Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Debriyaj telim koptu bi yardım lütfen...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Başlıktanda anlaşılacağı üzere Zealsun ZS 150-19 motorumun ( cruiser ) debriyaj teli koptu. Mecburen kendim yenisini takmalıyım çünkü bıraktığım otoparkın yakınlarında motor tamircisi yok. Yarın sabah gidip kendim değiştireceğim. SOrmak istediklerim şunlar.
    1) Debriyaj telini kendim değiştirebilirmiyim? (elim böyle işlere yatkındır ama sorayım )
    2) Sadece iç teli alıp değiştirebilirmiyim? Çünkü sadece iç teli alırsam ucundaki kurşunu nasıl takacağım pek bi fikrim yok. Eğer olmassa mecbur iç dış debriyaj teli alacağım.
    3) Sirkecideki motor dükkanlarından istediğim debriyaj telini bulabilir miyim? Çünkü uzunluk önemli
    4) İç-dış debriyaj teli satılıyormu?

    Yarın sabah acilen değiştirmem gerektiği için fikri olan lütfen yazsın. Herkese teşekkürler
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    valla ben deiştiğime göre sende deişirsin bişi yok bi pense bide anahtar olcak elinde biraz gres yağıda fena olmaz
    sadece iç telle olur . çıkardığını al yanına öle git teli almaya ben rx hyoda sıklıkla debriyaj teli kopması sorunu yaşadım mz teli taktım olmadı en sonunda kinetix arka fren telini tak dedi bir abimiz o tek iç dış beraber satılıyo içini dıştan ayırıyosun önce sonra teli senin orji dışa uyguluyosun takıp uca gelen kurşunu sıktıktan sonra fazla olan kısmını kesersin ama dediğim gibi fazlalığı hemen kesme önce tam bi ayarla debriyajı sonra kes
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Burada önemli olan teli taktıktan sonra deriyaj ayarı yapmakta. Eğer debriyaj kolunu çok set yaparsan; kavrama üzerindeki ön baskıyı azaltacağı için gaza bastığında balatalar kaçırır ve sonuçta yanarlar.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Arkadaşım siz zaten bu işi yarı yarıya halletmişsiniz.
    Baksanıza bizlere en yakın servis ya da tamirciyi sormak yerine kendiniz yapmaya karar vererek kararlılığınızı göstermişsiniz,tebrikler.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  5. #5
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    İhtiyar abi sağolasın böyle işlere zaten merakım var. Boş zamanımda motorla uğraşırım. Depoyu, egsozu sırf öğrenmek için sökmüştüm bunu da yapabilirim diye düşünüyorum
    Ertuğrul_Öz abi dediğine dikkat edeceğim zaten telin eski konumu sıkılığı hemen hemen aklımda umarm sorun olmaz.
    BBRR abi inşallah hallederim yarın.Cevaplarınız için teşekkürler.
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  6. #6
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    her kes kendi kullandığı motoru tanısın bu çok önemli .. aynasını ayarlatmaya servise giden var memlekette ..
    sonra servis beni öptü diye şikayet ediyolar..sen yanağı uzatırsan servis seni öperde severde
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  7. #7
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    Kardeş motosikletlerde benim bildiğim iç dış ayrı olmuyor benim motoruma baktım aynen öyle çünki her iki ucundada kurşun var ikisini bir alacaksın yani takım olcak bir tarafını oturtman kolay olacaktır diğer tarafbiraz sert kalacak bunun için bir kişiden yardım iste motor üzerindeki halat ın bağlandığı yere çekmesi için diğer tarafıda bi pense yardımıyla fazla zorlanmadan takabilirsin umarım anlatabildim

  8. #8
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Sağol Salton kardeş... iç ayrı satılıyor diye biliyorum ama yarın bakacaz artık. Sonlandırıcı diye birşey var heralde o sayede sadece iç teli alıp takabileceğim. Hadi hayırlısı...
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Debriyaj ayrı satılmaz....İkisi beraber alıcaksın..Zaten tek alamassın iki tarafında kurşunu var....İstediğin modelin adına göre veriyorlar...Uzunlugu pek önemli diil...Sadece payları önemli...Çok da pahalı diildir...Tahmini 10 ytl falandır en fazla...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Baris abi bunu affina siginarak yaziyorum.

    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her kes
    Abi her kes ----) herkes olacak

    dedikleri gibi degistirmede bi sey yok ama debriyajin ayarini ii yapman lazim ...
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  11. #11
    22somer22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2005
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    Valla benim bildiğim bu işler motordan motora değişir. Al uzun bi iç tel, telin başlığı debriyaj koluna otursun yoksa başlığı çabuk koparır. Diğer ucu klemensle tutturabilirsin.Bahsedilen motorun telini debriyajını falan bilmiyorum ama klemens işini çözer.
    Ayrıca bu işlerde kendine güvenmek önemli. Ben tamirci değilim ama kendi motoruma rektefe yapıp söküp takabiliyorum. Önemli olan uğraştığın aletin çalışma mantığını kavramak ve çıkan parçaları eksiksiz yerine takmaktır.
    Başladığı Yerde Biter Tüm Yolculuklar

  12. #12
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Evet bugün debriyaj telimi kendim değiştirdim. Anlatayım belki burayı okuyanlar bilgilerden istifadde ederler
    Sirkeciye gittim benimkine benzeyen başka bi motorun iç dış debriyaj telini sordum 20 ytl dedi. bende gidip sadece iç tel aldım 1 ytl bide bi klemens aldın 50 ykr. Sonra gittim motorun yanına. Teli beniöm dış kabuğun içine sokmak hiç kolay olmadı çünkü kabuk bi yerlere sıkıştığından dolayı zarar görmüş. Kopan deriyaj telinin parçaları hala içindeydi üstüne üstük birde paslanmıştı bazı yerleri demekki yağlamayı aksatmamak lazım. Neyse debriyaj kabuğunu bikaç yerden yaralayıp zar-zor teli geçirdim sıra ayarlamaya gelmişti. Zaten daha zor olanda bu kısmıydı.pense yardımıyla teli olabildiğince çektim sol elimle penseyi tutarken sağ elimlede klemensi sıkmaya çalışıyordum. En sonunda sıkıca yaptım ama klemensi yerine oturtamadım çünkü ikinci kişi olmadan olmuyodu. O şekilde denedim çalıştı çünkü sonuçta klemens sıkışmıştı. O şekilde eve kadar geldim debriyajda sıkıntı yok tel yeni olduğu için daha yumuşak oldu. Eski telim paslandığı için zordu sıkıp bırakması. Alınan dersleri yazayım.
    1) Debriyaj teli deyip geçmeyelim zinciri nasıl yağlıyorsak onuda en azından arada bir yağlayalım. Kopuk tel var mı yokmu kontrol edelim.
    2) Eğer debriyaj sıkılıgında oynama varsa içten birşeyler olmuş olabilir. O yuzden sorun büyümeden halletmek lazım.
    3) Yanımızda yedek debriyaj teli bulundurmak iyi olabilir tabiki klemensle birlikte.
    4) Alet çantası mutlaka lazım.
    5) En ufak şeyde servise gitmektense kendimiz uğraşsak daha güzel olabilir. Böylece hem motoru öğrenmiş oluruz hemde paramız bize kalır. Eğer ben servisi çağırtmış olsaydım en az 30 milyon motoru olduğu yerden almaya isteyecekti ondan sonra işçilik, tel parası vesaire baya bi para gidecekti. Ama şu an sadece 1,5 ytl ile hallettim olayı. Gerçi yinede servise gideceğim çünkü kabuk paslanmış o yuzden mecburuz yani

    Yorum yapan cevap atan okuyan okumayan herkese teşekkürler
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  13. #13
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Haklısın , insanlar debriyaj telini yağlamayı ihmal ediyorlar , oysa o kadar basit bir iş ki... Benim motorumun debrijını sıkanlar şaşırıyor, çünkü pamuk gibi... Bazı motorlar var ki el ağrıtıyor neredeyse... Debriyaj telini yağlamayı ihmal etmeyelim arkadaşlar
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  14. #14
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    Kardeş Bence sen biran önce dış halat kabınıda değiştir. Çünki yıpranmış diyorsun o şekilde kullanısan yeni halatında ömrü fazla sürmeyecektir.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    kolay iş abıcım yaaaa.madem elin yatkın kolaylıkla değiştirirsin..ben gecen sene mart ayında motora bınmeye basladım.jawa ma yanii.tamır işlerınıde meraklı oldugum için suanda jawanın motorunu indirir geride toplarım.....

    dış halatın bı ucunu yag dolu kaba sok diğer ucunuda agzına al üüüüüüüü&# 252;üüüüüüü 2;üppppppp diye içine cek yag agzına gelınce tamamdır.sonrada ıc halatı tak ve debrıyajın pamuk gibi olur abıcım...benım motorun butun halatlı aksamları aynıdır.......

  16. #16
    khan_cross - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2005
    Şehir
    FETHİYE / MUĞLA
    Motosikleti
    KAWASAKI KX250 '04
    arkadaşlar,

    debriyaj, gaz ve varsa fren tellere biraz daha önem verebilirsiniz.
    ben 10 yıldan fazla almanyada motocross süriyordum ve hiç bir zaman bir tel kopmadı hatta arkadaşlarda da kopan tel görmedim.

    teller kuru ise yağlanmanız gerekiyor ve buna özel yağlama alet gerekiyor. bu ucuz alet ile teliniz çok çok daha kolay çalışacak ve hiç bir zaman kopmiyacak:




    ayrıntı biligler web sitemde

  17. #17
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    sen almanyada bulabiliyosun ama biz turkiyede nasil bulcagiz bunu ?
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  18. #18
    khan_cross - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2005
    Şehir
    FETHİYE / MUĞLA
    Motosikleti
    KAWASAKI KX250 '04
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen almanyada bulabiliyosun ama biz turkiyede nasil bulcagiz bunu ?
    web siteme girerseniz bulabilirisiniz. benim yerim fethiye/muğlada ve bu tarz şeyleri bulunduriyorum stoğumda.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler