yagı kontrol ediyormusun bir cok servis sende kaliteli yağ parası aldığı halde kalitesiz acık yada 30 numara yag koyabiliyor bu nedenle de olabilir yagın acılmamış kutuda ve de kaliteli olup olmadığına bir dikkat et derim
o konuda sorun yok kardeşim...
bathu adlı üyeden alıntı
bu saatten snr ben bu hondaya
]
ben Kawanın beni sollayabilme ihtimalini sevdim bathu agam...
orcunmavis adlı üyeden alıntı
slm metehan
eee o eşek de senin kahrını 37bin km dir çekmiş
o kadar da üstüne gitme hoşgör 300ml yağı
cbf150 bu (ilk motorum) bugün 300 eksiltir yarın 500 arttırır
öyle böyle geçinir gidersiniz
öyle kanka ocak 07 den beri sırtındayım basıyom kırbacı banamısın demiyor...
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Bak sana son kez tavsiye vericem uyguladın uyguladın... Yoksa bidaha vermem....
Mobil Extra 4T yarı sentetik yağ koy....Sonra konuşalım...
ok kanka...senin her sözünü dinlerim biliyosun...bu HONDA MOBİL kullanıyordu dün bir baktım SHELL e geçmiş...bu eksilen yağ mobildi ama...şimdi SHELL koydular...
TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı
o motor ilk çıktığında söylemiştim yağ yakma ile ilgili sorunu
benim made in china bile 28 000 de o kadar yakmıyor
dostum nerelerdesin...selamlar...benimkide çin malı...çinde üretilen Honda...
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Mz de bile o kadar yağ kullanmıyordum ben...
Dilimde tüy bitti ama nafile...Aldı işte adam...
ybr mi alaydık kanka...selesi altımızda görünmüyor biliyosun...
StoneOfDeath adlı üyeden alıntı
en buyuk problem bende ozaman 750 - 1000km 300ml yag koyup devam edıorum
işin zor kardeşim...
Endurocu01 adlı üyeden alıntı
kanka servisin idare eder dediğine bakma zamanla artar başına bela açar olmadık yerde kalırsın,muhtemelen sibop keçesi deforme olmuş yada yağ segmanı,200 tl ye yaparım diyorsa hallettir,benim suzide aynı detten gidiyordu haftada 200 gr yağ ilave ediyordum sonra 2000 tl ilave etmek zorunda kaldım
sibop keçesi diyosun yani bacanak...adamlar piston falan değiştirmek lazım diyor ama...açılmışken tüm parçalar değişsin mantığımı diyosun ...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Kullandığın yağ'ın vizkozitesi ne?
Özelliği ne? (Sentetik, madeni vb.)
Motoru daha çok hangi şartlarda kullanıyorsun? (şehir içi, dışı vb.)
Genelde kullanım stilin nasıl? (Devirli, düşük devirli vb.)
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
-
Makine adlı üyeden alıntı
Kullandığın yağ'ın vizkozitesi ne?
Özelliği ne? (Sentetik, madeni vb.)
Motoru daha çok hangi şartlarda kullanıyorsun? (şehir içi, dışı vb.)
Genelde kullanım stilin nasıl? (Devirli, düşük devirli vb.)
abi bundan önce koyulan ve eksilen Mobil 10w /40...yarı sentetik...şimdi koyulan ise 10/40 shell...
özellikleri buymuş...
Tipik Özellikler
Mobil Super S
10W-40
SAE Sınıfı
10W-40
Viskozite, ASTM D 445
cSt @ 40°C
92
cSt @ 100°C
14.4
Viskozite İndeksi, ASTM D 2270
154
Sülfatlanmış Kül,% Ağırlık, ASTM D 874
0.97
HTHS Viskozite, mPa.s @ 150°C, ASTM D4683
3.95
Akma Noktası, °C, ASTM D 97
-30
Parlama Noktası, °C, ASTM D 92
230
Yoğunluk @ 15°C kg/l, ASTM D 4052
http://www.ozenticaret.com.tr/asp/sh...?product=11892
motosikleti şehirçi standart işe gider gelirken toplamda günlük 20 km kullanıyorum...haftanın 6 günü bu şekilde...
sert kullanıyorum...sertden kastım yüksek devirli sert...
sert kullanırken
0-20...1
20-40...2
40-60...3
60-80...4
80 den sonra 5.vites konusunda fazla hassasım...
haftada bir mutlaka İstanbul dışına toplamda 400 km lik gezi yapıyorum...onuda 100 sabit hızla ggidip geliyorum...motoru sıkıştırıyorum bazen uzun soluklu...110 diyelim rüzgarda dip gaz...özellikle dönüşte...ve şu an havalar sıcak değil...yazın ne olur bilinmez..
20/50 Castrol koyarsam biraz daha kalın bir yağ bildiğim bu eksilmeye tesiri olurmu...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Metehan selam;öncelikle vuruntudan kastım,krank yada eksantrik yataklarındaki aşınmadan kaynaklanabilecek sesleri kasdetmiştim.Anladığım kadarıyla uzun zamandır kullanıyorsun.Son birkaçbin km de artan bir ses varmı?Genellikle motor tam çalışma sıcaklığına ulaştığında,yağ inceldiğinde gelmeye başlar.Kendi tecrübelerime dayanarak mobil s bendede iyi netice vermedi.En iyi performansı Würth marka (alman) yağ ile aldım.Son yağ değişmemde bende castrol 20/50 deneyeceğim.Malum motosikletlerimizde bayağı bir yatak ve segman aşınması olduğundan belkide 20/50 gibi birazdaha kalın bir yağ daha iyi netice verebilir.Birde tavsiyem,makinayı sıcakta biraz daha az sıkıştırman.
-
Devirli kullandığımda benim motorumda da yağ tüketimi artıyor. Özellikle dağ yollarında düşük hız, yüksek devir kullanımları çok fark ettiriyor. Daha düşük devirlerde yüksek tork veren motorlarda eksiltme daha az oluyor. Motorumda 10/50 Tam Sentetik yağ kullanıyorum çok bir değişiklik olmuyor.
Ek olarak hava soğutmalılar daha yüksek sıcaklıkta çalıştığı için özellikle sıcak iklimlerde incelen yağın eksilmesi daha da artabiliyor.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)