Geçen gün pırpırımla dolaşırken telefonun şarjı bitti bu arabalarda buluna elektrik çıkışı takmayı düşününüyorum bence bir sorun yaratmaz gibi ama sizinde yorumlarınızı almayı düşündüm.
Geçen gün pırpırımla dolaşırken telefonun şarjı bitti bu arabalarda buluna elektrik çıkışı takmayı düşününüyorum bence bir sorun yaratmaz gibi ama sizinde yorumlarınızı almayı düşündüm.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
benim de param bitmişti gecenler de bankamatik bulamadım garanti bankasına başwurdum motorun arkasında bankamatik takmak için
sorun olmaz HALLEDERİZ dediler :D
İki kişinin bindiği motor değildir.
BAŞKA BİR SİTEDEN ALINTIDIR...
Merhaba arkadaşlar uzun soluklu yolculuklarda ve kamplı gezilerde GPS olsun cep telefonu olsun şarz etmek önem taşıyor bunun içinde doğal olarak 12 v luk universal bir çakmaklığa ihtiyacımız var. Bu çakmaklığın otomobiller için değilde izolasyonlu marin tipi çakmaklıklardan olmasına özen gösterin çünkü su nem göreceği için paslama yapmaz ve plastik kapağıyla güzel bir görüntü oluşturur.
Benim aldığım çakmaklık bana 10 ytl ye mal oldu .Sağlam olsun diye lehimle tutturup üstünede bi güzel elektirik bantıyla bantladım . Bu arada elektiriği kontak açıkken elektirik akımı geçen kablolardan aldım ki motor çalışmazken şarz edip etmemek benim insiyatifimde olsun dağ başında aküyü boşaltmasın .Bide Güzelcene bir kutu yapıp rüzgarlığın altına sıcak slikonla yapıştırdım ve işte sonuç
http://www.marintek.com.tr/marintekdeniz/?catId=43
http://www.marintek.com.tr/marintekd...Id=43&pId=1118
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
çok şık olmuş eline sağlık..
BAŞKA BİR SİTEDEN ALINTIDIR...
Yettim gayri!!!
Yav sizin portakallar da amma bonkör bu ekstra aksesuarlara yönelik alanlar konusunda
Barbaros bu kapaklı adaptörlerin varlığını biliyordum ama, marincilerde olabileceğini akıl edememişim, ben de kendi kapaksız ama suya karşı yalıtımlı adaptörümü yaptım, kapak problemini de açık kalan kısmı aşağı doğru baktırmak sureti ile çözmüştüm, yaklaşık on aydır kullanıyorum yağmur ve çamur içinde
Benim kullandığım adaptör bildiğimiz Renault araçların adaptörüydü, üzerindeki bir takım fazlalıkları sökerek silindirik hale getirdim ve üzerine de ısı ile daralan makaron (elektrikçiler bilirler bu kavramı, bir tür şlink) geçirdim ve arkadan kabloların çıktığı yeri de güzelce mastikleyerek makaronu sıktırdım.
Değişik bir yöntem olması açısından, alel acele fotolarını çektim, cep ile, kusura bakmayın.
Şimdi benim tercihim olan bir kaç teknik noktayı aktarmak istiyorum.
Barbaros kontaktan almış bağlantıyı, ben kontaktan bağımsız yaptım, sebebi; motoru stop ettiğim zamanlar GPS'in yetersiz batarya ikazı vererek kapanması, adaptör ihtiyacı da öncelikli olarak GPS'in gereksinimi olarak doğduğundan bu şekilde bağlamak daha mantıklı geldi ancak siz siz olun kontaktan bağımsız yaparsanız istemdışı kurcalamalara karşı araya bir devre anahtarı ilave edin.
İkinci tercihim ise; adaptör için gerekli olan enerjiyi motorun fabrikasyon tesisatından değil de direkt aküden kalınca bir kablo ile kafaya kadar getirdim. Bunun sebebi gerektiğinde fazla yüklenildiğinde dahi herhangi bir istem dışı durum oluştuğunda orjinal tesisatın zarar görmemesi, ve bunun yanında bu ek sistem güvenliğini motorun mevcut sigortaları ile değil de sırf bu aksesuara özel ilave bir sigorta ile sağlamak istemem olarak özetleyebilirim. Bu gereksinime; farları yaktığımda çekilen akımın orjinal sigortalara ve tesisata fazla geldiğini (100W ampul kullanıyorum) bunun yanında orjinal tesisatta bu sebeple oluşan akım düşünün cihazı negatif etkilemesini de sebep gösterebilirim.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
hayır sorun yaratmaz.12 volt çakmak çıkışını oto malzemeleri satan yerlerde bulabilirsiniz.tek başına yoksa uzatma kablosu olarak alırsınız ve çıkışını kesip motosikletin kontak açıldıktan sonra geçen + hattından elektrik alıp bağlarsınız.- hattı herhangi bir şasi bölgesinden alabilirsiniz.
viper_1: çakmak çıkışını çantanın içine monte edip ucundaki kablolara bir jack takın.(adaptör uçlarındaki gibi) jackı da çantaya güzelce monte ederseniz daha sonra aküden başka bir kabloyla gene jack alıp oraya takarsınız.çok güzel olur.sonra istediğiniz zaman ayırabilirsiniz.
Ben işin kolayına kaçarak koltuk altına bitane taktırdım. Aküden direk kablo çektik araya bi sigorta bide akımı kesmek için anahtar koyduk. Anahtar kapalıyken elektrik gelmiyo böylece dağ başında akü bunun yüzünden bitmez heralde Tek kötülüğü anahtar sele altında olduğu için açıp kapatmak için seleyi kaldırmaya ihtiyaç olması. Eğer biraz uğraşırım diyorsanız anahtarı sinyal anahtarının yanına bi yere sıkıştırabilirsiniz. Böylece daha modüler olur İstanbul - Maraş - Elazığ arası GPS'im hep açıktı. İgo 8 ile de yolculuğumun hepsini kaydettim cidden güzel bi olay
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
malzeme listesi
piyasa araştırması sonunda karar verilen en uygun çakmaklık
çeşitli boylarda matkap
civata somut 2li grupları
sıcak silikon
lehim
mehim
ZAMAN (:
hafta sonu görüşelim
[B]dirty bike[/B]
hacım gps lazım olcak mı
[B]dirty bike[/B]
slm arkadaşlar konuyu hortlattım motora çakmaklık bağlıcaz akü 12volt 4amper miş telefonu şarj edermi yada etmesi için kaç amperlik akü lazım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)