Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

KTM SERVİS PROBLEMİ

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    Bir kaç ay önce şöyle yazmıştım :
    Alıntı byanmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu arada geçen sene test sürüşü için moto212'ye, bu motoru alırken ekspertiz için atamotoya, eksik bir iki aksesuar için spormoto'ya ve ufak tefek bakım işleri için moto x'e gittim. KTM bayiilerinin müşteri memnuniyeti ve güleryüz için özel çaba gösterdiğini teslim etmek lazım. Aksesuarlar pahalı ama işçilik ve yedek parçanın fiyatları makul.
    --

    erken konuşmak her zaman pişman ediyor insanı

    uzun yazacağım, özet isteyenler için sorun şu: KTM yaptığı bakımı bilgisayara işlememiş. esasen bir bakım yaptıklarından bile emin değilim artık .
    şöyle ki :
    Haziran 2015 çıkışlı motorun aküsü Ekim 2015'de bittiği için yolda kaldım. Motor maslakta işyerinin garajındaydı. Akşam saat altıda, işyerime 2 km mesafedeki yetkili servis gelmedi doğal olarak. trafik ve usta olmamasını gerekçe gösterdiler. her neyse, ertesi gün iki kişi motorla geldi, getirdikleri aküyü taktılar ve motoru servise götürdüler. motorun 7500 bakımı da gelmişti. onu da yaptırdım. akü için garanti başvurusunda bulundum. "3 ayı geçen akü garantiye girmez, mırmır.. " ettiler ama yine de başvuru yapacaklarını söylediler. bundan bir cevap çıkmadı tabi.

    Sonra Şubat ayında, motor 12500 civarındayken tekleme ve yalancı yağ basınç lambası ışığı yanma sorunu ortaya çıktı. Motoru spormotoya götürüp bıraktım. dediler ki "bu motorun yağı ve filtreleri kötü görünüyor, yaşadığın sorunlar normal. zaten en son 1000 bakımı yapılmış, 7500'de bakım yaptırmamışsın. sebep budur". Ben de neyse ki sakladığım 7500 bakım fişini çıkardım. Bu kez 7500 bakımının yapıldığını, zaten bujiye bakınca da değiştirildiğinin anlaşıldığını söyleyip çark ettiler. ben de sordum : "bujiye bakarak 5000km mi çalışmış yoksa 12bin km mi çalışmış anlaşılır mı ?" "tabii" dediler, "bunu anlamak bizim işimiz". eyvallah, dedim. her neyse, yapılan 7500 bakımını sisteme işlemeyen servisi uyaracaklarını söylediler, akünün garantiye girmediğini söylediler, kusura bakma dediler ve beni eve gönderdiler. eve dönünce bir mail attım, 7500 bakımının sisteme işlenmesini ve akünün garanti kapsamına alınarak bedelinin ödenmesini istedim. buna bir cevap vermediler tabii.

    her neyse, ben en azından bakımın sisteme işlendiğini düşünüyordum. akünün parasını sineye çektim, üçüncü motorumun bir KTM olmayacağına karar verdim vs.

    sonra dün motoru bir başka servise fren balata değişimi için götürdüm. tahmin edeceğiniz gibi sisteme göre motor 1000km'de ve 13bin km'de bakım görmüş. 7500 bakımı işlenmemiş. ben de ktm avusturyaya mail attım. durum budur, bu adamlar işlerini yapmıyor, sizin nüfuzunuz vardır, diğer taleplerimden vazgeçtim en azından bir kulaklarını çekin de 7500 bakımını sisteme işlesinler diye. (ingilizcem bu kadar iyi değil tabi, biraz daha dümdük yazdım)

    Bir kaç saat sonra mail geldi. otomatik değil sanıyorum. en azından " emin ol ki mailini aldık ve yetkili ve işine hakim bir arkadaşa ilettik, biraz sürebilir ama dönüş yapacağız" diye.

    Velhasıl, göreceğiz bakalım, ktm merkez problemi çözüp gazımı alacak mı, yoksa ben forumlarda şikayet etmeye devam mi edeceğim.
    tiginatilla bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Geçmiş olsun... ne sinir bozucu bir durum.. büyük ihtimalle çözüm için biseyler yaparlar gibi geliyor.
    Şikayetçi olacaksınız o Ktm bayisinden..olacak olan bu.

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Benim çinli motorumun aküsü 2 sene sonunda bitti 3 ayda akü bitmez garantiye girmeli fakat servisleri markaya bağlamamak gerekiyor bizim insanımızın burnu dik garanti için onlara mecbur olduğumuz için böyleler sanırım

  4. #4

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    teşekkürler arkadaşlar.
    aslında aküden garantiden geçtim. motoru 13bin km'deyken spormotoya götürdüğümde, motorun bakımsız olduğunu söylediler. servis fişini gösterince çark ettiler. beni asıl rahatsız eden, 7500bakımının yapılıp yapılmadığından emin olamamam. elimde servis fişi var, ama parayı alıp filtreleri salladılar mı yoksa gerektiği gibi bakım yapıp kaydını sisteme girmediler mi emin olamıyorum. benim asıl dert ettiğim bu.

  5. #5

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Yapmışlardır bakımi bence o kadar olacagini zannetmiyorum işlemeye usenmislerdir yada unutmuslardir.

  6. #6
    TOTEMONS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1991 MODEL MZ 251-YAMAHA MT-125-2014CBR500R-CBF150
    Geçmiş olsun kardeşim.Umarım sorunun çözülür.

    Sorunların üstüne üstüne giderek biz motorseverlere örnek olan fanatik KTM ci arkadaşları bu konuya davet ediyoruz.
    Diyecekleri bişey vardır elbet.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    İngilizcesi düzgün birine maili kontrol ettirip Avusturya ya yazın mutlaka. Türkiye'de merkezi varsa oraya da yazın.

    3 ayda akü bitmesi garanti kapsamına girmesi lazım. Normal değil zaten. Bu arada 7500km de buji mi değişirmiş yahu?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------

    Bu arada yağ filtre değişimi çok zor bir olay değil. Sırf doğru düzgün yapıldığından emin olmak, bir de ilk yağ değişiminde çıkacak talaş miktarını merak ettiğimden kendim değiştirdim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

    Servis üç kağıtçıysa şikayet edin, bi daha uğramayın, buraya da deneyiminizi yazın ki işleri azalsın.

  8. #8

    Üyelik
    03 Eylül 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kawasaki EL-250 ,Mondial Z-ONE 150
    Benim çinlininde aküsünü garantiden değiştirdiler 5.aydı sanıyorum ,3 ay gibi genel bir söylem var hatta o günde bık bık etmişlerdi esas anlatmak istediğim konu şu o gün servise soktuğumda bana ustanın işini izlememin daha doğrusu çalıştığı yerde olmamın yasak olduğunu ve bekleme odasında bekleyebileceğimi söylediler. gittim bekleme odası dedikleri yer hesap alınan masa / iki sandalyeden oluşan nezaretten ufak bir oda. ne bir ekran var motoruma yapılan işlemi görebileceğim nede içecek birşey ha koyarsın oraya en azından bir çay su vs , servise 3-4 kamera bir de ekran müşterin paşa paşa çayını içerken ustanın kafasını şişirmeden ekrandan izler sorun yok. Ama sen kalkar bana ait olan bir aracın içini açarken beni ordan kovarsan üstüne birde garantiye girmez ver şu kadar dersen ben neden geleyim ki bir daha ?.. Ertesi gün aradılar akünüzü değiştirdik bakımını yaptık yağ değişim ücreti ve işçilik ücretini ödeyin motorunuzu alın dediler. İşin özü kağıda değil yapılan işe bakmak lazım ve sorunları yazmak lazım foruma distiribütöre üreticiye vs

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Amerika'da garanti icin ille de servise goturme sarti yok. Kendiniz bile yapabiliyorsunuz. Aksini ispatlayamadikca size guvenmek zorundalar. oteki turlu servisler durumu musteri aleyhine kullanabilirler, ki kullaniyorlar da.

  10. #10

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    cevap veren herkese teşekkürler. ktm avusturyaya attığım mail aşağıdaki gibiydi. sonuç alırsam haber vereceğim size de .

    "Sayın Bay,Bayan,
    .... plakalı 2015 model bir 250 Duke sahibiyim. Türkiyenin yerel distribitör ağıyla bir iki sorunum var ve taleplerim sonuçsuz kaldı. Satış sonrası hizmetleri hiç umursamıyorlar. 3 aylıkken değiştirilen ve garanti başvuruma olumsuz cevap aldığım bir akü bedeliyle ilgili bir talep ve yol yardımı hizmetlerinin yokluğu dahil tüm taleplerimden vazgeçtim ama biri hariç:

    Motorum Ekim 2015'de, sayaç 7500 km'de iken .... isimli servisde bakım gördü. (Ekte bakım fişinin bir örneğini gönderiyorum). Sonraki şubat ayında, motorum 13bin km'de iken, stop etme ve hatalı "düşük yağ basıncı" uyarısı aldığım için motoru Spormoto isimli ana bayiye götürdüm. Motorumun bakımsız olduğunu, en son 1000km'de bakım gördüğünü, filtre ve yağın kötü göründüğünü ve yaşadığım sorunların bundan kaynaklandığını söylediler. Ben de onlara ekte size gönderdiğim, motorun 7500 km'de bakım gördüğünü ispatlayan servis fişini gösterdim. Bu kez motorun bakım gördüğünü ama servisin bu bilgiyi veritabanına işlemeyi unuttuğunu söylediler. bu bakımın işlenmesini sağlayacaklarını söylediler, benden özür dilediler ama bana pek samimi görünmediler. Çünkü tüm dertleri beni bir an önce postalamakmış gibi hissettim.

    Ne var ki motorun bakımsız gördündüğünü söyleyen ana bayii olduğundan, artık motorun 7500 km'de bakım gördüğünden bile emin değilim.Bir kaç hafta sonra bir bayiiden motorun bakım tarihçesini sorguladığımda, 7500 bakımı yine sistemde görünmüyordu. Bunun üzerine ana bayiye bir mail attım ve taleplerimi tekrarladım. bu e-mail'e bir yanıt gelmedi ama ben yine de işlerini yapmış olduklarını düşündüm.

    Problem her ne ise bugün (15Nisan) motoru fren balatalarının değişmesi için bir başka servise götürdüm. tahmin edebileceğiniz gibi, 7500km bakım bilgisi hala veritabanına işlenmemişti.bu durum motoru satmak istemem durumunda bana sorun çıkaracaktır.

    Global bayii olarak, yerel bayiiler üzerine nüfuz kullanabileceğinizi tahmin ediyorum. Yerel bayii, bu 7500 bakımını veritabanına işlemesi için zorlamanız mümkün olur mu ?"

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Hocam şu forumda Ybr cilere ve cbf cilere asla birşey diyemeyiz paralarlar adamı ktm gibi elit üretim yapan bir motora asla yorum yaptırmayacaklar bekleyelim görelim, çok geçmiş olsun umarım yakın zamanda sıkıntınzı çözülür

  12. #12
    yeniii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    grand dink 250i - pulsar 200ns - ktm duke 390
    Geçmiş olsun hoş bir durum değil tavsiyem yapılan işleri takip etmeniz olsun

  13. #13
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    Titreşim var diyorlar doğru mu?

  14. #14
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Bende uzun yazmıyacağım dedim ama...

    2014 yılında arkadaşa başlangıç ve vitesli öğrenmesi için cbf150 aldık. Motor giderken bizi istanbula uzak bir yerde yolda bıraktı. çalışırken pıt pıt pıt yapıp gidiyordu. rezilik rezillik... yapıldı dendi toplam 3 defa yolda kaldık, 4 defa servise gittik. sorun akudeymiş. Bun bulamışlar ateşleme bundan dolayı alakasız olarak yolda bırakıyordu... arkadaş 1 yılda 1500 km kullanamadı servis servis soğudu.

    En son 250 tl akuyude garantiye girmez diye G. müze soktular... Arızıadan yolda kalıp ilk gittiğimizde de arıza raporu tutmadılar. tamam abi hallederiz sen merak etme diye. Bu beylikdüzündeki Marmara Honda.

    Birde 2000 km de ara bakım varya ana bakım olmayan. Halkalıdaki anes motor bu yağ değişimi için sabah acele ile ruhsatı yanına almamışız ama ordan alınmış ve bakımları orda yapılan iki motor gitmemize rağmen bizi 65 km gel git 2 saat istanbul trafiğine soktular. Sonra ruhsatı aldık geldik bize bik bik eden görevli bakımı bilgisayara bile işlemedi yani bize ezieyet olsun diye yol teptirdi. Ruhsatıisterken sistemden görmeden olmaz diye bizi illet etmişti.

    Sonra bilgisayardan hiçbir giriş e kayıt almadıkların gören ben açtın ağzımı yumdum gözümü Küfü ediyorum diğer 5-6 çalışan duyuyor! yediği oku bildiklerinden diğer görevli özür mahiyetinde servis ücreti olarak 8 tl aldı

  15. #15
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    KTM servislerinden bu ara sıkıntılar akıyor...

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...urtunuyor.html

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------

    Akünün garantisi niye 3 ay onu da anlamam. 63.000km'de 8 yıllık motorumun aküsü 0 derecede marş alıyor hala... Aynı akü, üzerinde üretim tarihi 2008 yazıyor...

    Akülerin de garanti süresi 2 yıldır. Aküye müdahele etmediyseniz, yakmadıysanız, suya batırmadıysanız vs. bu geçerlidir. 29029 sayılı yönetmelikte yazar, arayın bulun. Hatta kusura bakmayın da forumlarda yakınmadan önce arayın böyle şeyleri de hakkınızı bilin. En gıcık olduğum çakallık tipi. Kendi kafasına göre kanun yazıyo adam. Garantiden değişimi reddettiklerine dair yazı alıp gidin başvurun oraya buraya. edevlet'ten şikayet edin falan.

  16. #16

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    Alıntı cemalkd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KTM servislerinden bu ara sıkıntılar akıyor...

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...urtunuyor.html

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------

    Akünün garantisi niye 3 ay onu da anlamam. 63.000km'de 8 yıllık motorumun aküsü 0 derecede marş alıyor hala... Aynı akü, üzerinde üretim tarihi 2008 yazıyor...

    Akülerin de garanti süresi 2 yıldır. Aküye müdahele etmediyseniz, yakmadıysanız, suya batırmadıysanız vs. bu geçerlidir. 29029 sayılı yönetmelikte yazar, arayın bulun. Hatta kusura bakmayın da forumlarda yakınmadan önce arayın böyle şeyleri de hakkınızı bilin. En gıcık olduğum çakallık tipi. Kendi kafasına göre kanun yazıyo adam. Garantiden değişimi reddettiklerine dair yazı alıp gidin başvurun oraya buraya. edevlet'ten şikayet edin falan.
    Valla konuyu iyice şişirmemek için o kısmı yazmamıştım ama haklısınız,sıfır akü alırsanız garanti 2 yıldır. motorun üzerinde sıfır gelen akü de öyle. bana dedikleri "bu motor hindistandan geliyor, biz hindistandan nasıl garantiden para alalım. oradan alamıyoruz sana da veremiyoruz" dediler. Bunu diyen spormoto'daki ustabaşı. banane dedim, sinirlendim ve ertesi hafta işten izin alıp başakşehir tüketici hakem heyetine gittim. hem evime hem işime uzak bayağı. Evrakları bıraktım ertesi gün aradılar, dilekçedeki bilmem ne kısmına ana distribitörü değil, servis aldığım bayiyi yazmalıymışım. "bunu işleme alamayız, gelip düzelt" dediler, uğrayamadım ben de kaldı öyle. dediğim gibi, aküden geçtim, 130 lira için yarım gün uğraştım zaten, bir yarım gün daha uğraşamayacağım maalesef. bir daha ktm almam olur biter.

    Benim kızdığım şey şu: yaptıkları servisi, bu kadar tantanaya yazışmaya kalmadan sisteme işlemeleri gerek. hadi ilkinde unuttular, olmaz ama insanlık hali diyelim. üzerine spormotoya gittim, benden servis fişinin fotokopisini aldılar yine de sisteme işlemediler. bunun üzerine mail attım yine işlemediler. böyle forumda ve ktm avusturyada tantana koparınca işleyecekler mi göreceğiz.

    herkese destek mesajları için teşekkürler bu arada.

  17. #17

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    bizdeki servisler neyazıkki böyle. aklı başında işini düzgün yapan çok az servis var. motosiklet dünyanın en mükemmel aleti olsun ama servis tırt olunca ondan randıman alınamıyor lakin b*mbok bir alet olsa ve servisi iyi olsa yine birşeyler oluyor.

  18. #18

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    Bugün spormoto'dan aradılar. Yaşadığım problem için özür dilediler, ki en önemlisi bu bence, bir cevap alabilmek. Kullandıkları bilgisayar programının geçmişe dönük servis kaydı girişine izin vermediğini ancak elimdeki bakım fişini onaylayacaklarını ve sisteme bu konuyla ilgili not düşeceklerini ve servisleri uyaracaklarını söylediler. Akünün garanti meselesi ile ilgili olarak da bundan sonraki ilk bakımda spormotoya gelirsem telafi edeceklerini söylediler.
    Sorun çıkınca yazdık madem, çözülünce de tarihe not düşelim bunu da

  19. #19
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Yetkili servis hikaye, ne yetkisi

    Ben şunu bilirim, motora göre usta değil, ustaya göre motor almak gerekir.

    Ben 30 50 bin yapmadan motor değiştirmem, onun için usta çok önemli.5 10 bin yapıp motor değiştirenler için pek önemli değil.Ama yine de böyle sorunlar çıkıyor, motor garanti kapsamında dahi olsa.Nedeni bu amatör eğitimsiz insanların bu işi yapması.Profesyonel marka ahlakına sahip birisi zaten sizin yaşadığınız sorunu çözer, sonuçta imzalanan anlaşma var ortada.Boşuna sıfır alınmamış.Bunda KTM nin de suçu büyük eğitime tabi tutmuyor mu sorusunu getiriyor akla.

    Neyse geçmiş olsun ancak bir ustanızın olması iyi olur.Bundan sonraki motorlarınızda herşey daha yapıcı olabilir.

    Birde ben kesinlikle motorumu bilmediğim tanımadığım birine isterse KTM nin baş mühendisi olsun motor üstünde nasıl çalışıldığını görmeden vermem.Buda en doğal hakkım..

  20. #20

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    Arkadaşlar, konu özetle şuraya gelmişti : KTM arayıp özür dilemiş, bundan sonraki ilk bakımı ücretsiz yapacağını, bu ücretin de hatayı yapan servisten tahsil edileceğini söylemişti. Ben bu kadarının hatayı yapan servise haksızlık olacağını düşündüğümden, servise gittiğimde yalnızca akünün parasının (150 TL) servis ücretinden düşülmesini talep ettim ama bu kadarını bile yapmadılar. Hatta serviste daha hala akünün garantiye girmeyeceğini, benim motoru yatırmadığımı nereden bileceklerini cart curt konuşuyorlardı. Spormoto'da biliyorsunuz, alt katta servisi yaptırıp, faturayı üst katta ödüyorsunuz. Fatura da bir süre sonra mail olarak geliyor. Aşağıdaki usta asık suratla akünün bedelinin düşüldüğünü, yukarıya çıkıp ödememi istedi. Ancak fatura geldiğinde gördüm ki, yaptıkları indirimi, diğer kalemlere ekleyerek kendilerince telafi etmişler. Aşağıda 13bin ve 20bin bakımlarına ait faturaların görüntülerini gönderiyorum. ilk bakımda kdv hariç 115 lira olan periyodik bakım ücreti ikinci bakımda 150 lira. Ki bakımlar tıpatıp birbirinin aynı, faturaki stok kodlarına kadar. Diğer kalemlerde de 5-10 liralık ufak farklar var.

    Sonuç olarak KTM güzel motor, ancak spormoto dışındaki servislerde yeterli donanım ( diagnostik cihazı gibi) ve yedek parça ( Servislerde filtreler dışında yedek parça yok gibi. Avrupa yakasında konuştuğum 2 serviste de fren balatası ve zincir dişli seti yoktu örneğin) yok. Spormoto verilen sözleri tutmuyor. Alacağınız KTM'ye, eğer sıkıntı çıkarmazsa, yüksek bakım ücretlerine razı olmak şartıyla mutlu mesut binersiniz. Ben de bu bakım ücretlerine seve seve razı olurdum, eğer biraz güleryüz ve bu yüksek ücreti hakedecek özen gösterselerdi. Ama motor sıkıntı çıkarırsa, sizin de canınız sıkılır.



1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)