Arkadaşlar motorum 2 zamanlı 100 lük bi motor ve yeni segman atıldı , acaba şu aşamada nasıl hareket etmeliyim; tam rektifiye olmadı piston duruyor sadece segman atıldı rodaj gerekir mi , gerekirse nasıl yapılır
Teşekkürler
Arkadaşlar motorum 2 zamanlı 100 lük bi motor ve yeni segman atıldı , acaba şu aşamada nasıl hareket etmeliyim; tam rektifiye olmadı piston duruyor sadece segman atıldı rodaj gerekir mi , gerekirse nasıl yapılır
Teşekkürler
Bildiğim kadarıyla bu durumda rodaj gerkmiyor. Ama yinede içinde tereddüt olursa, 100-200 km boyunca motoru zorlama 60-70 civarı seyir et....
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
500km. kadar zorlama yeter
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
Segmanların alışması zaman alıcaktır.Bence de yaklaşık 500 km. kadar zorlamamaya bak,iyi sürüşler...
..:: Nerde O Eski Günler? ::..
Evet bende zorlamamayı düşünüyorum ama yinede motorun segmanların alışma evresinde her hızı görmesi gerekir mi yani motoru zorlamamak kaydı ile son hızına çıkıp sonra çok fazla o hızda kalmadan aşama aşama düşmek ya da yükselmek gerekirmi yoksa hep 60 lar da 70 ler de mi gidilmeli bu hız seviyeleri geçilmemeli mi?
kesinlikle gerekiyor
biz honda activaya segman attırdık tamirci 1000km kadar zorlama aynı hızla uzun süre gitme dedi
yani bildiğin 0 motor oldu
Mustafa Kemal Atatürk
evet segmanları alıştırırken son hızada çıksan faydasını görürsün tabii seninde dediğin gibi uzun süre gitmeyecen. Tam son hıza ulaştığını gördüğün, hissettiğin zaman 3-5 saniye devam et sonra bırak. Bunu ara ara yapmanı tavsiye ederim. Ama ilk mesajımdaki 100-200km boyunca 60-70 i fazla geçme dememdeki sebep Segmanı önce alt devirlerden-hızdan alıştırmaya başlamak gerekir o yüzden öle dedim sonrasında zaten sürekli devir atış-azalışları illaki oluyor..
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
2 zamanlı 100 cc motor 70i zaten ne kadar geçecek yahu sanki 140 basabiliyoda 70i geçmeyin diyon bence o hızlarada gerek yok...
150nin altına inme hiç
olur 40 la giderim hep.................
Yardımcı olan arkadaşlar sağolun , öpüyorum sizi
sky_forever senin küçümsediğin motor seninkine kafa tutar. SZR abi önemli değil bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalıştım o kadar.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
iki kişi binme,yokuşta zolama,yağı az bişey fazla karıştır benzine,hız deneme,akşam serinliğinde binmeye çalış.
bazı arkadaşlar devirli kullanımın hatalı olabileceği yönünde yorumlarda bulunmuşlar.
bu rodaj konusunda hep görüşler ikiye ayrılır nedense.sıfır motor olsun yeni yapılıp revizyondan geçen olsun belli bir km sabit hızda gitmek doğru değildir.
tam aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir. şöyleki;
pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.
sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı
daha faydalıdır..
Yo hayır yani tam bilmiyorum ama olmadı sanırım öyle bişey, yalnızca segmanlar değişti.
Teşekkür ederim açıklamalarınız için, şu an 350 km devirdim yeni segmanlarla ama öyle bağırtmadım pek max. olarakta 85 km/saate çıktım zaten bu motorda en fazla 100 civarı görür zannedersem , ama motoru bağırtma derken düz yolda olmalı bu diye düşünüyorum ve süre verilebilir mi atıyorum 1 dk , 30 sn gibi ne kadar bağırtayım motoru
500 km kadar dikkatli kullanırsan motorun için iyi olur.......
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
söz konusu olan zaten honlama değil. o maddenin adı om dur.
silindir için değilde süpapları silindir kapağa alıştırmak için yapılan rutin olarak süpapın çalışma harketleridir.
süpapların silindir kapağa temas eden yüzeyine om sürülür ve manuel bir şekilde uzun süre alıştırmaya çalışılır.
bir nevi zımpara
Artık basacağım 400 km oldum ,segman atılınca gerçekten güç olarak farketti motor ama kalkışlarımda hala titreşim var gazı bişey tutuyor ve sonra birden bırakıyor ; anlayan arkadaşlar varsa yardımcı olsun :Örnek vereyim,
Mesela 60 km/ h ile seyrediyorum ve ileride trafik tıkandı ve trafik 15km/h ile seyrediyor ben o trafiğin içine girince ve hızımı 15 km/h a düşürünce bi miktar o hızla gittikten sonra trafik açılıyor diyelim, işte o arada 15 km / h dan hızlanma aşamasında titreme meydana geliyor ki şöyle bi titreme bu; motorda güç var belli ama bişey kalkışı engelleyip gazı tutuyor ve 2-3 sn den sonra atıyor motoru ama atıyorum trafik 15km/h ile değilde , tamamen 0 km/h olsa idi yani tamamen dursa idim kalkışımda bu kadar titreme yaşamıyorum yani çok düşük hızlarda birden hızlanma gereksinimi duyduğum anlarda titreme yaşıyorum ve ben bu durumlarda ya gazı tamamen bırakıp tekrar veriyorum ki işe yarıyor ya da gaz koluna daha çok yükleniyorum buda işe yarıyor
Bir şey daha segman değişmeden önce 15km/h vs. hızlarda giderken birden hızlanma gereksinimi duyduğumda gaz koluna yüklendiğimde motor hiç gz yemiyordu ve yolun ortasında kalakalıyordum şimdi daha iyi ama hala problem mevcut. Tanıdığım bi abi bunun ön varyatörde KAYIŞIN yüksek hıza çıkıp motorun yavaşlamasıyla takılı kaldığını ve ben tekrar hızımı yükseltmek istediğimde de kayışın takılı kalması nedeni ile yüksek viteste gibi kalkış yapabileceğimi belirtti yani ben yavaşladığıda kayış yüksek hız durumunda takılı kalıyor ve kalkmak istediğimde kayışın takılı kaldığı durumda yani yüksek viteste kalktığımdan titreme yapabilirmiş ; mantıklı geldi bana ve ön varyatördeki kapaklara hareket kabiliyeti veren zımbırtıları (adı aklıma gelmedi, keçe fln olabilir) söküp yağladık falan sorun nispeten aşıldı ama bu ara yine dediğim şekilde titreme var acaba sorun nedir debriyaj balatalarını mı değiştirsem (Balatalar 25 000 kmlik)
Başınızı ağrıttım Saygılar
motorunuz yavaşladıktan sonra tekrar ivme kazanamaması debriyaj kaçırmasına benziyor..revizyon yaptığınız yerde durumunuz netlik kazanır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)