egzoz uyumu nasıl anlaşılır?
Reklamlar
-
mesela elimizde bir egzoz var bunun bu motora uyumunu nasıl anlarız? sonuçta egzoz olmayınca performans düşüyor
birde şu isimsiz egzozlar var onlar mı daha güzel ses verir yoksa motorumun orjinal egzozunun boş hali mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------
bunu bilen yok mu? neden cbr600rr için yapılan two brothers egzozu 1000rr a ya da 250r a takamayalım taksak ne olcak?
Reklamlar
-
Sadece ses olsun, performans artmış, hangi devirlerde ne vermiş düşmüş nerelerden kayıp olmuş önemli değilse hepsi takılır.
Ama performans için bu parçalar ince mühebdislik detaylarıyla yapılıyor. Headers borusunu açısı eğimi bile ona göre veriliyor.
-
telike adlı üyeden alıntı
Sadece ses olsun, performans artmış, hangi devirlerde ne vermiş düşmüş nerelerden kayıp olmuş önemli değilse hepsi takılır.
Ama performans için bu parçalar ince mühebdislik detaylarıyla yapılıyor. Headers borusunu açısı eğimi bile ona göre veriliyor.
ben başka bir forumdan orjinal headers ve tüpe kadar gelen boru hiç değişmezse performans değişmez diye okumuştum mantıklı gelmişti, ama eski motorumun tüpünün altından deldirtip vana yaptırmıştım ama motorun bariz performansı düşmüştü yani olay tüpe gelesiye hallolmuyo tüptede iş var, aynen seninde dediğin gibi, şimdi ses alıcam tamam performans fazla önemli değilde 600lük motorun egzozunu takıpta performansın düşmesini istemem, o yüzden sahibinden.com da bir egzoz var adam demiş r6 egzozu gp egzoz benim 250lik motora olur dedi v2 motorla performans dipte gezmeyelim şimdi
-
Şimdi ben net bişey söyleyemem mi adamlar güzel güzel hesaplamalar yapıyorlar. Ama ben bu zamana kadar şunu öğrendim. Egzozda sıkıştırmayı azaltınca alt devirler biraz ölüyor ama üst devirlerde daha canlı bir güç geliyor. Yani tek tüpün de etkisi olur ama nasıl, sıkıştırmayı sağlayan katalizör ve odalar tüpteyse tüpü değiştirip geniş bişe taktığınızda üst devirler canlanır. Tabi sıra4 ler çok daha ayrı exup olanı var yazılımı var headersı var hava filtresi var. ama tek silindir iki silindirlerde benim gördüğüm budur. Ben zamanında msx ile akrapovic komple boğazdan titanyum, kn filtre ve power commander ile 2. Vites sonunda 87 görüyordum. Bi fabrika mühendisi kadar tabiki de hesaplamadık ama kaba taslak bişeyler yaptık. Amma ve lakin
-
telike adlı üyeden alıntı
Şimdi ben net bişey söyleyemem mi adamlar güzel güzel hesaplamalar yapıyorlar. Ama ben bu zamana kadar şunu öğrendim. Egzozda sıkıştırmayı azaltınca alt devirler biraz ölüyor ama üst devirlerde daha canlı bir güç geliyor. Yani tek tüpün de etkisi olur ama nasıl, sıkıştırmayı sağlayan katalizör ve odalar tüpteyse tüpü değiştirip geniş bişe taktığınızda üst devirler canlanır. Tabi sıra4 ler çok daha ayrı exup olanı var yazılımı var headersı var hava filtresi var. ama tek silindir iki silindirlerde benim gördüğüm budur. Ben zamanında msx ile akrapovic komple boğazdan titanyum, kn filtre ve power commander ile 2. Vites sonunda 87 görüyordum. Bi fabrika mühendisi kadar tabiki de hesaplamadık ama kaba taslak bişeyler yaptık. Amma ve lakin
tabi egzoz açık oluncada 1-2 silindirli motorda yüksek devirlerde kötü ses geldiginden yüksek deviri fazla kullanmıyoruz
neyse ben yapim bişeyler hobi olarak uğraşmış sayılırım diyicemde çok bktan bir iş miş egzozu sökmek için alyan aldım ucuz almışım heralde biraz ilk çevirmede alyan oldu yaylan yuvarlak oldu ucu
-
Ben olabildiğince en kaliteli ürünleri kullanmaya çaljşırım her zaman daha iyi sonuö alırım tavsiye ederim. Kolay gelsin
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
kaliteli olup olmadığı sadece fiyatla anlaşılmadıgından ben her zaman ucuz malı tercih ederim genellikle kötü sonuç alırım :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------
telike adlı üyeden alıntı
Ben olabildiğince en kaliteli ürünleri kullanmaya çaljşırım her zaman daha iyi sonuö alırım
tavsiye ederim. Kolay gelsin
hocam bir de şöyle bir konu var, mesela adam 2. el 600rr için akreovic satıyor onun gerçekten 600rr ın oldugunu nasıl anlayabiliriz?
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
kaliteli olup olmadığı sadece fiyatla anlaşılmadıgından ben her zaman ucuz malı tercih ederim genellikle kötü sonuç alırım :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------
hocam bir de şöyle bir konu var, mesela adam 2. el 600rr için akreovic satıyor onun gerçekten 600rr ın oldugunu nasıl anlayabiliriz?
Orlinal egzozlarda kod numaraları olur seri numaraları. Bu seri numaralarından hangi motor için ne zaman üretilmiş model yıl materyal falan herşeyini sitesinden öğrenebilirsiniz.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
telike adlı üyeden alıntı
Orlinal egzozlarda kod numaraları olur seri numaraları. Bu seri numaralarından hangi motor için ne zaman üretilmiş model yıl materyal falan herşeyini sitesinden öğrenebilirsiniz.
tamamdır, peki tüp olarak en yakın egzozu cc yakınlıgı olarak uydurabilirmiyiz? yani mesela orjinal bir egzos almak istiyorum xmax250 için bir egzos satılıyor onu alıo r25 e takabilir miyim?
-
benzer hacimler için ürelimiş egzoslar benzer hacimlerde motorlara uyum sağlar
headers ve ara borular değişmedikçe son susturucu da etki eder tabiiki.daha fazla ses için içindeki yalıtım sesi emme özelliği daha az olduğundan ve rahat çıkış olması açısından daha düz kanallı veya daha geçiş iç boruları olduğundan güç ve sese etkisi vardır.
-
Mersin İl Temsilcisi
Sıkıştırma oranına göre hesaplayınız. Ayrıca, yağ eksiltme gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Gs 500 de bir arkadaşım bu sorunu yaşamıştı..
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Sıkıştırma oranına göre hesaplayınız. Ayrıca, yağ eksiltme gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Gs 500 de bir arkadaşım bu sorunu yaşamıştı..
nasıl hesaplanıyor?
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
nasıl hesaplanıyor?
motorunun teknik özelliklerinde yazar sıkıştırma ama sadece sıkıştırmaya bakarsak yanılırız.
600cc 11:1 sıkıştırmalı motorla 1300cc 11:1 sıkıştırmalı motora aynı egzos takılmaz
-
28 Aralık 2017, 18:19
#14
initial-D adlı üyeden alıntı
motorunun teknik özelliklerinde yazar sıkıştırma ama sadece sıkıştırmaya bakarsak yanılırız.
600cc 11:1 sıkıştırmalı motorla 1300cc 11:1 sıkıştırmalı motora aynı egzos takılmaz
1000cc 4 silindir motora göre 650cc 2 silindir egzozu daha çavuk eskitir yıpratır gibi bir şey duymuştum bununla mı ilgili birşeyler diyordunuz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)