Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

YENİ AKÜ (Kullanıma Hazırlama)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Arkadaşlar bugün üyemiz olan AKKUŞMOTOR nickli Ahmet kardeşimin işyerine
    gittim..Herzamanki efendiliği ve güleryüzlülüğüyle karşıladı beni..(esnaf dediğin böyle olur işte)..
    Kendisiyle daha önce konuştuğumuz akü problemini halettik..Sağolsun..
    Hemde uygulamalı satış yaptı bana..Yine sağolsun.İşinin Ustası..Ehil adamın hali başka..

    Akü bakım gerektirmeyen ve yeni jenerasyon jel akü tabir edilen cinsten..

    Kutu İçeriği: Akü + Sülfirik Asit dolu Petşişesi + garanti ve montaj belgesi + bağlantı aparatları..




    .
    Gelelim akünün kullanımı için montajına..
    Kutu içinden çıkan ''Akü Elektrotlit Sülfirik Asit'' şişesinin
    bandajlı kapaklarını açıp akünün kapaklarıyla eşleştirip ters çevirip bekliyoruz..
    .


    Birsüre bekliyoruz..Bu arada şişeye birkaç delik açıyoruz ki tam boşalsın..

    .


    Boşaltma işlemi bitince 2 saat kadar bekliyoruz..Bu sırada asit akü içinde
    yoğunlaşıyor..
    Bir süre sonra (Ahmet'in dediğine göre 2-3 günde bu jelleşiyor..)


    Sonra Akünün tıpasıyla aküyü kapatıyoruz..
    İyice bastırıp hava almamasını sağlıyoruz.



    Not Mesajı: Bu mesaj Alıntıdır...Bilgi için TIKLAYIN..

    Jel Akünün diğer özellikleri ve avantajları için TIKLAYIN


    JEL AKÜ

    Yurtdışında uzun yıllardır kullanılan jel akülerin en önemli özelliği, ısı yaratmaması ve diğer akü tiplerine göre çok daha çevreci özelliklere sahip olması. Avrupa'da da birkaç ülkede üretilebilen jel tipi aküler, ayrıca -40 ve +40 derece aralığında da sorunsuz bir şekilde görevini yerine getirebiliyor. Darbeye ve sarsıntıya dayanıklı olmasının dışında, araç büyük bir kaza geçirse dahi akü kırılmıyor veya sızıntıya neden olmuyor. Yan, dik ve hatta ters pozisyonda sorunsuzca çalışabilmesi gibi avantajları nedeniyle bilinen akü tiplerinden daha pahalıya satılan jel akülerin Türkiye'de üretilmesi ürünün maliyetinin azaltılmasını da sağlamış.

    .

    Yüreğine ve emeğine sağlık motorcu dostu @AKKUŞMOTOR (Ahmet) kardeşim..

    .
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Hayırlısı olsun abi
    İnşallah uzun sure kullanırsın
    Uzun zamandır buraya bakamıyordum da o yuzden yazdım
    Arada özletiyim kendımı bıkmayın benden
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  3. #3
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Teşekkürler sevgili muratgergerli bu bilgi yeni akü ihtiyacı olan arkadaşlara bir fikir verecektir.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #4

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    34353
    Motosikleti
    600cc
    jellerde de bu var mi bilmiyorum ama standart MF bakimsiz akulerde asiti doldurup kullanima hazir hale getirdikten sonra 3-5 saat sarja takilmasi, akunun omrunu oldukca uzatir diye biliyorum. ve ilk calistirmada akuyu zorlamamak adina baska bir aractan aktarma kablosuyla guc almak iyi olabilir, en azindan soguk havalarda calismama ihtimalina karsi.
    [COLOR="Sienna"]Acta est fabula.[/COLOR]

  5. #5
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Jel Akü tabir edilmesindeki maksat;
    aküye boşaltılan asit akünün içinde bulunan plakalarda etkileşimden sonra sıvı
    özelliğini kaybetmesi ve bir süre sonra ters çevirdiğinizde veya içine baktığınızda içinde sıvının görünmemesinden dolayıdır...


    Not Mesajı: Alıntıdır..TIKLAYIN

    .
    Başta Otomobil sektörü olmak üzere geniş bir kullanım kitlesine sahip olan
    sıvı ve kuru akülere alternatif olarak piyasaya sürülen " Jel " aküler
    ülkemizde de üretilmeye başlandı.

    Jel Akülerin en büyük özelliği,
    ısı yaratmaması ve çevreci olma özellikleri.
    Avrupa'da yaygın olarak kullanılan ve birkaç ülkede üretilebilen Jel tipi aküler
    - 40 derece ve + 40 derece aralıklarında sorunsuz olarak çalışabilme özelliğine
    sahip. Sarsıntı ve darbe durumlarında dayanıklılığının dışında, araç büyük
    hasara neden olan kazaya karışsa bile akü kırılmıyor ve Jel olma özelliğiyle
    sızıntıya sebep olmuyor. Yan, dik ve hatta ters pozisyonda bile sorunsuz
    çalışması nedeniyle normal akülerden daha yüksek fiyatlarla satılan jel akülerin
    Türkiye'de üretilmesiyle maliyet düşürülmüş.
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  6. #6
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Anlatım için teşekkürler abi

    Yatan motorumun aküsü bittiği için bende değiştireceğim galiba aküyü (ittirme ile çalışıyor,belki kendini şarj eder ama 1 hafta yatarken bitecekse akü,o aküyü çöpe sallamak lazım)

    Bu akü ne kadar maloldu size?
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  7. #7
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    güle güle kullan abi.
    benim zongide de jelibon var, ve kutusunda yan duruyor. (azcık büyük geldiği, kutuya sığmadığı için )
    sorunsuzzz, kaprissizzz... on numero
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  8. #8
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatım için teşekkürler abi

    Yatan motorumun aküsü bittiği için bende değiştireceğim galiba aküyü (ittirme ile çalışıyor,belki kendini şarj eder ama 1 hafta yatarken bitecekse akü,o aküyü çöpe sallamak lazım)

    Bu akü ne kadar maloldu size?
    Sakın ha ittirmeye çalıştırmayın arkadaşlar..Vurdurmayla motosikleti çalıştırmak bildiğiniz gibi zararlı ve bu zarar size pahalıya patlar..
    Ama bir akü sizin zararınızı en aza indirir..
    @AKKUŞMOTOR Ahmet kardeşim bu jel aküyü sudan ucuza verdi..
    Sadece ve sadece 35 YTL..Bu paraya hem akü hemde kullamına hazırlık dahil..
    Mesleğinin ustası bir esnaf kardeşim.. İsteyen olursa irtibata geçebilir..
    Biliyorum ki İstanbul ve diğer şehirlerde bu jel akü 35 YTL'nin hayli üstündedir..
    Akü alacaklara duyurulur.
    Alıntı Gültekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güle güle kullan abi.
    benim zongide de jelibon var, ve kutusunda yan duruyor. (azcık büyük geldiği, kutuya sığmadığı için )
    sorunsuzzz, kaprissizzz... on numero
    Güle güle kullan Gültekin abim...
    Evet bu akü versiyonu yeni çıkmış bizim piyasaya..Adı Jel Akü...
    Asidi içine boşaltıyorsun..Bir süre sonra elektrotlar jelleşip katılaşıyor..
    Ondan sonra aküyü ne şekilde kullanırsan bir problem olmuyor..
    Düz-yan-ters-çapraz , alt-üst kullan..Bişey olmuyor. Eski aküleri biliyorsun ya abi..
    Aküden sızma olurdu genelde..Motosikletin kasasına o anki verdiği zararı bir düşünsene..
    İşte bunda oda yok..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  9. #9
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Abi ne malı bu akü? Daha doğrusu kalitesi ne seviyede

    Aslında bir tane temin etmem lazım. Olmazsa akkuşmotor ile irtibata geçelim
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  10. #10
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Sadece ve sadece 35 YTL..
    çok iyi fiyat...

    ben geçen yıl mart ayında 80 yenikayme vermiştim.
    güzel üflenmişim...
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  11. #11
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Valla arkadaşız diye 35ytl değil ha...Satışı 35 ytl..

    Adamlar boşuna mı esnaf, motorcu dostu abi..45 senedir bu işi yapıyorlarmış..
    Dile kolay valla.
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  12. #12
    bulosele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Şehir
    Bursa
    Benim aküm de aynı tür akü, cok memnunum ben de. 6-7 ay önce 35ytl ye almıstım ben de.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    murat hocam hayırlı olsun yeni akün artıkın düldül jelibonla sorunsuz çalışır kazasız belasız..

    akkuşmotora burdan saygılar dükkan çok güzel herşey teşhir halinde insan vida için gider yanında lamba lastik ne bileyim almak için gittiği şeyin haricinde başka bişiyler de alır seviyorum böyle dükkanları

    ALLAH kazancınızı artırsın..

  14. #14
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ne malı bu akü? Daha doğrusu kalitesi ne seviyede

    Aslında bir tane temin etmem lazım. Olmazsa akkuşmotor ile irtibata geçelim
    Paşam fiyatı 35 ytl..

    İstersen @AKKUŞMOTOR Ahmet'le irtibata geçeriz yarın..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  15. #15
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Yapılan hata şudur ki, aküye asidi boşaltıldıktan sonra 2 saat değil tıpaları açık bir şekilde minimum 8 saat bekletilir. Hatta akşamdan işlemi yapıp, şarj işini ertesi güne bırakmanız daha iyi olacaktır. Böylelikle akü daha uzun ömürlü olur.

    2 saat çok kısa bir süre. Burda dediğim gibi yapılan aküler 2 yılda bir kez şarj gerektirirken diğerleri 6 ay-1 sene içinde bitebilmektedir.

    Ayrıca akü denilince, YUASA'dan vazgeçmemenizi öneririm.

    @Gültekin, senin 80YTL verdiğin muhtemelen YUASA'dır.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  16. #16

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    bu olay ıımıs bundan bı tanede ben almalıyım...

  17. #17
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    murat kardeşim fiyat çok güzel.sen bu aküyü yzf yemi aldın o fiyata
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  18. #18
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Procuğum senin dediğin kuru bakım gerektirmeyen aküler..

    Bu jel akülerin kullanım belgesinde 2 saat beklemenizde fayda var deniliyor..

    Ben AKKUŞMOTOR'dan sorduğumda bu bilgiyi doğruladı..Hatta bazı motorcular
    bunları alıp suyunu ekledikten hemen sonra motosikletlere taktıklarını ama bunun
    yanlış bir uygulama olduğunu söyledi...

    İnternettende araştırdım bu süre 2 saat altı olmayacak deniliyor..Tabi 8 saat
    beklemek bir zarar vermez...Zaten içine boşaltığımız akü elektrolit sülfirik asit
    bir süre sonra akü içindeki plakalar arasında jelleşme yapıp akışkanlık özelliğini
    ortadan kaldırıyor..
    Kalite bakımından marka olarak bir şey öneremem şuan..Çünki hepsi çinli..

    Fakat bir süre sonra Türk yapımı jel aküler piyasaya çıkacakmış..Ne derece
    doğru haber ve kalitesi nedir orası tartışılır...
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  19. #19
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Procuğum senin dediğin kuru bakım gerektirmeyen aküler..

    Bu jel akülerin kullanım belgesinde 2 saat beklemenizde fayda var deniliyor..

    Ben AKKUŞMOTOR'dan sorduğumda bu bilgiyi doğruladı..Hatta bazı motorcular
    bunları alıp suyunu ekledikten hemen sonra motosikletlere taktıklarını ama bunun
    yanlış bir uygulama olduğunu söyledi...

    İnternettende araştırdım bu süre 2 saat altı olmayacak deniliyor..Tabi 8 saat
    beklemek bir zarar vermez...Zaten içine boşaltığımız akü elektrolit sülfirik asit
    bir süre sonra akü içindeki plakalar arasında jelleşme yapıp akışkanlık özelliğini
    ortadan kaldırıyor..
    Kalite bakımından marka olarak bir şey öneremem şuan..Çünki hepsi çinli..

    Fakat bir süre sonra Türk yapımı jel aküler piyasaya çıkacakmış..Ne derece
    doğru haber ve kalitesi nedir orası tartışılır...
    Hayır aynı aküden bahsediyoruz, bahsettiğim şekilde ilk şarjı yapılan 98 model Africa Twin hala üzerindeki aküyü kullanıyor
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  20. #20

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    iyiymiş.. ucuzda.. aklımızda olsun. sağol


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)