Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Subap şıkırtısı ne gibi sıkıntılar yaratır?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Merhabalar.
    2014 model ybr Çok yakma sorunundan şikayet ettiğim için subap ayarlarına el attım.

    Egzoz 0.11 ile 0.13 arası birşey oldu.
    Emme ise 0.10 ile 0.11 arası olabilir. Tatlı sıkı olacak şekilde ayarladım.
    Egzoz için normalde 0.12 ayarlamam gerekiyordu ama sentil çakısı 5 er 5er arttığı için 0.15 girmeyecek şekilde 0.15 den referans alarak birşeyler yapmaya çalıştım.

    Test etmek için 15-20 dk kadar gezdim motor iyice ısınınca 2000 devirden 6500 devire kadar subap şıkırdaması duyuluyor.

    Yanlış yaptığım birşey olmuş olabilir mi? Veya normal midir? ilk defa şimsiz motorda subap ayarlarıyla oynadığım için pek bilgim yok. Subap şıkırdaması ne gibi zararlar verir?
    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum,

    yanlis yaptigin sey supap aralik degerleri.

    emme supapinda 0,1... li deger cok buyuk deger. hele ki 125 cc makina icin.

    sen degerleri emmeyi 0,05 yap, egzoz u 0,10 yap(hatta biraz daha sıkı olabilir 0,08 gibi) bir de oule dene bakalim.

    sikirti haricinde bu degerlerle yakit sarfiyatin artar, ust devirde yigilmalar olur, motor isindikca tekleme yapar vs. vs.

    kolay gelsin.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    @diablof Değerli yorumun için teşekkür ederim.
    Subap aralıklarını servis kitapçığında yazan değerlere göre yaptım. Ben Ellemeden Yamaha servisinde yapılmış baya sıkıydı sübaplar. Egzoza 0.10, emmeye 0.0.5 anca giriyordu.
    Motoru ilk çalıştırdığımda ilk izlenimim biraz rahatlamış gibi olmasıydı.

    Bu arada soğukken gaz vermeden sabaha kadar marş bassan çalışmazdı şuan gaz vermeden üçbeş saniyede çalışıyor

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    sürekli şehir içi kısa mesafelerde kullanılan motorda hafif şıkırtı iyidir aslında,

    alt devirlerde tork yükselir, yakıt tüketimi biraz düşer, rampaları bir üst viteste çıkabilir en önemlisi de daha titreşimsiz çalışır..

    ama devirli veya tempolu sürüşlerde ise bir miktar performans kaybı hissedilir..

  5. #5

    Üyelik
    25 Ocak 2018
    Motosikleti
    yuki efendi yk 125
    Kimseyi dinlemeyerek üreticinin verdiği değerlere uyarak olması gerekeni yapmışsınız. Müsait olduğunuzda Sentil çakısı bularak tekrar ayar yapmanız, motosikletinizi daha keyifli kullanmanızı sağlar. Allah kaza bela vermesin.

  6. #6
    Hamza Toruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Şehir
    DORUKOĞLU
    Motosikleti
    DORUKOĞLU
    Karşımın zengin olmasına sebep olmuşsun anlaşılan ... , peki yakıtta bir artış var mı ?
    Yakıt artttırabilir ... Performans düşüklüğüne sebebiyet verebilir ...
    En kötü pistona çarpar
    https://www.youtube.com/watch?v=T0jbH_Vu_eA&t=1s

  7. #7

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    keşke bende nasıl yapıldığını öğrensem :=)

  8. #8
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sürekli şehir içi kısa mesafelerde kullanılan motorda hafif şıkırtı iyidir aslında,

    alt devirlerde tork yükselir, yakıt tüketimi biraz düşer, rampaları bir üst viteste çıkabilir en önemlisi de daha titreşimsiz çalışır..

    ama devirli veya tempolu sürüşlerde ise bir miktar performans kaybı hissedilir..
    Depo bitene kadar bu şekilde kullanacağım bakalım yakıtta değişim olacak mı. Kullandıkça duruma göre tekrar açıp daha sıkı olabilecek şekilde ayarlayabilirim.
    Alıntı orkunozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimseyi dinlemeyerek üreticinin verdiği değerlere uyarak olması gerekeni yapmışsınız. Müsait olduğunuzda Sentil çakısı bularak tekrar ayar yapmanız, motosikletinizi daha keyifli kullanmanızı sağlar. Allah kaza bela vermesin.
    Evet hocam servis kitapçığında yazan değerlerin arasında bir ayar yaptım zamanla kullandıkça göreceğiz.
    Güzel dilekleriniz için teşekkürler
    Alıntı Hamza Toruk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karşımın zengin olmasına sebep olmuşsun anlaşılan ... , peki yakıtta bir artış var mı ?
    Yakıt artttırabilir ... Performans düşüklüğüne sebebiyet verebilir ...
    En kötü pistona çarpar
    Pistona çarpması çok düşük bir ihtimal senteye getirmeden yapılırsa anca ozaman çarpar diye tahmin ediyorum. Motorun sentede olduğundan tamamen emin olarak ayar yaptım. Yorum için teşekkürler
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    keşke bende nasıl yapıldığını öğrensem :=)
    Hocam inanın hiç zor birşey değil. Eliniz anahtar tutuyorsa ve gerekli alet edevatınız varsa rahatlıkla yaparsınız.
    Ben bu konudan bakarak yaptım: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...r-125-a-2.html
    motorunuz ne mobil olduğum için göremiyorum ama servis kitapçığını bulabilirseniz orda da nasıl yapılması gerektiği yazar. En fazla yanlış yaparsınız gider serviste düzelttirirsiniz tecrübe olur

  9. #9

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam inanın hiç zor birşey değil. Eliniz anahtar tutuyorsa ve gerekli alet edevatınız varsa rahatlıkla yaparsınız.
    Ben bu konudan bakarak yaptım: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...r-125-a-2.html
    motorunuz ne mobil olduğum için göremiyorum ama servis kitapçığını bulabilirseniz orda da nasıl yapılması gerektiği yazar. En fazla yanlış yaparsınız gider serviste düzelttirirsiniz tecrübe olur
    sanırım sadece sentil eksik bende, birde şimlerin kesin değişmesi gerekiyor mu? motorum 1000rr 2009 şimdiye kadar en fazla gaz kelebeğine kadar indim bugün gaz kelebeğini sökmeyi düşünüyorum ama belkide ertelerim çünkü motorun bulunduğu yer çok tozlu, ama yapmayı denemelimiyim kararsızım
    insta: veli_montana_

  10. #10
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım sadece sentil eksik bende, birde şimlerin kesin değişmesi gerekiyor mu? motorum 1000rr 2009 şimdiye kadar en fazla gaz kelebeğine kadar indim bugün gaz kelebeğinmyaüşünüyorum ama belkide ertelerim çünkü motorun bulunduğu yer çok tozlu, ama yapmayı denemelimiyim kararsızım
    Şimler aşınmış ve subap aralıklarının açılmasına sebep olmuşsa değişmesi gerekiyordu galiba tam olarak detayını bilmiyorum.
    Ben kesinlikle toz vs olmayan temiz biryerde yapmanızı tavsiye ederim motorun içine toz kaçması pek iyi birşey değil.

    Birde şimli subapları ayarlamak ybr subapı ayarlamaya benzemez hocam tek başınıza yetersiz bilgi ile ortada kalabilirsiniz

  11. #11

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimler aşınmış ve subap aralıklarının açılmasına sebep olmuşsa değişmesi gerekiyordu galiba tam olarak detayını bilmiyorum.
    Ben kesinlikle toz vs olmayan temiz biryerde yapmanızı tavsiye ederim motorun içine toz kaçması pek iyi birşey değil.

    Birde şimli subapları ayarlamak ybr subapı ayarlamaya benzemez hocam tek başınıza yetersiz bilgi ile ortada kalabilirsiniz
    hazır motor dağınıkken oralarada girişmeyi düşünmüştüm ama daha şim'in neye benzediğini bilmiyorum, bir sonraki serüvende artık belki diyelim, 2-3 ayda bir söküyorum motoru aslında bu kadar sık sökmek iyi değil kabloların birini koparsam görmeden günlerce sorunu aricam, subap ve senkron ayarı yapmaya kalkıştığımda yeni bir konu açarım sizdende yardım alırım çok teşekkürler
    insta: veli_montana_

  12. #12
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hazır motor dağınıkken oralarada girişmeyi düşünmüştüm ama daha şim'in neye benzediğini bilmiyorum, bir sonraki serüvende artık belki diyelim, 2-3 ayda bir söküyorum motoru aslında bu kadar sık sökmek iyi değil kabloların birini koparsam görmeden günlerce sorunu aricam, subap ve senkron ayarı yapmaya kalkıştığımda yeni bir konu açarım sizdende yardım alırım çok teşekkürler
    hocam bu şim https://www.motopit.com.tr/urun/suba...12892-05c00170
    buda subap fincanı https://www.motopit.com.tr/urun/suba...ir_12881h88400

    subap fincanı, şimin üstüne şim ve subap yayını içine alacak şekilde ters olarak takılıyor. şim dediğimiz tırnak ucu kadar birşey. sizin motorunuzda 16 tane şim ve subap fincanı olması lazım. bunlarla teker teker uğraşmak biraz sabır ve emek işi olduğu için bilginiz yetersiz kalabilir. yine de öğrenmek istiyorsanız bence korkulacak birşey yok berbat etseniz bile tecrübe olur

    saygılarımla iyi geceler kolay gelsin.
    velizrsln bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bu şim https://www.motopit.com.tr/urun/suba...12892-05c00170
    buda subap fincanı https://www.motopit.com.tr/urun/suba...ir_12881h88400

    subap fincanı, şimin üstüne şim ve subap yayını içine alacak şekilde ters olarak takılıyor. şim dediğimiz tırnak ucu kadar birşey. sizin motorunuzda 16 tane şim ve subap fincanı olması lazım. bunlarla teker teker uğraşmak biraz sabır ve emek işi olduğu için bilginiz yetersiz kalabilir. yine de öğrenmek istiyorsanız bence korkulacak birşey yok berbat etseniz bile tecrübe olur

    saygılarımla iyi geceler kolay gelsin.
    çok teşekkürler hocam, bütün değişmesi gereken parçaları alayım umarım birde aynı kasadan videosunu çeken biri olmuştur, bir sonraki sökmemde bunu denicem, hiç yapamazsam yol bulamazsam pikup a atıp servise götürürüm
    insta: veli_montana_


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)