İridyum buji nedir? Faydaları-Zararları?
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar;
Kullanmakta olduğum motor için buji bakarken tesadüf olarak iridyum bujilere rastladim. İridyum bujiler hakkında detaylı ve doyurucu bilgiye ulaşmadan kara vermek istemedim.
250 cc lik bir maxi scooter olan Daelim s2 freewing için iridyum buji uygun mudur? ne gibi fark yaratacaktır.
Reklamlar
-
ateşlemeyi daha iyi yapar ve ömrü daha uzundur bilgim bukadar
-
evet benim de ulaşabildiğim kaynaklar ve sorduğum kişiler hepo bu cevabı veriyor...ama mesela neden motosiklet üreticileri iridyum buji ile satmiyorlar makinalari..hani bizimkisi 5-6 milyarlık alet....40 milyarlık motorlarda da default olarak iridyum buji yok bildigim kadariyla...
herhangi bilinen bir zararı var mı?
-
Ayırt edici özellik: İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir.
Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor. Bu avantajlardan şimdi NGK, yeni Iridium IX bujilerinde de yararlanıyor. Yeni buji neslinin temel malzemesi olan iridyum, buji teknolojisinde yeni bir çığır açıyor!
kaynak:www.ngk.com.tr
Ayrıca motosikletinizin markasını yazıp uygun buji numaranızı bulabilirsiniz...
-
aradım burada bulamadım ,bende ngk n9 r buji aldım :(
Bu vatan, çocuklarımız ve torunlarımız için cennet yapılmaya layıktır.
Bu memleket tarihte [B]Türk[/B]'tü, bugün de [B]Türk[/B]'tür ve ebediyen [B]Türk [/B]olarak yaşayacaktır.[B]M.K.ATATÜRK[/B]
-
çapraz eşleştirme ile bulunabilir. Ben kendi motorum için aldım. Gayet memnunum.
"Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk
-
bu bujiyi satan nokta bulamadım ,zaten izmir yükseliş te tavsiye etmedi 1000 cc motorlara takıyoruz dediler bişey diyemedim
Bu vatan, çocuklarımız ve torunlarımız için cennet yapılmaya layıktır.
Bu memleket tarihte [B]Türk[/B]'tü, bugün de [B]Türk[/B]'tür ve ebediyen [B]Türk [/B]olarak yaşayacaktır.[B]M.K.ATATÜRK[/B]
-
selam beyler bende ybr 125 var benim motor 80 90 giderken otomotikmen yavaşladı sorun bujide dediler bujiye baktım ucu küflenmiş bana ne önerirsiniz sorun nerde şimdiden teşekkür ettim
selam beyler bende ybr 125 var benim motor 80 90 giderken otomotikmen yavaşladı sorun bujide dediler bujiye baktım ucu küflenmiş bana ne önerirsiniz sorun nerde şimdiden teşekkür ettim
-
ngk sitesi iyiymiş gerçekten
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
ngk iridyum kullanıyorum. ben memnunum ancak bu bujiler special motorlar için üretilmiş yani yüksek devirler için ideal. düşük devirli motorlarda çok bişey fark edeceğini zannetmiyorum. ama fiyatı normal bi bujinin 6 7 katı kadar
-
beyler ybr ye CR6HSA NGK bu buji nasıldır bi bilginiz varmı
-
Benim eski kymco stryker a ngk iridium buji taktıktan sonra motor daha rahat çalışıyordu performans olarak süpermiş buji harbiden fark ettirdi dedirtmiyordu ancak motor soğukken çok daha rahat marş alıyordu ve benzin sarfiyatı biraz düşmüştü.
-
crazy_performance adlı üyeden alıntı
beyler ybr ye CR6HSA NGK bu buji nasıldır bi bilginiz varmı
japon çıkışlı motorlar için zaten her zaman japon malı buji öneriyorlar kesinlikle memnun kalırsın
-
arkadaşlar bu iridyum bujiyi en uygun nerden satın alabiliriz
-
benim gts için piyasadan sorduğumda 35 ytl ile 30 usd arasında değişen fiyatlar aldım.
kullandığım süre içerisinde (ben aldığımda motorda vardı sonra yağlandı eski bujisini takmak zorunda kaldım) çok şaşalı bir artısını göremedim. bu etkisi yok anlamına gelmiyor. internet üzerinden araştırdığım kadarı ile modifikasyon sonucu bujinin de değişmesi gerekiyor. yani tek başına çok etkili değilken bir kit ile kullanıldığında kendisini belli ediyor (kendi kullandığım motor için).
en son kardeşim numarasını verdiğim bujiyi 25 ytl civarında bulduğunu söylemişti. aldığımda nereden alındığının bilgisini yazarım
-
hımm NGK bu işi biliyo fazlasıyla.. Ayrıca Motosiklet içinde ayrıca buji üretiyo... Bildigim kadarıyla en iyi buji Ngk ürünleri sanırım...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
Ngk Çok İyİ Bujİ Ama Bosch Da Öle Hafİfe Alinacak Gİbİ DeĞİl Bence Bosch Dayaniklilik Olarak Bİrİncİ Sirada Ama Ngk Kullanmakta Israr Edİyorum.......ÇÜnkÜ Ngk Motosİklet Bujİsİnde Lİder Bİr KuruluŞ Ve Kalİtesİnden ÖdÜn Vermİyor Bosch Da Bazi Bİnde Bİr Sorunlar YaŞaniyor Oda Üretİm Hatasi.......
-
NGK iridium lar (VX Serisi olarakda bilinir) özellikle soğuk havada daha iyi çalışma sağlıyor ve doğal olarak standart olanlardan daha performanslı bir ateşlemesi var, ayrıca kurum vs den kolay kolay etkilenmeme özelliğine sahip.
-
arkadaşlar bence motosikletinizde kullanmanız gereken ne tip buji oldugunu iyi bilmeniz gerekiyo elektronik ateşleme sistemleri üretici firmalar tarafından iyi bir hesaplama ile yapılmış güzel bir buluş ama bu çalışan sistemin önemli parçalarından biri olan buji küçümsenemicek kadar önemli bir elemandır bujinin kalıtesi kadar ateşleme oranlarıda önem taşır onun için NGK işini biliyor bence kullandığım motosikletlerde o modele ugun buji secimi iyi sonuçlar verdi... ateşleme sisteminde zamanlama çok önemli .. tşk ler
-
SANIRIM AŞAĞIDAKİ AÇIKLAM HEPİMİZİ AYDINLATACAK..
Çeşitleri saymakla bitmeyecek kadar çok buji çeşidi vardır.
Genelde motorlu araç üreticileri piyasa sürdükleri benzinli motora sahip araçlarında birkaç bujiyi test edip kullanma kılavuzunda kullanıcının isteğine göre istediğini seçebilmesine olanak tanır.
Bu seçeneklerden birisi de iridyum denilen yüksek malzeme kalitesine sahip bujilerdir.
Fiyatları geleneksel bujilerin çok üzerinde olmasına rağmen ömürleri 80-100bin kilometre olarak bildirilir.
Yumuşak Bakır elektrodun yerine özel alaşımlı sert metallerin ve cüruf oluşumunu engelleyen kaplamaların kullanıldığı bu bujiler gerçekten de çok sağlamdır.İdeal çalışma koşullarının korunduğu ortamda bozulması imkansız gibidir.
Ancak bu bujilerin de bir düşmanı var.
Bu düşman hiç tahmin edilemeyen bir düşmandır ve sizin akünüzdür.
Akünüzün voltajı eğer düşükse ve eğer siz marşa basarsanız maalesef on yılda bozulamayan bu bujiler bir marşta arızalanabiliyor.
Bu durumda takviye yapsanız bile motorunuz belki hiçbirşeyi yokmuş gbi çalışıp birkaç gün sonra bujilerini bozabilir.Hemen orada da bozulabilir.Bunu tahmin edemiyoruz.
Ancak standart bujilerin böyle bir sorunu yok.
Bir arabanız varsa ben iridyumu eğer kesenize uyuyorsa ve çok kilometre yapıyorsanız tavsiye ederim.Ben şu anki arabamda iridyum buji varken bile söküp standart bujilerle değiştirdim.Çünkü çok kilometre yapmıyorum ve bazen uzun süre kullanmadan arabamı yatırabildiğimden yolda kalmayı göze almıyorum.
Motosiklet konusuna gelince.Biz bu kadar kilometreleri Türkiye şartlarında hayalimizde bile göremiyoruz.Ne gerek var.Hem kışın uzun süre kullanamadığımız zamanlar gerçekten oluyor.Gerek yok böyle yararlanamayacağımız bir teknolojiye sahip olmaya.
Birde motosikletin arabaya benzemeyen devrilme sorunu var.
Çalışırken devrilen bir motor genellikle boğulur.Bu da bujileri bozmak için yine yeterli.
Buji kıvılcımla ateşlemeli motorlara sahip taşıtlarda en önemli parçalardan biridir. Buji, kıvılcımla ateşlemeli motorların optimum performansını ve güvenilir çalıştırılmasını önemli bir oranda belirler. Bu özellikle bujinin ve onun özel dizaynlarının artarak önem kazandığı modern motor yönetim sistemlerinde kullanılmasını sağlar.
Bujinin görevi, yanma odasına endüksiyon bobini tarafından üretilen yüksek voltajın iletilmesi ve elektrotlar arasında oluşturulan elektrik kıvılcımı vasıtasıyla yakıt/hava karışımının yakılmasını sağlamaktır.
İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar. Ancak iridyum bujinin normal bujiye yani içinde bakır yada bakır özlü nikel - krom çubuk elektrot olan bujiye göre daha yüksek ateşleme yapabilmesi için yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Çünkü bujiler tek başlarına elektrik üretmezler onlara bu elektrik akımını motorlarımızda bulunan ateşleme bobinleri sağlar. İşte burada küçük bir sorun baş gösteriyor iridyum buji kullanımında bakıra göre daha yüksek bir özgül kütleye sahip olan iridyumun ( civaya yakın ) ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Yani eğer iridyum buji kullanacaksak ateşleme bobinlerimizide ona göre değiştirmemiz lazımdır. Aksi takdirde normal ateşleme bobini iridyum bujiye gerçek randımanla ateşleme yaptıramayacağından performans kaybına sebep olabilir.
Zaten performan yükseltmek için yüksek ateşlemeye sahip bobin sistemleri çoğu motor markası için kit olarak satılmaktadır. İridyum bujiler bu kitler takıldıktan sonra kullanılırsa motora modeline ve gücüne göre 5 ile 20 beygir arasında güç kazandırabilir. Normal ateşleme bobini ile iridiyum buji ise çok büyük olmasa bile 2-3 beygir güç kaybına sebep olabilir..........
İnşallah anlaşılır bilgi verebilmişimdir.
alıntıdır..
Şu bilgiyide ekleyelim
Bujilerdeki karbon artıklarını, bir parça tel veya iğne ile düzenli olarak temizleyiniz. Buji tırnak aralığını bir sentil kullanarak, 0.6-0.7 mm?ye (0.024-0.028 in) yeniden ayarlayınız. Bujilerin her 12000 km?de (7500 mil) değişltirilmesi gerekir. Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.
[COLOR="Red"]GTR 1400 [/COLOR](AMİRAL GEMİSİ)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler