BMW R 1100 RT (2000 MODEL)
Reklamlar
-
27 Ağustos 2015, 23:00
#1
Değerli arkadaşlar, araç takasından BMW 1100 rt aldık. Araç emniyet çıkması, toplanmış. Bir takım sıkıntılarımız var. Onarımı konusunda lütfen sadece bilgi sahibi arkadaşlar yorum yapsın.
Motora boşta veya debriyaj sıkılı gaz verdiğimde sola yatma eğilimi gösteriyordu. Bu gün ustama (Ankara Gimat Hızır Usta-Kızıltepe Motor) götürdüm. Hakkı usta ilgilendi, sağ taraftaki enjektör yakıt püskürtmüyormuş. Dolayısı ile tek silindir işlevsel. Sorunu tespit etti, enjektöre elektrik sağlayan soket kötü tamir edilmiş, zamanla da tekrar bozulmuş, elektriği enjektöre vermiyor. Onu hallettik, sola meyletme işi düzeldi. "Elektrik tesisatı kedi bağırsağı gibi olmuş" dedi, yarım kilo kablo çıkarttık. Tekrar (kışın) elden geçecek tesisat.
Arada çalışmıyordu, benzin pompası devre dışı kalıyormuş, onu yapması için bıraktım. Motorun ABS'si ve elektrikli ön camı faal. Debriyajı, baskısı iyi durumda. Fren sisteminde sorun yok. Şaftta hafiften boşluk var, zamanla oluyormuş, normal o kadar dediler. Buraya kadar ki problemlerde önemsediğim çok bir şey yok. Ancak motoru çalıştırdığımızda fark ettik ki yağ yakıyor, boxer motorların kroniği ama bu çok yakıyor dedi. Nasıl olacak diye sorduğumda çok masraflı olur buna motor yapmak dedi. Bunun parçalarını temin edebileceğimiz, bizi de maddi olarak çok üzmeyecek bir yer var mı? Borusan parça temini konusunda yardımcı oluyor ancak iki buji kablosuna 600 tl civarı fiyat verdiler. Ordan parça alarak motor toplanmayacağının farkına böylece vardım.
Motoru çok beğenmiş olmakla beraber bu yağ yakma işi çok düşündürücü. Parça temini konusunda yol gösterebilecek arkadaş varsa çok mutlu olurum.
Reklamlar
-
12 Ağustos 2020, 08:26
#2
Merhaba biliyorum konuyu hortlatacağım ama yıl 2020 ve 2000 model r1100rt lere bakıyorum. Hala alınır mı parçada sıkıntı yaşanıyor mu? Alırken nelere dikkat etmek lazım
-
12 Ağustos 2020, 09:39
#3
Gerçekten sıkıntılı bir durum. Motorun en önemli yerlerinden birisi üst kapak altı supap ve ona bağlı parçalar.
Yağ yakmayı önlemek için motor sıfırlanacak. Hadi diyelim Piston ve sekmanlar iyi çıktı yine yüksek ihtimalle ellenmemiş üst kapak valfleri olacak.
Yani bu işin en ucuz kısmı parçaları temin edip servis klavuzuna göre tüm işi kendiniz yapmanız oda birsürü alet edevat aparat ister.
mesela sizin motorunuzun üst kapak valf diagramını bulduk fiyatlarıda üzerinde. Genel olarak maalesef böyle.
Valf contalarında çinli kullanılabilir mi? kaliteyi sorgulamak gerekiyor. Bunu ancak rektifiyeciler bilir (Motosiklet ustası değil Usta değil)
Kendimiz de aynı size benzer bir iş yaptırmak için motorumuzu kendimiz söküp üst bloğu rektefeciye götürmüştük. Oaradaki atölşe ustasının önerilerini aynen yazıyorum.
-Soru: Ustam bu supapları Türkiye de üretiyorlarmış yaptırsak nasıl olur? Usta Cevabı: Canını seviyorsan öyle yaptırma.
-Soru: Supaplar düzeltilebilir mi? Usta cevap: Hallederiz ? (Sağolsunlar egzoz supaplarıdan bir kaç tanesini düzelttiler sorunsuz kullandık)
-Usta dan Muhabbet : Tamirci motoru söküyor bize gönderiyor üzerine ekstra 1000-2000 Tl artık ne kadarsa ekleyip tekrar sadece montajını yapıp müşteriye veriyor.
yani sıkıntılı bir durum. Orjinal parçalar için yurtdışına bakabilirsiniz fakat dolar euro da uçtu gitti.
Ama en azından valf contalarını yayını ve resimde görülen malzemeleri çinli eşdeğerleriyle değişebilir mi diye mutlaka tanınmış bir rektefeye ustasına danışın. Onlar size güzel bir sohbetle anlatacaklardır.
Bu arada oto rektefeye veya motosiklet rektefeye diye ayırmayın her ikisini yapan uzman yerler illaki vardır.
Pek yardımcı olamadık ama umarım birkaç fikir vermiştir.
Fiyatlar tek parça sayısıdır. eğer quantity 4 ise x4 malum
[IMG][/IMG]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)