Subap şıkırtısı ne gibi sıkıntılar yaratır?
Reklamlar
-
Merhabalar.
2014 model ybr Çok yakma sorunundan şikayet ettiğim için subap ayarlarına el attım.
Egzoz 0.11 ile 0.13 arası birşey oldu.
Emme ise 0.10 ile 0.11 arası olabilir. Tatlı sıkı olacak şekilde ayarladım.
Egzoz için normalde 0.12 ayarlamam gerekiyordu ama sentil çakısı 5 er 5er arttığı için 0.15 girmeyecek şekilde 0.15 den referans alarak birşeyler yapmaya çalıştım.
Test etmek için 15-20 dk kadar gezdim motor iyice ısınınca 2000 devirden 6500 devire kadar subap şıkırdaması duyuluyor.
Yanlış yaptığım birşey olmuş olabilir mi? Veya normal midir? ilk defa şimsiz motorda subap ayarlarıyla oynadığım için pek bilgim yok. Subap şıkırdaması ne gibi zararlar verir?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
dostum,
yanlis yaptigin sey supap aralik degerleri.
emme supapinda 0,1... li deger cok buyuk deger. hele ki 125 cc makina icin.
sen degerleri emmeyi 0,05 yap, egzoz u 0,10 yap(hatta biraz daha sıkı olabilir 0,08 gibi) bir de oule dene bakalim.
sikirti haricinde bu degerlerle yakit sarfiyatin artar, ust devirde yigilmalar olur, motor isindikca tekleme yapar vs. vs.
kolay gelsin.
-
@diablof Değerli yorumun için teşekkür ederim.
Subap aralıklarını servis kitapçığında yazan değerlere göre yaptım. Ben Ellemeden Yamaha servisinde yapılmış baya sıkıydı sübaplar. Egzoza 0.10, emmeye 0.0.5 anca giriyordu.
Motoru ilk çalıştırdığımda ilk izlenimim biraz rahatlamış gibi olmasıydı.
Bu arada soğukken gaz vermeden sabaha kadar marş bassan çalışmazdı şuan gaz vermeden üçbeş saniyede çalışıyor
-
sürekli şehir içi kısa mesafelerde kullanılan motorda hafif şıkırtı iyidir aslında,
alt devirlerde tork yükselir, yakıt tüketimi biraz düşer, rampaları bir üst viteste çıkabilir en önemlisi de daha titreşimsiz çalışır..
ama devirli veya tempolu sürüşlerde ise bir miktar performans kaybı hissedilir..
-
Kimseyi dinlemeyerek üreticinin verdiği değerlere uyarak olması gerekeni yapmışsınız. Müsait olduğunuzda Sentil çakısı bularak tekrar ayar yapmanız, motosikletinizi daha keyifli kullanmanızı sağlar. Allah kaza bela vermesin.
-
Karşımın zengin olmasına sebep olmuşsun anlaşılan ... , peki yakıtta bir artış var mı ?
Yakıt artttırabilir ... Performans düşüklüğüne sebebiyet verebilir ...
En kötü pistona çarpar
https://www.youtube.com/watch?v=T0jbH_Vu_eA&t=1s
-
keşke bende nasıl yapıldığını öğrensem :=)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
sürekli şehir içi kısa mesafelerde kullanılan motorda hafif şıkırtı iyidir aslında,
alt devirlerde tork yükselir, yakıt tüketimi biraz düşer, rampaları bir üst viteste çıkabilir en önemlisi de daha titreşimsiz çalışır..
ama devirli veya tempolu sürüşlerde ise bir miktar performans kaybı hissedilir..
Depo bitene kadar bu şekilde kullanacağım bakalım yakıtta değişim olacak mı. Kullandıkça duruma göre tekrar açıp daha sıkı olabilecek şekilde ayarlayabilirim.
orkunozturk adlı üyeden alıntı
Kimseyi dinlemeyerek üreticinin verdiği değerlere uyarak olması gerekeni yapmışsınız. Müsait olduğunuzda Sentil çakısı bularak tekrar ayar yapmanız, motosikletinizi daha keyifli kullanmanızı sağlar. Allah kaza bela vermesin.
Evet hocam servis kitapçığında yazan değerlerin arasında bir ayar yaptım zamanla kullandıkça göreceğiz.
Güzel dilekleriniz için teşekkürler
Hamza Toruk adlı üyeden alıntı
Karşımın zengin olmasına sebep olmuşsun anlaşılan ... , peki yakıtta bir artış var mı ?
Yakıt artttırabilir ... Performans düşüklüğüne sebebiyet verebilir ...
En kötü pistona çarpar
Pistona çarpması çok düşük bir ihtimal senteye getirmeden yapılırsa anca ozaman çarpar diye tahmin ediyorum. Motorun sentede olduğundan tamamen emin olarak ayar yaptım. Yorum için teşekkürler
velizrsln adlı üyeden alıntı
keşke bende nasıl yapıldığını öğrensem :=)
Hocam inanın hiç zor birşey değil. Eliniz anahtar tutuyorsa ve gerekli alet edevatınız varsa rahatlıkla yaparsınız.
Ben bu konudan bakarak yaptım: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...r-125-a-2.html
motorunuz ne mobil olduğum için göremiyorum ama servis kitapçığını bulabilirseniz orda da nasıl yapılması gerektiği yazar. En fazla yanlış yaparsınız gider serviste düzelttirirsiniz tecrübe olur
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Hocam inanın hiç zor birşey değil. Eliniz anahtar tutuyorsa ve gerekli alet edevatınız varsa rahatlıkla yaparsınız.
Ben bu konudan bakarak yaptım:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...r-125-a-2.html
motorunuz ne mobil olduğum için göremiyorum ama servis kitapçığını bulabilirseniz orda da nasıl yapılması gerektiği yazar. En fazla yanlış yaparsınız gider serviste düzelttirirsiniz tecrübe olur
sanırım sadece sentil eksik bende, birde şimlerin kesin değişmesi gerekiyor mu? motorum 1000rr 2009 şimdiye kadar en fazla gaz kelebeğine kadar indim bugün gaz kelebeğini sökmeyi düşünüyorum ama belkide ertelerim çünkü motorun bulunduğu yer çok tozlu, ama yapmayı denemelimiyim kararsızım
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
sanırım sadece sentil eksik bende, birde şimlerin kesin değişmesi gerekiyor mu? motorum 1000rr 2009 şimdiye kadar en fazla gaz kelebeğine kadar indim bugün gaz kelebeğinmyaüşünüyorum ama belkide ertelerim çünkü motorun bulunduğu yer çok tozlu, ama yapmayı denemelimiyim kararsızım
Şimler aşınmış ve subap aralıklarının açılmasına sebep olmuşsa değişmesi gerekiyordu galiba tam olarak detayını bilmiyorum.
Ben kesinlikle toz vs olmayan temiz biryerde yapmanızı tavsiye ederim motorun içine toz kaçması pek iyi birşey değil.
Birde şimli subapları ayarlamak ybr subapı ayarlamaya benzemez hocam tek başınıza yetersiz bilgi ile ortada kalabilirsiniz
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Şimler aşınmış ve subap aralıklarının açılmasına sebep olmuşsa değişmesi gerekiyordu galiba tam olarak detayını bilmiyorum.
Ben kesinlikle toz vs olmayan temiz biryerde yapmanızı tavsiye ederim motorun içine toz kaçması pek iyi birşey değil.
Birde şimli subapları ayarlamak ybr subapı ayarlamaya benzemez hocam tek başınıza yetersiz bilgi ile ortada kalabilirsiniz
hazır motor dağınıkken oralarada girişmeyi düşünmüştüm ama daha şim'in neye benzediğini bilmiyorum, bir sonraki serüvende artık belki diyelim, 2-3 ayda bir söküyorum motoru aslında bu kadar sık sökmek iyi değil kabloların birini koparsam görmeden günlerce sorunu aricam, subap ve senkron ayarı yapmaya kalkıştığımda yeni bir konu açarım sizdende yardım alırım çok teşekkürler
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
hazır motor dağınıkken oralarada girişmeyi düşünmüştüm ama daha şim'in neye benzediğini bilmiyorum, bir sonraki serüvende artık belki diyelim, 2-3 ayda bir söküyorum motoru aslında bu kadar sık sökmek iyi değil kabloların birini koparsam görmeden günlerce sorunu aricam, subap ve senkron ayarı yapmaya kalkıştığımda yeni bir konu açarım sizdende yardım alırım çok teşekkürler
hocam bu şim https://www.motopit.com.tr/urun/suba...12892-05c00170
buda subap fincanı https://www.motopit.com.tr/urun/suba...ir_12881h88400
subap fincanı, şimin üstüne şim ve subap yayını içine alacak şekilde ters olarak takılıyor. şim dediğimiz tırnak ucu kadar birşey. sizin motorunuzda 16 tane şim ve subap fincanı olması lazım. bunlarla teker teker uğraşmak biraz sabır ve emek işi olduğu için bilginiz yetersiz kalabilir. yine de öğrenmek istiyorsanız bence korkulacak birşey yok berbat etseniz bile tecrübe olur
saygılarımla iyi geceler kolay gelsin.
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
hocam bu şim
https://www.motopit.com.tr/urun/suba...12892-05c00170
buda subap fincanı
https://www.motopit.com.tr/urun/suba...ir_12881h88400
subap fincanı, şimin üstüne şim ve subap yayını içine alacak şekilde ters olarak takılıyor. şim dediğimiz tırnak ucu kadar birşey. sizin motorunuzda 16 tane şim ve subap fincanı olması lazım. bunlarla teker teker uğraşmak biraz sabır ve emek işi olduğu için bilginiz yetersiz kalabilir. yine de öğrenmek istiyorsanız bence korkulacak birşey yok berbat etseniz bile tecrübe olur
saygılarımla iyi geceler kolay gelsin.
çok teşekkürler hocam, bütün değişmesi gereken parçaları alayım umarım birde aynı kasadan videosunu çeken biri olmuştur, bir sonraki sökmemde bunu denicem, hiç yapamazsam yol bulamazsam pikup a atıp servise götürürüm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)