CBR 250 Debriyaj Çekili İken Stop
Reklamlar
-
16 Haziran 2017, 21:24
#1
Merhabalar,
1 buçuk ay önce bir CBR 250 aldım. Motor 2016 model ve henüz 4000 km de. Geçenlerde arka fren müşürünü ayarlatmaya bayiye gittim. Bayi çıkışı kavşağa girerken debriyajı çektim ve yaklaşık 2 saniye sonra vitesi 3 den 2 ye atmamla beraber motor stop etti. Debriyaj halen tam çekiliydi. Ciddiye almadım ve devam ettim.
Sonradan ise birkaç günde bir debriyaj çekili iken ara gaz verip gaz kolunu kapattığımda devir hızlı düşüp yine stop etti. Bir süredir yapmıyordu ve bugün garaj girişinde yine olunca aklıma takıldı.
Fren müşürüne yakın başka bir kısımda mı sıkıntı oldu acaba ayarlarken diye düşündüm ama bir şey bulamadım.
Sonra da debriyaj tam ayırmıyor mu acaba diye düşündüm ama motor giderken stop ediyor. Birde ilk seferde vitesi düştüğüm an stop etmişti.
Başına gelen veya tahmini olan var mı acaba ?
Reklamlar
-
16 Haziran 2017, 21:57
#2
Fren tertibati ile ilgili bir sey oldugunu sanmiyorum. Kotu benzin geldi aklima. Ben de olmustu bir kez. Sacma sapan yerlerde devir duserken stop edip sonradan mars almamisti.
-
16 Haziran 2017, 22:47
#3
Sokollu adlı üyeden alıntı
Fren tertibati ile ilgili bir sey oldugunu sanmiyorum. Kotu benzin geldi aklima. Ben de olmustu bir kez. Sacma sapan yerlerde devir duserken stop edip sonradan mars almamisti.
Shellden alıyorum benzini. Ama bazen nitro versiyonu bazen de normal versiyonu alıyorum. Ondan olabilir mi?
Veya yakıt katlısı denemeli miyim?
-
20 Haziran 2017, 16:51
#4
ayak müşürüde sıkıntı yaratıyor olabilir.ayaklık açıkken çalışmıyor ya.bi şekilde onla alakalı bir problem olabilir.,kötü yakıt olabilir,debriyaj çok gerideyse elinden kaçıyor olabilir.aklıma gelenler bunlar.
-
Tekrardan Merhabalar,
Sorun halen devam ettiği için buradan devam edeyim. Konuyla ilgili 3 kez servise gittim. Test sürüşü yapıldı ve herhangi bir problem olmadığı söylendi.
Yukarıda da yazdığım gibi problem ilk kez arka fren müşürünü ayarlattığımda başladı. Rastlantı da olabilir tabi. Konuyu açtığım süreçten bu yana bir süreyi yurt dışında geçirdim. Döndüğümde de kış aylarında çok fazla sürüş yapmadım. Servisin de problem yok demesiyle beraber bunun normal olduğunu düşünmeye başlamıştım. Fakat motosikleti satacağım ve bir problem olma ihtimali bile beni geri çekiyor. Çünkü sorunun ne olduğunu bile bilmediğim bir motosiklete fiyat biçip satmak uygun olmaz.
Problemle ilgili internet üzerinden araştırma yaptığımda "Engine stalls when clutch pulled in" şeklinde benzer sorunları yaşayan insanlar olduğunu okudum. Probleme kesin bir çözüm bulunamamış olmasıyla birlikte öneriler çok ayrıydı. Örneğin:
-Tek silindir motorda yük altında gaz verilmezken enjeksiyonun tasarruf için yakıtı kestiği ve sonrasında debriyaj çekilip motor yükten ayrıldığında benzinin hemen yanmaması ve stop etmesi normal.
-Debriyaj çekili gidilmez. Siz kullanmayı bilmiyorsunuz.
-Vites düşmeyi bilmiyorsunuz.
-Subap ayarı bozuktur.
-Beyinde hava yakıt karışımını düzenleyen yazılım bozuktur.
-Benzin pompası arızalıdır.
-Ayaklık müşürü problemi.
-Motor soğukken normal.
-Motor sıcakken normal.
gibi farklı cevaplar okudum.
Benim ilk aklıma gelen ayaklık müşürüydü. Çünkü motor stop ettiğinde debriyaj çekili halde hemen tekrar marşa bastığımda motosiklet çalışıp geri stop ediyordu. Bunu 2-3 kez yaptığımda 4. veya 5. denemede stop etmeden devam edebiliyordum. O ara vitesi boşa alıp hemen marşa basıp tekrar vitese attığımda ise böyle bir sorun yaşamıyordum. Ama ayaklık müşüründe problem olsa debriyaj çekili iken marşa bastığımda marş motorunun çalışmaması gerek diye biliyorum. O yüzden emin değilim.
Ayrıca motosiklette tam olarak 5000 devirde ufak bir takılma mevcut. Bu da her zaman olan bir şey değil. Ama bunların bağlantılı olma ihtimali olduğunu düşünüyorum. Çünkü ne zaman motosikletim 5000 devirde ciddi manada takılma yaşasa debriyajı çektiğimde her 3 seferin 2 sinde stop etti motor. 5000 devirdeki takılma sanki bir anlığına gaz yememe gibi. Bir miktar daha gaz açtığımda düzeliyor ama o an küçük bir miktar gaz koluna tepkisiz kalıyor motor. Sadece bir kez de 5000 devirde motosiklet resmen kesiciye girdi ve sonrasında debriyajı çektiğimde stop etti.
Servis dışında ustam bunun devir müşüründen kaynaklanabileceğini söyledi. Yetkili servise bunu söylediğimde ise hiçbir cevap vermediler. Motoru sürüp yine sorun olmadığını söylediler.
Çözüm olmasa bile en azından problemin ne olduğu ile ilgili fikir alabilirsem o yönde yoğunlaşıp en kötü ihtimal o olası problem üzerinden bir fiyatlama ile motosikletimi satmayı düşünüyorum.
Şimdiden teşekkürler.
-
Bugün hafif yokuşta tam vitesi 3ten 2ye aldım sonra debriyaja basınca stop etti,marşa basınca hemen çalıştı ve ilk defa böyle oldu. Motorum 2017 model 6400 kmde . Sizin sorununuz devam ediyor mu ? İnşallah bir daha başıma gelmez
-
Bana sübab ayarı gibi geliyor.Benim sübab keçeleri değişti yağ yakma sorunu nedeniyle aynısını yapıyordu. Sübab ayarlarına baktırmakta yarar var bırak motoru servise 2 gün sonra al ama sübab ayarına baktır.
-
Halen devam ediyor maalesef. Ayaklık ve debriyaj müşüründe yoğunlaştık iyice. Onlarla ilgili bir sorun olmadığından emin olursak subap ayarına ve sonrasında enjeksiyon sistemine baktıracağım.
-
bu bende de olmaya başladı, çözen var mı? KTM Duke 200
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------
düşük hızda, vites düşürürken oluyor
-
bu olay bende cbf150 de olmaya başlamisdi akuyu bujiyi degisdik halen devam ediyo bakım zamani gelince bida bakdircam bendeki olay genelde yokuş aşaya giderken vites düşürürken daha cok stop ediyo .
-
Enjeksiyonlu veya karbüratörlü fark etmez bütün motorlarda rölanti devri için çok dar bir hava kanalı vardır , debriyajı çekince rölanti devrine yaklaşan motorun bahsettiğim hava kanalında tıkanıklık varsa stop edebilir , tıkanıklığın sebebi hava filtresinden geçen tozlar ve karterden emilen yağ buharının birleşmesiyle oluşan çamurumsu bir katmandır , motorunuzu yüksek devirlerde 10-15 dk sürerseniz tıkanıklık gidebilir aksi halde fiziksel olarak söküp temizlenmeli sonrası güzel bir ayar yapılmalıdır..
-
Yıllardır yaygarası yapılan pulsar motorunun stop etme probleminin aynısı. Arada bir bağlantı olabilir.
-
Mersin İl Temsilcisi
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Yıllardır yaygarası yapılan pulsar motorunun stop etme probleminin aynısı. Arada bir bağlantı olabilir.
Katalizör?
-
giderken olmasada ara ara benim wr de 19 hata kodu veriyor. Benim sorunumda aşırı çamurlu araziden sonra motosikleti tanzikli suyla yıkayınca ortaya çıktı. Yamaha da diagnostic mod var güzel bi özellik arızayı kodlar halinde gösteriyor sana , motosikletin çoğu işlevini de buradan çalışıp çalışmadığını kontrol edebiliyorsun.19 hata kodu ayaklık müşürü.
Bu hafta sonu komple grenajları söküp hem temizlik hem sticker çalışması yapıcam.
Bunları yapmışken ayaklık müşürünü söküp temizlicem , müşürün kablosunu takip edip yıpranma varmı bakıcam, en son sigortaları gözden geçiricem. Bunların aynısını size de tavsiye ederim.
Cbr250r crf ile aynı blok sanırım, 4000km de sübapla ilgili bi problem çıkacağı ihtimali çok düşük, buna en son başvurun.
-
Kimsenin söylememiş olması ilginç gerçekten, sanırım artık arabacı olduğum için farklı açılardan bakabiliyorum olaya, sorununuz rölanti valfi.
Servisin bilgisayara bağlayıp hata kodlarına bakması gerekiyor. Orada çıkar zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------
Ek olarak bujiler ve buji pipoları kontrol edilmeli çatlak vs. Var mı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)