motorculara faydalı olacağını düşündüğüm bir link daha kardeş site motordelisi servis bölümü gezerken verilen bir adres firma çeşitli oto elektrik ürünleri üretimi / satışı yapıyor ihtiyacı olanlar bir baksınlar.
http://www.sanel.com.tr/
motorculara faydalı olacağını düşündüğüm bir link daha kardeş site motordelisi servis bölümü gezerken verilen bir adres firma çeşitli oto elektrik ürünleri üretimi / satışı yapıyor ihtiyacı olanlar bir baksınlar.
http://www.sanel.com.tr/
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
arkadaslar bıde www.intoko.com var..burdada ne ıstersenız var kele
DİKKAT EGZOZ SICAKKEN BENZİN SÜRMEYİN, YANABİLİRSİNİZ !!!!
seninkide, hem börek bütün kalsın hem karnım doysun hesabıı olmuş..
Ya sendeki aküyle aynı büyüklükte ama 2 kat güçte bir akü bulman lazım,
yada sendeki xenon un yarısı kadar güce ihtiyacı olan bi xenon bulman lazım...
kolay gelsin
Sabah olsa da motora binsek.
Honda Dylan Kullanıcıları Sohbet Köşesi :http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?p=371100
depo paslanmasından şikayetçi olanlar için bir adres verelim kışlama dolayısı ile depolarda oluşan paslar büyük sorun olacak
FLOWLINER isminde bir ürün. depo içinde epoxy reçine gibi bir katman oluşturuyor küçük delikler dahil olmak üzere astalama yapıyor
http://www.ikiteker.org/modules.php?...ewtopic&t=7619
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
Arkadaşlar bir zamanlar bir ürün vardı, pasın üstüne sıkınca pası simsiyah yapıyordu ve daha fazla paslanmasını durduruyordu. Böyle birşey varmı burada, satan falan?
sagolun, -turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
yabancı sitelerden e-bay güvenilir bir site. pay-pal ödeme sistemi kullanılıyor. geçen sene bir tanıdık video kamera almıştı buradakinin yarı fiyatına gümrük ödeniyor fakat oranlarını tam bilmiyorum. havayoly ile daha hızlı geliyor tabi daha pahalıya.
çevremden bir kaç tanıdık kredi kartı ile alış veriş yapıyorlar sürekli oradaki bankacılık biraz daha gelişmiş fakat güvenilir site olması iyi derecede ingilizce bilmek bi yerde şart oluyor
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
Topic süper ama egsoz ve bobinde takılmış
daha sorusu olan yokmu arkadaslar? Fazla anlamam ama ögrenmek lazım...
TŞK.ler
LAWLESS GH:bounce: ST
Arkadaşlar bu topic gerçekten güzel ve faydalı olmuş hazırlayanın ellerine sağlık diyorum Şimdi benimde özellikle Teknikhocaya bir sorum olacak
Benim ramzey 200 kros un motorunu çalıştırdığımda motordan en ufak bir subap sesi gelmezken motor 5 dakika ısınınca subap sesi artıyor acaba diyorum egsantrik zincirimi kalitesiz veya subap ayarlarını ben yaptım(soğuk) sıcakmı yapmak gerekiyordu.şimdiden teşekkür ederim vereceğiniz cevaplara
Herkese selamlar;
Öncelikle uzunca süredir teşekkür edeceğim sizlere. Böylesine güzel bir topic'de büyük bir bilgi denizi oluşturmuşsunuz. Emeğinize sağlık olsun.
Dostum @bini69;
Normalda sübab sesi, soğukta gelmesi gerekir. Ancak, sübab ayarını (kaç yağtığını bilmiyorum) fazla yaptıysan, normalda soğuk motordaki mekanik seslerden sübab sesini farkedemezsin. Ancak motor ısınıp, yağlama ve yeterince genleşme sağlandığında sübablardan gelen ses kendini daha fazla belli eder. Sübab ayarın fazla olabilir. Ayrıca sübab ayarını nasıl yaptığını anlatır mısın? Bildiğim kadarı ile senin motorun bloktan egzantirikli. Yani benim gibi üst kapağı ve kam milini yanlışlıkla sökmemişsindir. Bu nedenle, sesin tam olarak tarifi gerekir.
1- Ses periyodik olarak artıyor mu.
2- Motorun soğuk performansı ile sıcak performansı nasıl? Soğkuta sanki daha iyi çekiyor, ısınınca performansı azalıyorsa, motorunun sübab ayarı sıkı anlamına gelir. Isınınca sübablarda yeterince boşluk kalmıyordur.
3- Avans ayarınla oynadın mı? Yani egzantirik milinin konumunu değiştirdin, veya söküp taktın mı? bu durumda duyduğun ses avans vuruntusu olabilir.
Bunlar ışığında elimden ve bilgimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Bildiğim kadarı ile sizlerde sübab ayarı soğuk emme 0.1mm egzos 0.12 mm olmalı. ama tavsiyem egzosu sıkı sentil 0.15mm yapman. Önümüz yaz.
alüminyum blokta mator ısınınca supap boşluğu artar diye okumuştum bi yerde, bana biraz ters geldi ama kendi motorumu ısıtıp ölçtüm pek bi fark olmadı. daha detaylı bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirler mi.
renault 12 motorlarında supap ayar değerleri
motor soğuk :
emme : 0,15
eksoz : 0,20
motor çalışma sıcaklığında :
emme : 0,18
eksoz : 0,25
Bir daha hangi ana doğurur bizi?
Slm Teknikhocam.Yok hocam üst kapağı sökmedim 2 ayar vidasından yaptım lokal anesteziyi
1: ses periyodik olarak bir yre kadar artıyor
2:soğuk veya sıcağın çekişe bir etkisi olmuyor
3:motoru sıfır aldığım zaman ilk 50. km dearızalandı servis avans tablasının milinin üzerindeki tablayı tutan pimin koptuğunu söylemişti.Gelki şimdiye kadar avansın değişebileceğine hiç ihtimal vermemiştim çünkü o ayarın sabit olduğunu düşünüyordum
hocam malum üst kapağı rahat rahat söküp ayar yapamayıp o iki delikten ayar yapmaya çalışmak çok zor ve içimde acaba düzgün ayarlayamadımmı diye şüphe kalıyor bunun kolay bi yolu yokmu
Arkadaşlar bende 3 senedir bu siteyi izleyen biri olarak artık edindiğim tecrübeleri sizinle paylaşmak istiyorum.
bizde 2 tane motor var bitanesi de yamaha ybr125 buna lastik değişmemiz icabetti normalde 90/90/18 olan arka lastiği biz 100/90/18 yaptık bu bize ne kazandırdı?eski lastiği sökmeden havalı bir şekilde çevresini ölçtüm=193cm yeni lastiği taktım havalı çevresini ölçtüm 200cm motordaki değişim yüzdesi ise 193/200=0.965x100=96.5-100=3,5 yani %3.5 oranında büyüttük lastiği yerden yüksekliği 1cm arttı
Şimdi sıkı durun bu %3.5 motoru baya kastı son sürat düştü motor 5.vitesi hiç yemiyor yokuşta bir düşük vitesle seyrediyor
gelgelelim ramzeyime bende bu motora 15olan ön dişini 16 yapmak istiyorum (hernekadar bulamasamda elinde olan veya satıldığı yeri bilen varsa help me) bununda % hesabını yapalım 15/16=0.9375x100=93.75-100=6,25 yani aktarma organlarında %6,25 eskiden bu rakam çok küçük geliyordu oysa ybr ye % 3,5 in neler yaptığını gördükten sonra bu iş kafamı kurcalar oldu onun için konu ile ilgili bilgili arkadaşların da görüşlerini almak istiyorum
hepiniz de allaha emanet olun
arkadaşlar sizlere bir sorum olacak.sulu akü kullanıyorum.geçenlerde bir motor parçacısına bunu sorduğumda,önce,eğer sulu akü kullanıyorsam,kuru kullanamayacağımı söyledi,sonra da eğer istersem bulabileceğini ama süratli kullanımda aküyü şarj edemeyeceğimi hatta aküye zarar vereceğimi söyledi.kafam karıştı.ne dersiniz doğrumu söylüyor,yoksa elindeki sulu aküyümü satmaya çalışıyor.
adanalı,
gardaş selamlar...
birinin yerine diğerini takabilirsin...şarj açısından bir sıkıntı yok.
Aynı hacimdeki kuru ile sulu arasında ki fark,
sulu nun kapasitesi daha yüksektir,
sulu yu daha yüksek akımla şarj edebilirsin,
sulu dan daha yüksek akım çekebilirsin.
Örnek vereyim :
ben kendi motorum da ( suzuki GN250 ) orjinali olan 12 Volt 10 Ah sulu akü yerine
uzunca bir süre 12 volt 4 Ah kuru akü ( UPS - bilgisayar kesintisiz güç kaynaklarında kullanılan )
kullandım.
Senin motor nedir ?
orjinal aküsü kaç volt ve kaç ampersaat (Ah) ?
ve
12 volt 4 Ah lik aküyü, Adana da mısır çarşısında Pilci Ahmet ya da Pilci Şahin den
en ucuz şekilde temin edebilirsin. ( 10 lira civarında olması lazım )
kolay gelsin.
tegin.
tegin kardeş merhaba,benim motor DORADO/CORVUS 250 cc.aküm ise 12 V 10 AMP.Genellikle bosch aküyü tavsiye ediyorlar ama herkes YUASA diye bir markadan bahsediyor.söylendiğine göre en iyisi yuasa'imiş.senin bir bilgin varmı bu konuda.YUASA'yı kızılay caddesindeki eski hayat hastanesi sokağında birisi varmış,orada satılıyormuş.cevabını bekliyorum.
bende gs500 e 12 volt 14 amp mutlu aku kullanıyorum....
aynı sekıl 350 jawamdada 12volt 14 amp kullandım...bence orjınalınden vazgecmeyın...cunku jawanın orjınalı 9 amp di..ben 14 taktım...sarj dınamosu yandı....üzerınde ne varsa ona devam edın...orjınalden şaşmayın arkadaslar...
benimkinin orjinalinde kaç amper akü olduğunu bilmiyorum ama üzerinde 14A var orjinali daha ufakmış ama yerine zor sıkıstırmışlar
adanalı,
ben, 1999 aralıkta GN250 sıfır olarak aldım.
Üzerinde YUASA 12V 10Ah akü vardı.
Bir yıl içinde bu akü bozuldu ( gözlerden biri kısadevere oldu )
Regulatör ilk hasarı işte bu olayda aldı.
http://www.motosiklet.net/forum/tekn...r-yapalim.html
Yuasa almak istedim o zamanlar 80 lira gibi bir fiyat söylediler.
Ben de MUTLU akü taktım 12 V - 9 Ah lık. ( 10-15 lira)
Şu an hiç bir sorun yok.
Benim tavsiyem 12V 9Ah mutlu yada benzeri bir şey al.
o kadar paraya yuasa şaçmalık.
Yuasa nın iyi tarafı şu : gözlerdeki plastik vidalar ( 6 adet )
hücreleri çok iyi kapattığı için,
sarsıntı vs. nedeniyle elektrolit ( akü suyu )
kapaklardan dışarı sızmıyor.
Mutlu veya benzeri akülerde ise kapaklardan sızıntı olabiliyor.
iki şey yapabilirsin :
1- kapakların üzerini koli bandı ile yapıştır.
2- aküyü bir pastik kutuya koy.
ben birincisini yaptım.
yuasa da olduğu gibi MUTLU da da tahliye için hortun takacak yer var ve onu mutlaka kullan.
Bu arada
bahadınlı nın dinamosunun yanma sebebi, taktığı 14 amperlik akü olamaz...başka bir nedeni vardır.
zydar,
aküyü değiştirmen gerektiğinde 9Ah ile değiştir, kenarları ve altı sert sünger ile besle
bir akünün ölüm nedenlerinden biride sarsıntıdır.
Motosiklet akülerinin kısa ömürlü oluş nedeni budur.
Üreticinin verdiği garanti süresinin kısa oluşu da ( otomobile göre ) bu yüzden.
tegin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)