NS 200 motor yağına soğutma sıvısı karıştı
Reklamlar
-
10 Haziran 2022, 19:55
#1
Merhabalar, bajaj pulsar 200ns 2014 model 32000 km'de. Sabah bindim işe geldim akşam çıkarken dikkatimi soğutma sıvısı göstergesi çekti, içi boşalmıştı. Motoru çalıştırdım ve 5 saniye rölantide beklettikten sonra yağ doldurma kapağını açtım kapağın üzerindeki yağ ufaktan sararmaya ve balçıklaşmaya başlamıştı, çok geç kalmadan fark ettiğim için şanslıydım.
Biraz araştırma ile sorunumun su rotoru keçesi olduğunu anladım çünkü üst kapak contasından kaçırıyor olsaydı eksozdan duman atması gerekiyordu ancak benim motorum için duman atma söz konusu değildi. Motorumu kendim tamir edeceğim çünkü biliyorum ki servis veya tamirci kalan yağın temizliği için asla benim kadar uğraşmayacak ve temizlik konusu böyle durumlarda çok kritik. Daha önce yalnızca yağ, yağ filtresi buji vs değiştirdim ancak hiç soğutma sistemi ve karter temizliği ile ilgili bir işlem yapmadım. Kendime ve sizlere güveniyorum, tamir aşamasındaki adımları aklım yettiğince anlatacağım. Yanlış yaptığım veya öyle değil böyle yap dediğiniz bir şey olursa lütfen beni bilgilendirin. Motoru daha kötü duruma sokmak istemem.
İlk yapacağım şey motor içerisindeki yağ-antifriz karışımını ve soğutma sistemi sıvısını tapaları sökerek boşaltmak olacak.
daha sonra su pompası kapağını açarak rotoru ve keçeleri sökeceğim. Radyatörden sisteme bol miktarda su vereceğim ta ki eski sıvıdan eser kalmayana dek. Daha sonra yeni keçeleri ve su pompası rotorunu bağlayacağım. Su pompası kapağını yeni aldığım contayı takarak kapatacağım.
Debriyaj kapağını sökeceğim ve dipte kalan (varsa) tortuları temizleyeceğim ve debriyaj kapağının iç kısmına yapışan karışım varsa onları temizleyeceğim. Daha sonra yine yeni aldığım debriyaj kapak contamı takıp debriyaj kapağımı bağlayacağım.
piyasada bulabileceğim en ucuz 10w-40 motosiklet yağının içerisine castrol engine shampoo denilen dizel motor temizleyiciden katıp kartere dolduracağım. 15 dk rölantide çalıştırıp bekledikten sonra boşaltıp güzel, kaliteli ve en azından yarı sentetik bir yağ ile değiştireceğim.
soğutma sisteminin havasını aldıktan sonra motoruma keyifle bineceğimi umuyorum. Sormak istediğim soru şu, yapacağım işlemlerde eksik veya hatalı gördüğünüz bir yer var mı? soğutma sistemini bol su vererek temizlemek yerine radyatör temizleyici kullanmama gerek var mıdır? motor temizleyici karışımı kullanmama rağmen, her ihtimale karşı sübap kapağını açıp kontrol etmeli miyim? Benim sorunum gerçekten su pompasının keçelerinden değil ise başka nerede sıkıntı olabilir? Çok yüksek ihtimalle keçeler olduğunu düşünüyorum çünkü dediğim gibi, eksozdan herhangi bir renkte duman atma yok ve pulsarların genelinde gerçekleşen bir problem olduğu kanısındayım -en azından hintli abilerden öğrendiğim kadarıyla-
Motorumun çalışmasında hiçbir problem yok, bu olay gerçekleştikten sonra farkedene kadar motora en fazla 5 km binmişimdir, yağ rengim çok kötü durumda değil.
Reklamlar
-
10 Haziran 2022, 20:53
#2
Aynisi duke 390 da bana oldu 26 bin kmde.keceleri ve yagi degistirdik devam
-
10 Haziran 2022, 21:35
#3
Bloğunuz hep antifriz ile kullanıldıysa sadece su ile temizlemek yeterli olucaktır, eğer söktüğğnüz kapakların içinden yağ süzgeçi çıkarsa söküp temizlemeyi unutmayın. Son olarak motor içine sıvı conta kullanmanızı tavsiye etmem buna kapaklar dahil, ben genel olarak zor kalınmadığı sürece sıvı contaya karşıyım çünkü ne O-ring gibi ne de Conta gibi sızdırmazlığı oluyor (istisnalar hariç).
-
11 Haziran 2022, 01:55
#4
- keçeleri sökerken dikkat edin. mili çizmeyin.
- keçeleri takarken silikon gres ile yağlayın. başka gres asla olmaz.
- antifriz doldururken silikat içermeyen antifriz olmak zorunda. total galcelf sarı, motul motocool veya castrol radicool sf tavsiye edebilirim.
-
11 Haziran 2022, 02:06
#5
pulsarlarda yağ soğutucusu varmı bilmiyorum ama otomobil motorlarında bu durumlar genelde ya üst kapak contasından yada yağ soğutucusundan dolayı oluyor
yapıcağınızı söylediğiniz işlemlerde ben bi problem görmedim
umarım blok bir zarar görmemiştir maximum 5 km kullanmışımdır demişsiniz ama 5 km bile tehlikeli olabilir
-
Sonunda motorumu tamir ettim. Çok çektirdi bana neredeyse 3 hafta uğraştım. İlk mesajımda anlattığım tüm işlemleri uyguladım, keçeleri sökme işlemi çok zahmetliydi gerçekten. Keçeleri tekrar taktığımda acaba oldu mu ki? soruları kafamda dönüp duruyordu ama sağlam olmuş anladığım kadarıyla. Engine shampoo denilen ürünü aldım ve kullandım. Çok gerekli bir şey olduğunu sanmıyorum, kullanmasaydım da olurdu. Debriyaj kapağını iyi ki açmışım her yere bulaşmış ve balçıklaşmıştı. Kapağı açmışken debriyaj levye yayım kırık olduğu için onu da değiştirdim. Debriyaj balatasını da değiştirecektim ancak sabrım gelmedi kapattım kapağı. Şu an sorunsuz şekilde kullanıyorum, hiçbir şekilde radyatör sıvısı eksilmiyor. Yağ tertemiz karterde duruyor. Kısmet olursa 3-4 ay sonra debriyaj balatası değişimi ve sübap ayarı yapacağım. Gres yağı kullanmam gerektiğini söyleyen kullanıcıya teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler