Bir kaç ay önce şöyle yazmıştım :
erken konuşmak her zaman pişman ediyor insanı
uzun yazacağım, özet isteyenler için sorun şu: KTM yaptığı bakımı bilgisayara işlememiş. esasen bir bakım yaptıklarından bile emin değilim artık .
şöyle ki :
Haziran 2015 çıkışlı motorun aküsü Ekim 2015'de bittiği için yolda kaldım. Motor maslakta işyerinin garajındaydı. Akşam saat altıda, işyerime 2 km mesafedeki yetkili servis gelmedi doğal olarak. trafik ve usta olmamasını gerekçe gösterdiler. her neyse, ertesi gün iki kişi motorla geldi, getirdikleri aküyü taktılar ve motoru servise götürdüler. motorun 7500 bakımı da gelmişti. onu da yaptırdım. akü için garanti başvurusunda bulundum. "3 ayı geçen akü garantiye girmez, mırmır.. " ettiler ama yine de başvuru yapacaklarını söylediler. bundan bir cevap çıkmadı tabi.
Sonra Şubat ayında, motor 12500 civarındayken tekleme ve yalancı yağ basınç lambası ışığı yanma sorunu ortaya çıktı. Motoru spormotoya götürüp bıraktım. dediler ki "bu motorun yağı ve filtreleri kötü görünüyor, yaşadığın sorunlar normal. zaten en son 1000 bakımı yapılmış, 7500'de bakım yaptırmamışsın. sebep budur". Ben de neyse ki sakladığım 7500 bakım fişini çıkardım. Bu kez 7500 bakımının yapıldığını, zaten bujiye bakınca da değiştirildiğinin anlaşıldığını söyleyip çark ettiler. ben de sordum : "bujiye bakarak 5000km mi çalışmış yoksa 12bin km mi çalışmış anlaşılır mı ?" "tabii" dediler, "bunu anlamak bizim işimiz". eyvallah, dedim. her neyse, yapılan 7500 bakımını sisteme işlemeyen servisi uyaracaklarını söylediler, akünün garantiye girmediğini söylediler, kusura bakma dediler ve beni eve gönderdiler. eve dönünce bir mail attım, 7500 bakımının sisteme işlenmesini ve akünün garanti kapsamına alınarak bedelinin ödenmesini istedim. buna bir cevap vermediler tabii.
her neyse, ben en azından bakımın sisteme işlendiğini düşünüyordum. akünün parasını sineye çektim, üçüncü motorumun bir KTM olmayacağına karar verdim vs.
sonra dün motoru bir başka servise fren balata değişimi için götürdüm. tahmin edeceğiniz gibi sisteme göre motor 1000km'de ve 13bin km'de bakım görmüş. 7500 bakımı işlenmemiş. ben de ktm avusturyaya mail attım. durum budur, bu adamlar işlerini yapmıyor, sizin nüfuzunuz vardır, diğer taleplerimden vazgeçtim en azından bir kulaklarını çekin de 7500 bakımını sisteme işlesinler diye. (ingilizcem bu kadar iyi değil tabi, biraz daha dümdük yazdım)
Bir kaç saat sonra mail geldi. otomatik değil sanıyorum. en azından " emin ol ki mailini aldık ve yetkili ve işine hakim bir arkadaşa ilettik, biraz sürebilir ama dönüş yapacağız" diye.
Velhasıl, göreceğiz bakalım, ktm merkez problemi çözüp gazımı alacak mı, yoksa ben forumlarda şikayet etmeye devam mi edeceğim.