Arkadaşlar malum CBF 250'deki katalitik konvertör müdür nedir egzostun içindeki çevreyi koruduğu söylenen ama beygir gücünü düşüren zırıltıyı iptal ettirsem motora artısı eksisi ne olur bilgisi olanların cevabını bekliyorum.
Arkadaşlar malum CBF 250'deki katalitik konvertör müdür nedir egzostun içindeki çevreyi koruduğu söylenen ama beygir gücünü düşüren zırıltıyı iptal ettirsem motora artısı eksisi ne olur bilgisi olanların cevabını bekliyorum.
cbf 150 için juniors benzer bir şey yapmış
söylediğine göre faydası dokunmuş
tam test edememiş ama
cbf 150 topiğine bir bak istersen
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
arabalarda katalitik konvertörü iptal için bazı parçalar kullanılıyordu. performansa arabalarda %5 gibi bir rakam etkiliyor. gaz geçişi için engel olduğundan düşük devirlerde tork kaybı olabilir düşüncesindeyim
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
Katalitik konvertörsüz CBX250 ile konvertörlü CBF250 arasında 2 veya 4 hp fark var, bu farkı geri kazanırsın. Ama konvertör iptali için egzozda değişiklik lazım.
bence yapmaya değmez çünkü belirli bir boşluk olacaktır kannatimce motor çalışması esnasında motora zarar verebilir egzos gazları gerektiğinden hızlı boşalması ile bir boşluk yaratabilir saygılar
Adamlar ÇEVRE KIRLILIĞINI ENGELLEMEK için standart olarak geliştirmiş bunu... Siz 2 kuruşluk zevkiniz için yok olan dünyamızı daha da yokoluşa sürüklemeyin...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Teşekkürler arkadaşım. Senden başka kimse bunu belirtmemiş.
2 beygir için hiç değmez arkadaşlar. Drag yarışlarında ekzoz değişimi yapıyorlar. Fakat onlar da sadece yarışlarda kullanıyorlar. Yani fazla km yapmıyorlar.
Herşey performans değil ki, bu da bir teknoloji sonuçta. Çevreye daha az zarar vermek...
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
arkadaşım seni şu topige davet ediyorum. belki biraz insafa gelirsinde bu işten zavgeçersin...
http://www.motosiklet.net/forum/konu...-degildir.html
Merhabalar;
Karbüratörlü araçlarda katalitik konvektörün olması bildiğim kadarı ile mümkün değil. Ancak ekstra bir filtre görevi gören parçaya CBF'de katalitik konvektör diyorlarsa bilemem. Bazı çin malı motorlarda da var. konvektör, ısıya bağlı olarak çalışır ve çalışması süresince, (enjektörlü araçlar için geçerlidir) yakıt sisteminin püskürme oranını belirler. Ayrıca, bun abğlı olarak kimyasal yapısı nedeniyle, egzos gazı ısısı ile birlikte,i gazların tekrar yakılmasını sağlar. Karbüratörlü araçlarda, egzosdan gelen direktifleri değerlendirecek bir sistem yok. normalde iptal edilmesi motor düzenini bozar.
Egzos susturucusu veya katalitik konvektör iptali, motorun alt devirlerde sıka güçünden yararlanamamasına neden olur. Alt devirlerde çekişi düşen motor, üst devirlerde yüksek devirlerde ekzos tepmesi ile karşılaşmayacağından rahatlar. Yani alt devirde tork kaybı, üst devirde güç kazanımı olur. Bu değer 1-2 HP değil, %2-5 civarındadır. Yani, ortalama 10HP olan bir motorda taş çatlasa 0.5HP elde edersiniz ki, ÇEVRE SAĞLIĞI İÇİN DEĞMEZ düşüncesindeyim.
yanlis. katalitik konvertörün (konvektör degil!) olup olmamasinin karbüratör veya enjektöre bagli degil. http://tr.wikipedia.org/wiki/Katalitik_konvert%C3%B6r
enjektörlü motorlorda katalitik konvertörün "üzerinde" bulunan oksijen sensöründen alinan degerlere bagli olarak yakit püskürtmesi ayarlaniyor. bu sayede CO'nun mümkün oldugunca verimli bicimde CO2'ye dönüstürülmeye calisiliyor. oksijen sensöründen dolayi da katalitik konvertör iptal edilemez - motor management sistemi alt üst olur, motorun saglikli calismasina izin vermez.
karbüratörlü motorlarda ise egsoz gazinin sicakligi CO -> CO2 dönüsümünün en iyi olacak sekilde sürekli ayarlanmiyor. sürekli kontrol edilen motorlardaki kadar etkili olmasa da katalitik konvertör yine de calisiyor.
konvertörün iptali daha önce denildigi gibi öyle cok birsey kazandirmayacaktir, sadece cevreyi kirtletecek.
Merhabalar;
Kaynakça Mazda 626 Kataloğu, Gazi Üniversitesi Motor bölümü ders notları;
Konvertör düzeltmesi için teşekkür ederim.
Öncelikle Katalitik Konvertörü (katalizör) kısaca anlatayım.
Benzin bilindiği üzere bir hidrokarbondur (HC). Oksijenle birleşir ve karbondioksik, su buharı ve azotoksit açığa çıkar. Benzin içerisindeki karbon, oksijenle birleşir ve Co2 (karbondioksit), hidrojen ise Ho2 (su buharı) olarak dışarı atılırlar.
Ancak benzin içerisinde yanma sonunda harareti ve kurum birikimini önleyen kurşun bulunur. Kurşun, yanma sonunda silindir içerisindeki yüksek harareti üzerine alır, ancak oksijenle birleşince Pbo2 yani kurşundioksit, çok zehirli bir gaz haline gelir. Bu yüzen günümüzde kurşunsuz benzin kullanımı zorunlu hale getirilmiştir.
Eğer benzin, istenildiği kadar oksijenle birleşmezse, ortaya Co (yani karbon monoksit) gazı ortaya çıkar ki buda oldukça zehirli bir gazdır. bu durumda eksik olan oksijenin bu karışıma dahil edilmesi gerekir.
1975 yılında ilk uygulamaları gerçekleştirilen katalizörler, karbüratörlü araçların hava+yakıt karışımlarını düzenleme yoluna gidip, ekstra olarak egzos gazının sirkülasyonunu önleme şeklinde gelişme bulmuş, ancak 1980 lerde bir nevi birden fazla odadan geçirmek ve gazın egzos içerisindeki soğuk oksijenle tepkimeye girmesi sağlanmaya çalışılmılş başarılı olunamamıştır.
Günümüz teknolojisinde katalizörler, içleri seramik ve özel petek yapıya sahip bir nevi ikinci bir susturucu parçasıdır. Amacı hem egzos gazlarının zararlı etkilerinden arınmasını sağlamak, hemde ek bir susturucu görevi görmektir.
Katalizör nasıl çalışır, katalizör içerisindeki seramik petek içerisinden yaklaşık 900 derece sıcaklıkta geçen gaz içindeki yanmamış carbon, seramiğin yapısında bulunan Al2O3 içerindeki oksijen ile birleşir ve CO yerine CO2 olarak dışarıya zararsız olarak atılırlar. 400 derece altında katalizörler fonksiyon etmez ve çevreyi kirletmekle kalmayıp, katalizöründe bozulmasına neden olur. Çünkü, Co ve Ho oksijenle birleşmeyip, katalizörün petek yapısını tıkanmasına neden olur. Bu nedenle katalizörün olan araçların vurdurarak çalıştırılmaması, aksi halde katalizörün bozulacağı belirtilir.
Şimdi neden karbüratörlü araçlarda kullanılmıyor? Katalizör tek başına çalışamaz. en azından uzun süre çalışamaz. Mesela bir araçta ortalama ömrü 100.000km olan katalizör, aldığınız ilk kurşunlu benzinle tıkanır. Bu nedenle, oksijen sensörü ve elektronik yakıt sistemi ile birlikte kontrol edilmesi, eğer fazla miktarda Co oranı görülürse, yakıt sisteminde hemen düzenleme yapılması gerekir. araçların egzos çıkışlarında lamda sensörü denilen araç, egzos içerisindeki CO miktarını, ölçer ve daha egzos gazı katalizöre ulaşmadan gerekli uyarlamaları yapar. 1998 yılında (sanırım, yanılıyor olabilirim) Tofaş, katalizör uygulamasına geçiş yapabilmek için tek nokta enjektörlü kuş serisini üretmiştir. Katalizör bir neyi engelleme görevi gördüğünden ve peteksi yapısından dolayı araçlara %2-5 arasında güç kaybettirir. (örneğin doğal SLX 93Hp SAE , Doğan SLXi 90 HP SAE)
Katalizör motosiklette olmabilmesi için mutlaka elektronik yakıt sistemi ile desteklenmesi, sıcaklığının en az 400 derecede olması gerekir. Motosiklet egzoslarının maksimum sıcaklığının 500-650 derece olduğunu bildiğimize göre, bu zaten pekte mümkün değil gibi.
Katalizör sökülebilir. Asıl sökülemeyen lamda sensörüdür. Katalizör motorun çalışmasına bağlı olarak görev yapar. Yani motor, katalizöre bağlı çalışmadığından sökülmesinde hiçbir sakınca (motor çalışması açısından) yoktur. Katalitik konvertör söküldükten sonra düz bir boru konulabilir ve belirli bir oranda güç sağlar.
ANCAK insan sağlığı açısından DEĞER biri uygulama KESİNLİKLE DEĞİLDİR VE ŞAHSEN ÖNERMEM
Arkadaşlar herkes çevre kirliliğine karşı duyarlı olmaktan bahsediyor iyi güzel de CBF 250'nin konvertörü iptal edilse dahi çevreye verdiği zarar bırakın dünyayı,sadece Türkiye'de ki binlerce,belki de yüzbinlerce eski teknoloji ile çalışan otomobil ve motosikletin çevreye verdiği zarar yanında solda sıfır kalır.Hatta sıfırın bile lafı edilmez.
Tamam herkes senin gibi düşünürse ve kendi çapında tedbirini almazsa bu işin sonu nereye varır diyebilirsiniz ama,bu işin sadece bizim yani motosiklet kullananların faydalı,iyi bir amaca hizmet eden ve tüm evreni korumaya yönelik çabalarıyla hiç bir yere varacağını zannnetmiyorum.Öyle motosikletler var ki adam yağ olarak yanık yağ kullanıyor resmen.
Yine piyasada dolaşan ve de hala dolaşmasına izin verilen kamyonundan tutun en alt sınıftaki mobiletlere kadar hemen hepsi yeni teknoloji CBF 250'nin verdiği zararın kat be kat fazlasını etrafa saçan 'yürüyen fosiller' var.Bu 'yürüyen fosiller' trafikten kalkmadığı sürecede bizim çabamız nafile olmaktan başka bir işe yaramayacaktır.Zira bu forumu kullanan ya da kullanmayan bir çok motosiklet sürücüsünün çok büyük bir kısmı artık yeni teknoloji motorlara biniyorlar ve çevreye verdikleri zarar diğer motorlu taşıtlara göre en az seviyede.
Ama önce devlet baba derse ki;bak arladaş, artık her hacimdeki tüm motorlu araçlar için her 6 ay ya da yılda bir,egzos emisyon değerlerini ölçtürmek mecburidir ve her motorlu araç dünya çapında kabul görmüş sınırların üzerinde çevreyi kirletiyorsa trafiğe çıkmak o araç için artık haramdır ve rüyadan başka bir şey değildir, o zaman ben de bişeyler düşünürüm. (Biz buna da bi çare buluruz ama ne yapalım çevreyi korumak adına bi şeyler de yapmak lazım.)
Bugün bir kaç ustaya sordum ve hemen hepsi biraz güç artışı olacağını ama beyinli bir motora bu işlemin yapılırsa motorda benzin-hava karışımına bağlı problemlerin oluşabileceği ve kısa vadede olmasa bile uzun vadede kalıcı problemlerin baş gösterebileceği yönünde cevaplar verdiler.
Tüm bunlardan sonra danıştığım ustalar (servis te dahil) konvertörü iptal ettirmenin motora zarar vermeyeceğini ve gözle görülür performans artışı olacağını söyleselerdi kesinlikle söktürecektim ve çevreye vereceğim zarar için de bi tane iki zamanlı ve çevreye aşırı zarar veren motosiklet ya da mobilet tarzı bir motorun parasını verip motoru bi kaç arkadaşla elimize balyozları alıp kullanılmayacak dereceye gelinceye kadar bi güzel benzetecektim.
Ama ustaların ve sizin tavsiyeleriniz üzerine ve de motosikletimin ayar ve orjinalliğinin bozulmaması adına bu konvertör iptal işleminden vazgeçtim...
teknikhoca,
kusura bakma ama kaynaklarin pek saglikli degil.
herseyden önce: CBF500 karbüratörlü VE katalitik konvertörlü bir motorsiklet. öyle filtre felan degil, bas baya katalitik konvertör.
simdi,
1° karbüratörlü arabalarda katalitik konvertör, motor beyni (motor management) olan arablarda oldugu kadar iyi olmasa bile, kullanilabilir - kullanildi da. örnek: Maserati Biturbo S (2.5 litre, 196PS, karbülatör, katalitik konvertör. üretim yillari: 1984-1987) veya Volkswagen Scirocco 1.6 (1987-1990, 75PS, karbülatör, katalitik konvertör). enjektörlü arabalardaki katalitik konvertör "managed", karbülatörlü motorlarda "un-managed" oluyor. yani birinde lampda sensörü var, digerinde yok.
2° lamda sensörü katalitik konvertörden cikan egsoz gazindaki oksijen oranini ölcüyor. degerler belli bir araligin disinda ciktiginda motorda bir takim ayarlar yapip yanmayi (yani yanma ürünlerini) oksijen orani istenilen düzeye gelmesi icin degistiriyor. konvertörü sökersen eksoz gazinin ölcümleri lamda sensörü icin "cilgin" sonuclar verecek ve buna göre motor ayarlari sacma sapan degerlere alacaktir. bunu engellemen mümkün degil. ne lamda sensörünü iptal edebilirsin, ne de motorun yazilimini degistirebilirsin. yani uzun lafin kisasi, enjektörlü motorlardaki "managed" katalitik konvertörleri (yeni araclarda 3 veya 4 tane var!) sökersen motorun istedigin sekilde calismaz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)