Benzine motor yağı karıştırırsak ne olur???
Reklamlar
-
Arkadaşlar geçenlerde eski motorculardan bi abimizle sohbet ederken motorda benzine yağ karıştırıp gittiklerinden bahsetti. şimdi yeni çıkan motorlarda böle bişey yok ama biz depoya misal yarım kg motor yağı koyarsak ne olur.
motor yağlanıp rahatlarmı motor ölürmü yoksa bişey farketmezmi???
büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol
Reklamlar
-
Bildiğim kadarıyla iki zamanlı motorlar, yakıtla yağı karıştırarak yanmayı sağlıyor.
Tabii biraz geride kaldı bu.
Eminim detaylı açıklama yapacak arkadaşlar vardır.
-
benzine yağ karıştırmak aslen 2 zamanlı makinaların hadisesidir
eski tip makinlarda belli bi oranda yağı benzine koyarak yol almayı sağlar
fakat günümüz teknolojisinde otomatik yağ pompalaro mevcuttur, benzini ve yağı ayrı depolara koyarsınız, otomatik olarak karışım sağlar.
eskiden 4 zamanlı makinalardada eğer yağ yakma problemi varsa yazın uzun yola çıkarken benzine bi kapak yağ atardık kendimizce bi koruma yöntemi olarak yapardık bunu ama çok sağlıklı deil buji açısından..
-
Ufak bir düzeltme. 4 zamanlı motorlarda motor yağı yakıtla karışmaz. Sadece motorun sürtünmesini azaltarak çalışmasını kolaylaştırır. O yüzden normal şartlarda eksilmez, sıcaklık ve sürtünme yüzünden özelliğini yitirir.
-
kurum yapar. niçin 4 zamanlı bir motora yağ koyma gereği duydunuz? hem de 15 litreye yarım litre.. bence denemeyin.
bahsettiğiniz eski motorcu sanırım size iki zamanlı motoru anlatmış. yağı otomatik karıştırmayan makinelerde siz karıştırırsınız. tabi insan makine gibi karıştıramadığı için, ya fazla kaçıyor yağ yakıyor ya da az geliyor hararet yapıyor =)
siz dört zamanlı makinenize sakın yağ katmayın.
-
4 zamanlı motosiklet kullanıyorsan ve karbiratörlü ise depoya %0,5 oanında (10 litre benzine 50mililitre en fazla 100 mililitre) 2 zamanlı motosiklet yağı koyarsan zararı olmaz. aksine faydalıdır.
stunc -honda titan -honda twister
motosiklet özgürce yaşamak, rüzgarla yaşırmak tır.
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
İki zamanlı makinalarda yağ karıştırılır benzine...Fakat dört zamanlı makinalarda yağ karıştırılmaz...
-
4 zamanlı motora yarım kg yağ koyarsan bujiyi bozarsın gerçi 2 zamanlı içinde aynı şey geçerlidir.benim motor iki zamanlı olduğu için her benzin alışımda koyuyorum yağı.
-
İki zamanlı basit ve "pis" bir sistemdir. Evet perfomansı daha fazla oluyor bu motorların (bakınız düşük CC li yarışlar), ama hem motora hem çevreye, yağ yakmak çok zarar verir.
Uzun yıllar mobilet kullandım, onlar 2 zamanlı ve içine yağ katıyorsun, çünkü karter mantığı yok, alttan yağlama mantığı yok.
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
-
10 Temmuz 2007, 17:15
#10
MZ 251 'dede yağı koyardık benzin içine, böylece arkandan mavi mavi dumanı ata ata giderdik bi zamanlar Çevre katliyamı :(
"Motosiklet Özgürlüktür."
-
10 Temmuz 2007, 17:20
#11
4 zamanlı motorlarda yakıta ekstra olarka yağ koymana gerek yok.zaten şimdiki yakıtlarda yağlama özelliği mevcut.yağ koyduğunuz zaman bujı yağlanabilir,,subaplar kurum yapabilir,,performans düşebilir,,duman atabilir,,vs...bu fıkır aklına nerden geldı acaba onu merak edıyorum.yoksa ucuz yağ felanmı buldun ..
Başkalarının kusurlarından bahsetmek istediğin vakit, kendi kusurlarını hatırla. O zaman başkalarının kusurlarıyla alakadar olmaya hakkın olmadığını hatırlarsın.
-
13 Temmuz 2007, 23:14
#12
2 zaman 4 zaman alakası yok arabaya 'da koyanı gördüm özellikle 0 araçlarda veya yeni piston sekman yemiş motorlarda (araba,motosiklet) fark etmez,benzine tam olarak bilmiyorum 1/4 oranında yağ ile karıştırılarak benzin koyuluyor herhalde.0 motorlarda sekmanların sağlığı için yağ karıştırıldığını gördüm ve duydum Saygılar.
-
13 Temmuz 2007, 23:38
#13
slm
4 zamanli motorlarin benzinine yag koyulmaz 2 zamanli motorlara koyulur.
4 zamanli motora yag koydugunda motoru soguk ken calistirir ken zorluk cekersin ve bujileri yaglarsin hic calismaz motorun arkasindan 2 zamanli gibi mavi duman atar görenler senin matorun segman kirdigini zanneder egzostdan yag atar makinayi satar ken bu motor yag yakiyor segman istiyor derler.
4 zamanli makinalarda yag segmanlari vardir motorun yagini eksik birakmadigin sürece yada yüksek devirde kullnmadigin sürece mükemmel yaglar kisaca (gerenk yoktur)
-
14 Temmuz 2007, 00:16
#14
arkadaslar 4 zamanlı motora yağ koymanıza gerek yok koyarsanız sılındır ıçınde kurumla karsılasırsınız. 2 zamanlıda kullanılma nedenı ise motorun içinde yağplama yapması amacı ile koyulur ayrıca 2 zamanlı motrun yapısı nedenı ile yağ haznesı koyulanıor cunku yağın geri donusumu yapılamıyor 2 zamanlı motorlarda ama ne olursa olsun 4 zamanlı motorlara yap koyma gıbı bır sey yapmayın cok buyuk hata yaparsınız motorunuz rektefe bıle ısteye bılır
-
14 Temmuz 2007, 00:51
#15
4 zamanlıya yağ kariştirılmaz,bait bu kadar
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
14 Temmuz 2007, 01:00
#16
Moderatör
iki zamanli motorlarin cogunun egzosundan duman cikar evet dogru.. 4 zamanli duman cikarmayan bir motor cevreyi kirletmez mi ? Sadece yagin yanip cikan egzos gazinin daha gorunur hale gelmesi midir cevreyi kirleten.. Ocu gibi gostermeyin insanlara hakkinda fazla bilgi sahibi olmadiginiz $eyleri..
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
14 Temmuz 2007, 01:23
#17
yagla karismis benzin olur
-
14 Temmuz 2007, 01:49
#18
2 zamanlı motosikletler benzin deposuna 2 zamanlı motor yağı konulur.4 zamanlı motosikletlerin yağ haznesi ayrıdır. 2 zamanlı motosiklerlede yağ oranı yaklaşık 18 litrelik bir depoya 0.600 litre kadar yağ katılır.Yağ miktarının fazla katılması durumunda egzostan fazla duman çıkar ve bujinin aşırı yağlanmasına neden olur.Buji aşırı yağlandığı durumlarda motorda boğulma olayına rastlanabilir; buji çıkarılarak temizlenip yerine takılıdığında motor tekrar çalışır.
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
-
14 Temmuz 2007, 02:13
#19
4 zamanlı motor
sevgili arkadaşlar hiç düşündnüzmü bir motosiklet motoru neden rektefe ister pistona takılmış ve şanzımandaki yağın silindire gitmesini engelleyen sızdırmazlık elemanları yani sekmar aşınmış bu nedenle piston çapından dha geniş bir yüzyde çalışmaya başladığı için silindiri çizmiştir bu arada sızdırmazlık bozulmuş ve şanzıman yağı silindire sızmaktadır buda motorun yağyakmasına neden olur bu durum ateşleme sistemine zararverir bujiyi kirletir ve bozar eksoz subabında kurum oluşmasına sebep olur bu kurumlaşma bir süre sonra subabın görevini yerine getirmemesine sebep olacaktır yani deyim yerindeyse motor mahfolacaktır
evet arkadaşlar 4 zamanlı motosikletlerde bulunan motor yapısıydı bu anlattığım şey şimdi siz düşünün siz benzine yağ katarsanız ne olur
sekmanların görevini tamamen bitirmiş olursunuz şanzıman yağı silindire gitmesin diye uğraşırken siz zaten silindire yağ dolduruyor olursunuz bu da kısayoldan motorunuzu öldürmek manasına gelir bu arada koyun bişey olamaz diyen kesinlikle inanmayın ve itimad etmeyin
-
14 Temmuz 2007, 02:41
#20
m2 zamanlı ise motosikletin neden olmasın koy.. ama o kadar değil.. mesela 20 litreye bir su bardağı kadar falan ekle.. yoksa her gaza asıldığında arkan bembeyaz dumanla kaplanır.. 4 zamanlı ise motosikletin.. yazık olur koymaman gerekir bildiğim kadarı ile..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)