Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

1700 Km de 300gr Yağ Yakma Normal mi..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    En son yağ değişimimi fotoğraflayıp sizle paylaşmak istedim...nedeni yağ eksiltmenin ciddi boyutlara varmış olması...bayram değil seyran değil enişte beni niye öptü hesabı Temmuz değil Ağustos değil bu havalarda bu makina neden bu kadar yağ yakar...aksa anlarım ama buharlaşıyor...

    sorum basit...

    bu sorun üstün eşsiz herşeyin en iyisini bilen emsalsiz kainatta tek Japon teknolojisinin bir hilkat-ı garibesimi...

    yoğsam her mekanik zımbırtıda olan bir şeymi...

    yani normalmi...e yaz gelince ne olacak her tur sonrası yağmı dayıycam makinaya...önceden yapmazdı ...20.000 den sonra huyu suyu değişti aletin...

    bu arada makina cbf 150...36.666 km de...

    servis bu konuda düzenli (2000 km de bir) kontrole geldiğim ve yağı kontrol ettiğim sürece sorun olmayacağını...ama garantiden çıkan motoru piston vs değişerek (sıfırlayarak) 200 tl ortalama maliyetle halledebileceğini söyledi...

    siz ne diyorsunuz...garantide olsaydı şimdiye çoktan halledilecekti...














    Honda Yağ Eksiltme Onda...

    he dersenizki normal kardeşim hayat böylede güzel yaşamıma devam ederim...


    ...................................

    /////////////////////////////




    13.06.2009 itibariyle son yağ değişimi...



    sayın arkadaşlar kusura bakmayın son cevapları takip edemedim birazdan cevaplarım...


    yağ yakmada son gelişme...2000 km tekrar yağ değişimine girdim...bu sefer motoru çok sıkıştırdım 130 dip gaz videoları uzun yoldada bayağ zorladım bakalım ne olacak diye...


    2000 km de son yağ yakması 650 gr oldu...içerde 1 litre olduğunu düşünürsek 425 miligram kalmış...yani 200 daha olmasa krankı elime alıcakmışım...

    artık Ağustos sıcağında yağımızı çantadan eksik etmeyiz herhalde...hadi bakalım geçin makaranızı biraz...







    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Mart 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Ybr
    hiç normal değil..anormal bir durum yani honda hep yapıyor bunu zaten

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    bence normal 50-100 ml si karterde kalmış olabilir.100 ml yaksa iyiydi de seninki az fazla yakmış.2000km de 250ml yakması normal. hele de yazın sıcağında ince yağ koyup çok devirli sürmüşsen eksiltir ama devirsiz kullandığında bu kadar yakmışsa biraz fazla. bence hiç gerek yok şimdilik 200lira masrafa. düzenli olarak yağını kontrol ettikten sonra 10000 km daha gitse bir sorun olmaz gibi

  4. #4
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Merhaba Metehan,senin yerinde olsam yağ ekler devam ederim..Bendeki suzuki de senin makinanın hemen hemen yarısı kadar yağ eksiltiyor.40.000 de.Sorun çıkarana kadar devam et bence.Nasılsa en sonunda silindir piston değişecek.Ama yataklarda aşınma varsa yaptırmanı tavsiye ederim.Sonradan masraf açabilir.Kısacası ,eğer makinada vuruntu v.s yoksa yağ koy devam et derim.

  5. #5
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    motosiklet konusunda fazla bilmiorm ama arabada sibobların etrafında yuvarlak contalar erimişti benim. ondan yağı yakıyordu. belki bu tarz bişi olabilir. bende şimdi gittim baktım motora bende eksilme gözükmüyor ki bu aralar biraz sıkıştırdım ..
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Honda cbf 150 lerde bu sorun görülebildiği için yağ değişimini her 2000 km ye aldılar diye biliyorum. Motor neredeyse 40000'e gelmiş , yağ keçeleri kaçırıyor. Belki biraz erken ama çok da anormal değil. Senin yerinde olsam hiç tamir ettirmezdim. Zaten 2000 de bir yağ değişiyor, en başya 100 ml fazla yağ koyarsın, 2000 de bir yağ değiştirdiğin zaman zorun kalmaz, hiç olmadı 1000 km de az birşey eklersin. Kafaya takacak birşey değil.

  7. #7

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    abi serviste konulan yagı kontrol ediyormusun bir cok servis sende kaliteli yağ parası aldığı halde kalitesiz acık yada 30 numara yag koyabiliyor bu nedenle de olabilir yagın acılmamış kutuda ve de kaliteli olup olmadığına bir dikkat et derim
    müzisyen agırsiklet şampiyon

  8. #8
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636
    bu saatten snr ben bu hondaya

    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  9. #9

    Üyelik
    15 Mayıs 2007
    Şehir
    kocaeli kandıra
    Motosikleti
    2006 fazer a
    slm metehan

    eee o eşek de senin kahrını 37bin km dir çekmiş

    o kadar da üstüne gitme hoşgör 300ml yağı

    cbf150 bu (ilk motorum) bugün 300 eksiltir yarın 500 arttırır

    öyle böyle geçinir gidersiniz
    [COLOR="Blue"][B]FAZER size asfalt da uzamak dan ve cadde de bakışları üzerinize çekmekden çok daha fazlasını verir:cherry:[/B][/COLOR]

  10. #10
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Bak sana son kez tavsiye vericem uyguladın uyguladın... Yoksa bidaha vermem....

    Mobil Extra 4T yarı sentetik yağ koy....Sonra konuşalım...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  11. #11

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    o motor ilk çıktığında söylemiştim yağ yakma ile ilgili sorunu
    benim made in china bile 28 000 de o kadar yakmıyor
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  12. #12
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o motor ilk çıktığında söylemiştim yağ yakma ile ilgili sorunu
    benim made in china bile 28 000 de o kadar yakmıyor

    Mz de bile o kadar yağ kullanmıyordum ben...
    Dilimde tüy bitti ama nafile...Aldı işte adam...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    Mimaroba
    Motosikleti
    Kanuni Racer 200 // Northwing SLR 150
    en buyuk problem bende ozaman 750 - 1000km 300ml yag koyup devam edıorum

  14. #14

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    kanka servisin idare eder dediğine bakma zamanla artar başına bela açar olmadık yerde kalırsın,muhtemelen sibop keçesi deforme olmuş yada yağ segmanı,200 tl ye yaparım diyorsa hallettir,benim suzide aynı detten gidiyordu haftada 200 gr yağ ilave ediyordum sonra 2000 tl ilave etmek zorunda kaldım

  15. #15
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı ferhat_se adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç normal değil..anormal bir durum yani honda hep yapıyor bunu zaten
    napalım gardaş 1000 RR a mı geçelim...keza o da yakıyor yağ...

    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence normal 50-100 ml si karterde kalmış olabilir.100 ml yaksa iyiydi de seninki az fazla yakmış.2000km de 250ml yakması normal. hele de yazın sıcağında ince yağ koyup çok devirli sürmüşsen eksiltir ama devirsiz kullandığında bu kadar yakmışsa biraz fazla. bence hiç gerek yok şimdilik 200lira masrafa. düzenli olarak yağını kontrol ettikten sonra 10000 km daha gitse bir sorun olmaz gibi
    usta karterde damla kalmadı...bu işler kanser gibidir...zamanında erken teşhis ciddiye alırsan az masrafla yırtarız...yok eğer önemsemezsek bu kötü ur tüm vucudu saracak..bir kaç arkadaşım garantiden halleti şimdi 1000 rodajı yapıyorlar...kafaları rahat...ama can sıkıyor inan...

    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Metehan,senin yerinde olsam yağ ekler devam ederim..Bendeki suzuki de senin makinanın hemen hemen yarısı kadar yağ eksiltiyor.40.000 de.Sorun çıkarana kadar devam et bence.Nasılsa en sonunda silindir piston değişecek.Ama yataklarda aşınma varsa yaptırmanı tavsiye ederim.Sonradan masraf açabilir.Kısacası ,eğer makinada vuruntu v.s yoksa yağ koy devam et derim.
    abi bişey dicem yanlış anlama...vuruntuyu nasıl anlarım...sende yarısıysa benim bir sorunum yok aslında...ama ya Temmuz Ağustosda uzun geziye çıkarsam ne yapıcam...

    Alıntı KaPTaNH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet konusunda fazla bilmiorm ama arabada sibobların etrafında yuvarlak contalar erimişti benim. ondan yağı yakıyordu. belki bu tarz bişi olabilir. bende şimdi gittim baktım motora bende eksilme gözükmüyor ki bu aralar biraz sıkıştırdım ..
    sıkıştırınca demişsin dip gaz gitmiyorum sonucta ama yinede 100 sabite bağladığım oluyor uzun yolda...

    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda cbf 150 lerde bu sorun görülebildiği için yağ değişimini her 2000 km ye aldılar diye biliyorum. Motor neredeyse 40000'e gelmiş , yağ keçeleri kaçırıyor. Belki biraz erken ama çok da anormal değil. Senin yerinde olsam hiç tamir ettirmezdim. Zaten 2000 de bir yağ değişiyor, en başya 100 ml fazla yağ koyarsın, 2000 de bir yağ değiştirdiğin zaman zorun kalmaz, hiç olmadı 1000 km de az birşey eklersin. Kafaya takacak birşey değil.
    aynen banada bu tavsiye edildi...

    Alıntı mzcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi serviste konulan yagı kontrol ediyormusun bir cok servis sende kaliteli yağ parası aldığı halde kalitesiz acık yada 30 numara yag koyabiliyor bu nedenle de olabilir yagın acılmamış kutuda ve de kaliteli olup olmadığına bir dikkat et derim
    o konuda sorun yok kardeşim...

    Alıntı bathu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu saatten snr ben bu hondaya

    ]
    ben Kawanın beni sollayabilme ihtimalini sevdim bathu agam...

    Alıntı orcunmavis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm metehan

    eee o eşek de senin kahrını 37bin km dir çekmiş

    o kadar da üstüne gitme hoşgör 300ml yağı

    cbf150 bu (ilk motorum) bugün 300 eksiltir yarın 500 arttırır

    öyle böyle geçinir gidersiniz
    öyle kanka ocak 07 den beri sırtındayım basıyom kırbacı banamısın demiyor...

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak sana son kez tavsiye vericem uyguladın uyguladın... Yoksa bidaha vermem....

    Mobil Extra 4T yarı sentetik yağ koy....Sonra konuşalım...
    ok kanka...senin her sözünü dinlerim biliyosun...bu HONDA MOBİL kullanıyordu dün bir baktım SHELL e geçmiş...bu eksilen yağ mobildi ama...şimdi SHELL koydular...

    Alıntı TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o motor ilk çıktığında söylemiştim yağ yakma ile ilgili sorunu
    benim made in china bile 28 000 de o kadar yakmıyor
    dostum nerelerdesin...selamlar...benimkide çin malı...çinde üretilen Honda...

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mz de bile o kadar yağ kullanmıyordum ben...
    Dilimde tüy bitti ama nafile...Aldı işte adam...

    ybr mi alaydık kanka...selesi altımızda görünmüyor biliyosun...

    Alıntı StoneOfDeath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en buyuk problem bende ozaman 750 - 1000km 300ml yag koyup devam edıorum
    işin zor kardeşim...

    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanka servisin idare eder dediğine bakma zamanla artar başına bela açar olmadık yerde kalırsın,muhtemelen sibop keçesi deforme olmuş yada yağ segmanı,200 tl ye yaparım diyorsa hallettir,benim suzide aynı detten gidiyordu haftada 200 gr yağ ilave ediyordum sonra 2000 tl ilave etmek zorunda kaldım


    sibop keçesi diyosun yani bacanak...adamlar piston falan değiştirmek lazım diyor ama...açılmışken tüm parçalar değişsin mantığımı diyosun ...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  16. #16
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Kullandığın yağ'ın vizkozitesi ne?
    Özelliği ne? (Sentetik, madeni vb.)
    Motoru daha çok hangi şartlarda kullanıyorsun? (şehir içi, dışı vb.)
    Genelde kullanım stilin nasıl? (Devirli, düşük devirli vb.)
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  17. #17
    By_StaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2007
    Şehir
    TEkirdağ Muratlı DA
    Motosikleti
    Honda Nc700x
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullandığın yağ'ın vizkozitesi ne?
    Özelliği ne? (Sentetik, madeni vb.)
    Motoru daha çok hangi şartlarda kullanıyorsun? (şehir içi, dışı vb.)
    Genelde kullanım stilin nasıl? (Devirli, düşük devirli vb.)
    Bu adam Palaçor Kullanıyo Motoru Makine Modum Ben Biliyorum Ben Şahidim Yani 150 cc lik Motorunu Öve Öve bitiremiyor bide ARkadaşım o Motordan Africa Twin Performansı Bekleyerek Dağa Bayır Kıra Gidersen Yağ Da Yakar Başka Şeyde
    PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
    "www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR

  18. #18
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullandığın yağ'ın vizkozitesi ne?
    Özelliği ne? (Sentetik, madeni vb.)
    Motoru daha çok hangi şartlarda kullanıyorsun? (şehir içi, dışı vb.)
    Genelde kullanım stilin nasıl? (Devirli, düşük devirli vb.)
    abi bundan önce koyulan ve eksilen Mobil 10w /40...yarı sentetik...şimdi koyulan ise 10/40 shell...


    özellikleri buymuş...


    Tipik Özellikler


    Mobil Super S

    10W-40

    SAE Sınıfı
    10W-40

    Viskozite, ASTM D 445


    cSt @ 40°C
    92

    cSt @ 100°C
    14.4

    Viskozite İndeksi, ASTM D 2270
    154

    Sülfatlanmış Kül,% Ağırlık, ASTM D 874
    0.97

    HTHS Viskozite, mPa.s @ 150°C, ASTM D4683
    3.95

    Akma Noktası, °C, ASTM D 97
    -30

    Parlama Noktası, °C, ASTM D 92
    230

    Yoğunluk @ 15°C kg/l, ASTM D 4052


    http://www.ozenticaret.com.tr/asp/sh...?product=11892



    motosikleti şehirçi standart işe gider gelirken toplamda günlük 20 km kullanıyorum...haftanın 6 günü bu şekilde...


    sert kullanıyorum...sertden kastım yüksek devirli sert...


    sert kullanırken

    0-20...1
    20-40...2
    40-60...3
    60-80...4
    80 den sonra 5.vites konusunda fazla hassasım...

    haftada bir mutlaka İstanbul dışına toplamda 400 km lik gezi yapıyorum...onuda 100 sabit hızla ggidip geliyorum...motoru sıkıştırıyorum bazen uzun soluklu...110 diyelim rüzgarda dip gaz...özellikle dönüşte...ve şu an havalar sıcak değil...yazın ne olur bilinmez..



    20/50 Castrol koyarsam biraz daha kalın bir yağ bildiğim bu eksilmeye tesiri olurmu...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  19. #19
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Metehan selam;öncelikle vuruntudan kastım,krank yada eksantrik yataklarındaki aşınmadan kaynaklanabilecek sesleri kasdetmiştim.Anladığım kadarıyla uzun zamandır kullanıyorsun.Son birkaçbin km de artan bir ses varmı?Genellikle motor tam çalışma sıcaklığına ulaştığında,yağ inceldiğinde gelmeye başlar.Kendi tecrübelerime dayanarak mobil s bendede iyi netice vermedi.En iyi performansı Würth marka (alman) yağ ile aldım.Son yağ değişmemde bende castrol 20/50 deneyeceğim.Malum motosikletlerimizde bayağı bir yatak ve segman aşınması olduğundan belkide 20/50 gibi birazdaha kalın bir yağ daha iyi netice verebilir.Birde tavsiyem,makinayı sıcakta biraz daha az sıkıştırman.

  20. #20
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Devirli kullandığımda benim motorumda da yağ tüketimi artıyor. Özellikle dağ yollarında düşük hız, yüksek devir kullanımları çok fark ettiriyor. Daha düşük devirlerde yüksek tork veren motorlarda eksiltme daha az oluyor. Motorumda 10/50 Tam Sentetik yağ kullanıyorum çok bir değişiklik olmuyor.

    Ek olarak hava soğutmalılar daha yüksek sıcaklıkta çalıştığı için özellikle sıcak iklimlerde incelen yağın eksilmesi daha da artabiliyor.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)