Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Cup motorsikletler nasıl kullanılır?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar aradım taradım ama bulamadım. Bu cup denilen (modenas gibi) yarı otomatik vitesli motorsikletler nasıl kullanılıyor? Nasıl, kaçıncı viteste çalıştırılıyor? Nasıl hareket ediyor, nasıl boşa alınıyor? Vites pedalıda biraz farklı olduğu için soruyorum, dikkat ettimde iki pedal var, biri önde diğeri arkada bunlar neye kumanda ediyor?
    Kullanan arkadaşlar biraz anlatırsa çok memnun olucam. Yarın öbür gün karşılaşırsam apışıp kalmamak için soruyorum
    new people


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cancagliyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    99 Honda XL600 Transalp-11 Honda Cbf 150
    Benimde 1 kere kullanma fırsatım oldu aradan baya uzun bi zaman geçti ama zannedersem boş vites yoktu normal scooter gibi diyebiliriz 1 viteste hafif gazla motoru çalıştıyorsun.Zaten arada hafif gaz boşluğu var gaza hemen dokununca motor gitmiodu gerçe benim sürdüğüm kymcoydu yanlış hatırlamıyorsam.Hızlandıkça normal vitesli motorlar gibi vites büyütüyorsun pek bi zorluğu yok çabuk kavrarsın.Vites pedalıda diğerleri gibi farkı yok sadece senin iki pedal olarak gördüğün şeyin birisi vites küçültmeyi kolaylaştırmak için arka tarafına bir kol daha ilave etmişler sen yine istersen ön taraftaki kolu kullan.Biraz karışık anlattım sanki Gerçe sürekli kullanan arkadaşlar daha çok yardımcı olacaklardır

  3. #3

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Bu tarz motosikletlerde vites pedalı ;

    N
    1
    2
    3
    4

    diye aşağı doğru büyür. Ve arka tarafa bastığın zamanda küçülür.
    Cuplarda ; motorun devri artınca vites kolu ; debriyaj gerektirmeksizin aşağı doğru itilir ve yine yawaşlarken de isterseniz motoru gerekli hıza düşürüp ; bir alt vitese geçebilirsiniz...
    Fakat bu tarz motosikletlerde gördüğüm desavantaj özellik ise ; vites düşürürken komprasyonun fazla olması ve fazla tepki vermesidir...(Vites düşürürken yeterli hıza indirmek lazım)

    Ayrıca vitesli motosikletlere benzer olarak ; ön fren sağ elde ; arka fren ise sağ ayaktadır.

  4. #4
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Evet benımd kullanma sansım oldu aslında rahat gıbı duruyor ama gazı bırakınca hele hele 1 vıteste ısten acayıp kopmrsyn yapıyo gecen bı arkadasım 1 vıteste fazla gaz verınce on kalktı ve dustuler baya bı parcalandı yan tarafları 1 vıtesı motoru kaldırmak ve dık yokuslar ıcın kullan benım tavsıyem dusuk hızda gıdeceksen 2 ıle gıt.... Motorda gıderken bosa atmak ıcın dahga dogrusu hıle yapmak ıcın vıtesı hafıfte artırır yada azaltır gıbı yapman o zaman debrajj ayırıyo sanırım ve bosta gıder gıbı oluyo ama ne kadar zararı vardır bılmem ama rahat motorlar
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  5. #5
    latif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf450,honda xl200,yamahaxt660r,yamaha tenere 660,honda xr650r
    dostum öncelikle vıteslı motor kullan arkadaşlar cup kullanırken önce zorlanırlar ben yaklaşik cup motorla 150000 km yol yaptım tabi farklı model kaplarla ama önce şunu belirteyım kup modelerinde fazla güçlü olmaz bakımını yaptıgın sürece sorunda çıkarmaz bir hafta alişma dönemin geçer ilk başta acayıp gelir sonra tutku olur tabiki vitesli motor kadar zevk vermez ama gidermi gider debrıyaj sıstemi aslında ayaktan debrıyaj diyebiliriz ilk basışta debrıyaj ayırıyor sonrakınde vitese geçiyor yani tek hamlede hem debrıyaja basıyor hemde vıtes degişiyorsunuz sistem olarak güzel makınalar ama çinliler sayesinde hemen dökülüyor diş aksamı dandık anlayacan
    istanbulmotoclub

  6. #6
    msoysarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2006
    Şehir
    Ceyhan & Niğde
    Motosikleti
    YBR 125

    elite 100

    bende kanuni elite 100cc var..
    cok memnunum.alıştıgın zaman bırakmak istemezsin..ve scoter tarzı motorlara bindiğin zaman.hiç zevk vermez.vites ararsın..

    vites atmak DEBRİYAJ da kullanmadan rahat geliyor insana. tavsiye ederim.100cc flan deyip geçme.. hızını buldugun zaman uzun yolda 100km hız yapman bile mümkün.

    benimki gayet bakımlı ve.maşallah o kadar km yaptım hiç sorun vermedi.devamlı uzun yola çıkmıyorum.ama cıktıgım zamanda devrini buldu mu.yağ gibi gidiyo..

    KULLANIMI: Öndeki pedala bastıgın zaman vites yükseltir. arkadaki pedala bastıgın zaman da vites düşersin.
    Cabuk alışacagından eminim.zaten şuan hemen hemen bütün cuplarda VİTES GÖSTERGESİ var.Cok yardımcı olur o gösterge.
    [B][COLOR="DarkRed"]Tecrübeler en iyi öğretmenlerdir. Yalnız masrafları biraz çoktur.[/COLOR][/B] :) :)

  7. #7
    ustaoglu4840 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    HATAY - ANTAKYA
    Motosikleti
    YbR 125 :)
    çok rahat bir motordur kasım ayında çaldıdığım motor cup'tı.scooterlere kıyasla hem hızlı ve atak hemde yavaşlama (frenleme)arası yüksek güzel motorlar 100km 2,7 lt benzin yakarlar.ve 100cc motoru bile 120km/h yaptırmış kişi olarak bu motoru herkese tavsiye ederim
    İnsanlara ne söylerseniz söyleyin karşı tarafın alabileceği kadarıyla sınırlıdır !

  8. #8

    Üyelik
    26 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    çok sağolun çözdüm mevzuyu
    ama bişi daha sorcam çalıştırırken 1. vitestemi çalıştırılır yoksa vites pedalına yarım basıp mı çalıştırılır?
    new people

  9. #9

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Bu motosiklerde boş (N) zaten mevcuttur. Boş vitese atarak motoru çalıştırırsın. Daha sonra frenleri bırakıp ; vitesi 1'e taktığın zaman motor kendi kendine yol almaya başlar...

  10. #10
    cycle27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    KINALI KUZU
    merhaba avatarımdan da anlayacağın kadarıyla şu an ki motorum bir cup türü.
    bu tür motorları ilk çalıştırıyorsan kesinlikle n(boş) de çalıştırmalısın yoksa kendini mazallah yerde bulursun. küçük cc li olduklarına bakma çok atik motorlardır.çalıştıktan sonra vites kolunu aşağıya doğru hafifçe basınca vites 1 e geçer gaz verdinmi gidersin.tabi ki motorların cinsine markasına göre bu değişir.vites olayı yani. vites konumlarını kullanma klavuzunda yazdığını göreceksindir. ekonomi için yapılmıştır. fazla sürat yapmazlar. ancak şehir içi kullanımda mükemmel bir aletdir. benim motorum maşallah 100km ye 1,9 lt benzin yakıyo. ha unutmadan katalitik konvertörlü oldukları için kurşunsuz benzinle çalışırlar. hangi oktanlık kurşunsuz benzin koyman gerektiği kullanma klavuzunda yazar ama genelde 95 oktan kullanırlar.maksimum sürati 100km hız dır ve şehir içi ve dışında idealdir. motorların şehir dışında 80 km max hız sınırı olduğunu düşünürsek.ayağını vites pedalina hafifçe bastığında zaman balatalar ayırdığı için (debriyajı sıkmış gibi) boş da gidersin ama bu dişlilerin ömrünü kısaltır. umarım yardımcı olmuşumdur kazasız belasız sürüşler.
    [B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
    [COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
    [COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]

  11. #11

    Üyelik
    26 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı viper_1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motosiklerde boş (N) zaten mevcuttur. Boş vitese atarak motoru çalıştırırsın. Daha sonra frenleri bırakıp ; vitesi 1'e taktığın zaman motor kendi kendine yol almaya başlar...
    sağol tekrar açıklaman için, ben Nyi basılı tutunca oluyo sanıyodum meğer ayrıca N varmış
    new people

  12. #12
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    işin ilginci 3. vitestede 4. vitestede dursan stop etmiyor 1 hafta kadar kullandım ama debriyajlı motorda zorlanırım diye artık kullanmıyorum

  13. #13

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    yaklaşık 1 sene cup (kymco activ 110 ) kullandım.Debriyaj ayaklığı 2 ayaktan oluşur ama topuğu kullanmak zordur.Ön kola basarsak vites artırırız.Ön kolun altından ayağımızı yukarıya kaldırırsak vites düşürüz.bu şekilde vitesleri kullanmak daha kolay(debriyajlı motor kullanımı gibi )

  14. #14

    Üyelik
    26 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    bir arkadaşımın motorunu aldim şimdi. Ruhsatta 1999 Modenas AN110F diye geçiyo. daha çalıştırmadım ama vites koluna baktım 3 vitesli. Eğer N varsa iki vitesli oluyo. Olabilir mi böyle bişey?
    new people

  15. #15
    heyferhatbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    Bucak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 (2006)
    ben çok karıştıyom onun viteslerini ee doğal olarak yığrıyorum
    [CENTER][B]YoLLarda BuLurum Seni...[/B][/CENTER]

  16. #16

    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Motosikleti
    Mondial 100KH
    Bu motorların en iyi özelliği bana göre santrifüjlü olmaları. Elden debriyajlı motorlarda 1. vitese takıp debriyaj bırakıldığında motor zonk diye kalır. Bunlarda 1. attığınızda kalkış için gaz vermediğiniz sürece motor rölantide çalışmaya devam ediyor. Bu özelliğiyle, soğuk havalarda veya karbüratörde problem varsa tekleme huyu varsa, bu sorunları hafifletiyor bence.
    Don't speed, take helmet.

  17. #17
    alico96 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    Şehir
    İZMİR / Şu an Malatya
    Motosikleti
    YBR 125 SİYAH,Keeway Superlight 150,BMW F650
    Alıntı simonphinix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir arkadaşımın motorunu aldim şimdi. Ruhsatta 1999 Modenas AN110F diye geçiyo. daha çalıştırmadım ama vites koluna baktım 3 vitesli. Eğer N varsa iki vitesli oluyo. Olabilir mi böyle bişey?
    Hayır arkadaşım N gene var daha sonra 1 2 3 olarak gidiyor 3 vites olanlar bu şekilde sıralanıyor.
    Rüzgar ne kadar sert eserse essin kayadan alıp götürecegi sadece tozdur.

  18. #18
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    komprsyon olmaması için vites küçültür yada büyütürken azcık gaz kesmek gerekiyor öyle değil mi? o zaman normal bi şekilde devam edyor yoluna

  19. #19
    Ömercik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2008
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    KANUNİ Tigrina 100 (Hasta ve sıkıntılı)
    Nasıl ki debriyajlı motosikletlerde vites düşme esnasında debriyajı salmadan önce motorun devir olarak kendisini ayarlayabilmesi ve kompresyonu en aza indirgemek için bir miktar gaz veriyorsak cublarda da benim yaptığım vites düşme pedalına basılı tutup deviri düşük vitese göre ayarlayıp vites pedalını öyle salmak.Yalnız gaz tamamen salındığı anda vites pedalı salınmalı.Yoksa motor zarar görür.
    Motosiklet Misyoneri Etrafımda motosiklet ve motosiklet sürücülerine karşı cephe almış, sığ görüşlü veya olumsuz düşünen her tipteki insan itinayla bastırılır, yıldırılır, görüşlerinin olumlu yönde değişmesi için var güçle konuşulur.

  20. #20
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı Ömercik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasıl ki debriyajlı motosikletlerde vites düşme esnasında debriyajı salmadan önce motorun devir olarak kendisini ayarlayabilmesi ve kompresyonu en aza indirgemek için bir miktar gaz veriyorsak cublarda da benim yaptığım vites düşme pedalına basılı tutup deviri düşük vitese göre ayarlayıp vites pedalını öyle salmak.Yalnız gaz tamamen salındığı anda vites pedalı salınmalı.Yoksa motor zarar görür.
    nasıl yani ? yani demek istediğin devir düştükten sonramı vites küçültmeli? yada demek istediğin gazı tamamen kestikten sonramı vites küçültüğ büyütülmeli?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler