YBR 125 Vites bazen zor geciyor.. bazen gecmiyor
Reklamlar
-
04 Haziran 2007, 00:42
#1
2007 YBR 125 Vites bazen zor geciyor.. bazen gecmiyor! bu trafikte cok buyuk bi sorun haline geliyor.. durdugum zamanda bos a gecmiyor.. bi bilgi verebilecek varmi.. bide bazen kendi kendine duruyor.. motor sicakkende ayni sekilde duruyor.. sigle acik gitmek zorunda kaliyorum.. ama yinede stop ediyor.. neden anlamadim.. yardimci olursaniz cok sevinirim. saygilar
Reklamlar
-
04 Haziran 2007, 00:53
#2
eğer ybr yeniyse belli bir süre öyle devam edecektir.5000 km den sonra bundan eser kalmayacaktır.
Boşa geçmesi için hafiften debriyajı bırak vitesi boşa geçir.
rölantide 1500 devir civarında olması gerekir.bu devirden düşükse motor durur.rölanti-hava ayarı yapılması gerek.
-
04 Haziran 2007, 00:58
#3
sonix adlı üyeden alıntı
eğer ybr yeniyse belli bir süre öyle devam edecektir.5000 km den sonra bundan eser kalmayacaktır.
Boşa geçmesi için hafiften debriyajı bırak vitesi boşa geçir.
rölantide 1500 devir civarında olması gerekir.bu devirden düşükse motor durur.rölanti-hava ayarı yapılması gerek.
Sonix evet yeni fakat rolantide siglesiz 1000 e kadar dusuyor ve stop ediyor.. dedigin rolanti-hava ayarini neeresinden yapabilirim yada bi yere gostermelimiyim? buarada sagol
gercekten buyuk problem yaratiyor heleki trafikte herkez kornaya basiyor haliyle
-
04 Haziran 2007, 01:01
#4
sonix adlı üyeden alıntı
eğer ybr yeniyse belli bir süre öyle devam edecektir.5000 km den sonra bundan eser kalmayacaktır.
insallah bu böyle degildir. 5000km COK fazla ...
@sinaan, sen motoru servise götürsen iyi edersin. vitesin gecmemesinin bir sürü nedeni olabilir (debriyaj telinde sorun, debriyaj kolunun ayari, hidrolik yagi eksik, ...). bunlarin hepsini burada tek tek kontrol edene kadar yamaha'nin bu aleti görmesi daha iyi bence. ayrica motorun tekleyip durmasiyla ikinci bir sorun daha eklenmis listeye. yani yamaha bu isi bizim cözecegimizden daha cabuk ve daha iyi cözer. icabinda sana neyi dogru, neyi yanlis yaptigini da aciklayip ilerisi icin faydali bilgiler de vermis olurlar...
Sinaan adlı üyeden alıntı
Sonix evet yeni fakat rolantide siglesiz 1000 e kadar dusuyor ve stop ediyor.. dedigin rolanti-hava ayarini neeresinden yapabilirim yada bi yere gostermelimiyim? buarada sagol
gercekten buyuk problem yaratiyor heleki trafikte herkez kornaya basiyor haliyle
rölanti-hava ayari diye birsey yok. rölanti devrinin ayari var. onu da gaz telinin karbülatöre baglandigi noktada yapabilirsin. ucu gaz teline bagli üstüne yay gecirilmis bir vida göreceksindir. o vidayi sag-sola cevirerek rölanti devrini artirip-azaltabilirsin.
benim CBF500'ün rölanti devri 1200 (sicak motor!). ekonomik olmasi acisindan motorun isinmasini bekledikten sonra rölanti devrini mümkün oldugu kadar düsük ayarlamaya calis. ayni zamanda gaz kolunu cevirdiginda motorun aninda cevap verebilecegi bir devir olmasina da dikkat et.
-
04 Haziran 2007, 01:12
#5
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
insallah bu böyle degildir. 5000km COK fazla ...
@sinaan, sen motoru servise götürsen iyi edersin. vitesin gecmemesinin bir sürü nedeni olabilir (debriyaj telinde sorun, debriyaj kolunun ayari, hidrolik yagi eksik, ...). bunlarin hepsini burada tek tek kontrol edene kadar yamaha'nin bu aleti görmesi daha iyi bence. ayrica motorun tekleyip durmasiyla ikinci bir sorun daha eklenmis listeye. yani yamaha bu isi bizim cözecegimizden daha cabuk ve daha iyi cözer. icabinda sana neyi dogru, neyi yanlis yaptigini da aciklayip ilerisi icin faydali bilgiler de vermis olurlar...
rölanti-hava ayari diye birsey yok. rölanti devrinin ayari var. onu da gaz telinin karbülatöre baglandigi noktada yapabilirsin. ucu gaz teline bagli üstüne yay gecirilmis bir vida göreceksindir. o vidayi sag-sola cevirerek rölanti devrini artirip-azaltabilirsin.
benim CBF500'ün rölanti devri 1200 (sicak motor!). ekonomik olmasi acisindan motorun isinmasini bekledikten sonra rölanti devrini mümkün oldugu kadar düsük ayarlamaya calis. ayni zamanda gaz kolunu cevirdiginda motorun aninda cevap verebilecegi bir devir olmasina da dikkat et.
Sagol predator.. ben motoru servise goturiym dedigin gibi en iyi onlar halleder..
-
04 Haziran 2007, 01:45
#6
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
insallah bu böyle degildir. 5000km COK fazla ...
rölanti-hava ayari diye birsey yok. rölanti devrinin ayari var. onu da gaz telinin karbülatöre baglandigi noktada yapabilirsin. ucu gaz teline bagli üstüne yay gecirilmis bir vida göreceksindir. o vidayi sag-sola cevirerek rölanti devrini artirip-azaltabilirsin.
5000 km yi ortalama bir değer olarak verdim.rölanti ayarı ve hava ayarı var karbüratörde.
Sinaan nasıl olsa garantisi var.predatorun dediği gibi servise göster
-
04 Haziran 2007, 01:57
#7
sınan ne oldu ya nazar mı deydı vıtesler daha yenı oldugu ıcın bol bol vıtes deıstırceksın babacım ılk 1000 km.ama jıkleyle calıstırdın yaa 4000 e kadar otomatık olarak yukselecek devır osaman jıkleyı ındır sakın jıkleyle yol alma.motora elını surdugunde sıcaksa stop et jıklesız hemen calısacaktır bıdaha da stop etmez ama sıcak olmasına ragmen stop edıyosa bı sorun olabılır deıklerı gıbı ama sen jıkleyı cekstın hemen 20 sanıyede kapatırsan motor ısınmadıgı ıcın stop eder hepsı edıyo motor bıraz gec ısınır ama ısınınca delı gaz yer en az 2 dakıka ısıt hareket etmeden
-
04 Haziran 2007, 02:01
#8
Dostum bende ybr yi alalı 10 gün oldu aynı sorun bendede vardı götürdüm bi rölanti ayarı yaptı bide bu debriyajın orda eliyle biraza sıkıp gevşetme ayarı yaptı şimdi motor çok iyi.
Boşa geçmesi çok kolaylaştı bide rölantisi 1.5 civarında çok ideal
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
-
04 Haziran 2007, 02:20
#9
sonix adlı üyeden alıntı
rölanti ayarı ve hava ayarı var karbüratörde.
tamam, simdi oldu. gec saatten midir, yoksa burada olmadik terimler karistirildigindan midir nedir "rölanti-hava ayari" diye yazinca bunun "rölanti ayari + hava ayari" anlamina gelebilecegini hic düsünmedim bile. kusura bakma. mea culpa.
debriyaj problemleri (viteslerin zor gecmesi veya motorun sanki "gücsüz kalmasi" gibi) ise cokca rastlanan bir "sorundur". cogu zaman debriyaj telinin takilmasi veya ayarlarinin kötü olmasindan kaynaklanir. adam gibi bir satici/bayii olsa bunlari motosikleti teslim etmeden önce 5 dakikda kontrol edip düzeltir. nedense türkiye'de pek önemsenmiyor gibi...
asome_67 adlı üyeden alıntı
ama jıkleyle calıstırdın yaa 4000 e kadar otomatık olarak yukselecek devır osaman jıkleyı ındır sakın jıkleyle yol alma.
biraz abarti olmus. "acik" jikleyle biraz gitmenin zarari yok. önemli olan jikleyi motor isindiginda (hava soguk degilse 5, olmadi 10 dakika sonra) kapatmak. cok uzun süre veya sürekli jikle acik gitmek hemen azicik pahaliya patlar hemde bujileri öldürür.
ne yazik ki YBR125'in hararet göstergesi yok ...
motorun isindigini el sürmeden anlamanin diger (kolay) bir yolu: eger jikle kapatildiginda motor gaz kolunun her hareketine aninda cevap veriyorsa motor isinmistir, jikle kapali kalabilir.
-
04 Haziran 2007, 02:34
#10
elınle ayarla bence hemen bı debrıyaj telını olmazsa hemen servise bızım duyulmaz benm ybryı ole bı ayarlamıstıkı şok olmuştum
-
04 Haziran 2007, 02:41
#11
valla ben jıkleyle yol almanın zararlı oldugunu duydugum ıcın bole bısı dedım cunku zaten gaza dokundugun anda stop edıyorsa ısınmamıs demektır cok acıl ısımız varsa belkı jıkleyle gıdılebılır bı muddet ama gaz koluna tepkı yoksa yanı motor hala soguksa sahsen ben tam ısıtmadan yola cıkılmaması konusunda ısrarlıyım
-
04 Haziran 2007, 03:05
#12
asome_67 adlı üyeden alıntı
valla ben jıkleyle yol almanın zararlı oldugunu duydugum ıcın bole bısı dedım cunku zaten gaza dokundugun anda stop edıyorsa ısınmamıs demektır cok acıl ısımız varsa belkı jıkleyle gıdılebılır bı muddet ama gaz koluna tepkı yoksa yanı motor hala soguksa sahsen ben tam ısıtmadan yola cıkılmaması konusunda ısrarlıyım
bencede katılıyorum sana,ama ybrlerde çok geç ısınıyor ya ole bole değil
-
04 Haziran 2007, 03:24
#13
hedowıch sorma yaa gec ısınıyo hakıkaten ama ısıtmadan da gıtmek hıc ıyı bısey degıl.cabuk soguyor ama ısınmak bılmıyo ama motor yaaa kım ne derse desın
-
04 Haziran 2007, 05:33
#14
ısınmaktan ziyade nasıl bir sistem warsa aniden gaza asıldıgında stop ediyor..(sıcak olsa bile)..
-
04 Haziran 2007, 06:18
#15
Bu sorunu (vites geçme problemi) yaşıyan arkadaşlar öncelikle motor çalışırken motoru orta sehpaya alın ve vitesi 1e takın arka teker havada olsun debriyajdan elinizi hiç çekmeyin..Eğerki teker dönüyorsa...
Problemi debriyaj koluna telin girdiği yerde ayar vidalari var oradan ayar yapmayı deneyin..Eğerki sorun çözülmez ise motoru servise götürün
-
04 Haziran 2007, 16:11
#16
Sagolun arkadaslar ama ben yarin sunu bi servise goturiym en iyisi halledemedim tabii acemilik napalim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)