Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağmurda sürerken hava filtresine su kaçar mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Ben otomobilim olmadığı ve toplu taşıma araçlarında klostrofobik hissettiğim için yılın hemen her günü motorla işe giden birisiyim. Sıcak, soğuk, yağmur fazla engelleyemiyor beni (İzmir'de kar/buz fazla olmuyor, bu sevindirici).
    Ancak motorumu zaman zaman zorladığımı düşünüp üzülüyorum. Örneğin kafama sık sık takılan bir problem var. Hemen her gün otobanda 80-120 arası hızlarda gidiyorum genelde. Yağmurlu havada öndeki araçların yoldan kaldırdıkları, ayrıca benim lastiklerden ve diğer aksamdan fıskiye gibi havaya karışan atomize olmuş su damlacıkları hava kutusuna girip, oradan hava filtresine, oradan da silindirlere gitmiyor mu? Tabii ki hava filtresi engeli var ama, filtre bir süre sonra doygunluğa ulaşıyor olmalı herhalde. Bu konuda bilgisi olanlar paylaşırlar mı acaba?
    Bir başka sorum ise sıcak egzosların ve motor bloğunun soğuk suyla sürekli teması. Mesela motoru yıkamadan önce soğumasını beklemeliyiz diye biliriz. Bu önlem hem metal parçaların oksitlenmesini hem de hızlı soğumadan dolayı çatlamaları engeller. Pekiyi de yağmur suyu aynı zararlı etkilere sahip değil mi?

    Teşekkürler.
    Üç boyoz bir kola


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    paşam hava filtresine su kaçınca motor gaz yemiyor oradan anlayabilirsin kaçıyor mu kaçmıyor mu Ama yağmurlu havada yaşanan sorun bujiye su kaçması Tecrübeyle sabittir

  3. #3
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben otomobilim olmadığı ve toplu taşıma araçlarında klostrofobik hissettiğim için yılın hemen her günü motorla işe giden birisiyim. Sıcak, soğuk, yağmur fazla engelleyemiyor beni (İzmir'de kar/buz fazla olmuyor, bu sevindirici).
    Ancak motorumu zaman zaman zorladığımı düşünüp üzülüyorum. Örneğin kafama sık sık takılan bir problem var. Hemen her gün otobanda 80-120 arası hızlarda gidiyorum genelde. Yağmurlu havada öndeki araçların yoldan kaldırdıkları, ayrıca benim lastiklerden ve diğer aksamdan fıskiye gibi havaya karışan atomize olmuş su damlacıkları hava kutusuna girip, oradan hava filtresine, oradan da silindirlere gitmiyor mu? Tabii ki hava filtresi engeli var ama, filtre bir süre sonra doygunluğa ulaşıyor olmalı herhalde. Bu konuda bilgisi olanlar paylaşırlar mı acaba?
    Bir başka sorum ise sıcak egzosların ve motor bloğunun soğuk suyla sürekli teması. Mesela motoru yıkamadan önce soğumasını beklemeliyiz diye biliriz. Bu önlem hem metal parçaların oksitlenmesini hem de hızlı soğumadan dolayı çatlamaları engeller. Pekiyi de yağmur suyu aynı zararlı etkilere sahip değil mi?

    Teşekkürler.
    daha önceleri bir yazıda yağmurlu havalarda sıcak motora çarpan suyun,buharlaşmasından dolayı motorun daha düzgün çalıştığını okumuştum

    şahsen ben yağmurlu havada motorda daha iyi bir performans görüyorum.

    kuru ayaz olan gece sürüşlerimde ise motor uzun süre tekliyor
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  4. #4
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    alıntı ................
    Yağmurlu havada öndeki araçların yoldan kaldırdıkları, ayrıca benim lastiklerden ve diğer aksamdan fıskiye gibi havaya karışan atomize olmuş su damlacıkları hava kutusuna girip, oradan hava filtresine, oradan da silindirlere gitmiyor mu?



    bence bu ince zerrecikleri ve yoğun atomize parçacıkları hava filtresi üst ve alt katmanlarında absorbe edecek yapıdadır.asıl sorun biriken suyun motosikletin motor üst kapak seviyesine kadar yükselmesinden sonra başlar diye düşünüyorum,bu zaten şehiriçi kullanımda pek karşılaşılacak durum değildir.herkese kazasız keyifli sürüşler dilerim
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Yağmur suyu yıkamadaki gibi tazzikli olmadığından motorunuza zarar verme olasılığı çok düşük.

    Yağmurda gelen su geldiği yerde kalıyor, motoru kendi ısısına adapte etmekten ziyade motorun ısısına adapte oluyor, ayrıca herhangi bir kayda değer itici güce de sahip değil.

    Ama tazzikli su söz konusu olunca motora sürekli yeni ve nispeten soğuk su geldiği için motor bloğunda deydiği yerde ciddi soğutma yapıyor, tazzik'in getirdiği itme gücüde buna eklenince blokta çatlak yapma riski çok fazla, tabi motor sıcakken.

    Hava filtresine su gelmesi konusunda pek bilgim yok, ama sürekli yağmurda kullanıyor olsaydım hafta da bir açıp filtreyi temizlemeyi tercih ederdim.

    Ha birde filtre yuvasında uygun boşluk varsa ki benim motorda var, bu bölgeye nem alıcı silicagel torbacıklarını hava yolunu tıkamayacak şekilde yerleştirirdim.

    Tabi düzenli olarak doymuş silicagel'leri çıkartıp ısıtarak emdikleri suyu buharlaştırıp yerine geri koymakta fayda var.

    Doyduğunu nasıl anlarsınız.. iki tipi var; normalde pembemsi renk olan silicagel suya doydugunda mavi renk olur, beyaz olanıysa doyunca pembe olur, tekrar eski rengini alana kadar fırında kurutmalısınız.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  6. #6
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı jeansatar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alıntı ................
    Yağmurlu havada öndeki araçların yoldan kaldırdıkları, ayrıca benim lastiklerden ve diğer aksamdan fıskiye gibi havaya karışan atomize olmuş su damlacıkları hava kutusuna girip, oradan hava filtresine, oradan da silindirlere gitmiyor mu?



    bence bu ince zerrecikleri ve yoğun atomize parçacıkları hava filtresi üst ve alt katmanlarında absorbe edecek yapıdadır.asıl sorun biriken suyun motosikletin motor üst kapak seviyesine kadar yükselmesinden sonra başlar diye düşünüyorum,bu zaten şehiriçi kullanımda pek karşılaşılacak durum değildir.herkese kazasız keyifli sürüşler dilerim
    Ama şehir içinde benim başıma geldi. İzmir'de 2 sene önce felaket bir yağmurda Hatay caddesinde selin içinde kaldım Yamaha Xmax ile. Tekerlekler tamamen suyun altındaydı. Önce debriyaj kaçırmaya başladı. Ardından rölantiyi kaybettim. Ama eve kadar gelebildim yine de. Sabah ise bir türlü çalıştıramamıştım. Her tarafı söküp temizlemek zorunda kaldılar serviste.

    Herkese tavsiyem çok derin sulara girdiğinizde "benim motor amma da iyi gidiyor" psikolojisini bırakın ve kenara çekin. Çok masraflı olabiliyor sonucu.
    Üç boyoz bir kola

  7. #7

    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir,,astrahan
    Motosikleti
    cbf 150:::::08
    evet bende buji ye su kaçıyor diye duyduydum ALLAH tan daha başıma gelmedi..
    [COLOR="Red"][I]meğer gurbet dediğin mapuslukmuş güneşli avlularda yaşanırmış,öylesine,dönüşümde ne bulurum bilemem bildiğim döneceğim,,verilmiş sözüm edilmiş yeminim,,elbet birgün döneceğimm,,[I][/I][/I][/COLOR]

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    kardes sen sen ol sakın açık tip hava filitresi takma sonra bin pişman olursun
    yagmurlu havada 40-50 km ye mahkum olursun gaz verdikçe bogulur

    bujiye su kolay kaçmaz bujinin başına takılan plastik baslık saglam değil yada yırtıksa tabi kaçar
    doğan slx le karıştırdınız heralde onun yagmurda ateşleme sistemine hep su kacar
    malzeme ne kadar iyi olursa olsun..

    yağmurlu havalarda su damla halinde geldiği için hiçbir zararı yok çünkü sen seyir halindeyken motorun etkilenmesi biraz zor
    ama motoru yıkatırken otoyıkamcıların kullandıgı tazyikli tabancanın ucundan çıkan su ortalama 100- 140 km hızla çıkıyor vede soguk dolayısıyla motosiklet sıcakken yıkatırsan silindir bloğu ve beraberindeki parçalar çatlar 5dk bekle
    soğusun öyle yıkat ve gittiğin yıkmacıya 5dk sonra yıkat onlar genellikle
    motosikleti soğumadan yıkar yani seni 1 an önce başından savmak için onlar
    senin motorunu düşünmez..

  9. #9
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    yagmurda kullanmaktan bir problem olmaz. siz bu motoru alırken size yagmurda kullanmayınız gibi bir şey söylememişlerdir.
    araçlar üretilirken hava koşulları da göz önüne alınır.

    yagmurda kullanmanın motosikletinizin durumu için dezavantajı ne olur derseniz;
    motorunuz kapalı garajda muhafaza edilen motosiklete göre daha çabuk eskir.


    motosikletin motorunu suyun içine sokmamaya özen gösteriniz.
    xmax dediginiz motosikletin motoru yükseklik olarak arka tekerle neredeyse aynı hizada oldugu için su içinde kalmıştır ve bundan dolayı problem yaşanmıştır.

    hava filtresini kafanıza takmayın. eskimişse veya bir problem varsa periyodik bakımda hava filtresini değiştirirler.
    suzuki gibi bir marka motosikletinizin hava filtre sistemini üretirken mutlaka hava koşullarını (yagmur) göz önünde bulundurmuştur. içiniz rahat olsun.

  10. #10
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    aynı olay geçen başıma geldi
    bende 150 cc scooter var sabah yola çıktım işe gidiyodum yerler ıslaktı ve hafifden çiğse atıyodu e-5 de giderken 80-90 arası gidiyordum az ilerde kanşak vardı yavaşladım sonra tekrar gaz verim dedim , motor yavaşlamaya başladı gaz verdikçe hızı azaldı sağa çektim hemen bi zaman çalışmadı perişan oldum denerken akü bitti ayaktan çalışrmayaı denedim baya bi denedim en son hızlı bi şekilde bastım çalıştı sorna eve geldim direak artık motor 60 ın üzerine çıkınca gaz yemiyo hızı düşüyo ne yapmam gerek sizce ? bujiler ıslanmış olabilirmi yada hava filtresinde bi sorun mu var

  11. #11

    Üyelik
    04 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman AN400 K7 Silver + Asya T-19A 2006 Kırmızı
    ben asya ile giderken yağmurda yolda kaldım.
    Serviste açıldı. Hava filtresi vıcık vıcık. Su dolduğu için motora hava çok az gidiyor. Mustafa arkadaşımızın semptomları aynen yaşanıyor.
    Kısacası serviste hava filtresi değiştir, geçer
    Saygılar,
    Veni Vidi Vici

  12. #12

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    Alıntı torento_1987 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bende buji ye su kaçıyor diye duyduydum ALLAH tan daha başıma gelmedi..
    inşallah gelmez insanı çileden cıkartıyo

  13. #13
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    pkei bu hava girişinin önüne bişey yapsak çünkü açık duruyo komple oraya sünger falan koysakl nasıl olur yarın resim koyabilirsem göstericem sizlere

  14. #14
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    ben bugün heralde konu sitede konuşuluyor diye kafama taktım bu olayı
    bide motorum 2 zamanlı, biraz su kaçsa kesin yolda kalırım dedim
    ama gene 2 zamanlı olduğu için filtrenin yağa boğuluğunu düşünerek su geçirmeyeceği kanısına vardım
    GKN MOTORS

  15. #15
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    yağmurda hava filtresine su gelirse nolur biliyormusunuz? anlatayım başımıza gelenleri.
    motoru ilk aldığımızda hava filtresine ön çamurluk kısmının üstünden doğru çamur ve su geliyormuş. biz bunu fark etmedik çünkü kapalı bir yerde. orası zmanla dolmuş dolmuş. hava filtresi ıslanınca bi kere motosiklet boğulma ve giderken yığılma yapar. ve bunu fark etmeden devam ederseniz yola su veya pislik karbüratörünüze gider. ve motorunuz stop eder bi dahada çalışmaz. karbüratörünüz hakkın rahmetine kavuşmuştur. en yakın zamanda cenazesini kaldırıp yeni bi karbüratör alırsınız.. bahsettiğim karbüratör çin malı motosiklet için. bu hondalarda temizlenme imkanı oluyormu bilmiyorum ama çin malında direk değiştirmek gerekiyor. gerçi bunları karbüratörlerin üzerinde japon teknolojisi yazıyor ama bilmiyorum.. karbüratörün yeniside bizim modelden bahsedersem 80 ytl idi.
    KIRMIZI BOĞA..

  16. #16
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Eskiden bir Bisan star mobiletim vardı ve biraz modifiyeliydi, düz yolda son hızı 90km/s di. Üzerinde hava filitresi namına hiçbir şey yoktu ve Tabiri caizse bardaktan boşalırcasına yağmur yağarken şehir içinde zevkine kullandım. Işıklarda durdum kalktım Hiçbir problem yaşamadım ne istop etti nede boğulma oldu. Aynı şekilde şimdiki 2 zamanlı scooter ımda da yağmurlu havalarda hiç bir problem çıkarmadı. Karbüratöre su kaçarsa o suyu dışarı atana kadar çalıştırmak için uğraşırsınız.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  17. #17
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    Alıntı abal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağmurda hava filtresine su gelirse nolur biliyormusunuz? anlatayım başımıza gelenleri.
    motoru ilk aldığımızda hava filtresine ön çamurluk kısmının üstünden doğru çamur ve su geliyormuş. biz bunu fark etmedik çünkü kapalı bir yerde. orası zmanla dolmuş dolmuş. hava filtresi ıslanınca bi kere motosiklet boğulma ve giderken yığılma yapar. ve bunu fark etmeden devam ederseniz yola su veya pislik karbüratörünüze gider. ve motorunuz stop eder bi dahada çalışmaz. karbüratörünüz hakkın rahmetine kavuşmuştur. en yakın zamanda cenazesini kaldırıp yeni bi karbüratör alırsınız.. bahsettiğim karbüratör çin malı motosiklet için. bu hondalarda temizlenme imkanı oluyormu bilmiyorum ama çin malında direk değiştirmek gerekiyor. gerçi bunları karbüratörlerin üzerinde japon teknolojisi yazıyor ama bilmiyorum.. karbüratörün yeniside bizim modelden bahsedersem 80 ytl idi.
    benim motora aynı oldu ben yola devam ettim fakat 2 gün çalışmadı motor sorna tekrar denedim ayak marşı ile çalıştı şuan bi sorun yok rölantiyi ayarladım kırmızı ışıklarda stop etmiyo artık

  18. #18
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Benim başıma benzindeki sudan dolayı bu olay geldi, Karbüratörü temizledik düzeldi. Şu ana akdar 2. defa yolda kalmama sebep oldu. Karbüratörün değişmesine gerek yok böyle durumlarda bence. Temizlemek yeterlidir diye düşünüyorum. Bazı fırsatçı ustalar yüzünden greksiz parça değişimi yapıyoruz.
    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  19. #19
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Bende alirsam ne yazikki yok su anda bu sorun benimde aklima takiliyordu hevesini gectim İstanbulun trafigi hayatimdan yiyor ozelikle yamur yagdimi iskence o yuzden yaz kis kullanmayi dusunjuyorum alinca. Bilgiler icin tesekurler.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  20. #20
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    hava filtreme hiç su kaçmadı şimdiye kadar eqzoslarıma kadar suya girdiğim halde.Ama Gsr da tepkisi ne olur bilemicem. Sıcak manifolda yağmur suyu teması da rengini değiştiriyor sanırım metalin.Ve arkadaşlar tecrübeyle sabit: Eğer sıcak egzos metaline çamur bulaşırsa mutlaka kurumadan temizleyin. Daha sonra çıkmıyor hiç bi şekilde
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)