Virago 535 de karbüratör denge ayarı
Reklamlar
-
******VIRAGO 535 de KARBÜRATÖR DENGE AYARI*******
http://www.k1400.cz/manual/yama/535/dilensky_AJ.zip
manual i indirin. ( link için yucika ya teşekkürler )
manual in 34 üncü sayfasındaki 69. resimde,
her iki karburatörde de bulunan,
ucu lastik tapa ile kapatılmış 2-3 cm uzunluğunda vakum ölçme baruları var;
her iki silindirin de eşit güç vermesi ve sağlıklı çalışma için,
burada ki vakumların eşit olması gerekir.
70 ve 71. resimlerde gösterilen,
kelebek açıklığı ayar vidası ile karburatör dengeye getirilmelidir.
Bu denge ayarı nasıl yapılacak ?
servise yada tamirciye gitmek gerekmiyor...hatta tamirci belkide bunu bilmez !
2 metre uzunluğunda, şeffaf benzin hortumu alın,
içine biraz ( 20 cm lik uzunluk kaplayacak kadar ) 20 numara motor yağı dökün.
sonra
hortumun iki ucunu bir elinizle tutun ve,
başınızın üzerinde hızla çevirin...bu, hortuma koyduğunuz yağın,
merkezkaç kuvveti ile,
hortumun ortasında toplanmasını sağlayacaktır.
sonra,
karburatördeki vakum ölçme borusunun lastik tapalarını çıkarın,
hortumun bir ucunu bir boruya, diğer ucunu diğer boruya takın.
motoru çalıştırın,
denge bozuk ise,
hortum içindeki yağ, bir yöne doğru hareket edecektir.
ayar vidası ile, hortum içindeki yağı hareket etmeyecek şekilde ayarlayın.
Virago535 deki Karburatör denge ayarı bu kadar basit.
şimdiden kolay gelsin.
tegin
Reklamlar
-
Sevgili tegin bende bu ayarı eski tip pompalı tansiyon aletimle yapıyordum.
Nasılmı,zaten steteskopu rulman yatak sibop vs dinlemede kullanıyordum,aletin manometresini çıkarıp başka bir hortumla vakum ucuna takıyorum,gerçi ibre saat yönünün tersine dönüyor ama ben ibrenin konumunu anladığım için sorun olmuyor.
Senin yöntemde harika.
Yani motorun tansiyonunu ölçüyorum.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
Hayırdır arkadaşlar bu değerli bilgiyi ya bilen çok yada ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilen yok ki bu kadar az okunmuş
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
21 Haziran 2007, 14:30
#4
müthiş müthiş müthiş
cok pratık şoktayım böle bişeyı hayranlıkla okudum sizlerı ayakta alkışlıyorum. ellerınızı öperim ustalarım.
-
21 Haziran 2007, 17:05
#5
-
Ben bu denemeyi Bisan-Lifan da yapacağım arkadaşımın motoru hasta bi nabzına bakayım
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
-
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Hayırdır arkadaşlar bu değerli bilgiyi ya bilen çok yada ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilen yok ki bu kadar az okunmuş
Hocam,
bu ayari, hortum kulaga tutup cikardigi sese görede yapmiyormuyduk!
Birde biliyorsunuz; atesleme rengine yani resmine bakarakta oluyor. (colortune buji)
bence sae 20 numera cok kalin bu islem icin! antifirizle renklendirilmis su daha iyi... 6 max 8mm hortum icindeki hareket yagin kalinligindan frenlene bilir.
-
Tegin ve ihtiyar, belki de son günlerde verilen en pratik ve yararlı bir bilgiler bunlar. Teşekkürler. Peki sizce bunu bizim çinli çift silindirlere (sıralı) nasıl uygulayacağız? Karbüratörden silindire giden manifoltta bir vida var. Onu söküp mü yapmalı yoksa başka bir noktadan mı ayarlanır merak ediyorum. Selamlar ve teşekkürler.
-
Elinize sağlık ustalar, iyi kötü ben de motor teknisyeniyim ama; bu olayı sadece vakometre yardımıyla yapmayı biliyordum. Teğin ve İhtiyar hocamın yöntemleri çok daha pratik. ne diyeyim "Bravo".
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
-
02 Aralık 2008, 12:08
#11
tegin teşekkürler bilgiler için h.sonu deniycem çok faydalı olacak eminim
benim motorumda devir sorunu oluştu a.hisarındakı akpet ten bir hata yaparak benzin aldım ve motor birinci viteste kalkamıyor bile araştırım benzinden dolayı dediler yanlız bence karbüratörümde de bir sorun var?
bu ayarı yapıpı yeniden bakıcam motor çok boğuluyor nedenini tam çözemedim hava filtresi hakında da pek bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim
-
09 Temmuz 2013, 16:16
#12
Eskiden ne kadar yararlı bilgiler paylaşılıyormuş buralarda.
Şimdi forum insanları konu dışı başka yerlerde geçiriyorlar zamanlarını
-
İlgi çekici konu ve pratik çözümler elinize sağlık, peki bu işlem tek silindirli, tek karbüratörlü araçlar içinde yapılırmı?
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
İlgi çekici konu ve pratik çözümler elinize sağlık, peki bu işlem tek silindirli, tek karbüratörlü araçlar içinde yapılırmı?
gerekmez tek silindirde hava ve rölanti ayarıu yapılır sadece
-
olumlu sonuç alan var mı arkadaşlar ?? bende vakummetre cihaz alacaktım, fark eder mi bunu kullanacam?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler